SEGUIMENT METEOROLOGIC - GENER 2020

  • Bona nit !


    Dades actuals


    Tempe: 10,9º C
    68% hr.
    1015 hPa
    vent en calma


    Dades extremes

    Tempe màxima: 17,7º C
    Tempe mínima: 11,1º C
    Humitat màxima: 68%
    HUmitat mínima: 45%
    Ràfega màxima de vent: 36 km/h. de NW a les 16.25 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 15,6ºC con 72% de humedad, viento del NE a 2 km/h y 1016,6 Hpa, la subida de tempes de hoy y los prox días es lo típico antes de una entrada fría o ola de frío, bastantes modelos ya insinuan cambios a partir de la próxima semana.

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 15.1 a les 15:33
    T. mín. 3.3 a les 2:19
    T. actual 5.3, humitat 97%

    Bonança tèrmica per ser gener, i sembla que anirà a mes.

    Jo vaig comentar que alguns anys en què el gener va ser plujós i suau va fer fred a partir de meitat de febrer, vaig escruire 1978, 1988 i 1996 però en lloc de 1978 hauria d'haver escrit 1979, el gener més humit que tinc enregistrat amb 265mm, que no va ser gaire fred comparat amb els d'aquella dècada, però ara ho semblaria més...

  • bona nit des de cabrils(baix maresme) tenim 7.9º assolint la mínima en aquests moments, dia una mica rúfol tant pels núvols com pel vent. màxima ha pujat força més que ahir 15.9º (+3).
    Ara fa una estona m'ha donat per repassar els mesos més plujosos i una cosa mha dut a l'altre.
    m'explico.
    com sempre faig :P :P he triat a l'atzar... quantes vegades hem ultrapassat en un mes els 200mm?.
    doncs bé des de 1 de gener de 1997 fins ara o sigui 277 mesos si la memoria no em falla hemultrapassat aquesta gens menyspreable xifra 5 cops, curiosament practicament un 2% (percentil 98.)
    aquestes són les dades 1)octubre 2016 263.2 2)octubre 2018 231.8 3)maig 2010 220 4) gener 2020 215.2 5)novembre 2011 210.2
    un cop vist això veiem que sembla hi ha una tendència a augmentar, però són dades poc significatives.
    ara agafem un percentil 96 és a dir aprox 11 mesos més plujosos. aqui ja tenim 1 episodi 1999 198 setembre 1 2001 178 novembre 2 al 2003 octubre i novembre 170.8 clavats tots 2 gener 2006 168.2 març 2011 184.2, comés lògic la cosa es va repartint.
    Dit això, convé remarcar una altra dada molt curiosa l'any més plujós va ser el 2002 a on el més més plujos apareix en el lloc 12 però que en aquell any vàrem superar els 100mm 6 mesoss abril,maig,juliol,agost,setembre i octubre.
    fins aviat.
    un altre dia veurem l'altre cara de la moneda :dry: :dry:

  • Les regles de tres no tenen cap lògica en climatologia. El que és evident és que un canvi de patró acaba succeint més tard que d'hora.

    Si ens fixem, des del setembre tenim un patró molt evident: suavitat tèrmica general trencada per llevantades de primera o primeríssima categoria. De fet, qualsevol senyal de sequera, que començava a ser severa la primavera del 2019, després del molt plujós primer semestre del 2018, ara és una quimera. Tot regalima, la molsa creix arreu, la terra és saturada i la vegetació i fauna comencen a reaccionar com si fóssim al març.Perquè fred, fora de les terres emboirades durant quinze dies, no n'ha fet.

    El patró ha estat sempre la tendència a vents del sud-oest apuntant cap a Escandinàvia i Rússia i l'anticicló ficat dins d'Europa.

    Per cap d'any i Reis, durant un viatge a Israel, vaig conèixer uns russos que em deien que era el primer cop que recordaven un Nadal sense neu a Moscou..., mentre al desert al Mar Roig teníem nits fredes i un senyor temporal de pluja a Tel Aviv i molt de fred a Jerusalem, màxima de només 8 º el dia de Reis...-.

    Quan canviï el patró, que ho farà, i els models comencen a demostrar indicis, ens trobarem l'anticicló a l'Atlàntic o escorat cap a les Illes Britàniques i vés que aleshores no ens afartem de tramuntanes, sol i... de nou, sequera!

    No seria el primer cop com dieu que un gener, i desembre!, plujós, acaba amb un febrer tirant a fred (que actualment voldria dia "normal"...). I aleshores, quan vulguem "bon temps", ves que el març i l'abril no siguin una entrada de nord continuada.

    Es Lucky Hay!

    En català la neu no "qualla", sinó "agafa", "pren", "s'enganxa", "es queda"...

  • Buenos días desde Piera,

    TEMPERATURA ACTUAL: 7.4ºC (+1.2 grados que a esta hora ayer )
    TEMPERATURA MIN: 6.40ºC a las 0.08 ( Mínima INVIERNO / -1 ºC - 15/01/2020 ) ( Mínima ANUAL / -1 - 15/01/2020 )
    TEMPERATURA MAX: 9.30ºC a la 1.40
    PUNTO DE ROCIO: 6.2ºC
    HUMEDAD: 92%
    PRESIÓN: 1015 hPa.

    PRECIPITACIÓN HOY: 0.00mm
    PRECIPITACIÓN MENSUAL: 57.91mm
    PRECIPITACIÓN ANUAL: 57.91mm

    PRECIPITACIÓN 2019: 446.3mm

    Buen seguimiento y que paséis buen día.

    HISTÓRICO DE NEVADAS DESDE QUE ESTOY EN PIERA 2001: 14/12/01 (47cm) /10/12/05 (5cm) /07/01/09 (2cm) /11/01/10(1cm) /08/03/10 (29cm) /02/02/15(1cm) /07/02/15 (3cm) /07/02/2016 (0cm) /26/02/18(0cm) /27/02/18(0cm) /28/02/2018(5cm) /20/03/2018(2cm) /09/01/21(0cm) /24/01/2023 (0cm) /27/02/2023 (1cm)

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 9º
    Humitat 87%
    Pressió 1019.7hPa

    Cel enteranyinat.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia des de Palazuelos, ahir vàrem recollir 3 litres. Avui ens llevem amb el cel ennuvolat i poc fred. Mínima que l'estem fent ara:

    7,7ºC
    90% d'humitat
    1024 hPa.

    Segons l'AEMET no ha glaçat enlloc ni a Castella i Lleó ni a la Comunitat de Madrid. A Navacerrada mínima de 2,4ºC i una humitat del 100% que ajuda a menjar-se la neu que dona gust! :O

    Molta sort i bon seguiment!

    P.D: Avui tinc el dia lliure i no pujaré a Navacerrada.

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 6,8ºC
    Humitat: 93%
    Vent: Fluix, N (8Km/h)
    Punt de rosada: 5,7ºC
    Temperatura de sensació: 5,4ºC
    Pressió: 1021,4 hPa (pujant)
    Temperatura mínima: 6,7ºC (07:18h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • :ohmy:

    De moment sembla que la zona arrasa amb tot, el canvi per la setmana que ve es va esvaïnt als models.

    Salut

    M'aurocito ara que he vist la sortida del europeu. Encara no està el peix venut

    Manresa 250msnm

  • Muy buenos días desde Puigcerda, cielo despejado con una temperatura de -2.7ºC y una humedad del 89%.

    Para hoy en la Cerdanya esperamos cielos algo cubiertos con temperatura máxima de 10ºC y sin precipitaciones. Saludossss...

  • Bon día i seguim amb l´incognita.

    GFS S´HA DOBLEGAT A L´ICON com ho ha fet tambe el GEM pero en canvi el EUROPEU ens possa una bona entrada freda curteta anticiclonica seca però força freda (isos de -5) que ens donaria les minimes mes baixes de l´hivern. En general els models en possen massa al damunt l´anticiclò donat que la zonal malparida encara la veuen massa forta però hi ha diferencies notables en la possiciò de l´anticiclò. Així que el de l´entrada freda queda encara en una incognita ¿? pero sabent que les opcions mes desfavorables sempre son mes probables tret honroses excepcions. Sera aquest el cas??; modificaran properament els models ni que sigui per una sola vegada??. Res, a fer seguiment i a tenir molta sort ja que de moment en quant a fred aquest hivern es un zero patatero pitjor que l´any passat. Assenyalo quant a fred i entrades fredes ja que la Llevantada va ser de matricula d´honor.

    Minima avui per cert de 4´6C preparem-nos; ja tenim tempes altes però preparem-nos que seguiran força altes fins Dimarts com a minim.

    A continuaciò l´entrada freda i seca de l´Europeu que es l´unic model que veu una ralentitzaciò d´aquesta agresivissima zonal.


    ECMOPEU00_168_1.png


    ECMOPEU00_192_1.png


    Sort per que la necesitarem

  • Bon dia

    Seguim amb bonança tèrmica i mooolta humitat ! tot esta moll com si haguès plogut..0.1ºC de mínima...seguim tenint un hivern extremadament humit,tant en pluges com en boires,rosades...ens falta una entrada de tramontana seca aquest hivern (millor que no...),que és la que realment ho asseca tot...segur que ens vistarà el mes que vé o al Març,no vuy mirar mapes mes enllà del cap de setmana,però serìa la repera si tornèssim a tenir un altre llevant...aquest cop sería amb neu ?,encara pitxor pels camps...ahir parlant amb un xicot pagés deia que,molt millor un excés d'aigua que una sequera,ja que es poden podrir alguns camps però d'altres la collita pot ser fabulosa,en canvi en sequera tots perdent...aquest hivern,els camps de pèsols (pèsols per fer pinso,de secà) estan com mai,bon seguiment

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 15,6ºC con 70% de humedad, viento del N a 21 km/h y 1018,0 Hpa con 84 W/m2.