SEGUIMENT METEOROLOGIC - GENER 2020

  • Bona tarda, deixo el resum del dia:

    Màxima: 6,1ºC
    Mínima: 3,6ºC
    Precipitació: inapreciable
    Fenomens observats: pluja feble i aiguaneu a la nit
    Nuvolositat: tapat tot i que amb clarianes cap al nord, actualment tenim 7/8 Ac, As, Sc
    Visibilitat: molt bona
    Vent: moderat amb cops forts de llevant

  • Bona tarda a tothom,

    He tornat a casa i pel camí a Olot m'he trobat 4 llevaneus alguna cossa s'olora aquesta gent :P , aquí a Sant Joan estem a 2 graus amb vent així que segurament sigui menys. Quan sortia de la feina a Olot començaven a caure gotes, a Sant Joan algun copet de neu despistat, segurament arrossegat pel vent de la Serra Cavallera que esta tota ben blanca. A veure si la precipitació comença a moure’s cap a dalt, que porta tot el dia a Girona i La Selva :angry:

    Sant Joan de les Abadesses (Girona) 775 ms

  • Bona tarda,

    us deixo una foto que vaig fer ahir al costat del port Balís-llavaneres.

    [Imagen bloqueada: https://i.gyazo.com/e4eebc7e029dfb225495a1b9d88c1e57.jpg]


    Impressionant la ventada que va fer,vam dinar a dins el port i realment feia POR veure com es movíen els barcos...i tot tornant a Barcelona branques trencades i caigudes sobre la vía d'accés a la autopista.

    Costacentraleros i pixapins diversos!!! Aquest vespre i fins dimecres ens ho passarem bé! A veure si veig 4 volves de neu despistades pel Tibidabo. Ara mateix sensació realment hivernal al centre de Barna, vent gelat, terra mullat...sembla Dublin això.

    En fí, gaudiu ;)

    PD: aquest cap de setmana pujo a esquiar al Pirineu Francés... suposo que em trobaré un bon matalàs de neu segons indiquen els models... ja era hora!

    Sempre mirant amunt.

  • Plovent amb la ventada que no hi ha manera que vulgui parar a Arenys de Munt a 4'5 º. Venint per l'autopista, conduint "contra" el vent, era una temeritat anar a més de 100 km/h.

    L'espectacle al mar qui pugui que no se'l perdi, jo a Badalona, on m'hi he aturat, no veia res igual des del novembre del 2001.

    Tot s'ha endarrerit una mica trobo i crec que s'ha generat massa escàndol amb les perspectives de nevades a cota 200. Que hi ha nevat? Sí, en l'extensió territorial, quantitat i hores previstes, no exactament.

    En qualsevol cas crec que la Glòria mediàtica se l'enduen els de TVE1 o fins i tot La Sexta, a TV3 cal un replantejament total de la previsió del temps.

    En català la neu no "qualla", sinó "agafa", "pren", "s'enganxa", "es queda"...

  • 1AD78B70-84F9-467B-9945-94B048002A04.jpeg
    Temp,actual:8,8*C

    Comienza a precipitar :) :)
    4E849D27-FC4A-4074-A915-EF2B7F857DF5.jpeg


    Y arboles caídos!!! :(

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • al barri del coll, estamos a 6,8 grados i continuan las espurnas de lluvia y el viento.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda:
    En Esplugues de Llobregat la temperatura durante el día de ayer y la noche pasada prácticamente estática, 11 g y ahora 10 g.
    Increíble pero cierto.
    Hace mucho viento produciendo la caída de árboles.
    Lluvia solo cuatro gotetes.
    Nieve ni se le espera, claro!
    Saludos - Manuel

    • Esplugues de Llobregat - Altitud: 110 m.
    • Ver nevar me produce una sensación especial.

  • bona tarda des de cabrils (baix maresme) temperatura actual 5.1º fent la mínima, el cel es torna a tapar amb celeritat, ara però venen de llevant, fins ara venien de gregal,precipitació fins ara 0.2 mmm, aquí el fenómen sens dubte ha estat el vent. veurem que fa les properes hores, en principi la temperatura ja no hauria de baixar més,però... :whistle: :whistle
    sembla que el vent va afluixant.

  • Bona tarda des de Palazuelos, continua nevant, ho fa des de les 14:00 aproximadament, tot i que no és una nevada forta, com es gaudeix! Els camps ja son blancs, els cotxes també, li costa molt d'agafar a l'asfalt.

    Fa fred, i la sensació amb el ventet de nord encara més, tenim:

    -0,9ºC
    89% d'humitat
    1029 hPa.

    La màxima s'ha quedat en 0,7ºC, día de cru hivern!

    Us poso unes fotos de fa una estona i un petit vídeo.

    IMG_20200120_170942_5.jpg

    IMG_20200120_173405_8.jpg

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Molta sort i bon seguiment!

    Edito: Ja hi ha molts trossos de l'asfalt emblanquinats! :woohoo:

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bones!

    Per aquí comença el festival, a veure fins quan va plovent de manera continuada, fins dijous potser?? :woohoo:

    De fa una horeta que plovisquejava molt lleugerament i ara si està posant amb una mica més de ganes, ja ens comença a afectar la banda de precipitació que ha estat avui al Baix Empordà-Gironès i rodalies.

    Temperatura de uns 5ºC, va fluctuant dècimes amunt o dècimes avall, no baixarà d'aquí.

    Una incògnita quan acabaré recollint en tot l'episodi.... les expectatives les tinc altes, més de 200mm :whistle:

  • ¿Algún em podria donar una explicació perquè al final al pre-litoral no cau ni una sola gota en tot el dia?
    Alguna cosa està fallant en les previsions i aquí estàn fallant fins ara.
    Tenim un escut que si mireu el radar no avançen les precipitacions.

  • Tornant a casa he vist que els nuvols ja venen de llevant, aviam si comença a canviar perquè se m'està fent realment pesat auest vent ressec. Desde Manresa es veia ben bé la nevada sobre la zona de Moià, amb els nuvols deixant virgues ben blanques en aquelles muntanyes.
    Salut

    Manresa 250msnm