Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 26,4ºC con 67% de humedad, viento del WNW a 2 km/h y 1012,1 Hpa.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - AGOST 2019
-
-
Muy buenos días desde Puigcerda, cielo despejado con una temperatura de 11.5ºC, hoy por fin me instalan la fibra así que estaré desconectado unas cuantas horas, ni que decir tiene lo contentos que estamos en la Cerdanya por volver a disfrutar de las predicciones de Taiko, muchas grácias Alfred y compañía, estoy deseando que legue el Lunes

-
Bon dia a tothom des de La Molina
Ara estem a 11.7º aamb un 76% d'humitat i tenim el cel sere.
Bon seguiment.
-
-
Bon dia des de Palazuelos, quines mínimes al Pirineu, quin luxe! :O Està clar que allò son les grans lligues.
Ahir finalment màxima de 31,6ºC. No és gaire però vaig passar força calor sota el sol, suposo que m'he malacostumat els darrers dies que hem tingut temperatures per sota de l'habitual.
Per aquí ens llevem amb el cel seré amb una mica de calitja.
Mínima 16,7ºC i ara tenim:
18,7ºC
44% d'humitat
1011 hPa.Us poso unes fotos d'ahir a primeres hores de la tarda a la feina. Els les eugues i els poltres han arrasat amb els rostolls. Avui o demà els obrirem les terres de dalt, on ahir van recollir els paquets de palla, per a que tinguin menjar.
IMG_20190802_140938.jpg
IMG_20190802_150716.jpg
Molta sort i bon seguiment!
-
Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 26,6ºC con 67% de humedad, viento del NE a 3 km/h y 1012,0 Hpa con 278 W/m2.
-
Pel que fa la previsió per la meva zona, mirant GFS i Europeu, els propers dies calor, l'habitual per l'època sense exageracions, dimecres i dijous baixarien una mica. I tinc l'ull posat diumenge dia 11 en que sembla que podria haver un canvi més important i aquest obriria la porta a diversos canvis, intercalats per episodis estables amb sol i calor habitual per l'època. No es veuen grans calorades ni calor que duri molts dies. Val a dir que els canvis per aquesta zona acostumen a ser en forma de baixada de temperatura i poca cosa més, però a mi ja m'està bé. Vull que plogui, però el més habitual és que no ho faci en condicions fins l'octubre.
Com ho veieu? La veritat és que sembla que el mes d'agost serà entretingut

-
-
Bon dia des de Sabadell
Temperatura actual 28,8ºC, mínima 20,9ºC a les 07:08h
Humitat 45%
Pressió 1014,4 hPa
Cel serèBon seguiment
-
Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 27.6ºc, 32ºc de xafagor, mínima 21.8ºc, 54% humedad, 1016 hp, viento de tramontana 8 km/h y despejado. Buen seguimiento.
-
Bon dia!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 28,2ºC
Humitat: 54%
Vent: Fluix, S (5Km/h)
Punt de rosada: 18,1ºC
Temperatura de xafogor: 34,4ºC
Estat del cel: Serè-
Temperatura mínima: 21,2ºC (05:31h)Bon seguiment!
-
-
-
-
Bon dia, avui tenim un altre dia de sol i calor intensa al rebost. La mínima ha estat per sort no tropical per dècimes amb 19.6C.
Ara ja 25.2C i 56% d'humitat. Vent fluix del SE de 8kmh.
Bon seguiment!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
-
Bona tarda. Hem tingut rècord de nits tropicals per a un mes de juliol i per a tots els mesos de l'any a Girona-Sèquia i Girona-Plaça Poeta Marquina, al centre de Girona, 22 nits, aquest juliol. 16 a Sarrià de Ter i Salt. Temperatura mitjana de 26,9º, la 3a més alta a Girona en un mes de juliol per darrere dels 28º de 2006 i 27,7º de 2015, la mitjana de les mínimes també és la 3a més alta, 20,9º a Girona- Sèquia, 21º en 2006 i 21,3º el 2015. a Salt 19,6º de mitjana de les mínimes i 33,0º de les màximes, 26,3º de mitjana, 33,4º i 19,8º a Sarrià de Ter, 26, 6è de mitjana. 23 mm a Sarrià de Ter, 36,5 mm a Girona i 28,6 mm a Salt aquest juliol, una mica sec, tampoc molt, però hi ha arbustos que han perdut tots els fulls en les Deveses de Salt, només 188,5 mm aquest any a Girona. 35,2º i 18º avui a Salt, dia calorós, 34,9º i 18,3º a Sarrià de Ter. Ara 32º, 44%, vent del sud d'11 km / h. Hem tingut rècord de nits tropicals aquest juliol, 22 a Girona. La mitjana de les mínimes de 20,8º és la 3a més alta en un mes de juliol al centre de Girona, per darrere dels 21º de juliol de 2006 i 21,3º de juliol de 2015. És el 3r mes de juliol més càlid a Girona des de 1911 (dades consecutius sense llacunes), amb 26,9º al centre de Girona, a Girona-Sèquia. Ha plogut 36,4 mm aquest mes, és més o menys el normal, a Girona-Santa Eugènia. Però arrosseguem un dèficit pluviomètric important, 184,5 mm de pluja aquest any a Girona, segurament entre els 5 inicis d'any més secs des de 1906. A Salt ha plogut 21,4 mm, 26,4º de mitjana, un mes calorós i sec . A Sarrià de Ter 26,6º de temperatura mitjana, 16 nits tropicals, mitjana de les màximes de 33,4º i de les mínimes de 19,8º (+ 3,0º respecte 1961-1990).
I tu què paties perquè la calor de ple estiu encara no havia arribat durant les primeres setmanes de juny

Si una cosa tenim assegurada al 99% en aquest clima nostre i en el context de canvi climàtic són estius calorosos i usualment per sobre de la mitjana climàtica. No cal patir, la calor no falla gairebé mai!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Bon migdia!
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 28,4ºC
Humitat: 53%
Vent: Fluix, SO (9Km/h)
Punt de rosada: 18,8ºC
Temperatura de xafogor: [color=#880000]35ºC[/color]
Pressió: 1015,8 hPa
Estat del cel: Serè.Bon seguiment!
-
I tu què paties perquè la calor de ple estiu encara no havia arribat durant les primeres setmanes de juny

Si una cosa tenim assegurada al 99% en aquest clima nostre i en el context de canvi climàtic són estius calorosos i usualment per sobre de la mitjana climàtica. No cal patir, la calor no falla gairebé mai!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Deu ser un altre forer jo no patia pas per si no feia calor. Avui 35 i 18.4 a Salt.
-
-
Mostrar más
Hola a tothom des de Sevilla San Pablo! Feia temps que no escrivia al forum però us he anat seguint en aquest mes de juliol tan trepidant que heu tingut per aquelles contrades, extrany tractant-se del mes més ensopit de l'any!
Dir-vos que aquí el mes de juliol ha estat en general un mes SUAU, cap de les onades de calor han fet diana a la zona (han passat per l'est) i és d'agraïr, en general màcimes entre 29C i 34C i mínimes entre els 18C i 21C. Cap dia hem arribat ni superat els 40C, només quatre dies hem superat els 35C (36'1C, 37'4C, 38'1C i 38'7C), alguns dies per sota dels 30C (màxima de 27'7C el dia 27 de juliol).
Pel que fa a les minimes, suaus també, 9 dies minimes tropicals i mínima més baixa el día 28 amb 15'8C (fresca per ser Sevilla, calia jaqueta). Cap dia hem fet mínima superior a 23C.
Precipitaciones.... 2 mm. Dins la mitjana, la sequera estival aquí és implacable i les bosses fredes en alçada aquí no donen les condicions per desenvolupar grans cumuls com al nordest.
Jo qualifico el mes de juliol amb un "notable", calor, dense estridències, cap calorada desbocada, s'ha pogut dormir prou bé i molt vent de W/SW, atlàntic.
Agost comença amb un repunt de calor amb màximes previstes de 36-38C fins dilluns. Despres tornarem las 32-33C habituals que hem tingut aquest passat mes. Així sí es pot gaudir de l'estiu sevillà sense estressar-se hahaha.
Temperatura actual de 32'8C, máxima prevista entorn els 37C.
Una abraçada a tothom!
Doncs a Girona ha estat el 3r juliol més càlid des de 1911 amb 26.9 de mitjana. I a París potser el més càlid des de 1750. 42.6 i 28.3 el dia 25. La calor va per zones.
-
Bon dia des d'Esclanyà.
Minima 20,4º, maxima 32,5º, cel clar amb algun nuvol alt, el vent fluix del NNE., fins ara.
-
Bona tarda, aqui a VDC conca d'Odena, 315mnm,clima subtropical, ara cel sere i 33°, minima de 17,2°,com dieu, la calor no falla mai aqui, altra cosa es lo fred intens i sobre tot les nevades, que acostumen a fallar, encara que estem al nord de latitut 41°, aqui lo juliol en quan a precis no ens podem queixar pas, amb gairebe 35mm, quan la mitjana no arriva als 30mm, aixo si mooolta sequera, arroseguem enguany nomes 180mm, fa que salvo meteomiracle, aquest any no arrivarem als 520-550mm, de pluja, salut!!
-
-
Més enllá de posibles exageracions periodistiques, està clar que el canvi climàtic es irrefutable.... :woohoo: :woohoo: :woohoo:
https://www.20minutos.es/noticia/372321…dia-se-derrite/
Captura-2-3-4.JPG
-
Bona tarda des d'Agramunt.
Dia molt tranquil per aquesta zona amb una calor sense exageracions. Us deixo una foto d'un llamp que vaig captar des de la serra d'Almenara en dirección al Montsec la nit del dijous. Estava fent fotografíes de la Via Làctia i per ponent arrivaben tempestes des de l'Aragó.
Bon seguiment.
Jordi.
Llamp01-08-2019.jpg
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!