SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MAIG 2019

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 10,6ºC
    Humitat: 50%
    Vent: Fluix, NNO (10Km/h)
    Punt de rosada: 0,6ºC
    Pressió: 1019,4 hPa (pujant)
    Estat del cel: Serè, amb núvols sobre el mar.
    Temperatura mínima: 9,7ºC (06:20h)

    Us deixo una foto de fa uns minuts des de la platja (Font: Elena García)

    18E4BEB5-BF0D-4287-A849-4B8FEF3F0DCA.jpeg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,9ºC con 48% de humedad, viento del N a 16 km/h y 1015,8 Hpa con 151 W/m2.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 13.3ºc, mínima 9.1ºc, 40% humedad, 1020 hpa, viento de tramontana 11 km/h y despejado. Foto que me ha enviado una amiga a las 8 de esta mañana, estaba medio nublado. Buen seguimiento.

    1c737ccf-65b4-4833-9789-4af4667f6165.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia. 3.8 de mínima a Sarrià de Ter, -1.2 a les Deveses, 0 a Girona-Smc, 4.3 Girona Barri Vell, 2.7 Girona aeroport. Es el 1r cop des de 1884 que en gabia es mesura 0 al mes de maig pero el 6 de maig de 1991 sense gabia 0 a Girona Sequia, avui 4.7. Ara 15.7, arribarem a 24.

  • Bon dia. Ara estem a 12,8° i em tingut una mínima de 2,3°. Aquesta setmana ens pasarán 2 cues de front poc importants i de cara al cap de setmana sembla que dominara l'anticiclo i caloreta d'estiu. Salut.

    La Llacuna (Anoia)

  • Bon dia

    Avui temperatura de principis d'Abril,amb 1ºC de mínima...la tramuntana ja es va tallar i ara predomina un lleuger i fred mestral...10ºC a les 11h25...aprofitant el matí per buscar racons colorids amb la fresca i la llum de primeres hores,cap al nord...a prop de la conca del Llobregós
    bon seguiment

    IMG_2301.JPG

    IMG_2304.JPG

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,2ºC con 59% de humedad, viento del S a 3 km/h y 1015,3 Hpa con 951 W/m2.

  • Bona tarda des de Palazuelos, avui tenim un tel de núvols alts que fa que el sol no llueixi igual que els darrers dies, encara i així escalfa i deu n'hi do la caloreta.

    Mínima 5,2ºC i ara tenim:

    20,1ºC
    32% d'humitat
    vent de N 8 km/h
    1017 hPa.

    La previsió indica canvi de temps per aquí, demà cel amb més nùvols i a partir de dimecres i fins divendres possibilitat de plugims, segons els GFS poca cosa, amb prou feines arribarà als 10 litres. Veurem.

    Us poso unes fotos d'aquest migdia, amb una de les diverses flors que estan sortint aquests dies.

    IMG_20190506_135120.jpg

    IMG_20190506_135130.jpg

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona tarda !!

    Com que alguns comenteu les mínimes baixes d'avui, crec que la d'aquí Manresa també es remarcable: 3,6 ºC. La d'ahir tampoc va estar malament, 5,6ºC. De fet, des de dijous passat que va baixant.

    Les mínimes de maig:

    Dimecres 1 de maig: 9,6 ºC.
    Dijous 2 de maig: 11,3 ºC.
    Divendres 3 de maig: 8,9 ºC (el dia que van caure més de 26 mm de pluja i amb una màxima de tan sols 13,2 ºC).
    Dissabte 4 de maig: 6,1 ºC.
    Diumenge 5 de maig: 5,6 ºC.
    Dilluns 6 de maig: 3,6 ºC.

    No estan malament, força fresquetes. No sé si la d'avui es cap rècord o si entraria en algun top 3 o top 5 de mínima més baixa en un mes de maig, perque no se on consultar aquestes dades, però crec que com a mínim es digna de menció ;).

    Aprofito i us paso les dades de l'AEMET, de l'última actualització (17:22h):

    Temperatura: 19,3 ºC.
    Temperatura màxima: 19,8 ºC a les 15:10h.
    Temperatura mínima: 3,6 ºC a les 6:50h.
    Humitat: 42%.
    Pressió: 1014,5 hPa.
    Vent: 12 km/h, sud.
    Velocitat màxima del vent provisional: 15 km/h a les 16:30h.
    Ratxa màxima provisional: 28 km/h a les 17:10h.

    Bon seguiment :).

  • Bona tarda des de Mollet del Vallès.

    Temperatura 16.5º (uns 4° més baixa avui que ahir a aquesta hora).
    Màx 20.5º. Mín 7.7º.
    Humitat 66%.
    Pressió 1016 hPa.

    Estació meteorològica Netatmo en Garita Davis.

  • Bona tarda

    Màxima de 18.3ºC,vent de mestral fluix,tarda agradable..em passo tot el dia voltant a peu o en bici aprofitant els dies de descans...puc percebre que s'ens acosta l'estiu,per tant en pocs dies si no plou mes,els colors freds (verds,blaus,morats) donaran pas als càlids.Ara floreix la malva ,el llí (lino) blau (mes tard ,ho farà el blanc),la rosella (encara ho farà amb mes força),resisteix el timo florit (farigola),comença a fer-ho la margarita,la camamilla ja esta en plena floració...també es nota l'augment desl petits insectes voladors associats als camps de cereals...tot esta en plena ebullició vital amb el temps curt que aquest any es palpa ...abans no arribi el desert amb l'acostament de l'estiu...les reserves d'aigua als aquífers ressisteixen la primavera poc generosa d'enguany...però no aguantaràn un estiu que pot ser implacablement sec i calurós,només els arbres grans pot ser,no acostumo a ser pessimiste,però les xifres de precipitació d'enguany,no enganyent
    imatge dels camins amb marges florits,bon seguiment

    IMG_2332.JPG

  • Bon vespre!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 14,9ºC
    Humitat: 69%
    Vent: Moderat, SO (13Km/h)
    Punt de rosada: 9,4ºC
    Pressió: 1018,8 hPa
    Temperatura mínima: 9,7ºC (06:20h)
    Temperatura màxima: 16,7ºC (11:36h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda.

    Continuem amb temperatura força frenada a la ciutat de Barcelona, aprofitem'ho que s'acaba. Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo 15,6º i 62% d'humitat. Cel amb algun estratocúmul i núvols alts i vent del sud de 6 km/h. Màxima 17,0º.

    Demà capes de núvols baixos entre la Costa Daurada i Costa Central i per damunt força núvols alts i mitjans. Temperatura pujant una mica però dimecres s'enfilaran de valent i s'ensumarà la primavera avançada. Amb aquesta situació de fronts atlàntics, passant una mica alts de latitud, res de pluja a Catalunya, algun ruixadet o discreta precipitació dimecres i divendres, tot i que aquest darrer dia podria caure algun ruixat més maco cap el nord-est. Cap de setmana amb l'anticicló guanyant força.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,4ºC con 67% de humedad, viento del WSW a 5 km/h y 1014,8 Hpa con 9 W/m2.

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 14,8º C
    65% hr,
    1016hPa

    Dades extremes

    Tempe màxima: 17,8º C
    Tempe mínima: 9,2ºC
    Humitat màxima: 75%
    Humitat mínima: 44%

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue