SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2013 (2a. PART)

  • bon dia a tothom!!! despres de la bona pluja continuada d'ahir, avui toca sol, vent i nuvols d'evolució que ens denoten que tenim la primavera aquí!!
    salut i meteo per tothom

    Per ser Primavera, avui al menys aquí a la Plaça de L'Aigua de Terrassa ( 320m. ) fa una temperatura que amb el ventarron que fa, es un dia de Primavera mol dolent per mí. +12ºC. i molt de vent ( una temperatura de sensació bastant baixa ) !.

    Ferran - altimis9

  • PILAR, si a vora mar fa aquest vent, per mí no fa un dia esplèndid per passejar. La sensació de fred es molt acusada, al menys aquí a Terrassa !.


    Si potser no es el dia mes apropiat. Es que en quan veig el sol i arribant la primavera, ja vaig amb el mono de mar ¡¡¡ jeje :blink:

  • Bon dia!

    Després d'un diumenge tapat, plujós i fresc, tenim un dilluns assolellat, ventós i també fresc. La temperatura és l'únic fenòmen que no ha variat.

    Si de veritat guanya la partida una nova entrada freda, no seria la traca final, seria la benvinguda primaveral més moguda dels darrers anys o decades.

    Artés està situat al centre de la comarca del Bages a 300 metres d'alçada.

  • Va bufant el mestral..sense pasarse!
    Va fent SOL que també convé i molt..i 12ºC..fresqueta!
    Quant afluixi aquest vent...que sembla que l,hi queda poquet..doncs farà uns dies trànquils.
    Segueixo dient als nostàlgics del fred!..farà si vol refrescades..però aneu pentsant que la terra gira i que les temperatures evidentment pujaran..
    En quant a invasions d,aire fred..fantàstic!.però ja generen altre tipus de fenomens metereologics..
    TEMPESTES/CALAMARÇADES..I NEU SI A COTES MITGES..XD!
    Si jo soc el primer que ODIO la calor i sol..em trobu malament.
    Salut i bon profit.

  • REDINFOMETEO

    Los mapas siguen marcando ese punto de inflexión y como no lo modelizan bien, hablar de un plazo más largo, basandonos en los mapas, es un poco de locos, esto hablando de mapas, porque mi intuición, es otra


    uno_2013-03-18.png
    La zona de altas presiones polares, como indiqué días atrás, van a hacer que las borrascas bajen de latitud, dependiendo del anticiclón Azoriano y de la masa fría que desciende por Europa, el resultado será uno, u otro.

    Mi opinión es que la masa de aire frío, alimentará esa borrasca del mediterráneo, desplazando así el Anticiclón hacia el Oeste y las borrascas de esta zona, se contendrán por las altas presiones, ascendiendo al Polo.

    Los mapas están dando poca importancia, por un lado a la profundización de la borrasca del Mediterráneo y por otro lado, a la masa fría, haciendo que el anticiclón, se eche encima.

    Yo creo que todavía esto no está bien perfilado y la tendencia hacia frío ya puede intuirse en los mapas, porque ya van metiendo aire frío por el NorEste, cosa que hace unos días, no hacían.

    Veremos cómo sale el ECMWF.

    Nacho
    Barcelona
    Sagrada Familia

  • Bon dia, 1,0 mm més aquesta nit que fan un total de 118,2 mm aquest mes i 188,2 mm aquest any, deu n'hi do amb la ventada de ponent que ha arribat als 68 km/h. de ratxa màxima, un inici d'any força ventòs aquest

    15,4ºC
    35%
    1001,9 hpa.
    20-40 km/h. WSW
    1,0 mm
    749 w/m2
    4,5 uv
    2/8

  • acabo d'arribar a casa i a sant andreu (bcn) segueix el d sempre buaaaaa :side: , :unsure: el vent q no afluixa ni a la d tres!!!!!!!!! ara mateix 16ºC

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • L,alfred ha dit molt bé! com sempre..que no fen cas dels mapes.. no està segur cap opció!
    Però segeixen insistin en el fred!.


    Rtavn2161_2013-03-18.png

    I l,altre!


    Rtavn9611.png

    ESTEN A REVÉS DE TEMPS..PERÒ JA ES VEU!

  • [color=#880000]No si ya veuràs com la torna a endevinar!!!!!!!! :silly: (mara d deu quina ventada ara mateix.....dona por :S )
    gfs-0-1681.png
    gfs-1-1681_2013-03-18.png

    [/color]

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • 2 litrets aquesta nit y ya portem 160 en el que portem de any.
    respecte setmana santa encara que da una mica per fer previsions, yo mirant els ensembles nomes una lina baixa de la iso 0.Nose yo que pasara em de seguir la situacio perke pot ser o molt bona per fred o ens quedarem sense fred.
    Bon Seguiment

  • perdon compañero, ya no volvere a dar mas la opinión en el forum, ya veo que es solo para expertos.
    al fin i al cabo me ha hecho gracia lo de teruel, porque teruel tambien existe.

    Desde ayer no me conecto, y veo que mi comentario no te ha gustado. Lo siento, no pretendía ofenderte, simplemente te dije (quizás de manera desafortunada, aunque tampoco hay que tener la piel tan fina ;) ) que la percepción personal en lo que respecta a frío o calor es muy subjetiva, y como tal, no tiene mucha validez. Cuando se habla de calor o frío, en mi humilde opinión, hay que hablar con datos en la mano, aunque claro, la percepción personal puede ser muy diferente a lo que los datos arrojan. Y por supuesto que todo el mundo puede decir lo que quiera, como tu has hecho, lo de que este forum es solo para expertos no es cierto, prueba de ello somos los muchos que escribimos y no lo somos.

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Segons veig els mapes no saben per on tirar,com ja vaig dir fa uns dies la batuta de tot plegat la porta l'anticiclo de Groenlandia amb unes presions altisimes que fa desviar totes les baixes cap a latituds mes properas a nosaltres,els mapes estan molt poc desifinits,en principi hi ha un estrangulament de les baixes entre dos anticiclons el de Groenlandia i el del sud de la peninsula iberica,aixo fa que tallin el pas de les baixes i no las deixan abansar amb una indifinicio total pac on anar,en principi quedanse estancades cap el oest de la peninsula, pero crec que l'anticiclo que tenim es força debil i aixo fara que les baixes trenquin l'anticiclo i ens apropin mes, amb precipitacions i baixada de temperartures,per al que veig jo la setmana santa sera mogudeta,ja veurem,aquest es el meu humilt punt de vista.
    Despres estan els experts que tindran el seu i es on aprenenm tots els aficionats.
    Desde Badalona amb molt de vent un cel variable amb cumulus fractus i cumulus humilis,tenim una temperatura de 15,8ºC.

    Joan.

  • Bé doncs ara a esperar a dimecres en que al matí primerísima hora podrien haver precipitacions i de cara a la tarda formació de precipitacions de tarda cap a punts del prelitoral central i nord de Catalunya... Demà es podrà concretar una mica més l'extensió i les acumulacions.

    Bon seguiment!

  • Bé doncs ara a esperar a dimecres en que al matí primerísima hora podrien haver precipitacions i de cara a la tarda formació de precipitacions de tarda cap a punts del prelitoral central i nord de Catalunya... Demà es podrà concretar una mica més l'extensió i les acumulacions.

    Bon seguiment!

    que plogui altre cop que ya començen a llençar els arbres aquesta pelusa que tant molesta jeje