Bon dia des d'Esclanyà.
Continuem amb el tobogan de temperatures, dos dies de fresca, dos dies de caloreta... :blink: :blink:
Minima 3,6º, maxima 13,3º, cel clar amb algun nuvolet i vent fluixet del S.
Bon dia des d'Esclanyà.
Continuem amb el tobogan de temperatures, dos dies de fresca, dos dies de caloreta... :blink: :blink:
Minima 3,6º, maxima 13,3º, cel clar amb algun nuvolet i vent fluixet del S.
Doncs aquesta nit per aquí ha fet força fred, mínima de -6,9°C a Vielha, i sol solet per variar, encara que sembla que podrem veure algun floc a finals de setmana, cara nord sobretot, si BB sense nevar res manté gruixos d'entre 25 i 55 cm a les pistes, si cauen ni que sigui 10 centrimetets això será la repera :cheer: el meteoexploration es bastant optimista en aquest aspecte.
snowmapPy5d-2.jpg
Bon migdia.
Màxima ara mateix amb 11'8°
Humitat del 46%
1027.7 hPa
Aixi anava fent-se de día aquest matí entre Martorell i Castellví de Rosanes. [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/14c1bd960078232c32e63a3821226133.jpg]
Enviat des del meu F8331 usant Tapatalk
Bona tarda !!!!
Encetem setmana i toca donar un cop d'ull als possibles escenaris d'aquests propers 7 dies.Depenent de la disposició dels centres d'acció dins del taulell atmosfèric hi ha situacions en que fins i tot es pot fer difícil contemplar una tendència clara amb una visió de 7 dies i d'altres que la dificultat disminueix. Sempre però tenint present un tant per cent més o menys ampli, de possibles petits canvis mesoescalars que amb els pas dels dies o fins i tot de les hores, fan que el desencadenant meteorològic a vegades pugui diferir dins d'una tendència global.
Però tot apunta a que estarem més propers al segon escenari on la dificultat d'entreveure una tendència, disminueix.
Possibliment finalitzarem setmana amb uns valors mitjans termomètrics, que en el global del territori català, donaran com a resultat els valors més baixos del present hivern fins el moment.I fins i tot, fins el moment, també ho farà a nivell pluviomètric, perque venint d'on venim en aquest hivern meteorològic això no te cap mèrit.Farà molt més fred que neu, això sembla clar, però de nevar hi nevarà tot i que en poques quantitats.I en principi quedarà circunscrit a una zona bastant localitzada del Pais. allò que en podriem dir "nevades orogràfiques", que serian principalment a vessant nord pirinenca, i més concretament occidental.
El nom a la massa que ens visitarà a partir de dimecres/dijous és a lliure elecció...una parlaran d'irrupció freda, altres de entrada freda, altres de "pet fred" i altres de "pulsió freda" ( aquest m'agrada). Tot però, amb un rerafons que ens ve a dir que serà de durada curta.Suficient perque a alta muntanya notin be la clatellada tèrmica i també als llocs on aquests dies no han patit/gaudit del meteor de la boira.En aquests llocs curiosament durant la part advectiva d'aquesta pulsió freda el termòmetre farà una pujada ostensible.
Veient diferents ensembles, a dia d'avui, sembla que no s'entreveu cap escenari de retrogressió com així semblàven indicar dies passats molts models per a dies posteriors a aquesta entrada freda.L'escenari que ens tornen a plantejar és la instalació , de nou, de les altes pressions molt aprop nostre.Altes pressions que de fet no ens hauran abandonat sino simplement hauran perdut durant uns dies uns quants hectopascals. I aleshores tornarem al bucle que ja ens és força conegut....remuntada clara termomètrica allà on els mercuris hauran baixat de valent i devallada als llocs clàssics emboirats i enclotats.
Ens plantarem a mitjans de gener i per tant a l'ecuador de l'hivern meteorològic. Més enllà d'una setmana, com és lògic, s'obre molt més el ventall d'escenaris possibles. Sembla que sempre serà partint altre cop d'una circulació zonal, la que de fet regeix durant gran part de dies l'any les nostres latituds. Esperem que aquest anticicló que ja es fa molt pesadet pugui trobar ben aviat la bona senda per a apropar-nos masses ben fredes i inestables.
Salut !!!
Bona tarda des de Palazuelos, un altra dia de sol i certa bonança, tot i que la màxima no ha pujat molt. La mínima ha estat de -0,7ºC, ara tenim:
7,5ºC
42% d'humitat
vent d'ONO 6 km/h
1033 hPa.
Us poso una foto d'aquest migdia.
IMG_20190107_125028.jpg
Avui fa un any ens llevàvem així:
IMG_20180107_070733-2.jpg
IMG_20180107_090710.jpg
IMG_20180107_072800-2.jpg
IMG_20180107_111003-2.jpg
Més de 26 hores nevant i uns 40-45 centímetres, una nevada històrica que molt probablement no tornaré a viure, vaig tenir molta sort de poder gaudir d'ella ![]()
Molta sort i bon seguiment!
bona tarda
deu ni do quin nevadot et va fer
aqui avui la novetat es l'absencia momentanea de la boira despres de varis dies amb ella,la qual cosa agraeixo notablement.
i lo que deieu,molts mapes prometedors que van passant i queden en res,sembla que haurem de tornar a esperar a febrer per veure alguna cosa,
de fet es normal,que desembre i gener sigui molt monotons.
Buffff....erem més joves!!!!
Els estacionals han millorat bastant
Temperatures: Més fredes
[Imagen bloqueada: http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/CFSv2/imagesInd3/euT2mMonInd1.gif]
Precipitacions: No tant sec com abans, però bastant.
[Imagen bloqueada: http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/CFSv2/imagesInd3/euPrecMonInd1.gif]
Símptoma que veurem canvis a finals de mes?
Bona tarda. 9,2ºC, 63 % a Sarrià de Ter. Cel serè. Ha glaçat de nou, -5ºC de mínima a les Deveses de Salt. No ha glaçat al centre de Salt, 16,6º i 0,4º. A Sarrià 16,8º i 0,2º. A Salt-XOM 15,8º i -1,6º. Tot i que avui la màxima ha baixat al ser l'aire força sec i no fer vent no es nota gaire fred.
Les sortides d'aquesta tarda refermen el tema que més o menys he exposat per aquesta setmana.
A banda d'això, no em puc estar de dir que cansa una mica la gran quantitat de toxicitat informativa, també en méteo, que recorre darrerament alguns canals informatius.
Entenc que ha de ser molt dur haver previst un hivern apocalíptic i veure com passen els dies i la cosa no arranca.Ja he començat a escoltar o llegir titulars grandiloquents de la "ola de frío ártica continental que nos acecha para los próximos días", els del trencament del Vórtex ja s'estan fregant les mans cual "ufólogos veient avistaments massius de vida extraterrestre", en fí, que em penso que fa més mal que bé per aquesta ciència.Que tenir gran part de l'hivern sota influència anticiclònica és més vell que les rambles, per les nostres latituds.Qui vulgui equiparar el nostre hivern amb paisos centreeuropeus no sap on està ubicat.Que tenir un parell d'entrades fredes durant mesos hivernals entra dins la mitjana climàtica del nostre Pais, i que si aquesta setmana en tenim una ,estadísticament és molt probable que poguem tenir-ne un altre, i amb sort potser un parell més. Si ens adinsem en la intensitat d'aquestes, si pretenem tenir unicament onades de fred, aquestes ja baixarien molt en el ranking de mitjanes climàtiques.Sí que certament fins ara s'ha juntat una manca total de precipitacions on precisament és més "anormal" que passi aquesta escassetat, però temps hi ha per compensar-ho, com així crec que serà en uns dies o setmanes. Però home, no pretenguem tenir un pam de neu a Plaça Catalunya quan allà on hi hauria d'haver no hi ha quasi bé res, encara.
Es evident que un Vórtex més desorganitzat aumenta les possibilitats de rascar masses freds a més baixes latituds, però no és la UNICA premisa.I en consequència segurament que un Vortex "hecho añicos" pot partir , ENTRE D'ALTRES CAUSES, PERO NO LA UNICA, d'un escalfament sobtat estratosfèric. Si aconseguim la quadratura del cercle, perfecte !!!, no seré jo qui em queixi, però ni s'haurà descobert la sopa d'alls ni res per l'estil. En tot cas s'haurà avançat un petit passet en entendre una milèssima part de la dinàmica atmosfèrica.
Obert a nous estudis, noves observacions....sempre!!! però el tractament que alguns fan d'aquests estudis és del que em queixo. Massa científic frustrat i massa periodisme groc, i em fa ràbia.
Tirant una mica d'arxius i memòria i sense anar massa lluny en els anys ,veig que al gener del 2016, a nivell de 500 hpa. hi va haver un vortex molt afeblit i desorganitzat. Va ser un veritable formatge gruyere amb constants escletxes d'altes pressions( dinàmiques, no tèrmiques). I curiosament veig que va ser el gener més càlid amb prop de +3 de desviació tèrmica al Fabra. Aquell desembre de 2015 hi va haver algun escalfament sobtat?, va ser cosa del niño, la niña?...en Joan Piera em treura de dubtes de ben segur.Merci.
Ostres Gracienc, això em porta records de l’antic fòrum del comando, i una discusió recurrent que teníem sobre el clima a casa nostra. A mi m’agrada molt la meteo, la natura, la muntanya, els fenòmens atmosfèrics...però el què més m’agrada per sobre de tot és la neu, i com més passen els anys més odio el clima que patim (per molts serà gaudim...però per mi és un patiment). Un clima aboslutament miserable, que s’ha de pràcticament pidolar una entrada freda.....en fi, en algun moment de la meva vida m’hauria d’haver planejat fotre el camp al Vorarlberg o Hokkaido...jajaja
Salut
Ostres Gracienc, això em porta records de l’antic fòrum del comando, i una discusió recurrent que teníem sobre el clima a casa nostra. A mi m’agrada molt la meteo, la antura, la muntanya, els fenòmens atmosfèrics...però el què més m’agrada per sobre de tot és la neu, i com més passen els anys més odio el clima que patim (per molts serà gaudim...però per mi és un patiment). Un clima aboslutament miserable, que s’ha de pràcticament pidolar una entrada freda.....en fi, en algun moment de la meva vida. ‘Hauria d’haver planetajt fotre el camp al Vorarlberg o Hokkaido...jajaja
Salut
Es lo que hi ha Guifred :unsure: .Serà que amb els anys m'he fet de més bon conformar :silly: .I saps que per un floc de neu a BCN faig el que calgui ![]()
Buenas tardes desde Poble Nou, Barcelona!
Tras un largo periodo desde el pasado Invierno, y tras estar leyendo día a día este magnífico foro, reaparezco de nuevo.
En primer lugar, recordar que soy un simple y mero aficionado a la meteorología, y lo muy poco que sé, lo he ido aprendiendo a base de ir leyendo cientos y cientos de comentarios de los que aquí se exponen diariamente, mensajes que por cierto, me parecen la mar de enriquecedores.
En la medida que pueda ir entrando, pasaré datos actualizados de mi barrio según Meteoclimatic, puesto que no dispongo de estación ![]()
Datos actuales:
Temperatura..... 12,3
Humedad......... 44%
Viento.......... ENE 1Km/h.
Presión......... 1028 hPa.
Días sequía..... 24
En segundo lugar, y ya entrados en temas relacionados con el presente tiempo que estamos teniendo, viniendo de un tiempo anticiclónico duradero como el que llevamos teniendo durante estas últimas semanas, me gustaría recordar, para aquellos escépticos a estas situaciones monótonas, largas y aburridas, 2 situaciones:
1- La mas reciente!, del pasado 29/11/2018, en la cual, en un vídeo de Meteoesquiadas, Alfred, daba una predicción de cara a este Invierno...y decía textualmente: ---que habrían cambios irregulares, drásticos de unos cuantos días a los siguientes---que sería una temporada frenética en todos los aspectos---
...por otro lado, días mas tarde, decía en este foro que este Invierno tendríamos sorpresas de todos los colores!!!. Ahí lo dejo!!!
2- Partiendo de la base de que como ya es sabido, en Meteorología NO hay 2 situaciones iguales, fijaros en estos 2 mapas que pongo mas abajo, con una diferencia de tan sólo 15 días, y que la mayoría sabemos como acabó!!!... ¡¡OJO!!, que no tiene porque pasar, pero simple y llanamente, para que veamos el cambio tan drástico y radical que puede llegar a darse en un plazo tan relativamente corto de tiempo.
Por lo tanto, paciencia y demos tiempo al tiempo, que todo llegará!. Yo soy de los que pienso que la Naturaleza siempre tiende a compensar y tarde o temprano el fruto llega a la mesa!.
26-Ene-1983.png
10-Feb.1983.png
Buen seguimiento!
Bona tarda a tothom
Avui dia ja més fred a Cerdanyola amb màxima de 12,2ºC a les 15:10h i mínima de 2,0ºC a les 5:14h.
Ara tenim:
T: 8,4ºC
HR: 49%
DP: -1ºC
PA: 1029 hpa
A veure què dona de si la "pulsió freda" d'aquesta setmana, a mi també m'agrada aquest nom ![]()
Salut i bon seguiment
Bona tarda, aqui altre dia fred amb 8,4° de maxima i minima rodona 0,0° :lol: curios, ara 5,3°,despres de la entrada freda de dimecres-dijous, tornaria l'anticiclo pero amb nits molt mes fredes, i mes endavant cap el dia vint endavant s'entreveuen coses, mes destacables,salut!!
Bona tarda des de Sabadell
Temperatura 8,9ºC
Humitat 59%
Pressió 1028,6 hPa
Mínima 2,7ºC a les 06:37h
Màxima 13,2ºC a les 15:35h
Bon seguiment
Bona tarda!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 9,8ºC
Humitat: 68%
Vent: En calma.
Punt de rosada: 4,2ºC
Pressió: 1030 hPa
Temperatura mínima: 7,0ºC (08:20h)
Temperatura màxima: 14,7ºC (13:33h)
Bon seguiment!
Bona tarda,
Quina situació més maca teníem avui tot just fa 1 any, amb regada força general a Catalunya degut el notable embossament d'aire fred en alçada i baixes pressions a la meitat est peninsular, configuració sinòptica no gaire habitual per ser Gener.
Per Alt Maresme a primera hora del matí, ens van visitar 2 tempestes provinents del SSE, van donar 11mm el centre de Pineda.
La cosa no va acabar aquí, ja que el migdia una fort aiguat amb tempesta i calamarsa ens va deixar 13'5mm.
CFSR_1_2018010706_1.png
Situació ben diferent a l'actual :unsure:
Bon seguiment ![]()
Bona tarda.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 8,8º i 57% d'humitat. Màxima 13,4º.
Demà temperatura un pèl més baixa. Dimecres començant a baixar amb ganes al Pirineu i a la resta encara mode "standby". Dijous veritable clatellada termomètrica arreu, ambient fred o molt fred, amb vent, nevadeta sobretot a l'extrem nord del Pirineu. Atenció a les mínimes, en permís del vent, de divendres i dissabte. Per cert divendres farà tant o més fred que dijous a tot el país tret del Pirineu que començaran a recuperar-se després d'una nit gèlida, es pot arribar fàcilment als -10º a cotes de 1800 a 2000 metres.
Imatge d'ahir de Ramon Baylina des d'Esterri d'Àneu amb uns bons lenticulars:
est-2.jpg
Bon seguiment!
Bona tarda companys/es!
Aquests dies de festes he estat per el Pirineu Osca i he comprobat la escassetat de superficie nivosa inclòs la cara nord, banda francesa. En la primera foto, un núvol de vent fotografiat dissabte pasat desde el poble de Badain. La segona correspon al Valle de Pineta. La tercera fotografia és una comparativa de la neu acumulada durant el pont de tots sants al novembre i actualment, ben escàs! La última, estació esquí de Piau-Engaly fa tres dies a 2000mts amb gruixos de 15cm a prop de 40cm a les cotes més altes. [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/b3fd3886247dd35875ac8f492902a6b7.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/95c200d3e08b94ca601141cc184acaf2.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/0c03b5536b5606b4dcc3c82c69970749.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/9a9fe8a55ac70dc22bfa18edb6f021a6.jpg]
Enviat des del meu RNE-L21 usant Tapatalk
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!