SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2018

  • Bona nit !

    Dades actuals

    Tempe: 8º C
    75% hr.
    1010 hPa

    Dades extremes

    Tempe màxima: 15,9º C
    Tempe mínima: 5,8º C
    HUmitat màxima: 75%
    Humitat mínima: 48%

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bon dia!,

    El vent està fent que la nostra zona sigui ara la més càlida de Catalunya, una mica més que el litoral barceloní.

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 13,7ºC (la temperatura ha anat pujant durant la matinada)
    Humitat: 44%
    Vent: Fluix, S (7Km/h)
    Punt de rosada: 1,7ºC
    Pressió: 1007 hPa (baixant)
    Estat del cel: Una mica ennuvolat.
    Temperatura mínima: 8,8ºC (03:34h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Muy buenos días desde la capital de la Cerdanya, ahora mismo bajo la niebla.

    Temperatura actual: -3.2ºC
    Temperatura mín : -3.6ºC a las 7:04 am
    Humedad : 94%
    viento : 0.0km/hora (calma total)
    Dew Point : -4.0ºC
    Presion : 1011.74 hPa ( bajando)

    Que paseies un buen Domingo. Saludosss....

  • Bon dia desde Gelida.
    Mínima força baixa, de fet la més baixa del que poortem de tardor.
    Cel tapat i s´escapa alguna gota.
    Dades actuals:


    Temp. mínima 2.8ºC
    Temp. actual 3.6ºC
    Humitat 87%
    PRessió 1009.1 hPa
    Pluja 0.0 mm.
    Vent en calma


  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,1ºC con 80% de humedad, viento del W a 10 km/h y 1006,0 Hpa con 90 W/m2.

  • Bon día ¡Ja arrivat el pesat del fred i de la neu puntual com cada any a donar la vara ¡¡ :whistle: Intentaré possar sempre un toc de humor i d´ironia ;)

    Quedi clar que la pluja, les tempestes, els tornados (sobre tot) i fins hi tot les calorades records ¡tambè m´agraden¡. Però quan arriva la epoca hivernal ummmmm el xip canvía, a mes d´un li deu passar ¡¡ :whistle:

    De moment i puntualment com cada any les nostres "amigues" les colloneres ioio (borrasques atlantiques que reboten) i les panxes de burra (la forma que agafen les mes fortes) apareixen puntuals com a lleons famolencs assetjant darrera els matolls (es a dir darrera les illes Açores i Canaries) per alimentar-se d´aire fred; tambè les famoses pastanagues Gfsianes treuen el nas de tant en tant al final del 2on panel per deseperaciò d´alguns.

    I de moment tot correcte i en ordre per que es i serà així un bon grapat de dies; tot plegat desprès d´una temporada de tardor brutal en precipitacions i tempestes com mai haguessim somiat. Si bè es cert que ha estat una tardor calida tambè ho es que es compensa molt per les precis. La sequera es historia. Tenim però una assignatura pendent de recuperar que son les temperatures amb el permis de panxes, colloneres i anticiclons platans (anticiclons aixafats de oest a est calids).

    Al menu tenim, de moment, una petita baixadeta de tempes (ni pet fred ni entrada freda) demà Dilluns amb algunes precis, però pel Atlantic entren en joc enormes i famolenques borrasques que sense cap pietat ni remordiments arrosegaran una dorçal africana a modus d´anticiclò platan calid que faràn pujar, sobre tot máximes, les temperatures fins Divendres. Acabarà el mes amb una desviaciò destacable + :unsure: ; es ben possible una altra modesta baixadeta de les tempes pels díes 30 i 1 pot ser acompanyada d´algunes precis; però sembla que es repetirà la jugada tot i que, amb sort, podríem "gaudir" d´unes minimes mes decents per l´epoca tot i que pujaria la tempe a alta muntanya. De moment les colloneres ioio aniran al damunt de la cinta transportadora (la zonal) a tot drap i no deixaran meridionalitzar l´anticiclò el qual podría arrodonir-se una mica a inicis de Decembre (de l´hivern vaja).

    Index AO I NAO amb tendencia a l´alça però no els trobo lletjos del tot donat que no es volen positivitzar clarament i estan amb un futur molt dispersos indicant un possible "bandazo" que, qui sap, podría ser al nostre favor. De moment el mes probable es que fins la vigilia del pont estarem sota la clara influencia del que facin les nostres "amigues" i no es preveuen meridionalitzacions anticicloniques ni descarregues de fred cap a nosaltres.

    Bon seguiment. Ben poc queda per l´hivern. ;)

  • neunido,dona gust llegir els teus comentaris... li dones un toc original amb el teu vocabulari personalitzat,però s'entén bé i consegueixes un aire de novela als esdeveniments metereologics ! ... vés polint aquest dó,noi ... :cheer:

  • Bon dia companys, aquest finde desde Mallorca on faig la meva estada mensual, gaudint dun temps agradable i temperatures suaus, aqui tambe estan ben xops i humits, ha estat una tardor molt humida i aixo es nota en el paissatge verd i exuberant, ahir vam estar en un altre magnific indret de la serra, el salt den Freu, a prop de Bunyola, uns boscos magnifics dalzinar ombrivols, travessat per un torrent ple daigua que acaba en un salt de 25 metres, la vritat aquesta illa no deixa de sorpendrem i aquest any les pluges han transformat paissatges que feia temps no es veien, per cert trobo a faltar algu de sas illes pel Forum, paseu bon dia ibon seguiment[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/adc09b044d47a489e2383b62a69b17ab.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/5de803f4eb9564fdaca1d184025ce2ae.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/0a870333d0be39a12543ea535e718b9c.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/4c328f0bd8ed086eae24be7f01d83d4b.jpg]

    Enviado desde mi HTC Desire 820 mediante Tapatalk

  • Bon dia. Avui la temperatura mínima s'ha produït a les 0,01 hora solar a Girona-SMC (Hortes de Santa Eugènia), 4,5º, però la mínima de la nit passada ha estat de 3,1º, coses del vent de ponent. Ara estem a 15ºC a Sarrià de Ter on la mínima ha estat de 6º. Al centre de Girona 6,2º de mínima, a les Deveses de Salt 0,9º de mínima. Ara tenim 15ºC, vent de ponent a 12 Km/h a Sarrià de Ter, 2/8 Ac i visibilitat excel·lent.

  • Respecte el que dèiem ahir de zones del Pirineus molt exposades als vents del NW i que recullen molta precipitació (més que la zona axial normalment) malgrat estar bastant a l’est, el model mesoescalar Arome capta aquests relleus una mica aïllats (piedemontes en diriem en castellà) al nord de la serralada.
    He fet una cutre-edició, i es veu perfectament com en situacions de NW no gaire potents aquestes zones exprimeixen la humitat i donen sempre els topes de precipitació:

    [Imagen bloqueada: https://i.postimg.cc/Yq6DGzhB/FDCAC1-D7-59-EF-442-F-8-BB4-1-DBC4-B1-A7-FE9.jpg]

    Salut

    Manresa 250msnm

  • Salutacions a tothom!.A Girona tenim ara mateix 14ºC,53% d'humitat amb 1007'3 hpa i vent de SSE que ha assolit una ràfegue màxima de 30'6 km/h amb pas de cumuls i altocumuls que donen aquest aspecte a la jornada plenament tardorenc:
    20181125_114717.jpg

    Girona.