SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2018


  • Des de finals de primavera fins ara està sent un any molt humit, però els llauradors ja no volen més aigua, els fongs poden fer molt de mal a les taronges que estan en plena temporada.


    Sent from my Mi A1 using Tapatalk

    Jo em refereixo..a que despres de les SEQUERES BRUTALS..que em pasat,..pensa que de raim ni es podia collir de sec.
    doncs un any aixi..s,agraeix company!.
    PQ..los cultius..amb pluges aixi..poden pasar inclus un any sense ploure.
    Salut company!

  • Bona tarda desde Gelida
    Avuí entro tard.
    Ho he intentat aquest matí avans de marxar i el forum no funcionava , com ja heu dit alguns de vosaltres.

    Dades actuals amb el cel tapat i aquest migdia petit ruixat que ha deicat de moment 0.2 mm.
    Esperant a que es torni a animar.


    Temp. 13.4ºC
    Humitat 85%
    Pressió 1015.5 hPa
    Pluja 0.2 mm.
    Vent en calma

    Acabeu de pasar bona tarda de dissabte i bon seguiment


  • [quote='Jaume_València','Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2018']Bona vesprada.

    Aquest matí he anat amb bici a veure el riu Magre, un afluent del Xúquer, que voreja les muntanyes del meu poble per la vesant de ponent i aquest era el seu aspecte.

    Fantastic, i Tous, com el teniu? perque , pel naixement del Juquer, ha plogut molt? crec que es el gran problema de aquestes situacions, plou moltissim prop del litoral, pero, terra endins, nanai.

  • Bona tarda. Ahir va ploure 5 mm a Salt, avui 6,5 mm, abans d'ahir 49 mm, la pluja més forta d'abans d'ahir es va produir entre 19 i 21 hores. Ara plou dèbilment, la temperatura és la mínima del dia, 11,7º a Sarrià de Ter, la màxima ha estat de 13,9º. A Salt la màxima ha estat de 14,6º i la mínima de 12,3º. A Sarrià de Ter avui ha plogut 7 mm.

  • Bona tarda!,

    Aquest migdia semblava que volia arrencar, però ha parat de ploure més o menys quan he escrit l'anterior missatge. Ara comencen a generar-se noves precipitacions, encara que no ens han arribat encara (les tenim un parell de km a l'interior. Tot sembla indicar que de aquí a poc tornarà a ploure.

    radar-2.png

    Ara mateix, a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 15,8ºC
    Humitat: 64%
    Vent: Fluix, E (2Km/h)
    Punt de rosada: 9,0ºC
    Pressió: 1015 hPa.
    Temperatura mínima (provisional): 15,0ºC (06:44h)
    Temperatura màxima: 17,2ºC (10:13h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • bona tarda des de cabrils(baix maresme) començo a creure que arribarem als 1000mm aquest any, fins hores d'ara portem 931.4 :whistle: :whistle: ja és el segon registre més alt des de 1997, tant sols el 2002 va ploure més. encara molt lluny però.
    segueix plovent d'anar fent

  • Jo tambe m'ho començo
    creure... Malgrat que no m'ho hagues imaginat mai arrivar als 1000mm anuals. Avui ja portem 925mm i encara queda ub mes i mig!

    bona tarda des de cabrils(baix maresme) començo a creure que arribarem als 1000mm aquest any, fins hores d'ara portem 931.4 :whistle: :whistle: ja és el segon registre més alt des de 1997, tant sols el 2002 va ploure més. encara molt lluny però.
    segueix plovent d'anar fent

    Sallent del Llobregat: 278msnm. NE del Bages

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,0º, la mínima de moment i 91% d'humitat. Cel tapat i caient un plugim espès. Vent del nord-nord-est de 12 km/h. Màxima 15,3 a les 00 hores. Pluja de moment dues dècimes.

    A Maçanet de la Selva plou, ara tenen 11,2º i precipitació 4,0 litres. Avui he fet un tomb per Maçanet i així estan alguns camps al voltant del terreny:

    ma1-2.jpg

    I així tinc la bassa, antic safareig que utilitzaven els veïns i veïnes de la població a finals del segle XIX per rentar la roba i agafar aigua (encara queden les pedres per fregar les peces) quan hi havia sequera. A punt de sobreeixir, te una profunditat d'uns dos metres:

    ma2-2.jpg

    I més aigua per aquesta nit i sobretot demà, com si en faltés ;)

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Dia marcat pels núvols. Ha arribat a fer en algun moment alguna goteta anecdòtica. Dia típic de tardor :blink:

    La temperatura s´ha caracteritzat per anar baixant a poc a poc durant tota la jornada. Ara 11.2 graus a una máxima de 14,5.

    Fluix vent de llevant a estones.

  • Molt bona tarda a tothom...
    Després de molts mesos, entre una cosa i altre out, em reenganxo en un moment fantàstic. Pluja, pluja i més pluja. Tardor mediterranea. Més tard, penjo dades.

    I alerta a la matinada que els vents giren de marca terra!!!!

    Salut, sort i molt bon seguiment

    Sarai, Joan i Eneko

  • Bona nit a tothom, a Setcases amb una temp.de 1,6º a fet un dia tapat i fosc amb

    plugims tot el rato portem recollits 10 ltr fins ara, la temp. màxima a set de 5,3º i anat

    baixant durant tota la tarde, la neu la tenim mol a prop sobre els 1400 mtr.

    Saluts.

    2NCARBO