SEGUIMENT METEOROLÒGIC - AGOST 2018

  • Ahir va fer una bona tempesta, 12 mm a Salt i 5 mm a Sarrià de Ter. Les temperatures extremes de 33,5º i 20,6º a Sarrià, 32,2º i 20,6º a Salt. Falta poc per acabar un dels 5 estius més càlids a Girona des de 1884, i el més càlid a Figueres i Cabanes des de 1950. Fixeu-vos amb la calor que fa a Figueres, ara 24,5ºC, per 21,5ºC a Girona, el que fa la tramuntana, potser han tingut 70 nits tropicals aquest estiu a Figueres, només 18 al centre de Salt, 11 a Salt-XOM

  • Doncs pendents d'aquestes 2 ultimes jornades d'agost, a veure si sumem mes litres per arrodonir... Precipitacio superior a la mitjana com tots els mesos d'aquest 2018, excepte juliol. 90mm de moment a l'agost qie ja fan 657mm en el que portem d'any superant ja la mitjana increible!!

    I al tanto perque l'observatori de la Pobla de Lillet poc li falta per entrar en el top 10 d'observatoris de meteoclimatic amb mes precipitació de tota la Peninsula, i es que ja porten mes de 1121mm aquest any una burrada!!!

    Sallent del Llobregat: 278msnm. NE del Bages

  • Bon dia desde La Marina en Zona Franca, cielo medio cubierto y viento en calma con veleta señalando suroeste.
    Ayer la máxima fue de 27.3ºC a las 10:43 horas, recogido un litro y medio de lluvia por la mañana.

    Temperatura actual 23.9ºC
    Humedad 67%
    Punto de Rocío 17.4ºC
    Temperatura de bochorno 29ºC
    Presión 1017.7 hPa

    Passeu un bon dijous!!!

    Barri La Marina de Port, Barcelona.

  • Bon dia a tothom. Avui tenim cel núvol amb una mínima de 14,7º i una temperatura actual de 15º. Ahir la màxima va ser de 29,3º. Durant la tarda va estar tronant fins que a 2/4 de 8 va ploure , total 12 litres amb una mica de calamarsa entre mig de la pluja.Passeu un bon dijous :) .

  • Bon dia

    Comença el dia ben tapat d'estratocúmuls amb mestral discret i 19.5ºC ...situació d'ahir clarament per sota les espectatives,excepte al NE,la resta molt aillat i local...haurem d'esperar la pròxima ocasió,bon seguiment

  • En quant a les pedregades,post que apuntava Songoku...també aqui on visc,no pedrega mai...tret d'alguna calamarssada discreta en alguna forta tempesta...lo que es diu pedra,jo des del 1996 no la he vist mai...pocs anys abans en deuria caure una de bona,doncs es veient les persianes de molts pisos i cases,foradades...es a dir,que si venent els pagesos de la plana de Lleida aqui,ara que ens arriba l'aigua del canal Segarra-Garrigues,podrien posar els fruités amb la comfiança de que no els hi cal patir per la pedra.I a Barcelona,deu passar el mateix,no es zona apropiada...fixat que sempre pedrega als mateixos llocs,tret d'alguna excepció.

  • bon día des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 23,9 graus i cel amb nuvols i clarianas.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon dia.

    Quina situació més interessant i complexa per aprendre. Ahir s'esperava més al centre, ponent i zones del sud, mentre que cap el nord va haver tempestes de primera categoria. Avui, especialment a partir de la tarda/vespre i sobretot ja de matinada, pendents cap a punts de la costa, pre-litoral, també nord-est. Demà matí/migdia atenció a zones del litoral/prelitoral com ara Barcelona, Penedès, Maresme, Vallesos, realment difícil precisar. La temperatura que es manté amb pocs canvis, no tan elevada a l'interior i Pirineu, baixarà demà arreu. Temperatures adequades a les dates.

    Parlant amb clients de TAIKO del Pirineu i zones de l'interior, no recorden un estiu tan tempestuós des de fa un grapat d'anys. Com comenteu amb pluviositats molt elevades en aquestes zones. Estadísticament (compte amb les estadístiques, que hi són per trencar-les) un estiu tempestuós a l'interior i Pirineu (parlem en general, no en zones concretes) va seguit d'una tardor més tempestuosa a la costa i zones properes.

    Fent recompte de les temperatures d'enguany de gener a agost, portem a la ciutat de Barcelona 5 mesos amb temperatura inferior a la mitjana (de fet un va ser pràcticament igual que la mitjana) i tres mesos superior a la mitjana. Com a referència i com ja hem explicat, agafem un període de 25 anys que els climatòlegs consideren un bon període per veure la evolució de la temperatura amb l'escalfament planetari.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 25,4ºC con 70% de humedad, viento del N a 14 km/h y 1015,0 Hpa con 295 W/m2, 4,4 mm de los chubascos de la pasada noche.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 22ºc, 28ºc xafagor, mínima 20.5ºc, 77% humedad, 1019 hpa, viento flojo de tramontana y medio nublado. Foto de un amigo desde la playa de Castell con altocúmulos, creo :P :P . Buen seguimiento.

    5b0dd04c-0624-4e17-a954-9d95a54c8722.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • En quant a les pedregades,post que apuntava Songoku...també aqui on visc,no pedrega mai...tret d'alguna calamarssada discreta en alguna forta tempesta...lo que es diu pedra,jo des del 1996 no la he vist mai...pocs anys abans en deuria caure una de bona,doncs es veient les persianes de molts pisos i cases,foradades...es a dir,que si venent els pagesos de la plana de Lleida aqui,ara que ens arriba l'aigua del canal Segarra-Garrigues,podrien posar els fruités amb la comfiança de que no els hi cal patir per la pedra.I a Barcelona,deu passar el mateix,no es zona apropiada...fixat que sempre pedrega als mateixos llocs,tret d'alguna excepció.

    BEN CERT el que dius xavi

    m'he fixat que a la zona de lleida,nomes pedrega on hi ha regadiu,a la zona de secà es gairebe impossible veure-hi pedregades

    Es ben curios,alguna explicació hi deu haver

    Aqui com ja vaig dir fa dies,ja he tancat el mes d'agost

    Haurà quedat un estiu(juliol i agost) sec i força decepcionant,amb cap tempesta amb cara i ulls.

  • Bones!

    Doncs respecte a les pedregades, sempre deia que a Besalú no en veia mai cap de calamarsada/pedregada important, només la calamarsa "normal" que cau en algunes tempestes, i aquest estiu ja en portem 2 de pedregades, la més forta sens dubte la d'ahir. Molt curiós que en tota la meva vida no en recordava cap i en un estiu en caiguin dos.
    La d'ahir si que ningú recorda una cosa semblant.


    Imatge espectacular del cel ahir quan se'ns va tirar a sobre (extreta via Twitter)


    DlyfYA0WsAEz84Y.jpg

  • Bon dia.

    A Palamós mínima de 22,8°C. Ara 26.9°C amb 65% d'humitat, cel clar i vent de E fluix.

    Jo també he vist nevar més a Palamós, que pas pedregar (sóc del 92).


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

  • Doncs mira...pel que queda ja publico els meus registres :
    Juliol : 8 litres
    Agost : 23 litres,9 dels quals van caure en una tempesta,la mes significativa...la resta ruixadets que no s'aprofiten...tot i aixi,comparat amb l'any passat que no vaig arribar a 10 litres als 2 mesos,doncs no puc queixar-me

  • En quan a la pedra...mireu bé aquesta imatge,per que és inèdita ! despres de milers d'anys,si si,milers...que sempre ha estat terra de secà...per primer any en la història arriba el reg provinent del canal Segarra-garrigues, a tocar Guissona per ponent...de moment,tímidament,en alguns camps aillats que han fet la inversió de posar el reg..(.diuent que és molt car) i ja apareixen alguns cultius exòtics per aqui,com els girasols...Doncs,si amb els anys els pagesos s'animen,podria canviar la climatologia local...doncs jo penso que si que imflueix .

    IMG_0625.JPG