SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2018

  • Sí i tant!, les Salines han fet de palanca durant una hora!, no obstant ara ja s'ha desplaçat i desinflat.
    Amb els més de 600 litres que porten recollits en aquella zona l'embassament de Boadella deu estar a punt d'omplir-se!, no?, algú de la zona que ho tingui controlat? El d'Albanyà?

    Bones!!! Doncs no Jordi Roca, encara no es ple, està al 70% i molts pobles i conreus xuclen i fa que li costi emplenar-se.. A més que estava molt baix al desembre, menys del 20% si mal no recordo... I les capçaleres no són tant grosses, però bé... Poc a poc!!

    Avui dia assolellat amb algun núvol que sembla que creix amb força mirant al nord oest... De moment gairebé 30°c, destacar d'aquests dies, com refresca a la nit al poble i lo bé que s'hi està!!!

    Perdoneu la absència, el 8 va néixer el nostre primer fill!

    Enviat des del meu LG-K220 usant Tapatalk

  • Bones!!! Doncs no Jordi Roca, encara no es ple, està al 70% i molts pobles i conreus xuclen i fa que li costi emplenar-se.. A més que estava molt baix al desembre, menys del 20% si mal no recordo... I les capçaleres no són tant grosses, però bé... Poc a poc!!

    Avui dia assolellat amb algun núvol que sembla que creix amb força mirant al nord oest... De moment gairebé 30°c, destacar d'aquests dies, com refresca a la nit al poble i lo bé que s'hi està!!!

    Perdoneu la absència, el 8 va néixer el nostre primer fill!

    Enviat des del meu LG-K220 usant Tapatalk

    Moltes felicitats Garrikat!!!! un fill de finals de primavera!, menys feinada a tapar-lo!, la teva dona s'ha estalviat passar l'estiu embarassada, això si es dur!
    A gaudir-lo!

  • Bona tarda des de Palazuelos, felicitats Garrikat!

    Interessant debat que ha obert l'Alfred sobre el clima que preferim. Jo la veritat, no soc gaire fan del clima barceloní, la xafogor de l'estiu i la neu, que gaire bé sempre cau de forma testimonial, no ajuden a que m'agradi. És cert que les tempestes poden arribar a ser impressionants, i les enyoro, però jo em quedo amb el clima que tinc a Palazuelos: calor seca a l'estiu, amb nits que acostumen a ser fresques que ajuden a refrescar el pis i estar a dins com si hi hagués aire condicionat, i sobretot, la neu, tots els hiverns cau com a mínim una enfarinada i fins i tot alguns centímetres, fins a tenir un hivern com el passat amb una nevadoat de 40 centímetres, a part d'altres de 21 cm, 8 cm, enfarinades, neu granulada,... En fi, per a gustos els colors, aquí només em manca un massa d'aigua més gran que el pantà que tenim i alguna tempesta de les de la costa i seria perfecte! :)

    Avui una altra mínima maca, 11,2ºC i cel al matí seré i ara amb alguns núvols decoratius.

    Tenim:

    25,2ºC
    34% d'humitat
    vent en calma
    1014 hPa.

    Us poso unes fotos d'aquest matí a la feina, ja es nota que fa dies que el sol, poc o molt escalfa i el paisatge es va tornant més d'estiu. I segons la previsió, més que s'hi tornarà doncs sembla que es va confirmant la tomàtiga africana, l'AEMET ens posa per dilluns que ve 34ºC de màxima. Que hi farem, a suar una mica, que també va bé.

    IMG_20180703_112543.jpg

    IMG_20180703_112548.jpg

    IMG_20180703_112556.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 26,4ºC
    Humitat: 75%
    Vent: Moderat, SE (13Km/h)
    Temperatura de xafogor:[color=#880000]35,2ºC[/color]
    Punt de rosada: 21,6ºC
    Temperatura mínima: 21,3ºC (05:56h)
    Temperatura máxima: 27,6ºC (15:21h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 31,3ºC
    Mínima: 18,2ºC.
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenomens observats: boira i rosada matinal
    Visibilitat: bona
    Cel: matí amb boira espessa a primera hora. Un cops'ha desfet el cel ha quedat serè, mentre que a la tarda han crescut algunes nuvolades poc importants. Actualment tenim 2/8 Cu, Ci, As
    Vent: fluix de sud-est.

  • Bona tarda des de Sabadell

    Temperatura 28,2ºC
    Humitat 48%
    Pressió 1013,3 hPa

    Mínima 21,7ºC a les 06:44h
    Màxima 34,2ºC a les 16:32h, màxima del que portem d'any.

    Bon seguiment

    Sabadell (Vallès Occidental) 170 msnm

    Estació meteorològica Davis Vantage Vue

  • Bona tarda des de Mollet del Vallès.

    Temperatura 27.5º (uns 2° més càlida avui que ahir a aquesta hora).
    Màx 31.2º. Mín 21.5º.
    Humitat 64%.
    Pressió 1013 hPa.

    Estació meteorològica Netatmo en Garita Davis.

  • 36,2 de máxima i 20,2 de mínima. Ara encara 30,1 graus. Xafogor moderada i sensació de dia canicular.
    La "notícia" del dia ha estat el nucli tempestuós que s´ha format a la serra prelitoral i que ha ennuvolat el terç oriental del cel.

  • Bon vespre desde Gelida
    Ja tenim al sac la màxima de l´estiu , de moment esclar, amb 34.4ºC :ohmy: :ohmy:


    Dades d´avuí:


    Temp. mínima 20.8ºC
    Temp. màxima 34.4ºC
    Temp. actual 26ºC
    Humitat 51%
    Pressió 1014.1 hPa
    Pluja 0.0 mm.
    Vent màxim 25.7 km/h OSO


  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 26,7º C
    61% hr.
    1011 hPa
    vent en calma


    Dades extremes

    Tempe màxima: 30,8º C
    Tempe mínima: 22,2º C
    Humitat màxima: 88%
    Humitat mínima: 28%
    Ràfega màxima de vent: 25,6 km/h. de SUD a les 19.50 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Desconozco el grado de credibilidad que tiene esta noticia. A ver si los expertos nos sacan de la duda.Record de frío en la Antártida Oriental :huh:
    https://actualidad.rt.com/actualidad/279…impression=true

    Bona nit, com veig que ningú t'ha respost, et donaré la meva opinió:
    L'Antàrtida es un vast continent gelat molt poc explorat en profunditat, hi ha molts racons on encara no hi ha anat ningú, això permet sorpresses!, o sigui, no crec que es tracti de batre récords per baixada extraordinària de temperatures sino de descobrir racons com valls encara inexplorades on per la seva configuració s'hi pugui acumular l'aire fred creant unes inversions brutals!, amb això vull dir que poder ha passat sempre!, simplement que nosaltres ara ho hem descobert!, per tant, per ara hem descobert quin podria ser el punt més fred del planeta (el récord és aquest!), si d'aquí a uns anys la temperatura encara baixa més en aquell punt, aleshores sí seria el récord de temperatura més baixa en aquell punt des del 2016 en que es va descobrir el lloc!
    Vaja, que això no es sinònim d'inici de cap glaciació!, sino de descobrir ara quin es el punt més fred del planeta!
    No seré jo qui hi vagi a descobrir nous récords de fred!!! :S

  • Bona nit,

    Atenció aquest dimecres amb l'activitat tempestuosa cap a les comarques lleidatanes.

    I és que tenim aire fred a 500hpa lliscant pel nord peninsular, uns valors voltant els -13ºC en alçada que faran disparar la convecció amb energia.

    t5.png

    Desde l'Aragó entraran tempestes ben vives que poden ser localment fortes i anar acompanyades de calamarsades.

    En la imatge de satèlit simulada de VW-Vapor d'aigua a 300hpa, un àrea de inestabilitat avançarà desde l'oest cap els Pirineus occidentals, potents nuvolades convectives i amb gran desenvolupament vertical.

    sate.png

    Bon seguiment ;)