SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MAIG 2018

  • Aquí nadie se mira el obligo, hay muchas zonas que no estamos pillando y es una realidad, no hay que ocultar datos para hacer parecer que en toda Cataluña está lloviendo a base de bien este Mayo, porque las zonas que no está ocurriendo es una patada para los que vivimos en ellas, por ejemplo la Costa daurada desde Hospitalet de l'infant hasta Roda de bará/Cunit , mira registros de este mes y lo entenderás, Tarragona ciudad se lleva la palma con tan solo 4.4 mm este mes, Torredembarra 7.4 mm, etc... bastantes puntos de la Costa daurada no llegamos a la media o muy lejos de ella, en mi mensaje no ponía nada de que no llueva donde vivo, sino que no llueve en muchas más zonas.

    Hospitalet de l'Infant: 294,2 mm
    Sant Feliu de Guíxols: 238,0 mm

    Hi més zones a banda de la teva on encara ha plogut menys. No arreglem res queixant-nos... El nostre clima és molt irregular i això el fa força interessant. Encara que ens agradaria, no estem dins una zona alpina per veure nevar més sovint ni en una zona atlàntica...

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Muy buenos días desde Cervelló, de momento por aqui 0.0 mm recogidos con una temp. 24.9 ºC muy agradables a destacar el cielo, e salido al jardin y te dan ganas de estirarte en la amaca para ver pasar esas nuves tan cargadas que parece que desafíen la gravedad, espectacular. Saludosss... ;)

  • Aquí nadie se mira el obligo, hay muchas zonas que no estamos pillando y es una realidad, no hay que ocultar datos para hacer parecer que en toda Cataluña está lloviendo a base de bien este Mayo, porque las zonas que no está ocurriendo es una patada para los que vivimos en ellas, por ejemplo la Costa daurada desde Hospitalet de l'infant hasta Roda de bará/Cunit , mira registros de este mes y lo entenderás, Tarragona ciudad se lleva la palma con tan solo 4.4 mm este mes, Torredembarra 7.4 mm, etc... bastantes puntos de la Costa daurada no llegamos a la media o muy lejos de ella, en mi mensaje no ponía nada de que no llueva donde vivo, sino que no llueve en muchas más zonas.

    Mira noi, desgraciadament en aquesta vida les patades van més enllà d'uns litres de pluja :angry: :angry: .Enfí, no se ni perque contesto :S :S

  • Bona tarda,

    Mentres en unes comarques el sol i la caloreta és protagonista, en d'altres cau el cel sota d'aquests monstres convectius.

    Desde Pineda mirant cap el nord, podem observar la tempesta que descarrega amb força entre el nord de la Selva i el Gironès, probablement acompanyada de calamarsa.

    P1030307.JPG

    De moment la costa central i costa brava el marge de l'activitat tempestuosa :unsure:

    Bon seguiment ;)

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 22,7ºC con 80% de humedad, viento del S a 5 km/h y 1009,6 Hpa con 942 W/m2, finalmente al margen, 0 mm.

  • Bona tarda!, no és el riu Anoia el protagonista, sino la serra de l'Obac, que des de fa força estona està exercint de palanca orogràfica molt eficient!

    El radar ara:

    Screenshot_20180530-161146.png
    La part activa porta estàtica més d'una hora!

    I així es veu pel seu darrera:

    20180530_161013.jpg
    A mesura que avança, pel seu darrera s'aixequen noves torres!
    Espectacular!
    I una gran notícia els aiguats de les comarques de Tarragona!, no han fet mal i incrementaran els embassaments de Guiamets i Siurana!

  • Bona tarda!, no és el riu Anoia el protagonista, sino la serra de l'Obac, que des de fa força estona està exercint de palanca orogràfica molt eficient!

    El radar ara:

    Screenshot_20180530-161146.png
    La part activa porta estàtica més d'una hora!

    I així es veu pel seu darrera:

    20180530_161013.jpg
    A mesura que avança, pel seu darrera s'aixequen noves torres!
    Espectacular!
    I una gran notícia els aiguats de les comarques de Tarragona!, no han fet mal i incrementaran els embassaments de Guiamets i Siurana!


    Jordi Roca, acostuma a passar sovint que a una part de l´Anoia cau el que no está escrit i a l´altre ni gota.
    Avuí mateix segurament els companys de Piera ho poden coroborar (crec ehhh !!!) a Masquefa i Piera, ha cigut bons ruixats i en canvi a Gelida, no ha caigut res de res....

  • Bona i animada tarda!!
    Sembla estrany que amb la calma i calor que fa a BCN, només uns a quants km endins hi hagi tant sarau!!
    Realment aiguats forts han de caure a la zona St Llorenç i Montserrat, fa estona que les taques vermelles estan allí clavades...
    Desde BCN-Glòries,a 23 ºC, així ho veiem:

    IMG_20180530_173013.jpg

  • No se si es veritat, però segons Meteoclimatic a Castellbell i el Vilar han caigut més de 105 l/m2, i veient el radar crec que es possible.

    La dada és totalment verídica. A Sant Vicenç no tenim observatori però som el poble del costat i ha estat plovent durant unes 3 hores amb intensitat F4/F5. Llamps, trons i rieres desbordades, una autèntica bogeria. Una tempesta com feia anys que no veia! :blink: S'ha anat regenerant durant hores i ens ha afectat de ple... a Sant Vicenç deuen haver caigut més o menys els mateixos litres.

    Ara, com passa sempre després de la tempesta, ha arribat la calma. Llueix el sol, un sol que escalfa de valent i que ha servit de combustible per fer créixer aquest tempestot.

    [color=#0000ff]Sant Vicenç de Castellet, poble situat al sud de la comarca del Bages, a 200msnm.[/color]

  • "libro gordo de tapa dura"
    DANA o semiDANA de gran extensió amb trasvassament interior de diferents variables meteorològiques i transició posterior cap a un nucli reduit però amb mala baba...


    dana1.png


    dana2.png


    transició a solc reduit però ben marcat....encara en un parell d'hores hi poden haver nuclis ben potents cap a zones prelitorals ( a l'interior el mestral escampa rapid)


    solc1.png


    Finalització del dia amb solc no dinàmic, moribund, i fi de la película....fins la propera...


    fi.png

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 18,4ºC
    Mínima: 12,0ºC.
    Precipitació: 14,6 mm
    Fenomens observats: rosada a la matinada, pluja i tempesta matinal i de nou pluja feble a la tarda
    Visibilitat: bona
    Cel: ennuvolat amb algunes clarianes, ara amb 7/8 Sc, Cu, Cb, Ns
    Vent: fluix de direcció variable

    Respecte al que comenteu de la tempesta de Sant Vicenç de Castellet, he passat per la carretera per allà en plena tempesta i realment feia por com diluviava i baixava aigua per tot arreu. Tenint en compte que la tempesta ha estat estàtica força estona a la zona, per mi la dada és ben possible

  • Bona tarda des de Mollet del Vallès.

    Temperatura 24.1º (una mica més baixa avui que ahir a aquesta hora).
    Màx 25.3º. Mín 18.5º.
    Humitat 62%.
    Pressió 1010 hPa.
    Dia variable sense pluja.

    Estació meteorològica Netatmo en Garita Davis.

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 20,8º i 60% d'humitat. Cel variable amb cúmuls, alguns "congestus", encluses de tempestes i estratocúmuls. Vent del sud de 10 km/h. Màxima 22,6º i el ruixat d'aquest matí, curt però intens ha donat 4,7 litres.

    A Maçanet de la Selva tot aquest enrenou meteorològic s'ho veuen de lluny, aquests dies no ha plogut, tret d'ahir amb un ruixat de 2 litres.

    Com comenteu, els rius no "tallen" les tempestes, és l'orografia la que fa la feina, els vessants muntanyencs, etc, però déu n'hi do al nostre país el paper tan important que tenen la disposició de les serralades, especialment aquestes situacions, amb tempestes realment fortes, molta aigua en alguns indrets i gran regada a les comarques més assedegades del sud.

    Demà tempestes més limitades igual que divendres i a partir de dissabte aproximació d'un nou canvi que es farà efectiu diumenge, atenció al pas de la bossa freda aquest dia.

    Imatges amb "macro" de Ramon Baylina de la pluja al Pallars Sobirà:

    pl1_2018-05-30.jpg

    pl2_2018-05-30.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona tarda, per aqui fort aiguat acompanyat de calamarsa el que ha caigut a migdia aqui a Vilanova del Cami,amb 22mm, que amb lo que portem aquest any arrivem als 434mm,destacar com diuen alguns companys la gran irregularitat de aquesta situacio, no nomes a escala comarcal, com diu Todopc, si no a mes a mes a nivell local, exemple per aquesta zona, a Vdc ha plogut mes del doble que lo que ha caigut segons meteoclimatic a Santa Margarida de Montbui, nucli Sant Maure,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bones!

    Brutal tempesta la que ens acaba de creuar, deixant 40 litres justos i clavats en poca estona :woohoo:

    I no menys brutal està essent aquest maig, arribant als 191 litres. Molt de mèrit arribar a aquesta xifra sense haver tingut cap llevantada!