SEGUIMENT METEOROLÒGIC - ABRIL 2018

  • Fantàstic analisi, Jordi!
    Sempre s'aprenen d'aportacions com les vostres, per això dóna gust llegir. ;)

    El vent que es va girar, casualment, no va ésser molt fort. Segons la davis (que vàrem muntar els alumnes de Medi Ambient, a l'institut del Pont de Suert fa 2 anys) la ratxa més forta va ser de 35 km/h. No hi va haver doncs, afectació deguda al vent (sigui per ratxes fortes, sigui per esclafit...).
    El que sí que puc afegir, envers la tempesta d'ahir, és que la nuvolada es va formar del "no res". En qüestió de minuts va formar-se una potent nuvolada, primer a la Vall de Manyanet (Pallars Jussà), i immediatament es va estendre aquí al Pont de Suert, on per moments, va tapar per complet el cel, generant una negror "tremenda", que va acabar per desencadenar una forta ploguda i una immediata pedregada que va durar minuts.
    Aquesta tempesta va néixer i morir a sobre nostre, i sota cap cas sabia que es produïria. Com a molt pensava que tindríem el típic ruixat detarda que deixa de 5 a 10 mm (i amb sort).
    En definitiva, una tempesta de les que sempre s'aprèn el perquè de la seva formació, però que et deixa moltes incògnites per endavant, i aquí és on l'afició per aquesta ciència guanya cos.

    Salut!

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 18,7ºC
    Humitat: 80%
    Vent: Fluix, SSE (1Km/h)
    Punt de rosada: 15,6ºC
    Pressió: 1014 hPa.
    Estat del cel: Una mica ennuvolat.
    Temperatura mínima: 16,6ºC (03:52h)
    Temperatura máxima: 23,0ºC (14:18h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda des de Mollet del Vallès.
    Temperatura 21.4º (una mica més baixa avui que ahir a aquesta hora).
    Màx 24.5º. Mín 14.9º.

    Capturadepantalla2018-04-26ales19.24.16.png

    Estació meteorològica Netatmo en Garita Davis.

  • 25,4 de máxima i 11,0 de mínima. S´ha notat la baixada de les màximes. Ahir feia calor preestival i avui calor primaveral :lol:

    Ha bufat una mica de mestral, sobretot al matí i a migdia, i això ha fet que la sensació fos de frescor, i també que la visibilitat fos més bona, i que el cel avui tingués el color blau que li toca, després de tants dies de cel groguenc.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,6ºC con 84% de humedad, viento del W a 11 km/h y 1012,0 Hpa con 5 W/m2, máxima de 24,7ºC.

  • Bona nit desde Gelida.
    Per fí avuí el termòmetre ha començat a tirar avall.Dos graus menys de maxima que ahir.
    Tot i que la mínima ha estat força alta.

    Resum de dades d´avuí i dades actuals:

    Temp. mínima 13.9ºC
    Temp. màxima 26.8ºC
    Temp. actual 16.4ºC
    Humitat 81%
    Pressió 1015.5 hPa
    Pluja 0.0 mm.
    Vent màxim 20.9 km/h OSO

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 24.4 a les 14:01
    T. mín. 11.1 a les 6:54
    T. actual 13.1, humitat 93%

    Ja s'ha començat a fer sentir la davallada tèrmica, això només n'és l'inici...
    Esperem que el mes acabi amb algunes precipitacions, ja fa dies que no plou a Collserola; a veure si s'arriba al 400mm des de gener...

  • Bona nit des de Palamós,
    Com arriba a escalfar el sol. Aquests dies estem fent màximes entre els 22 i 25ºC i mínimes que amb prou feines baixen dels 15ºC. Durant el dia sol bufar vent de gregal-llevant-xaloc, uns vents que a Palamós arriben reescalfats i fan pujar la temperatura (no quan bufa garbí o migjorn que la fa baixar).
    Sembla que diumenge respirarem un xic i pot caure algun ruixat, aviam què acaba fent.
    A destacar també, lo macos i verds que esten els camps i boscos després de la ploguda de fa uns dies... primavera en estat pur.
    Bon seguiment i molta méteo!

  • Bona nit!

    a veure aquestes tempestes de tarda que donen de si demà i el cap de setmana sembla que pot estar entretingut!

    Hospitalet de llobregat

    Temperatura actual: [color=#4400ff]17,4ºC[/color]
    Humitat: [color=#4400ff]79%[/color]


    Bon seguiment!

  • Bon dia desde la Marina en Zona Franca, viento flojo 2,5 km/h del sur.

    Temperatura actual 15,3ºC (tres grados menos que ayer a la misma hora)

    Humedad 82%
    Punto de Rocío 12,3ºC
    Presión 1011,3 hPa

    Passeu un bon divendres!!

    Barri La Marina de Port, Barcelona.

  • Bon dia,

    Atenció avui amb les tempestes, situació clàssica de sarau a la meitat est peninsular.

    Es gesta una àrea de baixes presssions que juntament amb la escalfor diurna i valors molt elevats a 850hpa de 14ºC a 16ºC, a més de l'aire fred a 500hpa -16ºC notable contrast tèrmic vertical, tot plegat serà el detonant a la convecció .

    18042715_2618.gif

    Zones del Pirineu i Pre-Pirineu, comarques de Tarragona i de Lleida seran sectors favorables a ruixats i tempestes, risc elevat de calamarsades i notable activitat elèctrica.

    d3-t2-20180427-15.png

    Algunes tempestes poden portar mala baba, estarem atents :unsure:

    Bon seguiment ;)

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 13º
    Humitat 91%
    Pressió 1011.3hPa

    Cel serè.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 14,2ºC
    Humitat: 71%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 9,0ºC
    Pressió: 1012 hPa.
    Estat del cel: Quasi serè, amb algún núvol baix.
    Temperatura mínima (provisional): 14,2ºC (ara mateix)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg