SEGUIMENT METEOROLÒGIC - ABRIL 2018

  • Bon dia!

    Temperatura actual: 13.7ºC
    Temperatura mínima: 9.9ºC
    HR: 67%
    Pressió: 1018 hPa
    Vent: WNW. Ràfega màxima: 31.5 km/h.

    Gaudim d'un dia de primavera amb cel sense núvols.

    Una fotografia d'ahir del Pla de Mallorca mirant a la Serra de Tramuntana.
    1b.jpg

    La següent fotografia és feta dia 1 d'abril passat des de Barcelona en la qual es pot veure l'illa de Mallorca. Du nom de l'autor.
    1a.jpg

    Toni Esteva
    Artà. Llevant de Mallorca.
    110 msnm.
    Col·laborador d'AEMET i BALEARSMETEO.COM
    @TonietEsteva

  • Bon dia

    Mati frescot,encara amb mínimes lleugerament positives,1 o 2ºC , cel amb cirrus i estrats típics de mestral fred,molt maca la foto del Toni d'Artà !!, aixi tenim els camps per aqui...amb floració típica del Març,avui he anat a recollir timó (farigola) i ho he deixat per mes endavant,està molt atrassada,
    IMG_7501.JPG

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 15.8ºc, mínima 10.3ºc, 68% humedad, 1019 hpa, viento de garbí 11 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des de Portugalete.

    Des de dimarts que sóc tornat en terres basques. El temps per aquí és variable i canviant, estones amb un bon sol i calor i a les tardes amb bons xàfecs, molt ventat això sí. Ara sembla que tindrem uns dies de pausa i de cara al cap de setmana tornen les pluges, especialment per Àlaba on podria ser fortes. També molt sucós és la previsió per Catalunya, al "tanto" divendres i dissabte que poden haver-hi tempestes violentes per l'oest de Catalunya, de cara a diumenge i dilluns pot caure una bona litrada cap a Girona. Veurem com anirà

    Us deixo una foto de Blanes del dissabte amb virgues (de neu?) mirant cap al Montseny.

    2.2.jpg


    Unes fotos d'ahir al vespre tot passejant pels penya-segats de Sopelana abans que és poses a ploure amb ganes:

    4.4.jpg

    5.5.jpg

    Bon seguiment

    Entre dos pobles estic: PORTUGALETE- Biscaia (residencia habitual) i BLANES-Girona (d'on soc). Intento informar d'ambdós llocs. Visca la meteo!!!

    "Ja plou! doncs en Pepet no es mou,
    Ja neva! doncs en Pepet no es lleva"

  • Bona tarda. Ara tenim 18,4°. Tinc un amic que treballa a una estacio i em comenta que no els hi surt a compte. A partir de setmana santa la gent cambia el xip i vol sol i platja. La gent ja esta cansada de neu. Bon seguiment.

  • Bona tarda. Ara tenim 18,4°. Tinc un amic que treballa a una estacio i em comenta que no els hi surt a compte. A partir de setmana santa la gent cambia el xip i vol sol i platja. La gent ja esta cansada de neu. Bon seguiment.

    Home Masella és de les poques estacions privades i si allarga fins al final possiblement és perquè segueixen havent-hi beneficis, no coneixo cap empresa que perdi calers obrint el negoci :lol: . Sinó fa calor, la gent no va a la platja, segueix anant a muntanya. Després de grans nevades sigui Març o Abril, no acostumen a venir onades de calor precisament i si venen llavors si que has de plegar, però mentrestant, qui no esquia amb 50cm de neu verge? Sigui Març, Abril o Maig...

  • Ja som a les portes del cap de setmana i ens trobem davant una nova situació de pluges que afactarà a tota Catalunya i a totes les seves comarques sense excepció.

    Encara no podem entrar en detalls per què falten encara hores, però sí que ja podem posar-li una cronologia a l'episodi. De moment ens centrarem en el cap de setmana. Després venen més dies de moviment la setmana vinent però de moment ens centrarem en l'episodi del cap de setmana.

    L'episodi es dividirà en tres fases:

    FASE PREFRONTAL

    Es produirà des de divendres tarda fins a dissabte matí(no podem concretar encara hores exactes).

    L'acostament d'un embossament fred per l'oest peninsular farà que Catalunya es trobi encara lluny de l'embossament però aquest ja podrà interactuar formant diverses linies d'inestabilitat(veure primer mapa isobàric previst per la mitjanit de divendres a dissabte).

    Aquestes línies d'inestabilitat afavoriran la formació de ruixats i potser alguna tempesta(Ja ho concretarem) especialment a la meitat oest del País i també en punts de la meitat sud. Menys afectades es veuran les comarques de Barcelona i girona on no es descarten també alguns ruixats però com diem no serà la zona més afectada.

    FASE FRONTAL

    Es produirà entre el vespre de dissabte i primeres hores del matí de diumenge(no podem concretar encara hores exactes).

    Arriba ja la part capdavantera de l'embossament fred. La part més inestable de l'embossament en forma de front fred anirà entrant per l'oest i sud del País i anirà ecombrant tot Catalunya de oest a est i de sud a nord(veure segon mapa isobàric de la mitjanit de dissabte a diumenge).

    Amb tot això, es formarà una línia de ruixats i potser amb algunes tempestes(ja ho concretarem) que anirà doncs escombrant tot Catalunya de sud a nord i d'oest a est. A priori semblaria que els màxims de precipitació es donarien a la meitat oest i al sud del País en aquesta fase.

    FASE BAIXA MEDITERRÀNIA

    Es produiria al llarg de la jornada de diumenge. Just quan el front fred salti a la Mediterrània, degut a la seva interactuació amb la pròpia Medietrrània, es formarà una baixa davant les costes catalanes. Depenent on es formi la baixa i el moviment que faci, tindrem força enrenou a unes comarques o altres.

    Amb tot, aquesta baixa enviarà vents humits de mar cap a terra provocant precipitacions persistents i abundants que segons com es col.loqui la pròpia baixa podran afavorir més a unes comarques o altres(ja ho concretarem)

    El que és segur és que aquesta seria la fase més potent de l'episodi i que podria deixar les quantitats més importants de precipitació de tot l'episodi. Amb gran probabilitat, aquesta fase seria molt més efectiva a les comarques de Barcelona i girona(ja concretarem quines comarques) a diferència de les dues fases anteriors que afavoririen més a l'oest i sud del País.

    Ara ja només cal seguir dia a dia les previsions que anem fent per anar concretant on plourà més cada dia i quins seran els fenòmens que poguem anar observant.

    1_2018-04-05.png

    2_2018-04-05.png

  • Imatge del pou de Madern (Vicfred), és un pou artesià que durant gran part de l'any está ben sec,només surt aigua d'una font...però en episodis de pluja abundant,l'aigua anega tots els voltans ,inclùs forma un riuet de varis Kms,avui he immortalitzat imatges subaquàtiques inèdites de la baixada a la font de Madern.
    20150106_060706.JPG

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,6ºC con 56% de humedad, viento del S a 5 km/h y 1016,3 Hpa con 933 W/m2.

  • bona tarda des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 19 graus i cel serè.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda! Amb 18,5 graus i un 60% d'humitat, vent del sudest fluix, cel cobert de nuvols alts, a veure que ens regala aquesta perturbacio del cap de setmana! Bon seguiment!
    tmp_2018-04-05.jpg

    Sant feliu de llobregat (baix llobregat)
    barri de les grases.

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 14,1ºC
    Humitat: 81%
    Vent: Fluix, NE (6Km/h)
    Punt de rosada: 10,9ºC
    Pressió: 1020 hPa
    Estat del cel: Força ennuvolat (5/8 )
    Temperatura mínima: 10,8ºC (07:22h)
    Temperatura màxima: 15,9ºC (12:08h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda des de Mollet del Vallès.
    Temperatura 16.7º (uns 4° més baixa avui que ahir a aquesta hora).
    Màx 21.1º. Mín 9º.

    Capturadepantalla2018-04-05ales18.50.23.png

    Estació meteorològica Netatmo en Garita Davis.

  • Bona tarda des d'Artà (Mallorca).

    Temperatura actual: 15.6ºC
    Temperatura mínima: 9.6ºC
    Temperatura Màxima: 20.0ºC
    Humitat: 71%
    Pressió: 1018 hPa.
    Vent del SSE, fluix o molt fluix.

    Cel serè amb alguns núvols prims i alts.
    Sembla que demà les temperatures encara aniran a l'alça, però dissabte i diumenge davallaran de manera important.
    Les pluges començarien a caure dissabte, però sobre tot diumenge.

    Diagrama_2018-04-05.gif

    Toni Esteva
    Artà. Llevant de Mallorca.
    110 msnm.
    Col·laborador d'AEMET i BALEARSMETEO.COM
    @TonietEsteva