SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2018

  • Bona nit,

    Situació de vents previstos a nivells alts per la matinada de dimarts, clar reflexe del notable embossament d'aire fred en alçada.

    Veiem com a 500hpa estarem amb una zona força calmada a la vertical de Catalunya, el voltant gir ciclònic de vents que denota una àrea de marcada inestabilitat atmosfèrica.

    te5.png

    Pel que fa els vents a 300hpa, també s'observa una transitòria calma fent diana a la vertical de Catalunya.

    jet_2018-03-18.png

    I hores avans que ens visiti el front de pluges provinent de l'Aragó, el garbí tornarà a bufar amb ganes a tota la costa central catalana, de nou pot haver cops pròxims els 50 kmh.

    Bon seguiment ;)

  • Bones gent, explicaré en aquest post el que crec que ens podria passar, intentaré anar al gra i ser el més resumit possible, ja que aquí ens podriem extendre tot el que vulguéssim i més.

    Situació molt complexa la que se'ns presenta demà després d'un matí que podríem qualificar com a tranquil. Jo, arriscant-me bastant crec que podriem tenir precipitacions concentrades sobretot a les comarques de Girona i de Barcelona, més que no pas al centre-oest de Catalunya. Motius per part meva n'hi ha bastants.

    Primer destacar la possibilitat que tinguem nevades a cotes molt baixes, en teoria hauria de ser d'uns 100-300m segons els diferents models, gfs i europeu més avall, icon, arpege i arome més amunt. Jo penso que podria estar per la part baixa, per part meva tiro per la part baixa, al voltant dels 100-200m, ja que la posició de la baixa podria deixar passar més l'aire fred, podent ésser de -3/-4 a 850 hpa, a uns 1300/1350m, degut a les geopotencials molt baixes. A 500 hpa segurament sigui aproximat de -32, però bé, això ja són suposicions i depèn de cada model.

    Anem al gra de la questió, una baixa que se'ns situaria primer entre Mallorca i la costa catalana central, la qual s'aniria desplaçant cap a l'oest ens impulsaria vents de llevant que podria fer que les precipitacions fóssin importants a les comarques de Barcelona i Girona, a més podria ser significativament profunda, més inclús que la famosa nevada del 2010, que es va arribar a 996/998 hpa, bé, doncs la majoria de models ens situen al voltant dels 988/990 hpa, la qual s'arribaria a aquests nivells a la zona de Menorca, amb una conseqüència evident, l'aportament d'aire humit i per tant precipitacions a aquests sectors. Crec que en aquest aspecte arome i arpege, models que solen ser molt fiables a curt plaç, poden encertar i que tiren per on més o menys penso que poden anar els trets.

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/ZP3Zziq.jpg]
    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/dIJVDTA.jpg]

    Hi ha diferents factors que poden fer canviar el tema precipitacions i cotes de neu, el més important en aquesta ocasió pot ser la possibilitat de tempestes, aquí el KO-índex ens pot donar una idea del que podriem tenir en aquest sentit, i de fet no diferiria massa del que va succeïr l'any 2010, en què en aquestes comarques a més, va tenir efectes importants, com bé podrem recordar, doncs bé, tornem a tenir una possibilitat de repetir-ho. Això provocaria un increment de les precipitacions i un descens clar de la cota de neu, i per tant, possibilitat de sorpreses. Hi ha altres factors que poden influir però a dia d'avui aquests són crec els més importants

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/Fg9qog2.jpg]

    En els vents a alçada també podem veure una calma en els mapes a 500 hpa, reflexe de l'embossament d'aire fred en alçada, al voltant, un marcat gir ciclònic dels vents, denotant inestabilitat atmosfèrica. A 300 hpa més del mateix.

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/7WdCDkS.jpg]
    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/k2wb4qR.jpg]

    Dit això, a veure què ens depara el dia de demà, no tot està dit i els models no coincideixen en pràcticament res encara. Salutacions.

  • Bona nit!
    Tal com heu explicat i mostrat en forma de fantàstiques fotografies,espectaculars celatges aquesta tarda desde bcn mirant cap el nord. Aquí teniu una altre mostra,perdoneu la qualitat fetes amb el mòbil.

    Bona setmana i bon seguiment![Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180318/1c812629a14df1555b8c3c5d64d32c63.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180318/44db4ee98168e3fb4f4ffe25f5977ae3.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180318/9a45146340ce1e9e75809b9e3c605e66.jpg]

    Enviat des del meu ZTE BLADE V0850 usant Tapatalk

  • Bona nit a tothom.ola soc miquel y me agradaria que me ficasen dintra del grup de wattsa el meu movil es el 677376001 merçi

    Avui una mínima de 3,3°C i una màxima de 14,1°C.
    Sembla que demà tarda/vespre tornarem a està força distrets amb calamarsades, nevades i posibles tempestes, ja veurem que pasarà, però pinta molt interessant.
    Tenim grup de Whatsapp si algú està interessat que ho faci saber.

    Gràcies

    Albert

    Enviat des del meu Aquaris M5 usant Tapatalk

  • Un cop vagi creuant el front de ponent a llevant, durant la matinada la màxima inestabilitat quedarà frenada i retinguda cap a les comarques de barcelona-Girona, tot plegat degut a la formació d'una pertorbació enfront la costa catalana

    Humitats a 700hpa per la matinada de dimarts, molt elevades i favorables a les precipitacions ja siguin de neu, aigua-neu o pluja.

    icon_2018-03-18.png

    Dilluns afinarem un xic més tot plegat i també la probabilitat de tempesta ;)

  • Los mapas probabilísticos de AEMET nos dan un 60% de probabilidad de nieve en Barcelona la madrugada del martes. Me parece que mañana si no cambia mucho el panorama (para mal), algunos dormiremos de nuevo poco :P

    Screenshot_2018-03-18-23-53-47.png


    Sin embargo, la predicción por municipios a su bola como siempre con una cota de 800m... Deberían de eliminar ese apartado de la web, mucha gente es lo que mira y falla más que una escopeta de feria.

  • Molt bona nit,

    Dades actuals a BCN-Sarrià:

    8.6ºC
    65% d'humitat
    1004 hPa

    Imatge de satèl·lit actual, l'embossament d'aire fred es va apropant :woohoo: :woohoo: :woohoo:
    SAT_1_201803182330_403.jpg

    WV_2018-03-19.jpg

    Tocarà fer seguiment perquè com d'altres episodis de neu sempre hi ha incertesa. A priori segurament on es veurà nevar serà cap al Tibidabo hi a d'altres punts de la serralada de Collserola. Més avall ja es veurà.

    [attach:3]GFSENS18_41_2_205.png[/atachment]

    Bon seguiment!!!

  • Buenos días desde Piera.

    TEMPERATURA: 3.7
    HUMEDAD: 53%
    PRESIÓN:1003 hPa
    PRECIPITACIÓN: 0.0mm ( El sabado recogí 2.7mm)

    Buen seguimiento y veremos que acontece esta noche por Piera y puedo actualizar mi histórico de nevadas.

    X cierto a los que son padres como yo, jajja, FELIZ DÍA DEL PADRE, que sería sin nosotros!! :evil:

    A por el lunes.

    HISTÓRICO DE NEVADAS DESDE QUE ESTOY EN PIERA 2001: 14/12/01 (47cm) /10/12/05 (5cm) /07/01/09 (2cm) /11/01/10(1cm) /08/03/10 (29cm) /02/02/15(1cm) /07/02/15 (3cm) /07/02/2016 (0cm) /26/02/18(0cm) /27/02/18(0cm) /28/02/2018(5cm) /20/03/2018(2cm) /09/01/21(0cm) /24/01/2023 (0cm) /27/02/2023 (1cm)

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 4º
    Humitat 79%
    Pressió 1006.6hPa

    Cel serè.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: [color=#000088]3,6ºC[/color]
    Humitat: 86%
    Vent: Fluix-Moderat, NNO (11Km/h)
    Temperatura de sensació: [color=#000088]0,9ºC[/color]
    Punt de rosada: 1,5ºC
    Pressió: 1008 hPa
    Estat del cel: Parcialment ennuvolat.
    Temperatura mínima (provisinal): [color=#000088]3,6ºC[/color] (ara mateix)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia.

    ATENCIÓ: No doneu números de telèfon particulars aquí al fòrum, es pot fer un us inadequat. "miquel1964" hem hagut d'esborrar-te el post, envia-li per privat.

    Gràcies!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva