SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ

  • Sí, ho entenc això, la consulta era la direcció d'aquests possibles patacs!
    Aquest matí la direcció de les precipitacions era de terra a mar, ara ha girat de sudoest a norest, i la pregunta és: ha de continuar girant i entrar axalocada la precipitació?
    Podem pensar que aquests patacs entraran terra endins?.
    Gràcies!, Gracienc!

    Mentrestant acaba de fer un salt sobtat la cota de neu a Collserola!, ja està plovent a cota 400!!!

    A veure si ara rebem força aigua!!!

    Bon seguiment!


    Haurien de continuar més bé de sudoest,per tant podrien patinar paraleles a la costa que seria un dels "perills"....o directament no fer res. Ho anirem seguint.
    Per cert avui pel cantabric han tingut també festa grossa. a Bilbao parlen d'una nevada que no veien desde el 1985 i a molts altres punts d'Euskadi. Ha nevat i agafat al terra també, fins i tot a Santander. Que allà és molt complicat això.i a més amb una mínima de ranking en la sèrie.

    La qual cosa sempre cal no ser gaire agosarat quan es parla de clima...tot torna de tant en tant, com ha estat sempre.No fa tant jo llegia per aquí que si ara tot eren zonals interminables, que les configuracions i patrons meteorològics havien canviat....en fi.

  • Felicidades a los que os a nevado! , otros tendremos que esperar otro año a ver si el próximo invierno lo hace, la última vez que nevo por aquí fue el 8 de Enero del 2010 .

    En Reus tampoco cuajó casi, sólo en las afueras, pero a 5 min en coche 5 cm de nieve y a 20 25 cm ...no está mal el episodio por el Baix Camp, la zona más favorecida ha sido Alforja y Cornudella, si hablamos de cotas bajas, pero la nevada en sitios de 300 m ha sido la más importante desde el 2001, no hay porqué quejarse !!!, en La Selva del Camp que no llega a 300 m han caído 5 cm de nieve...es un muy buen dato.

  • A Les Franqueses del Vallès amb més pluja que neu ara mateix, he gaudit molt aquest tres dies seguits que he vist nevar, diria que mai ho havia vist, per cert gràcies a tothom pel gran seguiment que hi ha hagut i visca aquest hivern tant magnífic....

  • Buenas tardes desde Calella de P., ahora ya ha dejado de nevar y llueve, pero la temperatura sigue muy baja 0.8ºc.
    Ya estoy contento porque desde las 8 horas hasta ahora he visto nevar, pero no ha cuajado, en cambio en Palafrugell sí, mi primo ha ido aL Faro de Sant Sebastía y allí llovía, que cosas más raras pasan en la meteo :P :P . Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Así hemos amanecido hoy al pie de la Arrabassada, 3cm, justo encima de la Ronda. Mínima de 0ºC. En frente debe estar Jose Maria Pastor en el Turó del Carmel que se ve.


    WhatsAppImage2018-02-28at07.36.15.jpeg

  • Aquí a Caldes de Montbui (Vallés oriental) a 203 m.
    Ja ha parat de nevar, i ara mateix el que cau és aigua amb alguna volva de neu barrejada.
    Deixo una foto del pluviòmetre cassolà que tinc a la terrassa.
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/e4852ddb012cbeb04b9f0492605f56ee.jpg]

    Enviado desde mi Mi MIX 2 mediante Tapatalk

    Caldes de Montbui ( vallès oriental )

    200 msnm

  • Molts dies de precipitació hem tingut i no sembla que es vegi el final a aquesta ratxa de moment de dies de pluja.

    Això sí pujaran les temperatures força, amb ambient agradable... dies amb clarianes i dies amb plugims ens esperen en les pròximes 2 setmanes.

    Jo no posaria la mà al foc....segur que el març tornarem a tenir situacions amb neu a cotes baixes...

  • Mentre anem fent temps a veure si en poc temps tenim algo destacable per aquí ciutat...o no.Em penso que aquest febrer serà difícil d'oblidar per tot el ventall de fenòmens meteorològics que hem tingut, la majoria d'ells relacionats amb fred i neu.I ventalls que alguns d'ells els podriem incloure en l'apartat d'excepcionals. Veure nevar molt aprop de cota 0 amb una massa atlàntica com va succeir el 8 de febrer és per gaurdar-ho a la memòria.Nevar 3 dies seguits a ciutat, idem. I el màxim de la nevada amb una -20 pelada a 500 hpa. com que tampoc entraria en els canons de nevades arran de mar, i per rizar el rizo, nevant de sud.
    I val a dir que, sense voler ser ni molt menys lamentació, però hem estat de poc de no poder repetir un episodi semblant a la nevada del 62. En quant a configuració dels dies precedents.Aiaiaiai si l'Açoreny arriba a estar al seu lloc ni que només hagues tret una mica el morro :blink: .

  • Off-topic:
    Primer de tot, donar les GRÀCIES als experts que fan les previsions i que ja fa dies i dies que veien aquesta possible nevada. No diré noms, ells ja saben qui son. Un plaer tenir-vos en aquest magnífic fòrum de méteo. Entre tots formem una gran família encara que algun dia hi hagin discussions o mal-entesos. Potser tothom no ha vist neu, però gran part de Catalunya sí i personalment, jo era bastant pessimista en veure nevar cap a les comarques de Girona i al final, pam, neu a peu de platja! Enhorabona a tothom.

    Anem amb la méteo. Aquí a Palamós ha començat a nevar a les 9h amb i ho ha fins fins les 11h. S'ha vist nevar bé, però no ha agafat del tot. Lo més gros s'ho han endut Palafrugell i La Bisbal d'Empordà. Hi he passat amb cotxe i estava tot blanc i queien uns flocs que crec que mai havist vist, eren enormes!

    Ara, a Palamós la temperatura va pujant i ja tenim 3ºC, 95% d'humitat i segueix plovent feblement.

    En fi, una jornada matinal realment brutal... sense paraules.

  • Aquí vemos donde a estado el limite de cota, de la Ermita hasta la costa, nada, lo mismo las montañas pequeñas de la izquierda (Por donde cala d'oques) , más arriba de la Ermita todo nieve, en esta zona no a sido cota 0 por poquísimo(Por temperatura no a sido, estaba para nevar bien...) .

    [Imagen bloqueada: https://c1.staticflickr.com/5/4769/25663733707_3b1f255ab8_b.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://c1.staticflickr.com/5/4663/39639306665_f9d6bef628_b.jpg]

  • 7 NEVADES, 7 a Collsacreu, Montnegre, de les quals totes han agafat.

    Desconec jo si això és el més normal a 350 msm. en aquesta zona.

    I què voleu que us digui, hem tingut l'hivern més estrambòtic que recordo. Mínima absoluta des que prenc dades a Badalona amb uns escandalosos 16'2 º el matí del dia 4 de gener.

    Ha nevat, ni que sigui 4 flocs, 4 dies. I entre ahir i avui deu haver nevat com 12 hores. tela!

    Pluges de plena tardor amb tempesta, llamps i trons, en ple gener (2 dies).

    Una cosa "original", el desembre i el febrer són més freds que el gener (i entre el gener i el febrer hi ha un daltabaix de quasi 3'5 º (desembre 9'5 º; gener 11'4 º; febrer 7'9 º).

    I ahir la màxima més baixa des del 2006 amb 4 º... I es pot dir que, com aleshores, hem passat 48 hores sense superar els 5 º.

    I ara per rematar-ho hem viscut una nevada amb front càlid?

    Sense parlar de la quantitat de pluges del gener i el febrer!

    Qui demana més???

    Tant o més aficionat a la climatologia que la meteorologia. De Badalona-Santa Coloma (45 msm). i ara vivint a Arenys de Munt (144 msm.) EN CATALÀ LA NEU NO "QUALLA", AGAFA, ES QUEDA, ROMAN, ENGANXA, etc...