SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2018. 2ª PART

  • Bona tarda des d'Agramunt,

    Us deixo una foto feta aquesta tarda per la serra d'Almenara. A destacar l'excel·lent visibilitat degut a una vent fred que a estones bufava amb certa intensitat.

    Esperant el canvis de la propera setmana...

    Molt bon seguiment.

    Jordi.

    Camps221-02-2018.jpg

    Sabadell Sud 158 m.
    Agramunt 351 m.

  • Ostres...europa és molt gran Albert....a la costa de Noruega hi ha molts llocs que es mengen amb patates l’adriàtic, i tb molts llos de la costa del bàltic...

    Salut

    Parlava òbviament de zones no nòrdiques. L'Adriàtic italià comparativament parlant supera a qualsevol lloc marítim excepte Noruega... El Bàltic dubto que hagi vest nevades com les de Rímini o Bolonya en intensitat i gruix!

    Tant o més aficionat a la climatologia que la meteorologia. De Badalona-Santa Coloma (45 msm). i ara vivint a Arenys de Munt (144 msm.) EN CATALÀ LA NEU NO "QUALLA", AGAFA, ES QUEDA, ROMAN, ENGANXA, etc...

  • Buenas tardes,

    Aquí en Poblenou tenemos en estos momentos una temperatura de 10,5 grados con un 51% de humedad.

    Bueno!, pues ya tenemos recién salido del horno el ECMWF, y con diferencia a su salida anterior :whistle: Hay que ver estos modelos ehh!! :lol: :lol: :lol: se van turnando cada día, unos días le toca al GEM, otros al ECMWF, los otros el GFS nos mete nieve hasta la cocina :lol: Nada hombre!!, mañana a ver a quien le toca!!.

    Ánimo a todos que no hay nada dicho y, como veis cada día, lógicamente, aún no convergen...quedan días aún y a mi NO me preocupa lo que muestren ahora :) . Empezaré a hacerlo cuando se vea claramente hacia donde convergen todos o casi todos.

    Buen seguimiento!

  • Hola!! Es poden posar mapes optimistes?
    Veig que no es pot dir gaire res sense que caiguin garrotades. Penso que la gent que portem uns anys, sabem que és dificil que els pronòstics de neu tirin endavant, però ara mateix molts models ens donen teca per la setmana vinent.
    Jo estic ilusionat amb la tendencia que hi ha. El que es vulgui creure els cms a la porta de casa seva és un problema perque els models canvien a cada sortida.
    Penso que és l'oportunitat de tenir alguna cosa gran a catalunya.
    Europeu sortit del forn.
    Screenshot_2018-02-21-19-58-00-283_com.android.chrome.png

  • Algú té accés als ensembles del Europeu? Seria molt interessant poder-los veure.
    Ara, encara que veigueu que l’europeu dóna poc fred, estem davant de mapes que donen una nevada molt extensa i important a la península i tb a Catalunya. La transició de la baixa desde l’oest peninsular fins al mediterrani, arreplegant el fred de França i amb el fred remanent que quedi del cap de setmana pot fer pupa....
    A cada sortida s’amplia el ventall....
    Jo,personalment m’agradaria una nevada de collons, general i generosa. No m’atreu gaire una onada de fred en aquestes dates. Ara bé, pot passar absolutament de tot, desde neu general, fred intens sec, neu i fred, pluja, caloreta i quedar-nos al marge jeje.

    Salut

    Manresa 250msnm

  • Bon vespre a tothom!;A Girona tenim 6ºC,49% d'humitat amb 1006 hpa.Deu n'hi do amb la configuració que feia molts hiverns que no es donava a nivell hemisféric i continental,de moment a les nostres contrades notarem una progressiva devallada de temperatures amb el vent i precipitacions aïllades de cara a demà que voltarien els 400 mts possibilitat que podría augmentar de cara a Divendres amb la preséncia de baixes pressions:
    18022315_2112.gif
    que juntament amb l'aire fred que ens va entrant:
    18022318_2112.gif
    Podría donar lloc a un augment una mica més marcat de l'inestabilitat i donar alguns ruixats en conjunts febles especialment de cara a migdia i tarda a punts del litoral,prelitoral central i interior nordest que serien de neu al voltant dels 400 mts o fins i tot per sota acompanyats localment de neu granulada.De cara a posteriors jornades doncs sembla que el fred s'aniria impossant i que els models europeus s'aproximaràn bastant al que pot esdevenir doncs son a mig termini força estables i a més el Gem també va portant la mateixa dinàmica,tenint en comte l'important massa freda i el xoc de masses que es produirà veig dificil que no en tinguem quelcom en forma d'inestabilitat amb temperatures moderadament baixes.Bon i emocionant seguiment :cheer:

    Girona.

  • No en sé prou del clima del Bàltic, però tu creus que no hi deu haver zones amb efectes locals i tal que nevi força? Tipus Buffalo per exemple.
    Igualment Helsinki, Estocolm....deuen rebre força neu tb, no cal anar a Tromso, que allò ja deu ser la repera jeje.
    I fora d’europa no ho podem comparar amb Sapporo i tota la illa de Hokkaido de Japó (mateixa latitud que Barcelona), que jo crec que és el lloc del món amb el clima més flipant a l’hivern.

    Salut

    Manresa 250msnm

  • Bona nit desde vielha amb 0°C i encara caient 4 floquets despistats, i demà espero que no hi hagin sorpreses i sigui un dia ben assolejat que falta fa per aquí, que la gent porta una cara d' amargura que no vegis, perque si, ha nevat molts dies aquest febrer, però ni per asomo s' acosta al gran febrer del 2013
    En aquest gràfic es pot veure l' enorme diferència, la línea negra es la del 2017/18
    Que ningú entri en còlera, però a mi em continua faltant la gran nevada, en la que cau de 50 cm a 1 metre en 24 hores perque aquest hivern el consideri excel.lent i el fred extrem ja us ho regalo tot :)

    16_comparativa_nieve.png

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 7,8º a l'observatori i 7,0º a peu de plaça, la mínima de moment. Cel clar i vent de llevant de 10 km/h. Màxima que s'ha enfilat fins 13,7º després del ruixat que ha donat 0,5 litres, la humitat en el moment de la màxima ha baixat fins el 14%. A primera hora de la tarda ha entrat el llevant fent baixar la temperatura ràpidament.
    A Maçanet de la Selva màxima 11,8º amb un cop de vent del nord-nord-oest a les 11,45 de 63 km/h. Ara el vent s'ha encalmat i la temperatura cau en picat amb 3,6º, tornen les glaçades.

    Glaçades notables les properes nit a l'interior, apropant-se a punts de la costa. Demà a partir de migdia creixement de nuvolades amb algun ruixat a la meitat est, a veure si cap al tard podem tenir alguna sorpresa local ;)

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona nit desde vielha amb 0°C i encara caient 4 floquets despistats, i demà espero que no hi hagin sorpreses i sigui un dia ben assolejat que falta fa per aquí, que la gent porta una cara d' amargura que no vegis, perque si, ha nevat molts dies aquest febrer, però ni per asomo s' acosta al gran febrer del 2013
    En aquest gràfic es pot veure l' enorme diferència, la línea negra es la del 2017/18
    Que ningú entri en còlera, però a mi em continua faltant la gran nevada, en la que cau de 50 cm a 1 metre en 24 hores perque aquest hivern el consideri excel.lent i els fred extrem ja us ho regalo tot :)

    jajaja amb l'hivern que porteu allà, deixant de banda dos "sustos" amb pluja a cotes altes, vols acabar de perfilar i no perdre pistonada i arribar a un 2013! :lol:. ara tindreu sol uns dies i a veure si la setmana que ve arribes a l'excel·lència! ;)

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 8,7ºC con 84% de humedad, viento del W a 6 km/h y 1005,3 Hpa, Europeo muy bueno.

  • Bon vespre des de Palazuelos, dia amb cel variable, núvols i clarianes, i amb un vent força desagradable que augmentava força la sensació de fred. Al matí, cap a les 8:45 ha fet un ruixadet de neu amb flocs molt petits, res, ni 10 minuts.

    La màxima ha estat de 4,6ºC i la mínima s'està donant ara amb les següents dades:

    -0,2ºC
    77%
    vent de N 15 km/h
    1014 hPa.

    Us poso unes fotos fetes a la rodalia de Segovia.

    IMG_20180221_105025.jpg

    IMG_20180221_105220.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Edito: Per aquí l'AEMET ens posa neu per dimarts... :whistle:

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • jajaja amb l'hivern que porteu allà, deixant de banda dos "sustos" amb pluja a cotes altes, vols acabar de perfilar i no perdre pistonada i arribar a un 2013! :lol:. ara tindreu sol uns dies i a veure si la setmana que ve arribes a l'excel·lència! ;)


    Sii :lol: :lol: jo si aquesta situació embogida que sembla que tindrem a principis de març, després de deixar el tibidabo i belianes enterrats en neu i la resta de Catalunya també amb palazuelos inclòs, fot un gir inesperat a nord pur o nord-oest molt humit i caigui el tou anyorat ja respiraré en pau i em despedeixo fins l' hivern que vé :silly:

  • Bon vespre!,

    Continua baixant la temperatura, el vent fa que la sensació de fred sigui notable.

    Ara mateix, a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 7,6ºC
    Humitat: 39%
    Vent: Moderat, N (16Km/h)
    Temperatura de sensació: [color=#000088]4,8ºC[/color]
    Pressió: 1004 hPa.

    Bon i emocionant seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit des de Gràcia!

    Fent mínima i rebaixant-la. Un grau per sota ja!! :woohoo:

    Ara mateix:

    7,9ºC (Màx: 14,2ºC degut a la tramuntana reescalfada, ha provocat un efecte föhn notable).
    59%
    1008,5 hPa
    0,0 mm.
    8,6 km/h deuminutals de NNE. (Cop màxim: 48,2 km/h de tramuntana).

    De cara a demà, jornada de ple hivern arreu de Catalunya amb glaçades que de bon matí arribaran fins a força indrets del prelitoral. De cara al migdia, en prou feines arribarem als 12/13ºC en el millor dels casos i serà a partir de llavors quan s'haurien de començar a gestar nuvolades cap al prelitoral de Girona, Prepirineu i anar baixant de NE a SE. En principi, haurien de ser de distribució irregular i febles en general, tot i que podria aparèixer algun nucli convectiu i descarregar amb intensitat de forma local. De cara al vespre i durant la nit, aquests ruixats haurien de desaparèixer del prelitoral de Girona i s'haurien de regenerar cap al litoral i prelitoral central. Durant la nit, hi ha la possibilitat de que algun nucli convectiu pogués arribar també fins el Garraf o Baix Penedès. On es donessin aquests ruixats més intensos localment, es podrien superar i amb escreix els acumulats previstos en el mapa.

    S'esperen poques precipitacions, però caldrà estar atents. Tindrem la bossa d'aire fred provinent de centre Europa pràcticament a sobre i això farà que la cota de neu oscil·li al voltant dels 300/400m. Localment es pot veure floquejar altre cop a molts indrets de les serralades litorals i prelitorals, fins i tot podríem veure enfarinades, però seria poc probable superar els 5cm. A continuació, us adjunto el casolà. A part del que està pintat, a la cara nord del Pirineu també hi haurà nevades febles, restringides cap aquells sectors durant tota la jornada a qualsevol cota.

    casolaaaaa.jpg


    [size=14]OPINIÓ PERSONAL[/size]

    Veurem en que queda i fins on arriba la siberiana de cara a la propera setmana. El més lògic és que acabi afectant tota Europa, inclòs el mediterrani occidental, però els models encara no s'acaben de posar d'acord i no tots ho veuen així.

    No us capfiqueu sortida rere sortida, uns models ara la treuen, ara ens la tornen a posar i així portem gairebé successivament una setmana. Des del divendres passat, estem pràcticament igual. Reduïm el termini i no es redueix la divergència dels diferents models, això denota la gran dificultat de pronòstic quant a la posició dels centres d'acció. Quan mires només un model que sembla estable com podria ser l'ECMWF, llavors fa el "bandazo" que en diem i l'altre que semblava indicar a cada actualització una de diferent, llavors s'estabilitza i així la gran majoria.

    Una recomanació, com molt bé m'ha comentat aquesta tarda un company del Comando Tibidabo, agafeu i mireu totes les grans onades de fred històriques a l’Europa occidental (aquesta pinta que també ho serà a centreeuropa). La gran majoria ens han afectat a nosaltres, ja sigui amb fred siberià o de forma humida. El problema recau a l'Europa oriental quan es queden retingudes per la corrent atlàntica, però un cop es trenca el jet atlàntic, la "zonal" pròpiament dita. Si arrenca el tren siberià cap a l'oest en sentit "anti-zonal", difícilment té aturador. L'aire fred pesa molt i per extensió, la massa d'aire és infinitament més gran que la que pugui aportar una baixa atlàntica a tant baixa latitud com les estan pintant entre Açores i Canàries. És més, el tren siberià no es talla, els vagons segueixen darrera la locomotora absorbint més fred a 850 hPa. No és com altres ocasions que només és la locomotora sense vagons (una pilota freda i prou, perquè ens entenguem).

    En definitiva, una massa tant freda, extensa i que es va retroalimentant per la seva regió font, molt difícilment va a buscar un territori enèmic (oceà atlàntic), sinó que el més lògic i factible des del punt de vista físic és que viatgi cap allà on té més superfície terrestre i alhora facilitats per refredar molt més ràpid i progressar... Per tant França directe, sense dificultats i a continuació entrem dins el bombo o a vegades quan aquesta massa tant freda entra en contacte amb el mediterrani, aquest es torna boig i acaba formant una bomba meteorològica a Itàlia que succiona tot el fred continental i aquí ens mengem els mocs. En principi, aquest segon escenari de moment no ha aparegut als mapes en cap moment i esperem que no apareixi, però que sapigueu que per física pura, el més lògic i dinàmic, seria aquesta segona opció abans que les illes britàniques.

    En definitiva, amb això no estic dient ara que ens haguem de menjar una onada de fred històrica com les anteriors, però si vinc a dir que no em crec les modelitzacions que ho envien tot cap a les illes britàniques, maximitzant tant baixes fins i tot a les Canàries, em sembla ficció totalment. Crec que tard o d'hora ens menjarem quelcom d'aquesta situació. O bé fred siberià o una nova nevada a cotes baixes destacable. Es faria molt estrany, sortir d'aquesta de "rositas" i que entrés la primavera directe, sincerament... :dry:

    Bon seguiment!!!!!!! :P :P

  • Compte els mapes que acaba de treure el GEM que poden provocar multiorgasmes meteorológics i el ECMWF podria secundar-li a la propera actualitzaçao


    IMG_9635.JPG


    :sick: :sick: :sick:

    La mitjana d'ensembles del ECMWF mostra un escenari interessant a llarg termini per el 1 de Març,no es exactament la sortidal brutal del GEM,pero aquesta baixa i amb el fred que modelitza podria ser neu minim a cotes mitges.Son terminis massa llargs encara i veurem si emergeix una falca anticiclónica a l'oest peninsular que pugui ser la clau perque l'anticicló islandes es fusioni amb ella i arrosegui el fred siberià cap al sud pel seu flanc descendent i fer-lo arribar a la Peninsula Iberica.


    IMG_9649.PNG

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Bona nit,

    Jornada amb fortes ràfeges de vent per Alt Maresme, la tramuntana-agregalada ha bufat amb notable intensitat.

    Cops màxim a Pineda Centre de 60kmh a les 11:43h, 2 minuts avans que Maçanet :whistle: , a la vall de la riera 68kmh.

    Altres poblacions veines, Calella 64kmh, Malgrat 63kmh i Blanes 62kmh, els màxims de vent han estat força semblants.


    Aquest dijous estarem influenciats per una massa freda instalada en el mediterrani occidental.

    Si donem un cop d'ull en el model ECMWF, Geopotencial a 500hpa i temperatures a 850hpa per dijous el migdia, es pot observar com els vents en alçada seran fluixos a la vertical de Catalunya, ben diferent de les comarques de ponent i gran part peninsular, on el vendaval a capes superiors serà molt intens amb fluxe de nord.

    Com que tindrem força aire fred a 500hpa, a partir del migdia es desenvoluparan nuvolades cap a les comarques interiors de Girona i comarques barcelonines, en aquests zones poden haver sorpreses en forma de ruixats.

    La isoterma a 850hpa de 0ºC a -4ºC ocupant tot Catalunya, l'ambient serà ben hivernal i més encara on els núvols siguin presents.

    th.png

    Segueix la tramuntana amb cops de 30-40kmh a Pineda i el termòmetre marca 5ºC.

    Bon seguiment ;)