SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2018

  • Molt bona nit,

    Deu ni dó quin mes de febrer estem tenint, a banda dels resultats obtinguts estic gaudint molt del seguiment :woohoo:

    Dades actuals a BCN-Sarrià:

    6.4ºC
    43% d'humitat
    1017 hPa

    Avui he anat a passejar per Collserola i encara en alguns indrets com per exemple el Revolt de les Monges o la Font de la Budellera es podien trobar alguns bassals gelats.

    Diapositiva9_2018-02-11.JPG

    Diapositiva10_2018-02-11.JPG

    Diapositiva17_2018-02-11.JPG

    I pel que fa a la visibilitat, avui des del Tibidabo es podia contemplar amb força nitidesa el torb que afectava als Pirineus i la quantitat de neu que ha arribat a caure, Montserrat (que encara conserva alguna clapa de neu a les cotes més altes), la Mola, el Montseny, etc. Us poso només la foto del Montseny per no carregar el fil de seguiment, la resta les penjo a l'apartat de Les Vostres Fotografies ;)

    Diapositiva25.JPG

    Bon seguiment!!! :woohoo:

  • Bona nit
    Com esteu dient que un front atlantic que te recorregut maritim porti tant d´aire fred i no es suavitzi i arribi a les nostres contrades amb tant d´aire fred que pot nevar a altituds baixes de nomes 200 o 300 metres potser degut a que les aigües dels oceans s´estan refredant i aixo expliqui el perque de que arribi el aire fred cap a nosaltres com si tingues recorregut sobre terra.
    https://www.ospo.noaa.gov/Products/ocean/sst/anomaly/

    3.png
    Salvo la zona de Indonesia que siempre se mantiene con temperaturas cálidas, los mares con anomalías frías en los trópicos predominan, extiéndose ahora al Atlántico:
    Si aixo es aixi tindrem mes opcions de nevades a cotes baixes perque aporta fred i humitat alhora,fet aquest que sempre estem patin perque o tenim fred i no humitat o tenim humitat i falta fred.
    Es pot obrir un nou escenari d'entrades fredes amb humitat i sigui mes facil i no un miracle les nevades a cota 0. Tenim un Febrer que ens pot donar encara moltes alegries i situacions molt interessants.
    Despres d'un Decembre fred, un Gener suau ara tenim un Febrer fred i aixo sortira un hivern amb una temperatura per sota de la mitjana.
    Bon seguiment i a gaudir d'aquest mes que feia molt de temps que no teniem.

  • Bona nit a tothom des de Bagergue, a la Vall d'Aran. Dia glacial, he estat al Pla de Beret i abans de fer-se fosc hi habia -10°C, ho he passat realment malament durant moments, pero era la temperatura mes baixa que he viscut mai. Ara al poble hi hauran uns -9/-10, a veure que dona de si la nevada de la propera matinada i mati. Neu hi ha per tothom pero sobretot destaca per la seva altissima qualitat, pols pols com si fos sorra d'un desert, i ben seca, una meravella. A veure si dilluns rebem alguna nevada en condicions pel prelitoral.

    Bon seguiment i bona nit!

    Enviado desde mi Aquaris X Pro mediante Tapatalk



    a que está guay la Vall d' Arán eh? :lol:
    Pel matí nevará, al migdia plourá i per la nit nevará, només et falta que vegis un ós! :lol: :lol:

  • Bon dia desde vielha amb -1,2°C i nevant per variar, undècim dia consecutiu, i es veu que li ha cascat bé aquesta nit perque el carrer del costat está així i ahir estava totalment net a la part de l' asfalt, a veure que ens diu el company Ale desde bagergue :lol:
    Llàstima que hagi de pujar la cota durant el dia :silly:

    20180211_070708.jpg

  • Bon dia des de La Molina.

    Ara estem a -6.6° amb un 62% d'humitat.

    Ahir quan va marxar el Sol la temperatura va caure en picat en mitja hora varem passar de +1° a -6 i quan vàrem anar a dormir estàvem a -12° .

    Tenim el cel tapat i està nevant.

    Bon seguiment.


    Enviado desde mi Moto G (4) mediante Tapatalk

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia desde vielha amb -1,2°C i nevant per variar, undècim dia consecutiu, i es veu que li ha cascat bé aquesta nit perque el carrer del costat está així i ahir estava totalment net a la part de l' asfalt, a veure que ens diu el company Ale desde bagergue :lol:
    Llàstima que hagi de pujar la cota durant el dia :silly:

    20180211_070708.jpg

    Bon dia a tothom!

    Aqui a Bagergue també ha caigut una bona, com no, ara ja neva feblement. La carretera pinta malament, veurem si passa la llevaneus. Al migdia sera una pena la pluja que fongui tota aquesta neu, espero que aqui dalt la pluja es resisteixi. Us passo una foto en directe des de l'habitació, sortiré a fer un tomb pel poble amb aquest fantàstic dia.

    Bon seguiment!

    Edito: just ara estan netejant la carretera![Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180211/f8c8af0f051765654a38722e336c0b9b.jpg]

    Enviado desde mi Aquaris X Pro mediante Tapatalk

  • bon día des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 5 graus i cel amb nuvolsi clarianas.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Front fred que avui diumenge ens passa per Catalunya. El front fred com podeu veure en el mapa isobàric, aquesta mitjanit-primera hora de la matinada ja ens haurà sobreppassat.

    Aquest front fred avui donarà nevades al Pirineu i algun punt del Prepirineu i segurament alguns ruixats dispersos en algun punt de la meitat nord, preferentment extrem nordest. Cotes de neu avui elevades de 1500m duran el dia, baixant a darrera hora de la jornada cap als 1200m.

    Una vegada passi el front. a partir d'aquesta nit, entrarem al mode posfrontal i que ens acompanyarà tot dilluns i primeres hores de la matinada de dimarts.

    Dins aquest mode postfrontal, tot dependrà de les glopadetes d'aire maritim que sigui capaç d'entrar terra endins. Pel que sembla(mireu els dos mapes de vents a 750m), des d'aquest vespre fins demà matí(mapa1) aproximadament els vents maritims serien capaços d'incidir al sector litoral de Girona des del maresme fins el baix empordà. Seria doncs en aquest sector on des d'aquest vespre i fins demà matí podrien anar-se produint ruixats irregulars.

    Sembla que a partir de migdia i fins la matinada de dimarts, els vents maritims passarien a ser més propicis a incidir al sector litoral entre el nord de Tarragona i la Costa Central. Per tant a mesura que avanci la jornada de demà aniran augmentant les possibilitats de ruixats en aquest sector comentat.

    Alguns detalls de la situació:

    - Sembla que la situació de ruixats serà molt litoralitzada i que molt dificilment aquests ruixats puguin entrar massa terra cap endins. Puntualment potser afectaran algun punt del prelitoral però no sembla que hagin d'entrar més endins.

    - A partir de demà tarda i sobretot ja vespre nit de dilluns, ens entra la bossa freda que arriba després del front. Això comportarà un descens sobtat de la cota de neu demà tarda. Les cotes de neu doncs demà matí se situaran en uns 1000-1200m, a la tarda ja podran baixar a 500-600m i a mesura que avanci la tarda i ja de cara al vespre i nit, la ccota encara podria baixar més fins a uns 200-300m i localment per sota d'aquesta cota, fins i tot fins a línia de platja, allà on hi hagi persistència o intensitat.

    - Fenòmens possibles:

    --Elevada possibilitat de mànegues marines entre el nord de Tarragona i la Costa Central.

    --Elevada possibilitat de neu granulada en punts del litoral entre el nord de Tarragona i la Costa Central.

    - Possibilitat alta de fenòmens tempestuosos en punts litorals entre el nord de Tarragona i la Costa Central.

    Demà a primera hora previsió detallada de la jornada de dilluns.

    isobaric.png

    t500.png

    11_2018-02-11.png

    22_2018-02-11.png

  • Bon dia.

    A Belianes tenim el cel seré amb algun núvol decoratiu, una temperatura de 0,3ºC (mínima de -1,2ºC)i una pressió de 1014 hPa, bufa una mica de vent de mestral. Un altre dia sense res destacable per aquí.

    Bon seguiment

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Buenos días.

    En estos momentos tenemos en Poblenou una temperatura de 5,2 con una humedad del 55%.

    Leyendo comentarios anteriores con relación a la posibilidad de que nos pueda llegar lo que marcan los modelos para mañana Lunes, la verdad que como bien se ha dicho, sería digno de estudio. Yo es que no recuerdo, ( y si ha habido anteriormente alguna situación igual o parecida), me rectificáis, que siendo de procedencia atlántica, el frío nos pueda llegar con las isos que marcan hasta ahora los modelos...

    Viendo sin ir más lejos el GFS e ICON, al igual me equivoco puesto que como ya he dicho en más de 1 ocasión, en meteo, como diría el compañero Josep.M, soy un sapastra :lol:, me atrevería a decir que en caso de seguir mañana sin cambios los modelos, veo la cota de nieve por los suelos sobretodo en el maresme, y no precisamente sería una nevada testimonial, más bien una nevada maja!!...aqui en la costa central, veo más complejo que llegara a cota 0, ( 200/300 si) salvo que una de 2: o bien haya precipitación intensa y cause algún desplome, o que la precipitación aguante hasta entrada la madrugada... Si ando equivocado, acepto críticas, y ya de paso aprendo más :) Gracias

    Buen seguimiento!

  • barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Sembla que hi ha petita nevada cap a l'Alt Empordà!!
    Com està el númeric!
    Firmo amb sang :P
    Screenshot_2018-02-11-05-52-58-604_com.android.chrome.png

    Bon dia des d'Albanyà, garrotxa altempordanesa! A 239msnm
    Plou molt feblement, de fet a començat a 1.8°c i ara ja estem a 3.3°c... Només portem 0.4l...
    Entenc que falta aire fred en alçada i per això no hem vist precipitar el desitjat or blanc i on havia hagués set una enorme sorpresa. Tot i que suposo que al bassegoda si deu enfarinar...
    Destacar que el dia 9 Febrer vam registrar la mínima més baixa d'aquest hivern amb -5.2°c.
    I el dia abans, el 8 Febrer el dia amb la mitjana més baixa 0.4°c ( màx 6.7 i mín-3.5°c).
    Per últim destacar que portem 4 dies seguits glaçant!

    Salut i meteo

    Us poso una panoràmica des de casa del dia del -5.2 com es pot observar la contundent glaçada inclosos els arbres[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180211/bdccb1bf17fc2d4b480ec75eb783cc15.jpg]

    Enviat des del meu LG-K220 usant Tapatalk

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: [color=#000088]3,9ºC
    [/color]Humitat: 52%
    Vent: Fluix, NO (3Km/h)
    Punt de rosada: -5,1ºC
    Pressió: 1020 hPa.
    Estat del cel: Molt ennuvolat, sobretot de núvols alts.
    Temperatura mínima: [color=#000088]1,1ºC[/color] (01:46)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,0ºC con 62% de humedad, viento del N a 21 km/h y 1015,2 Hpa con 81 W/m2, mínima de 6,4ºC, hoy ya no a bajado apenas.