SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017

  • Bon dia.

    Iniciem juliol amb temps de maig. Ja tornarà la calor, però de moment gaudim d'unes temperatures fresques i d'un temps insegur en algunes comarques.
    Ara mateix a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 16,8º la mínima de moment i 46% d'humitat. Cel tapat de cúmuls, estratocúmuls i cumulonimbus cap el mar. Vent del nord-oest de 23 km/h que augmenta la sensació de frescor.

    Així es veu el cel cap el nord:

    sccb2.jpg

    I cap a mar amb cortines de precipitació:

    sccb1.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • bon día des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 17,7 graus cel tapat i bufa
    el vent.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,9ºC con 53% de humedad, viento del N a 10 km/h y 1016,4 Hpa con 81 W/m2, mínima de 15,9ºC, la mínima más baja para un Julio desde que recojo datos y desde hace muchísimos años.

  • Bon día amb una mínima molt agradable de 15´9ºC

    Esfereidores dades per S Fost del mes de Juny amb una desviaciò de +3´4ºC (similiar al 2003) i -40 mm en precis amb un total de 4mm, veritablement ha estat un Juny sec al extrem i extremadament calid, res a veure amb el que deien molts estacionals.

    Ahir va ploure molt a Girona amb calamarça, la tempesta del segle quasi, però a molts llocs portem ja una sequera bastant extrema. Sembla mentida però dona la sensaciò que alguns indrets plou mes, però de cop, i a d´altres tenim sequera i no ens plou mai.

    Els mesoescalars poca cosa ens donen per avui tret aquesta tarda per algunes zones de la Catalunya central, Osona, Ripolles; i es que ha estat una entrada fresca seca i per tant de poc a servit l´aire calid magatzemat i l´aire fred en alça; ha fallat l´humitat com malhaurdament es habitual ultimament. D´ara endevant i ja demà estabilitzaciò del temps amb pujada de tempes sobre tot a partir del Dijous quan tornarà la canicula; a partir del día 6 podría despenjarse una bosseta freda a l´oest de la península que ens faria pujar mes la tempe però sembla que podría aproparse que pel seu trajecte, de moment, sembla que plouria sobre mullat altra cop i a les mateixes comarques. Ja veurem.


    Bon seguiment

  • [size=18]AQUESTA TARDA:[/size]

    Les nuvolades es desenvoluparan a bona part de la meitat nord del territori. Sobretot a les comarques de Girona i punts de Barcelona i nord de Lleida. Ruixats intermitents, aquí i allà, de distribució molt irregular. Seran febles a puntualment moderats, amb alguna tronada puntual. No espero grans tempestes avui, però pot "picar" a punts concrets. Els ruixats poden acabar arribant a punts del mateix litoral del Maresme i central. Sempre amb un cel variable arreu, amb força núvols. Alguna enfarinada a les cotes més elevades del Pirineu.

    DISSABTE1-7b_2017-07-01.png

    DISSABTE1-7c.png

    Vent de mestral que pot ser intens al matí a la Vall de l'Ebre i punts de Tarragona i sud del Segre. A la tarda tindrem sud i sud-est a moltes comarques de Barcelona i Girona.
    Temperatura amb poques variacions respecte a les d'ahir divendres. Es mantindrà per tant un ambient relativament agradable.

    [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIUMENGE 2 de juliol + AVANÇ[/size];

    Demà la jornada serà ja molt diferent de les precedents. Arriba una dorsal anticiclònica que anirà esbandint tot l'aire fred que ha inestabilitat l'atmosfera aquests últims dies. D'aquesta manera demà el sol serà el màxim dominador pràcticament arreu, amb alguns núvols poc importants al terç nord i meitat est. A l'Aran poden ser encara abundants a primeres hores, retinguts al vessant nord. Alguns núvols a la tarda que no deixaran precipitació. Dia per tant per gaudir a l'aire lliure!

    DIUMENGE2-7a.png

    DIUMENGE2-7b.png

    Vent moderat sobretot al matí a la Vall de l'Ebre de mestral i tramuntana que pot ser intensa en moments determinats a l'extrem nord-est.

    La temperatura iniciarà un ascens progressiu que durarà fins a mitjans de la setmana vinent. Torna per tant la calor d'estiu, amb valors adequats a les dates i sense exageracions.

    AVANÇ PREDICCIÓ: Fins dijous el temps serà tranquil i estable, sense precipitació, amb força sol i ambient càlid. A la recambra però hi haurà un petit embossament d'aire fred que es podria despenjar de la circulació general, arribant entre dijous i el pròxim cap de setmana.

    DIUMENGE2-7c.png

    Llavors, la temperatura recularia de manera entre lleu i moderada (la màxima, sobretot) amb temps més inestable: ruixats, alguna tronada ... Ho anirem veient. Per ara no s'entreveu cap nova calorada forta ni cap període de més de 4-5 dies de temps estable i anticiclònic.

    DIUMENGE2-7d.png

    Dinamisme per iniciar aquest nou mes de juliol.

    Que tingueu un bon cap de setmana companys!

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 18.3ºc, mínima 14.8ºc, 80% humedad, 1019 hpa, viento flojo de gregal 4 km/h y despejado. después de la tormenta viene la calma, ayer por la tarde-noche tuvimos una calamarçada que dejó 27 litros, en total este mes de junio 45 litros, que no está nada mal tal como empezó este mes. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia.

    A Picassent 19,8ºC, 42% HR i 1021 hpa. Cel ennuvolat amb algun plugim.

    Ahir a migdia es tallà el ponent, entrant el llevant, el que a permés deixar sense flames l'incendi de la Serra Calderona, entre València i Castelló. 1.200 ha cremades, però aquesta vegada sembla que l'orige ha segut un llamp latent d'una tronada seca del passat dilluns.

    Imatge de la superficie afectada d'aquest matí on ha plogut algo. [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170701/791aa6e37f1358c39f5d684d9e3f5809.jpg]

    Per a hui hi ha avís groc AEMET per pluges i tronades a Alacant i València. Precipitacions de les últimes 24 hores (pluviòmetres CH Xúquer).
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170701/d8e85f9634c3633ef756016b76db38ee.jpg]
    Acumulació de precipitació per a hui (AROME).
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170701/b61b064dadf433f38daf1869c6eb6316.jpg]


    Sent from my HM 1SW using Tapatalk

  • Bon dia desde vielha, començem juliol fresquets amb una mínima de 6.5°C, i ara mateix plovent feblement amb 9.7°C, extranyament la gent segueix portant jaquetes i anoraks pel carrer :P

  • Bon dia!,

    La Tempesta que finalment ens va afectar ens va deixar 22mm, amb vent, calalarsa i pedra. No va ser tan forta com la de Girona, però crec que és la més forta que he vist o que recordo.

    Ara mateix, a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 20,3ºC
    Humitat: 61%
    Vent: Fluix, ESE (1Km/h)
    Punt de rosada: 12,5ºC
    Pressió: 1018 hPa.
    Estat del cel: Una mica ennuvolat.
    Temperatura mínima: [color=#000088]14,5ºC[/color]

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia

    Minima una mica mes baixa,9.5ºC, ara encara tenim 16ºC amb mestral que incrementa la sensació de fresca...ara ja prou de fred ! ( no estem mai contents...) ha estat un respir,ho reconec,però ja prou...que això és massa,sembla que la natura s'ha enfadat,mentre els nanos encara tenien cole,una calor infernal que no podien ni sortir al pati, ara que tenent vacances,tampoc poden sortir a la piscina...però que son aquestes disbauxes !!,segueixo veient ,que en els últims anys, la temperatura s'extrema,va d'un cantó a l'altre,tan a l'hivern com a l'estiu,rècords en tots els sentits...així com les pluges,mes espaïdes en el temps però mes intenses i locals...tots els refraneros populars ja no serveixen,es que ni un !

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,9ºC con 53% de humedad, viento del N a 10 km/h y 1016,4 Hpa con 81 W/m2, mínima de 15,9ºC, la mínima más baja para un Julio desde que recojo datos y desde hace muchísimos años.

    Però es que ,a mas,con el agravante de que el agua del mar esta ( o estaba...) mas caliente que nunca en estas fechas...y no ha servido de nada para frenar estas mínimas...pero a la que pare el viento de mestral,en pocos dies recuperas la humedad y temperatura.

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 22,8ºC con 44% de humedad, viento del N a 53 km/h y 1015,6 Hpa con 940 W/m2, parece que estemos en Otoño, 1 de Julio y esta temperatura a estás horas.


    Però es que ,a mas,con el agravante de que el agua del mar esta ( o estaba...) mas caliente que nunca en estas fechas...y no ha servido de nada para frenar estas mínimas...pero a la que pare el viento de mestral,en pocos dies recuperas la humedad y temperatura.

    Aún así el Gfs da mínimas de 18ºC/19ºC y algún día de 20ºC, para estar en Julio son bajas, y en Junio las que he tenido de tropicales, se han movido entre 20ºC y 23ºC, de 24ºC solo tuve un día(24,6ºC el día 16), el resto se movieron entre 22ºC - 23ºC(Del 15 hasta el día 27), que para estar el mar tan caliente han sido mínimas que no son nada del otro mundo(Se podía dormir bien).

  • Bon dia,

    Darrer episodi inestable en algunes comarques, on els ruixats aniran a més de cara la tarda-vespre cap el Pirineu i comarques interiors de Girona-Barcelona.

    El risc de tempesta està més limitat que dies anteriors, tot i així la zona amb més risc podrà ser aquesta zona encerclada.

    marwind.png

    A Pineda ara mateix uns agradables 23ºC i la humitat força baixa del 50%, xafogor ni gota ;)

    A veure com evoluciona la tarda i tornem a regar força indrets.

  • Bona tarda des de Palazuelos, tercer matí més propi de tardor que d'estiu i que segueixi, quin luxe, quin gust sortir al carrer i notar aquest aire fresc! :) A més, per acabar-ho d'arreglar, a la feina, una piscina d'estiu, ni una ànima :)

    La mínima ha estat de 5,2ºC i ens hem llevat amb el cel ennuvolat que cap a mig matí s'ha anat obrint permetent lluir el sol, tot i que els núvols han sovintejat i ara el sol es tapa a estones, és per això que ara encara tenim 13,3ºC 53% d'humitat vent de NNO 10 km/h 1032 hPa.

    Us poso unes fotos d'aquest matí.


    IMG_20170701_110437.jpg

    IMG_20170701_102049.jpg

    IMG_20170701_102037.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • [quote='Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona','SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017']Bona tarda des de Palazuelos, tercer matí més propi de tardor que d'estiu i que segueixi, quin luxe, quin gust sortir al carrer i notar aquest aire fresc! :) A més, per acabar-ho d'arreglar, a la feina, una piscina d'estiu, ni una ànima :)

    La mínima ha estat de 5,2ºC i ens hem llevat amb el cel ennuvolat que cap a mig matí s'ha anat obrint permetent lluir el sol, tot i que els núvols han sovintejat i ara el sol es tapa a estones, és per això que ara encara tenim 13,3ºC 53% d'humitat vent de NNO 10 km/h 1032 hPa.

    Guau, 5,2°C de mínima, es pot dir que també estás en zona champions respecte a les temperatures, no en neu per desgràcia, aquí encara estem a 12°C i no sembla que vulgui pujar gaire més :cheer:

  • [quote='Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona','SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017']Bona tarda des de Palazuelos, tercer matí més propi de tardor que d'estiu i que segueixi, quin luxe, quin gust sortir al carrer i notar aquest aire fresc! :) A més, per acabar-ho d'arreglar, a la feina, una piscina d'estiu, ni una ànima :)

    La mínima ha estat de 5,2ºC i ens hem llevat amb el cel ennuvolat que cap a mig matí s'ha anat obrint permetent lluir el sol, tot i que els núvols han sovintejat i ara el sol es tapa a estones, és per això que ara encara tenim 13,3ºC 53% d'humitat vent de NNO 10 km/h 1032 hPa.

    Guau, 5,2°C de mínima, es pot dir que també estás en zona champions respecte a les temperatures, no en neu per desgràcia, aquí encara estem a 12°C i no sembla que vulgui pujar gaire més :cheer:

    Sí, en aquesta ocasió hem tingut una mínima que deu n'hi do, però quasi sempre guanyes tú! Tant en mínimes com en neu, però no em queixo pas comparat amb Barcelona estic a la gloria ;)

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Cesar ...aviam si tencaran la piscina !! amb aquestes temperatures ! mes et val que torni l'estiu :lol:
    el Juliol,"pot ser" no igualarem la màximes de Jumy...peró a l'Agost..em temo que tornarem al forn.