SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2013

  • Bon dia sant celoni 2.5º 65% humitat sensacio de 0º i en tot el demati ha caigut aigua neu i neu engelant yo crec que aixo se esta avançan espero veure neu aquesta tarde cuan es faci fosc la temp te que carda un bajon impresionant felicitats a tots.

  • Deixo dades del Parc Central del districte de Nou Barris (Barcelona):

    Temp. actual: 7,1ºC
    Humitat: 72%
    Pressió: 1002 hPa
    Temp. màxima: 10,8ºC a les 0:01h
    Temp. mínima: 7,1ºC a les 11:08h

    Cel completament ennuvolat, a estones cau algún plugim. Temperatura en descens progressiu.
    Segons la meva interpretació dels models, és molt probable que la neu faci acte de presència a Barcelona (a nivell de mar) a partir del matí/migdia de demà dissabte ja que les isos de -5ºC a 1.500m (850 hPa) entraran clarament a tot el territori combinat amb molt aire fred en alçada tocant els -30ºC a 5.500m (500 hPa) amb tendencia a baixar encara més.
    Per tant, amb aquestes condicions de isos de -5ºC a 1.500m i el fred en alçada de -30ºC a 5.500m que s'aniria accentuant, si precipita a partir del matí/migdia de demà (que sembla que si que ho pot fer) la neu estaria pràcticament garantida a nivell de mar.
    Bon seguiment i a gaudir de la situació!

    Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac) està situada a la plana vallesana a 47 msnm, just al peu del Turó de Montcada i a les portes de Barcelona.
    Dades registrades per una Davis Vantage VUE situada en espai obert sense cap tipus d'obstacle i a 10 m d'alçada sobre el nivell del carrer.

  • ui com es posa la cosa cada cop la temperatura mes baixa y la precipitacio encara a de arribar, aixo pot ser mes del que pensem, y esque encara no arribat la borrasca i no sabem encara la seva posicio final, lunic que sabem esque esta fent mes fred del que es preveia a hores dara, com magrada la METEO, :woohoo:

  • Es nota que la massa d'aire fred va entrant pel nord-est, ara 2'6º i va baixant. Cel tapadot i s'escapa alguna goteta.. :)

    Banyoles 176 msnm
    Les Corts 57 msnm

  • Bon dia desde sabadell!! Aqui les maximes s'han donat aquesta pasada nit (10,1) el que m'ha sorpres i molt esque quan ha sortit el sol tenie m 8,1 graus i ara baixa a molt bon ritme tot i la insolacio!! :woohoo: ara mateix a sabadell sud 6,1 graus i un 67% d'humitat a castellarnau al nord de la ciutat tenen 4,6 en descens tambe :)

    Desde sabadell sud (Barri de la Creu de Barberà) a 157 msnm.
    Al centre latitudinal del vallés i al est longitudinal de la depresió prelitoral vallesana

  • Bon dia companys! I ja tenim el canvi aquí! De moment el cel es cobert i amb una pinta de neu que no vegis... :P De fet, la situació comença a posant-se molt interessant, vinga que gaudirem segur! :P

    [color=#0000bb][size=18]Temp. Actual i mínima: 6'5ºC[/size][/color]

    [size=14]Temp. Máxima:[color=#ff0000] 10'2ºC [/color]a les 0.15h.
    [/size]
    Salutacions i bon seguiment! ;)

    Barri del Guinardó (Barcelona) Carrer Cartagena, 110 metres.
    Visca la Meteo!

  • Crec que a Sant Andreu es nota la influencia del Besos ara mateix 5,5º fred que pela sense ploure, a veure que passa aquesta tarda, pero crec que potser millor del que pensaba dema al mati si no estorça el tema tot blanc je je je

  • Molt bon dia a tothom!malgrat que us llegeixo molt sovint,aquest es el meu primer missatge al forum i deu ni do en quin moment!participava al forum antic de el Temps del Picó,pero fins al dia d´avui no m´havia decidit a registrar-me al nou forum(que per cert esta molt currat).

    A veure com marxa tot plegat,jo aquesta matinada com soc força dormilega i impacient i em costa estar despert fent faroling moltes hores,aprofitaré per sortir de festa per aquí,i a partir de les 2 o les 3 de la matinada que es quan espero que arribi la neu a Terrassa,crec que em passaré més temps fora de la discoteca amb la excusa de fumar per veure com neva i mirant el radar al mòvil que a dins :) :)

    Salut i bon seguiment companys!

  • Hola!

    Quina meravella de seguiment! I jo a la feina1 GRRRRR. Ara mateix agafaria el cotxe cap a Romanya, però estaré a Fornells fins a les 17 hores. Segons alguns alumnes, quan han arribat a les nou, durant un moment, entre Girona i Fornells ha caigut una mica de calabruix. Com he comentat abans, cap a les 9, l'únil que he vist jo són uns quants flocs barrejats amb pluja, que només s'aprecuiaven al vidre del cotxe, entre Cassà (130msnm i Fornells 110msnm)

    Ara ha parat de ploure, segons Weather.com (Meteoclimatic falla molt avui), estem a 3ºC

    Bon i emocionant seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días,

    Temperatura actual 9,3º C

    Ante la situación que vamos a tener esta noche y madrugada soy optimista con los pronósticos. Ahora según voy leyendo se aprecia que la entrada de frio se adelanta unas horas. A mí me gustaría que nevase en todas las zonas y que todo el mundo pueda ver nevar…mas o menos.
    Vamos a tener precipitación y frio, hay que esperar a esta madrugada.
    Hay que esperar las sorpresas que siempre suceden cuando hay posibilidad de nevadas y en las previsiones la cota repetidamente la sitúan sobre los 200 m,siempre termina nevando a nivel de mar en algunas zonas.
    Que nadie se espere que digan nevadas a cota cero 15 horas antes, no se puede alertar a la población y más en la zona metropolitana de Barcelona. Nos alertaran de nevadas a cotas cero cuando empiece a nevar a nivel de mar y según radar indique que la nevada se intensifique.
    Ahora toca controlar temperatura y precipitación.

    Buen seguimiento y tener en cuenta con las sorpresas….en cuanto a cota cero.

    EL VENDRELL
    COMARCA DEL BAIX PENEDES
    ALTITUD 55 msmn

  • Evolució cota de neu prevista per a les pròximes hores (prou exacte, penso) pel model WRF d'alta resolució. Es veu perfectament al tall vertical de temperatura. He pres com a referència la temperatura de +2ºC. A partir de la qual considero que ja es pot veure nevar.


    CotaBCN.jpg


    A partir del dissabte a mig matí puja la cota perquè, hipotèticament, deixarà d'haver precipitacions i és clar: la temperatura aniria pujant. Diumenge segons aquest model, no hi hauria precipitacions: per això també pita la cota de neu alta.

    Mínima d'uns 3-3,5ºC al centre de Barcelona segons el model, la matinada de diumenge. Veurem.

    Veurem com evoluciona tot plegat.

    Salut!