Bona nit.Deixo aquest apartat de climatología historica,on podem veure el que deia aquesta tarda de la atenuació del clima tipicament mediterrani,coincidint els primers anys del Minim de Dalton i on explica que sembla que la circulació atmosferica va ser mes aviat meridiana en lloc de l,habitual zonal desde el 1760 al 1800.Llàstima que en aquest article no hagin dades dels primers 20 anys del segle XIX i que van coincidir amb el Minim de Dalton.
1760-1800 Durante este periodo se produce una oscilación climática muy peculiar, con su centro o momento de máxima intensidad entre 1775 y 1795. La principal característica de esta oscilación es el incremento simultáneo de las sequías, las inundaciones, las grandes nevadas, los temporales de mar. Todos los fenómenos extremos se producen con una frecuencia inusitada y, además, en una sucesión muy rápida entre ellos. En definitiva, la situación aparenta ser la típica del clima mediterráneo pero con un ritmo de sucesión de los eventos acelerada. Las primeras investigaciones parecen mostrar un predominio evidente de las circulaciones atmosféricas meridianas, frente a las zonales que apenas pueden mantener su habitual predominio (Kington, 1988).
Aquest es un altre fragment i crida l,atenció les nevades al mes de Març dintre ja del periode del Minim de Dalton 1795-1823,deixo l'enllaç per poder-se descarregar l,arxiu en pdf i una imatge de les fires gelades al Tamesis i que l'uktima casualment es va donar en mig del Minim de Dalton al 1814.
https://www.google.es/url?sa=t&sourc…j8vDa70pwHe8ISA
screenshot_2013-02-17_0203.png
screenshot_2013-02-17_0102_1.png