SEGUIMENT ESPECIAL - ENTRADA FREDA GENER 2017

  • Bon dia company!! Estem al canto, poble vei de Maia de Montcal, al peu de la Mare d deu del Mont. Hem tingut les mateixes minimes, -7 ahir i -5 avui. Jo espero que encara veurem neu als nostres pobles aquesta nit i dema. Les cotes seran molt baixes. Aqui estem a 300 . Soc optimista!. Per cert , el pic de la M.d.d.d. Mont te 1200 msnm. I Bassegoda 1050. I el Comanegre 1550. Pic mes alt de l, alta Garrotxa. Perdona la correccio, pero aquest pic el tinc davant meu i es una muntanya que l, estimo. Es una passada les distes que es veuen des del cimdesde França fins a Bcn. Mosen Cinto Berdaguer hi va viure uns anys i va escriure , " el Canigo" maçis que es veu enfront mirant al nort. Perdo per la bajanada... Bon segyiment!!!

    fanatic de meteo desde petit, nescut a Sarria de Ter GIRONA. VIVINT A BCN , PERO AMB CASA FALILIAR A LA GARROTXA, MAIA DE MONTCAL..... AMANT DE LES SITUACIONS SIBERIANES I POLARS.....

  • Bon dia desde LA CREU ALTA:

    Mínima de -2ºc (la nit de dimarts a dimecres -5ºc)

    ha pujat 3 graus x culpa dels núvols prims d aquesta matinada,sinó haguésim arribat a fer una mínima similar :angry:

    Perquè ahir a la nit baixaba amb força la T.

    Dades ACTUALS:

    2ºc

    52%

    1022mb

    ¿Com és posible què a les comarques de Barcelona ens tornarem a quedar al marge?

    NO ho entenc,la veritat.

    O tot a Girona o tot a Tgn!

    SEMPRE IGUAL!

    Veure x creure :evil:

  • Buenos días a todos desde la Urb. Can fargues (Sentmenat). Temperatura actual -3 grados , humedad relativa del 71% y 1024 Hpa datos del meteocat.Yo en mi humilde opinión viendo el Estado del cielo el color de las nubes pienso que de precipitar algo al principio sería nieve en esta zona pienso no afirmó. Que paséis un feliz día.

    Enviado desde mi SM-G530FZ mediante Tapatalk

  • Bon dia company!! Estem al canto, poble vei de Maia de Montcal, al peu de la Mare d deu del Mont. Hem tingut les mateixes minimes, -7 ahir i -5 avui. Jo espero que encara veurem neu als nostres pobles aquesta nit i dema. Les cotes seran molt baixes. Aqui estem a 300 . Soc optimista!. Per cert , el pic de la M.d.d.d. Mont te 1200 msnm. I Bassegoda 1050. I el Comanegre 1550. Pic mes alt de l, alta Garrotxa. Perdona la correccio, pero aquest pic el tinc davant meu i es una muntanya que l, estimo. Es una passada les distes que es veuen des del cimdesde França fins a Bcn. Mosen Cinto Berdaguer hi va viure uns anys i va escriure , " el Canigo" maçis que es veu enfront mirant al nort. Perdo per la bajanada... Bon segyiment!!!


    Tens raó! fallo gros sorry! Mare de Déu del Mont fa 1124m! Cada any hi pugem, és un lloc brutal! Amb els nanos hi anem mínim un cop l'any a veure posta de sol i la pluja d'estels d'agost. El Canigó, obra que conec a fons! l'he representada en teatre i la vaig adaptar per l'espectacle de la Fira de fades i follets de Serinyà! m'encanta que t'encanti jejej!

    Sí que som veïns, que bo! A veure si tenim sort amb les precipitacions en forma de neu!

    Salut company!

  • Bon dia.

    A Picassent 7,3ºC, cel cobert amb fort vent de gregal.

    Precipitacions més destacables últimes 24 hores a la Marina i Alcoià.

    Guadalest 65 mm
    Confrides 64 mm
    Altea 61 mm

    Acumulació precipitació hui i demà (HIRLAM).
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170119/2e996fda84eb3b48564e8246ee4d0f95.jpg]
    Llamps previstos entre les 13:00 i 19:00 de hui.
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170119/a63c064fe998f07d1902dd36a3c50727.jpg]
    Intensa activitat elèctrica cap al nord d'Alacant
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170119/5bc74b4dba2e35487052eacd46a6235c.jpg]

  • Buenos días desde gavá barrio can espinós

    Actualmente en el sensor de la TFA 5,9°C...algo de nubosidad alta y un poco viento pero lo justo para dar mas sensación de frío.

    Lo vuelvo a decir aquí que llega a mas gente, sigo con problemas...probe en tres móviles, con chrome, opera, firefox, y todos mismo problema, lentitud exagerada en cargar el foro, no se aguanta vamos, incluso he probado en un bar con wifi y el mismo problema, también lo mismo usando 3g,desde el móvil sin usar tapatalk da problemas, algún compañero lo comentaba hace un rato....algo falla en el foro y es algo aleatorio.

    Gavà_Barri Can Espinós (90 msnm aprox).
    Un mañico perdido por gavà.
    Estación TFA 35.1101.02

  • Bon dia!!!

    A la plaça del Congrès hem fet una minima de 3,5º ;) però ha fet mes vent que ahir....amb lo que la sensació de fred era més acusada B) En res ens arriba el cap de setmana i podrem gaudir de la natura.. :cheer: :cheer:

    Apa bon seguiment!

  • Bon dia!!!

    A la plaça del Congrès hem fet una minima de 3,5º ;) però ha fet mes vent que ahir....amb lo que la sensació de fred era més acusada B) En res ens arriva el cap de setmana i podrem gaudir de la natura.. :cheer: :cheer:

    Apa bon seguiment!

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 3.6ºc, temperatura de sensación -1ºc, mínima -0.4ºc, 60% humedad, 1025 hpa, viento de tramontana 20 km/h y despejado. Como ayer el forum no funcionaba muy bien no puse las fotos, pongo una de ayer de MARGARIDA BONET dels arrossars de Pals completamente helados, seguro que hoy deben estar igual que ayer, y otra de hoy de mi primo. Buen seguimiento.

  • Bon dia,

    avui mínima més elevada a Riudoms respecte la passada matinada. Aquesta nit hem fet una mínima de 1.5°C.

    Bon seguiment!

    Riudoms (Baix Camp)-121 m altitud

  • a Taradell tenim ara mateix -3,2º i l'Aemet dona pluja a partir de demá fins dilluns. Estem a 623msnm i crec que estarem al limit de la neu, no se si per sobre o per sota. A Viladrau per exemple, que esta a 15min de cotxe i mes de 800msnm, segur que reberan be!

  • De moment, de tots els dies de l'onada de fred, cap hem glaçat aquí a Palamós. L'únic dia que vam glaçar va ser abans d'aquest fred amb "l'anticicló fred" quan vam arribar a -0,5°. Coi de vent!

    Ara 6° i segueix la tramuntana...

  • Bon día. Minima ahir de -4´3ºC i avui de -3´2ºC que no ha baixat mes per culpa dels nuvols.

    Be, no hem tingut bona sort i a mes els gregals purs com aquest no aporten humitat; les consequencies son de veure nevar per TV a llocs insolits o de fet quasi no s´espera que nevi mai. :pinch: . El mon al revés quasi.

    Que ha pasat aquí?; al quedar-nos al marge no hem pogut tenir unes mínimes encara mes baixes ni ens ha nevat. Al estar al limit ha implicat un minima humitat "escurrialla", de la que han gaudit en d´altres insolits indrets peninsulars, i que son els nuvols nocturns (ja saveu quin nom comú tenen :whistle: ) els quals per una part impideixen que baixi mes la tempe i per altre no fan nevar. I no hi podem fer res; i es que la força del jet a altes latituts ha estat forta encara i aixó ha fet escorar rapidament l´anticiclò cap l´est adoptant una forma gens propicia als nostres interessos i tallant rapidament l´entrada freda. D´aquesta manera la B que ens visitarà nomès podrá alimentar-se de l´aire fred atrapat i que s´anirà desgastant; el resultat serán nevadetes a partir de demà fins Dissabte però a cotes de 400-600 cap a munt mes o menys; es un "premi" de consolaciò. Ho se, no es el que volem la majoria però compte que d´hivern encara queda i ara l´opciò es exprimir al máxim la próxima situaciò agafant el cotxe i portant-lo a cotes mes altetes. Una altra opciò tambè molt recomenable es desfogar-se al apartat corresponent que diuen els psicólegs que el que no s´expressa es somatitza. Al contrari del que alguns recomanen, plorar es molt bo i sà, reprimirse no.

    Amb el vostre permís vaig al apartat corresponent :whistle: :whistle:

    Bon seguiment i ja saveu cotxe a munt ;)

  • a Taradell tenim ara mateix -3,2º i l'Aemet dona pluja a partir de demá fins dilluns. Estem a 623msnm i crec que estarem al limit de la neu, no se si per sobre o per sota. A Viladrau per exemple, que esta a 15min de cotxe i mes de 800msnm, segur que reberan be!


    A Taradell es possible que hi pugui caure una nevada, com a mínim al principi, la cota es diu d'uns 600-800 metres. Al fons de la Plana sí que és molt improbable veure alguna cosa. Tot i això, cal veure com evoluciona.

    Enviat des del meu ONEPLUS A3003 usant Tapatalk

  • Mala noticia desde Italia. A las tremendas nevadas que caen en El Centro del país se le suma que ayer hubo 3 sismos de baja intensidad y el resultado pues son aludes.
    En la localidad de Farindola (550 msnm), en la provincia de Pescara (Abruzos) uno de estos aludes ha pillado de lleno un Hotel Spa llamado " Hotel Rigopiano"a 1300 msnm de 4 estrellas.
    Se habla de 30 muertos y atrapados. El hotel tiene 3 plantas y aquí dejo unas fotos del antes y el después:
    Antes:
    IMG_0762.JPG

    IMG_0760.JPG
    La ladera donde ha habido la avalancha, el Hotel abajo:
    IMG_0764.JPG
    Después:
    IMG_0759.JPG

  • [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIVENDRES dia 20[/size] de gener de 2017;

    Es complica la situació meteorològica o millor dit: "la predicció meteorològica" ja que els models no s'acaben de posar d'acord. Pertorbació situada força lluny tot sigui dit. Cap a Algèria.

    Mapa situació sinòptica: ubicació centres d'acció + àrees amb humitat relativa elevada a 700 hPa:
    DIVENDRES20-1d.png

    Amb tot el flux marítim de l'est serà marcat a pràcticament totes les capes. En canvi, en superfície el vent del nord-est serà puntualment intens (30-65 km/h en general).

    La nuvolositat serà abundant a bona part del país, especialment al litoral, prelitoral, meitat est i sud. Cap a aquests punts al llarg del dia poden anar fer ruixats febles a puntualment moderats. Fins i tot no descarto algun nucli convectiu mar endins, fregant el litoral de Tarragona - Ebre a la tarda. Hi haurà força inestabilitat per ser Gener ...

    DIVENDRES20-1a_2017-01-19.png

    DIVENDRES20-1b_2017-01-19.png

    Cota de neu? La temperatura pujarà força respecte a avui a propera matinada. Entre els núvols i l'arribada d'una massa d'aire d'origen marítim ... La cota en general es mourà dels 700 cap amunt. Cap a punts concrets de l'interior pot ser inferior (500-700) especialment zones interiors de la Vall de l'Ebre.

    Al mapa de cots de neu previst al matí només he detallat les inferiors als 600 metres. A la resta 600-800 en general:DIVENDRES20-1c.png

    A la tarda la cota serà més "homogènia" a bona part del país:
    DIVENDRES20-1e.png

    Dit això, dubto molt que nevi a cotes poc habituals.Demà sortirem de dubtes.

    Mapa de precipitació acumulada total prevista ... que actualitzaré segurament a la tarda;
    DIVENDRES20-1f.png

    Dissabte no farà net. La pertorbació es mourà lleument cap al sud-est de les Balears amb tendència a retirar-se cap a l'est. Ho anirem seguint.

    Que tingueu un bon dia!