SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2017

  • Deu ni do la gebrada que ha fet aquesta nit a Lleida. Tots els carrers estan ben blans... com si hagúes nevat.
    Ara mateix estem a -3 graus i hem arribat a -5 sota cero.
    Per a nosaltres l'hivern es viu com feia anys!!!
    IMG_0397.JPG

  • Buenos días a tod@s desde la Urb.Can fargues (Sentmenat). Temperatura actual 0 grados, humedad relativa del 89% y 1031Hpa datos del meteocat. Que paséis un feliz sábado

    Enviado desde mi SM-G530FZ mediante Tapatalk

  • Deu ni do la gebrada que ha fet aquesta nit a Lleida. Tots els carrers estan ben blans... com si hagúes nevat.
    Ara mateix estem a -3 graus i hem arribat a -5 sota cero.
    Per a nosaltres l'hivern es viu com feia anys!!!
    IMG_0397.JPG

    Collons,..això és precipitació de la boira...és com si nevés!

    Manresa 250msnm

  • Bon dia des de Portugalete!

    Segons Euskalmet estem a -3 °C! Es veuen tots els sostres de les cases blancs de gebre!
    Bon seguiment

    Entre dos pobles estic: PORTUGALETE- Biscaia (residencia habitual) i BLANES-Girona (d'on soc). Intento informar d'ambdós llocs. Visca la meteo!!!

    "Ja plou! doncs en Pepet no es mou,
    Ja neva! doncs en Pepet no es lleva"

  • Bon dia.

    Avui tenim el cel una mica enterenyinat per núvols alts i mala visibilitat, una temperatura actual de -1,9°C (mínima de -3,8°C), una pressió de 1027 hPa i vent en calma.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bon dia , minima de -1.5 graus al Major de Dalt de Sant Celoni. FotoResultat de la glaçada segons el "palaganometre" .
    IMG-20170107-WA0008.jpegIMG-20170107-WA0006.jpeg

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 4.2ºC, la mínima es la más baja de lo que llevamos de invierno 1.3ºc, 80% humedad, 1030 hpa, viento en calma y despejado. Os pongo 2 fotos de MARGARIDA BONET desde la playa de Pals, en las cuales se aprecia la helada que había en esta hora y el mar fumajant. Buen seguimiento.
    C1jjbJbXEAAWvq4.jpg

    C1jjcd0W8AAIgh_.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bones a tots

    Ahir vaig anar als dos Vallesos per coses dels Reis i, coi ¡quin fred! Feia uns quants 'dies de reis' que no m'havia d'abrigar tant. Mola tenir un anticicló fred com aquest i no pas l'horror de fa un any. El mestre parlava de 22ºC a la Pl. Kennedy y a l'Observatori Fabra 21ºC.

    Aquí un link a la noticia de fa un any, per refrescar (mai millor dit) la memoria meteorològica. https://www.elmundo.es/cataluna/2016/…da2b8b45b4.html

    Anem per feina!

    M'agrada molt la tendència a partir del dia 11, quan sembla que l'entrada podria ser més freda del que deien els models fa uns dies. L'Europeu, que a l'hivern m'el miro molt més que el GFS, ens marca una entrada d'aire fred que accentuarà més encara el fred que ja tenim (que és el normal per l'època).

    A partir del 13-14 caldrà seguir-ho a cada actualització. La tendència és bona, els meteogrames engrescadors i la situació actual i el canvi del dia 11 em fan pensar que pot ser la primera entrada freda del 2017. Veurem en què queda. La darrera actualització del GFS (la de les 00h) l'ha esborrat completament. A veure si torna a la propera actualització (06h) i, sobretot, si es manté a l'Europeu.

    Ho seguim plegats!

    Salut i bon any.

    __________________________________
    Troba'm a twitter @PereJP

  • Bon dia a tothom!.Matí molt fred a Girona per ser un indret Mediterrani a aquestes hores; Ara mateix tenim -1'5°C amb 81% d'humitat 1030 hpa i aquest estat del cel:
    20170107_101229.jpg
    Que deixen lleugerament esmorteīda la radiació solar, fet que de ben segur evita que puguin augmentar les temperatures, feia força anys que no gaudiem de jornades tant seguides amb temperatures tant baixes i mes comtant que no es tracta de una onada de fred.Veurem com.continua aquest hivern, de moment nova injecció freda a partir de Dimarts i Dimecres, després veurem peró deu n'hi do.Bon seguiment

    Girona.

  • Bon dia

    Ara tenim 9,1º la minima 6º
    1031 hPa
    61%HR
    Vent 5 km/h NW
    Cel enteranyinat per núvols alts.
    Res mes significant a dir.
    Bon cap de setmana.

    Gavà, (Baix Llobregat)
    El Pasteral, (La Selva)
    45 msnm
    Núvols de pet tempesta de merda

  • Hola i molt bon dia a tothom desde Sant Boi:

    Temp….4.2ºC. (09:30h.)
    Humedad del 67%.

    Sin la intensión de querer entrar en mas polémica de la que ya de por sí suscita este tiempo anticiclónico en muchos foreros aquí, en la parte que me concierne como participante de este gran fórum, y dado que ya estamos fuera de todo margen respecto a mis lecturas sobre los hormigueros en base a la apuesta que en los días pasados ice, os reconozco públicamente que erré en toda la cronología en la cual puse toda mi esperanza y –aun- muy verdes conocimientos. Creo que me entenderéis si os digo, que me siento en parte y de algún modo, artífice de las desilusiones de algunos compañeros que pusieron su fé y esperanzas en mis lecturas. Así que os pido disculpas y os ruego que me entendáis. Nunca será mi intención –salvo que en algún momento y ocasión- expresarme de forma que incurra de manera involuntaria a hacer entender otra cosa.

    Todas las apuestas conllevan un riesgo, y los riesgos requieren valor y humildad. Y es que el valor tiempo es tan efímero como de incierta es la meteo.

    Dicho lo cual, y tal como se suele decir, con el ánimo de sacarle el máximo de “punta al lápiz” sigo tomando debidas notas para conseguir un margen de acierto más acorde con el real que estoy seguro muestran estos pequeñitos animalitos las hormigas. No son ellas las que se equivocan, es un servidor que no tiene el atino suficiente.

    Estamos teniendo un tiempo acorde con las fechas teniendo en cuenta que veníamos de un temple más suave. En resumen, normalización de las tempes.

    Pese a mis lógicos errores que seguiré teniendo sobre mis lecturas en el futuro, os prometo que no cesare en el intento de seguir aprendiendo para aportar mi humilde y peculiar granito de arena. A ver si algún día, llegue el momento de acertar bien para compensar a todos los seguidores de los hormigueros.

    En esta ocasión y más que nunca hago valer la siguiente frase;
    El tiempo tiene la última palabra y ya se verá cómo evoluciona todo.

    Tiempo actual; hoy ya por fin, se observan por el horizonte de Barcelona mirando hacia el norte, las nubes lenticulares que indican por el momento, una tímida inyección de frio para los días 16,17…, -contra mas días se divisen estas nubes lenticulares, mas días duraría la invasión de aire frio en altura- justo mediar el mes. Ya s e vera en que fuerza y magnitud.

    Visca força la meteo!! I molt bon seguiment a tothom!!.

  • Bon dia!

    Quines temperatures! A Girona ciutat no es donaven minimes tan baixes des del 1985!

    Salutacions i bon seguiment!


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Girona, m'enamora...

  • Bon dia !
    Son temperaturas absolutamente normales, Alex ... que se consiguen muchos inviernos , lo que estos últimos años se han dado muy poquito y en contadas ocasiones ....
    Saludos.


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

    Qualificar-les d'absolutament normals és agosarat. Informa't de les temperatures mínimes mitjanes de gener en aquestes poblacions a través per exemple de l'Atles Climàtic de Catalunya del SMC i veuràs quants graus per sota de la mitjana es troben ;)

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon dia!! Tot i llegir molt no escric casi mai, però ara participaré més! Us passo unes dades d avui .
    Llagostera -
    -7,7º al costat de la redpoint
    -7,1º a la riera gotarra prop de la psicina. - 6,8º a sant llorenç
    -4,2º a la meva estació davis dins al poble
    Bona glaçada avui , llàstima d un tel de nùvols alts que s ha posat a sobre i no ha deixat baixar mes.La pròxima nit també pot picar fort
    Salut

  • Bon dia des de Riudoms,

    mínima de rigurós hivern, 1°C. La qual és la més baixa des de que tinc la Davis a casa (des del 5/4/2015). L'anterior mínima era de 2.2, també aquest present hivern.

    A veure si arribo als 0 durant les properes nits... :whistle:

    Sens dubte aquest hivern està sent molt millor que l'anterior, almenys quant a temperatures a les zones baixes.

    Salut!

    Riudoms (Baix Camp)-121 m altitud

  • Jo edito la mínima d'avui que al final ha estat de -3C a les nou del dematí, per la mateixa orografia complicada de la zona, el sol no dóna directament al poble en aquesta època de l'any fins les deu. Ara estem a 1C a l'ombra, encara queda bastant glaç a les zones on no hi ha tocat el sol.

    Gràcies sr. Picó per la vostra crítica positiva, i agraïr-vos la passió en descriure la meteorologia que ens envolta que, de fet, em vau instil·lar de ben petit gràcies al llibre 'Quin temps farà?', tota una joia de la meva biblioteca. Encara gaudeixo com un porquet llegint sobre l'entrada freda de l'any 1986 o la tempestota que va afectar Barcelona l'any...grr no m'enrecordo i el llibre és a casa a BCN! haha

    És tot un plaer ser membre actiu d'aquesta comunitat. Salut a tothom.

  • un inmenso iceberg de 5000 km cuadrados se desprende en la antartida.
    15817165-un-immense-iceberg-de-5-000-km-est-sur-le-point-de-se-decrocher-de-l-antarctique.jpg

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Qualificar-les d'absolutament normals és agosarat. Informa't de les temperatures mínimes mitjanes de gener en aquestes poblacions a través per exemple de l'Atles Climàtic de Catalunya del SMC i veuràs quants graus per sota de la mitjana es troben ;)

    Hola.
    No digo que no sean bajas, Alfred.... he querido decir que no son anormales que se registren estos valores en diferentes momentos de inviernos anteriores....no me he expresado bien,eso no quiere decir que se den cada dia claro...se que simplemente con 0 grados en la linea de Mar como podria ser Palamos es muy destacable...
    Pero Bueno.... me he pasado mis 45 años que tengo practicamente media vida justamente en estas zonas o entornos y heladas de estas he visto unas cuantas ....lo que no quiere decir que sean diarias esta claro...... pero esta claro que como bien dices las estadisticas y datos estan alli !
    Esta misma noche Santa Cristina D´Aro en la parte baja del Golf la temperatura a llegado practicamente a -5 grados .... y si es muy destacable por encontrarse a practicamente 4 Km del mar....donde las minimas son muy comunes entre -1 y -3 grados,.... -4,-5 ya es una helada poco comun...
    Saludos.