SEGUIMENT METEOROLÒGIC - OCTUBRE 2016

  • Bona nit des de Gràcia!

    Ara mateix:

    20,2ºC (Mín: 16,2ºC Màx: 23,0ºC).
    90%
    1009,1 hPa.
    0,0 mm.
    Vent en calma.


    Bé, sembla que vol arribar l'estiuet de "Sant Malparit" que malhauradament quasi mai falla en una tardor més o menys normal...

    La setmana començarà càlida amb temperatures que molt probablement tocaran sostre entre dimarts i dimecres, però a partir de dijous una lleugera entrada de vents de N, podria normalitzar la situació.

    Al litoral en principi, les temperatures no s'haurien de disparar gaire ja que les marinades haurien de fer acte de presència. Així doncs, serà difícil superar els 24/25ºC.

    On es notarà més aquest ascens tèrmic serà del prelitoral cap a l'interior i sobretot també al Pirineu i Prepirineu. En alguns sectors del prelitoral i la Catalunya interior, es podrien superar els 25ºC amb facilitat i acostar-se als 30ºC als punts més càlids del país!

    De cara a dijous sembla que entrarien vents del N, amb una massa d'aire més freda provinent de centre-europa que normalitzaria els termòmetres!

    Aquest és el mapa de màximes per Dimarts, quan s'espera el pic màxim de calor!

    index_2016-10-23.png

    Bon seguiment i bon estiuet! :evil:

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 22.4 a les 16:02 (ahir 16.4)
    T. mín. 12.8 a les 00:46 (ahir 11.7)
    T. actual 15.5, humitat 97%

    Ahir van acabar caient 8.2mm, en aquesta part de l'any, si no fa vent, ja mullen bé el terra.
    Deixo dues fotografies d'ahir, de Sant Llorenç i la Mola, i una d'avui del castell de Subirats per a contrast


    PA220148.JPG

    PA220149.JPG

    PA230156.JPG

  • Bona nit,
    Dia marcat per temperatures força suaus arreu, cal esperar una clara pujada de temperatures a partir de dema, encara mes, fruit d'una massa calida provinent del nord d'Africa, considero absolutament normal tenir temperatures suaus a finals d'octubre ;) , continuo tenint l'ull posat a principis de novembre on es podria produir un canvi de temps, que de moment encara es aviat per dir cap a on anira tot plegat, pero veig un moviment dels centres d'accio.
    El que si veig es que aquesta tardor no la veig com la passada, sembla que les situacions no es fan duraderes i veig moviment, podria ser la mateixa tendencia pels propers mesos (hivern)?, doncs perque no... Es cert que un hivern tant pitjor com l'anterior, es dificil repetir-lo... :whistle:
    A esperar alguna pluja acompanyada de fang i de "caloreta" fins a mitjans de setmana.
    Bon seguiment i bona setmana!!!

  • Bona nit, avui ens hem llevat en un mas de Vilanova de Sau, esperavem un dia assoleïat i ha estat rúfol tot el matí!, sense vent ni tampoc fred, però n'hem tret unes fotos molt apagades!.
    Finalment cap a les 14 hores s'han trencat els núvols, i amb una sola hora de sol, a les 15 hores ens hem quedat en màniga curta per que tots ja teniem calor!.
    A l'estoneta s'han començat a inflar els núvols.

    IMG_20161023_162819.jpg


    Cúmuls creixent damunt la serralada transveral, en aquest cas sobre Rupit, ubicada per damunt la cinglera que dóna al pantà de Sau. Aquestes nuvolades no han anat a més!.

    Avui hem fet una altra excursió micològica per terrenys de quarsíta dominats per alzines, roures, castanyers i una barreja sorprenent entre pins pinyoners, pí roig i pí pinastre de repoblació, el resultat ha estat un estofat de mandonguilles amb pupurri de bolets!, avui han dominat uns camasecs o carreretes que hem collit d'un prat.
    El que m'ha cridat l'atenció ha estat la presència massiva de farineres bordes!

    IMG_20161023_115444.jpg


    Farinera borda (Amanita phalloides), mortal sense matissos!!!, és el bolet que tot boletaire ha de saber identificar!!!, la norma es no tocar-lo i deixar-lo acomplir la seva funció en el bosc (que no és llevar-nos la vida a nosaltres malgrat que passi cada any!)

    Per acabar també m'ha cridat l'atenció les dimensions d'alguns formiguers!, pel que he llegit no he estat l'únic que s'hi ha fixat!


    IMG_20161023_120048.jpg

    Un con tan alt vol dir que preveuen el desbordament del pantà de Sau?, :P em sembla que no, oi?, meteovent! Ón ets?

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,3ºC con 98% de humedad, viento del NNE a 2 km/h y 1007,3 Hpa.

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 16º
    Humitat 98%
    Pressió 1010.9hPa

    Cel tapat.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia!,

    Avui ens hem llevat amb boira, fet no gaire usual a la nostra zona.

    Ara mateix, a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 19,0ºC
    Humitat: 97%
    Vent: En calma.
    Pressió: 1011 hPa.
    Estat del cel: Boira.
    Temperatura mínima: 18,2ºC (04:07h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia!
    Dades actuals de Cardedeu (Meteoclimatic).
    Temperatura actual 14,7ºC
    Humitat 95%
    Pressió 1008 hPa
    Feliç dilluns i bon seguiment! ;)

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon dia.

    Avui tenim el cel mig ennuvolat i podem dir que ja hem tornat cap a l'estiu, ahir vam fer una màxima de 25ºC i ara mateix gtenim 15,6ºC que de moment és la mínima, la pressió és de 1008 hPa i el vent practicament en calma.
    En l'episodi de dissabte vam recollir 5 litres, 3 durant la matinada i 2 més avançada la tarda.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 19.5°c, mínima 18.5°c, 100% humedad, 1011 hpa, viento en calma y mucha niebla, parece que estamos en las comarcas de Lleida :P :P . Aquí os pongo una foto de MARGARIDA BONET con la niebla. Buen seguimiento.
    Perdón pero con la tablet no me sale, borrad los otros 2 post :angry: :angry: cuando esté con el ordenador ya la pondré.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Buenoos días desde Calella de P., temperatura actual 19.5°c, mínima 18.5°c, 100% humedad, 1011 hpa, viento en calma y mucha niebla, parece que esstamos en las comarcas de Lleida :P :P . Aquí os pongo una foto de MARGARIDA BONET con la niebla. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Buenoos días desde Calella de P., temperatura actual 19.5°c, mínima 18.5°c, 100% humedad, 1011 hpa, viento en calma y mucha niebla, parece que esstamos en las comarcas de Lleida :P :P . Aquí os pongo una foto de MARGARIDA BONET con la niebla. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia

    Mati amb molta suavitat,14.2ºC ara mateix,molta humitat,carrers molls de la rosada,vent de llevant fluix,cel variable,mes tapat a l'nord-oest,podem divisar la pantalla de núvols compactes a la cara sud del Pirineu occidental,aquesta nit ens creua el darrer front,pot ser un xic mes actiu per aqui,d'aquesta desfortunada borrasca ,que,fa uns dies ens la modelitzaven damunt nostre amb un bon temporal...esperem la de principis de Novembre,pot millorar en les pròximes actualitzacions,bon seguiment

  • Bon dia desde la CREU ALTA:

    Minima de 14ºc

    Dades actuals:

    16ºc

    1011mb

    85%

    ¿Què us sembla entre tots possar lo què portem acumulats de litres en aquest 2016?

    331 litres anuals en el 2016 fins a dia d avui!
    (Mitjana anual hauria de ser de 650)

    Estem a la meitat del què hauria de caure i sols queden 2 mesos per acabar l'any!