Torna a ploure a sant feliu.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - OCTUBRE 2016
-
-
Hola! Bona nit des de Portugalete.
Avui el dia ha sigut suau pels vents del sud que hem tingut. A pesar que octubre està plovent més aviat poc per Euskadi també he trobat bolets: un parell de ceps, un ou de reig i 6 rovellons.
La setmana vinent ( 24- 28 ) vinc a Barcelona per fer un curs i fa uns dies enrera pensava que em trobaria amb un bon temporal i ara veig que aniré amb pantalons curts!
A casa dels pares han caigut uns 10 litres (Blanes interior, a prop del santuari del vilar). M'han dit que tota la setmans s'ha conservat força be la humitat en els prats i que el color verd en els camps està agafant molta embranzida.Mirant el radar encara caurà un altre ruixat.
Per cert, Felicitats Marc Gassó!!!!
Bon seguiment
-
Bona nit.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 16,4º i 89% d'humitat. Cel tapat i plovent lleugerament. Vent en calma. Màxima 17,0º.
Ja porto acumulats 87 quilos de castanyes. He anat a totes les paradetes que m'haveu dit

Bon seguiment!
castanyota.jpg
-
-
Bona nit des del terme de Vilanova de Sau, finalment aquí no ha plogut (a primeres hores del matí s'ha mullat el terra, però això es tot), hem sortit de Molins aquest matí plovisquejant però un cop arribats a la plana de Vic ja havia parat. Tot estava enboirat, no es veien les muntanyes però de mica en mica s'ha anat desfent i a mig dia ja hem vist alguna ullada de sol.
IMG_20161022_174923.jpg
Els cingles de Tavertet, a sota hi ha el pantà que es troba relativament baix.
El bosc estava humit de les pluges passades amb una gran mostra micològica, hem arreplegat alguns rovellons, esteperols, camasecs i els que m'han fet més il.lusió ens els hem menjat per dinar en un plat de pasta!IMG_20161022_135123.jpg
Uns fantàstics grups de trompetes de la mort!. Estaven boníssims amb llacets i crema de llet!Finalment segons he llegit del company Enric T, poca pluja més ha caigut aquest matí a Collserola!
Bon seguiment! -
Bona nit desde Sa Mesquida en Menorca, impresionante el tormentón que llevamos observando desde hace más de hora y media, en dirección nordeste de la isla sobre el mar, relampageando constantemente cada segundo practicamente estática, que cantidad de energía!! menos mal que no está sobre tierra firme, haría daño seguro.
Por aquí hemos tenido un día gris, cálido, ventoso con un par de pequeños chaparrones de corta duración, el termómetro del coche ha llegado a marcar 24°C el ambiente muy "xafogos"
Un saludo a todos!!Enviado desde movil
-
Bona nit des de Palazuelos, finalment 1 litre per aquí. Espero que demà la cosa s'animi... :unsure:
La màxima ha estat de 14,7ºC i durant tot el dia el cel ha estat ennuvolat, cap a últimes hores de la tarda, durant la posta s'han obert algunes clarianes proporcionant una llum ben bonica. Us en poso unes fotos.
Ara tenim 13,7ºC 79% d'humitat vent de S 9 km/h (cop màxima avui 31 km/h) 1006 hPa
Molta sort i bon seguiment!
-
-
Bona nit,
Avui a la tarde, per aqui Lleida ha plogut una mica, hem fet uns dos litres en conjunt,a hores d'ara tenim una mica de boirina fruit de la humitat, dema pujaran les temperatures i tindrem alguns ruixats mes de cara la nit i matinada de dillums.
En quan a la setmana vinent s'ens posa la dorsal a sobre provocant una pujada de temperatures, tot aixo ens pot durar mes o menys una setmana, segons els mapes, els dos grans coincideixen en una pujada de l'anticiclo cap al nord-oest i l'aproximacio de masses fredes de cara al 1 o 2 de novembre aproximadament, sempre agafant-ho en pinces, ja que queden uns quants dies, pero podriem parlar de la primera fredorada de la temporada
Us poso mapes,ECM1-240_2016-10-22.gif
gfs-0-240_2016-10-22.png
Bon seguiment! -
bon día des del barr del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó 16,1º i cel tapat.
-
Bon dia,
encetem el diumenge amb cel quasi tapat i amb bancs de boira intermitents. La mínima ha pujat i ha estat de 11.7ºC
Vent fluix de SE
-
-
Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,9ºC con 90% de humedad, viento del ENE a 3 km/h y 1005,2 Hpa con 67 W/m2.
-
Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 17.7ºc, mínima 15.5ºc, 97% humedad, 1009 hpa, viento flojo de garbí 5 km/h y medio nublado. Os pongo 2 fotos, la primera de MARGARIDA BONET en la cual se aprecia mucha nubosidad y mucho oleaje y la segunda de mi primo, desde el PUIG-RUMÍ de la salida del sol, que está cerca de Tamariú. Buen seguimiento.
Cvb4o6FWIAAEuhm.jpgd8b2b0ff-ee71-469a-ad74-3208596c4c40.jpg
-
Bon dia des de Palazuelos, per fi plou amb cara i ulls! Durant la matinada han caigut 2 litres i 3,6 més fa una estona. Sí, és misèria, però es molt millor que res i per aquí sembla que no però les misèries que van caient van fent feina. Sobretot a les zones de pastures, suposo que a les zones arbrades deu costar més que penetri la poca aigua que cau. Però és el que hi ha i no val la pena enfadar-se, al contrari, me n'alegro que al menys no estem tenint un octubre com el de l'any passat, completament estable i eixut.

La mínima ha estat de 9,1ºC fa molt poca estona durant el moment de més intensitat de la pluja. Ara tenim 9,3ºC 95% d'humitat vent de SSE 11 km/h (aquesta nit ha bufat moderat amb un cop de 42 km/h) 1004 hPa
Mirant el radar no sembla que hagi de ploure en les immediates hores, però ja veurem.
Us poso una foto d'aquest matí just quan començava a ploure, encara amb poca llum i per això de poca qualitat :oops:
Molta sort i bon seguiment!
-
-
actualment el radar

aiiiii que tenim apropet la precipitació pero sembla que no la podrem olorar massa jeje
radar23102016.png
-
Bancs de boira des del tibidabo
-
Bon dia des de Collsuspina,
Dia de boires i núvols. Temp actual 14,1ºC, mínima de 9,7ºC. Aixx!... com els mapes continuïn mantenint el que van mostrant a partir dell 2 de novembre... :pinch:
Salut i a gaudir!
-
-
Sembla que la calorada finalment per sort pot ser mes curta del que s'esperava i coincidiría amb unes jornades de cel tapat, posteriorment ai, ai,ia,ai.... despres de les castanyes podem tenir la primera entrada freda, hem ve a la memoria l'any passat que va arribar la esperada entrada freda ven be a la primera.
Tant de bo a una setmana vista estem fent un seguiment de les primeres neus i freds, si no, no hem preocupa, aquest any te aires molts diferents als hiverns "horibilis" passats.
Bon diumenge nois!! -
Bon dia desde Castries!
T: 14,7º Min: 9,7º
H: 96%
P: 1012,1 hpa
Pluja d'ahir: 2,2 l/m2
Pluja desde la mitjanit: 17,8 l/m2
Ja sumem 20 l/m2 desde ahir en precipitacions generals a tot el departament i d'una certa intensitat puntualment. Aquesta situació tant de sud ens dona generoses precipitacions moltes vegades. S'espera que continuin fins gairebé dimecres i no seria d'estranyar ni molt menys que amb els litres que cauran de mes, ja toquem (o sobrepasem) els 200 en aquest mes d'octubre. De moment estem ja rondant els 170.
A llarg termini, l'entrada freda en els primers dies de novembre agafa protagonisme a la majoria de models. Falten molts dies, pero la insitència de diferents models podria fer pensar en un inici de novembre ben fred.
Molt bon diumenge a tothom!!! -
Bon dia!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 20,1ºC
Humitat: 89%
Vent: Fluix-Moderat, SSE (11Km/h)
Punt de rosada: 18,1ºC
Pressió: 1009 hPa.
Estat del cel: Molt ennuvolat.
Temperatura mínima: 14,8ºC (00:00h)Bon seguiment!
-
-
Companys amb una mica de retard, ja que per motius personals no ho he pogut fer abans, però finalment us deixo el resum dels aiguats del maresme i de Girona de la setmana passada:
https://codinameteor.blogspot.com.es/2016/10/aiguat…marques-de.html
[Imagen bloqueada: https://pbs.twimg.com/media/CvZ71ztXEAICebr.jpg]
Salut i méteo!
-
Bon dia
Per aqui també cel bastant tapat,algun banc de boira,alguna escletxa de sol...cels fantàstics de l'octubre,ahir 1.7 litres en total,anem recollint misèries,com la d'aquesta propera nit...tot i aixi,benvinguda la pluja minsa,per que aquesta mena de temps aguanta bé la humitat.Els ulls posats a principis de Novembre que s'en està gestant una de bona,no sé si serà per fred o per molta aigua,de moment,els mapes van ballant però les formigues no ballant,treballant i en veig moltes que estan fortificant els seus nius com si els tingués que venir una guerra !! en hi han que tindran que posar escales !! com les torres de defensa que també sovintegen per aqui de l època de la marca hispànica ( segles X,XI,torra de Vallferosa,Torà )
IMG_2053.JPGIMG_2054.JPG
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!