SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2016

  • Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 26.8ºc, 36ºc de xafagor, máxima 27.3ºc, 90% humedad, 1017 hpa, viento en calma y muy nublado, pero como siempre ni gota ni gota :angry: :P - Buen seguimiento.
    EDITO-foto que me han mandado ahora mismo.
    ab241bd1-02dc-4532-bd82-46e0aa630d0a.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon vespre!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 26,4ºC
    Humitat: 83%
    Vent: Fluix, S (4Km/h)
    Temperatura de xafogor: [color=#880000]36,7ºC[/color]
    Punt de rosada: 23,3ºC
    Pressió: 1016 hPa.
    Temperatura mínima: 22,3ºC (08:04h)
    Temperatura màxima: 27,6ºC (11:39h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 27,6ºC con 78% de humedad, viento del SSW a 2 km/h y 1017,4 Hpa, máxima de 30,8ºC, en Vandellòs de 32,6ºC.

  • Bona nit! Jornada molt calurosa, plena canicula de temperatures. Temperatura minima 17'9 Maxima 33,1. Dema mes...
    De moment hem fet una escapada al Ripolles per fugir de la calor


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

  • Bona nit,

    Si aquest dissabte ha fet calor i notable xafogor, déu nidó el diumenge que ens espera :whistle:

    Matalàs d'aire càlid a 1500 metres alçada, afectant península ibèrica i Catalunya.

    16090418_0312.gif

    Si fa uns dies ens vam escapar de la calorada del nord peninsular i de França, aquesta vegada Setembre vol deixar empremta a casa nostra, fent registrar màximes d'escàndol per les dates en que ens trobem.

    En el Mapa Anomalies a 850 hpa en el continent europeu per aquest diumenge, és ben explícit valors de +10ºC per sobre les normals en aquest nivell, afectant Catalunya i península.

    ecmwf_T850a_eu_2_2016-09-03.png

    Termòmetres preparats , les màximes a moltes zones interiors seran les més altes d'aquest Estiu.

    I ja posats és ben probable que s'assoleixin rècords de TºC màximes :unsure:


  • Com anècdota, ahir un escurçó em va donar un bon ensurt mentre collia rossinyols...després de l'encontre, vaig marxar del bosc..neguitós...és el tercer que veig en...dos mesos!!!...[attach=65342,'none','2']IMG_20160903_193637.png

    :ohmy: Sí que és un escurço, la part del cap que és veu el delata. Deuen abundar per ahí perquè jo vaig prou a la muntanya i n'he vist molt poques vegades

  • Bon nit des de Sevilla San Pablo, temperatura de 31C clavats, ja ha baixat 10C en 5 h i 10C més que baixarà fins a les 8 del matí. L'aire és calent però vaja, es pot estar al carrer.

    Ara marxo a sopar a Triana ja que és a la nit quan els sevillans surten en massa al carrer. Us adjunto fotografia de la nit sevillana, la qualitat de la foto és la que és ja que la he fet des del móbil jeje.


    20160902_003826.jpg

    A aguantar la calorada!

  • Companys, a Vic ha caigut un litre desprês de pràcticament tota la tarda béns tapadot.
    I direu, només un litre? Doncs en aquestes circumstàncies un litre és molt! Ha refrescat, hi ha la sensació de vegetació humida, no fa la calor asfixiant d'ahir a la nit...i ja queda menys per a la pròxima... Vaja, un litre, un luxe!

  • Bona tarda

    Tarda càlida també per aqui,34-35ºC, bé tampoc hem de fer cas als mitjans de comunicació,que si tanta calor pel mes de Setembre...total estem a dia 3,recordo perfectament a mitjans dels 80,una veritable ona de calor amb 40ºC i mes entrat el Setembre que ara...,per lo menys avui les tempestes estan sent mes generoses pel pre-Pirineu,aqui haurem d'esperar,com a cosa positiva,buscant bones raons,és que s'han resolt molts casos d'humitats als pisos,no en surt cap de taca d'humitat,és el moment d'arreglar,pintar...bon seguiment


    Sense ànim de molestar, només perquè hagi passat algun cop en molts anys, no vol dir pas que no sigui extraordinari (=fora del que seria normal). És que si ara aquest hivern tinguéssim unes fredorades com les de l'any 1956 o les d'un any dels 80.

    Estem molt avesats a anar trencant rècords o igualar-los gairebé cada mes al nostre país, i sempre en el sentit de més calor o menys precipitacions, malauradament. Si continuem així, aviat haurem de reclassificar el nostre clima en base a unes noves mitjanes. Si mirem la corba en general ascendent de les temperatures mitjanes, dies amb màximes superiors als 30 graus, nits tropicals, mesos estivals encara que siguin de la primavera o de la tardor, nombre de dies de glaçada, nombre de dies de pluja, el comportament de plantes i animals, tot va en la mateixa direcció. Ja sabem que el clima sempre està en constant evolució, és un fet incontestable i ineludible.


    Sent from my iPad using Tapatalk


  • Aquest mapa il·lustra l'horror ben clarament :(


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Bona nit des del Picarany.
    La jornada d'avui ha començat amb presència de xafogor i amb un cel completament serè, al Baix Camp. A mesura que ha anat avançant el dia però, els núvols prims han anat cada vegada a més, fins deixar el cel força enteranyinat de cara al vespre. Independentment al migdia, han aparegut cúmuls d'evolució direcció al prelitoral, sense conseqüències destacables atmosfèricament parlant. Temperatura mínima de 20.8ºC al Picarany, i màxima que ha pujat fins els 28.6ºC. Actualment tenim 22.6ºC, i la humitat recau al 86%. Pressió atmosfèrica a 1.019,1 hPa.

    Us deixo fotografies del seguiment d'avui.

    Aquesta ens mostra el creixement de cúmuls cap a les Muntanyes de Prades, vist des del Picarany.

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/eSRy.jpg]

    I aquestes dues són de la posta de sol que s'ha vist des de Falset, amb aquests núvols prims esmentats anteriorment.

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/KK6N.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/z7wm.jpg]

  • Bona tarda

    Tarda càlida també per aqui,34-35ºC, bé tampoc hem de fer cas als mitjans de comunicació,que si tanta calor pel mes de Setembre...total estem a dia 3,recordo perfectament a mitjans dels 80,una veritable ona de calor amb 40ºC i mes entrat el Setembre que ara...,per lo menys avui les tempestes estan sent mes generoses pel pre-Pirineu,aqui haurem d'esperar,com a cosa positiva,buscant bones raons,és que s'han resolt molts casos d'humitats als pisos,no en surt cap de taca d'humitat,és el moment d'arreglar,pintar...bon seguiment

    Correcte company,al poc temps de començar el darrer cicle d'escalfament global(recordar que ja es va donar un primer escalfament desde principis del segle XX fins al 1945 +/-)el 25/9/1983 l'observatori Fabra ostenta el seu record de temperatura màxima als Setembres de tota la serie desde que hi ha dades desde fà 90 anys al 1926

    IMG-20160903-WA0014.jpg

    IMG-20160903-WA0018.jpg


    ,llavors van arribar als 33C i te molt merit perque va ser finals de mes.Avui han assolit els 30'7C

    20160904_000244.png


    ,veurem si demà es pulveritza o no el record vigent,tot dependrà del regim de vents a superficie

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Meteocat ho te clar per demà i aprop meu preveuen 38C a Igualada :evil:


    Crc3uPGWgAAr0_h.jpg

    I el regim de vents es força explicit,entre les 14 -17h podria començar a bufar el ponent a gairebe tot l'oest provincial de Barcelona i a la provincia de Lleida


    2016090312027_ww_jvx0t227.gif

    ,veurem quins records de temperatura cauen,avui per exemple a Suria Meteoclimàtic amb dades d'una Davis Vue han fet una temperatura màxima de 37'2C a tan sols 0'6C de la màxima anual de 37'8C :ohmy:


    20160904_003058.png

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 24,9º o 69% d'humitat. Cel 3/8 amb cirrus i vent de l'oest-nord-oest que no presagia precisament ambient fresc de 10 km/h. Mínima 24,7º a l'observatori i 22,5º a peu de plaça. A Maçanet de la Selva mínima 20,2º.

    I com aneu comentant, atenció als registres d'avui amb màximes rècord per un setembre, superant-se els d'ahir d'alguns indrets. Avui han tingut mínimes de 14º al Pirineu de Lleida a cotes de 2400 metres i mínimes de 25º a cotes de 800 metres a Tarragona. Demà déu n'hi do com picarà també i lentament els registres aniran baixant dimarts i una mica més decididament dimecres. Ahir localitats de l'interior i sud d'Espanya ja van passar dels 42º de màxima...i el que els hi queda.

    Imatge del parheli ahir a Tarragona captat per Ramon Bailina i Conxi Ciurana:

    fs.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva