SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MAIG 2016

  • Doncs a Terrassa estem totalment al marge. Nuvols de creixement llunyans i poc mes. Llueix el sol i res mes a afegir. Temperatura 18,9℃ humitat 73% segons Meteoclimatic! Disfruteu els que teniu les tempestes a les portes!!

    Enviado desde mi HTC Desire 626 mediante Tapatalk

  • Bona tarda desde Palautordera! la tempesta ens ha esquivat , numes un litre. a pasat lliscant per Collfomic-Matagalls- Turo de l'home cap a Breda i S.Celoni i segur que portava força calamarsa perque el tro era seguit a d'alt d'el cumulonimbus,continuem amb aquesta primavera moguda i distreta!! Salut!

  • Ara mateix hi ha una supercèlula al sud del montseny, és petita però ja està deixant un bon ruixat.
    Pels que no us ha plogut no us amoineu que encara no ha acabat. El front encara ens ha d'acabar de passar.Durant els pròxims minuts/hores s'haurien de gestar noves tempestes al pirineu i interior que haurien d'escombrar Catalunya perà no tota exactament (poden ser ruixats irregulars)

  • Bon vespre!,

    Encara que ha costat una mica, ens està caient un bon ruixat.

    Ara mateix,
    Temperatura: 17,5ºC
    Humitat: 90%
    Vent: Fluix, SE (8Km/h)
    Punt de rosada: 15,8ºC
    Pressió: 1014 hPa.
    Precipitació des de les 00h (de moment, inferior a 1mm)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda de tempestes!

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 19,0º i 67% d'humitat. Cel 6/8 amb altocúmuls, cirrus, altostratus i cumulonimbus. Vent que ara mateix, mentre estic estic escrivint, està girant a llevant de 10 km/h i començarà a baixar la temperatura. A Maçanet de la Selva esquivada de les tempestes amb tan sols 1,5 litres de moment, tot i que encara hi ha algun nucli actiu pel voltant. Temperatura màxima de 20,6º i ara en tenen 15º amb 94% d'humitat. El vent del sud-sud-est ha arribat a mitja tarda als 53 km/h.

    I ara algunes precipitacions segons el SMC: La Seu d'Urgell 5, La Bisbal d'Empordà 23, Cruïlles 24, La Vall d'en Bas 15, Olot, 14, Fornells de la Selva 25, Girona de 31 a 37 litres, Viladrau 12, Banyoles 18, Seròs 6, Taradell 16, Montseny i Roda de Ter 13, Medinyà 31, Sant Gregori 32 o La Sènia 9.

    Encara podem tenir algun ruixat o tronada i demà pel matí ambient ben fresquet. Divendres i dissabte notable augment de la temperatura i diumenge possible arribada d'un nou front que pot donar un assortiment de nous ruixats.

    Gràcies per les dades i imatges! Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,6ºC con 90% de humedad, viento del WSW a 2 km/h y 1010,3 Hpa con 12 W/m2.

  • Buenas noches desde Calella de P., ya ha parado de llover en total 4.5 litros, ha habido muchos truenos, temperatura actual 18.9°c, máxima 19.4°c, 95% humedad, 1014 hpa, viento de mestral 8 km/h. Os pongo una foto de MARGARIDA BONET desde Palafrugell antes ďe la tormenta. Buen seguimiento.

  • [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIJOUS dia 19 [/size]de maig;

    Demà la jornada es presenta força més tranquil·la que no pas avui, meteorològicament parlant. Temps més estable, a tots els nivells atmosfèrics, però amb la presència de núvols que poden ser especialment abundants cap a punts de Girona i Barcelona. Del nord-est en general.

    DIJOUS19-5a.jpg

    No es descarta fins i tot en aquest sentit alguna precipitació esporàdica en forma de gotellada o petit ruixat, preferentment: a partir del migdia. No sembla pas que hagi d'haver precipitacions importants. Més aviat modestes. Clarianes més àmplies com més a tocar del sud i ponent, tot i que també s'esperen alguns núvols.

    DIJOUS19-5b.jpg

    Vents puntualment FORTS als dos extrems del país. Al llarg del matí, cap a punts de Tarragona com Baix Ebre, Baix Camp, Ribera d'Ebre, Priorat, els Pots ... algun cop de vent podria superar els més de 80 a 90 kilòmetres per hora de mestral. L'Hospitalet de l'Infant, Selva del Camp, cap a tocar de Reus, i poblacions properes. A la tarda cap a molts punts del centre/nord de Tarragona, Barcelona i sud de Girona giraran cap a xaloc.

    Demà les temperatures baixaran cap al nord-est, on s'esperen força núvols com comentava (amb màximes de 17 a 22ºC) i pujaran cap al litoral de Tarragona on es podran assolir fàcilment els 25 a 26ºC. Fins i tot una mica més.

    I ja: amb l'ull posat al sistema frontal que ens creuarà al llarg de diumenge vinent. No sembla massa actiu, mapes en mà ... però bé: núvols en portarà i, de ben segur: algunes precipitacions.

    DIJOUS19-5c.jpg

    Ja ho aniré comentant,

    Bona tarda!

  • 26,4 graus de máxima a Lleida i mínima d´11,4. Caloreta i presencia general del sol amb algún cúmul. Finalment sense cap gota, m´he hagut de conformar en observar la tempesta que s´ha passejat pel sud del Segriá.

  • Bona nit, un final de tarda vespre tempestuos a Centelles, de moment 2,2 litres amb bon espectacle de llum i so.
    Temperatura minima 8, maxima 21,5.
    Sembla que ara tindrem uns dies de tranquilitat amb pujada de temperatures.
    Imatge de l'arribada de la primera tempesta.
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160518/d131e1c44a633654f955756290a63b37.jpg]


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

  • Bona nit a tots, avui a Terrassa hem tingut una minima 11,0°C i una maxima de 23,4°C.
    Ha estat un dia variable, i almenys aqui no ha caigut ni gota.
    Vull comentar que aquest dissabte dia 21 tenim la trobada a Albatarrec i vindra a fer la conferencia la Monica Lopez.

    Gracies.

    Albert. :kiss:

    Enviado desde mi GT-I8260 mediante Tapatalk