Com deiem fa uns dies enrera, ens arriba la primera situación de possibilitats de veure neu a cotes baixes fora dels llocs on habitualment es presenta aquest meteor.
Malgrat tot el gruix de l'episodi s'iniciaria ja diumenge i ja només queden poc més de 48-60 hores, l'episodi vindrà dominat per la formació d'una baixa profundeta a la nostra zona. Alguns mapes ens la posen sobre el mar, d'altres al damunt nostre mateix.
Per experiencia aquest tipus de baixes poden portar sorpreses en els pronòstics a molt poquetes hores vista i per tant acurar ara mateix un pronòstic per diumenge-dilluns és poc més que llençar-se a la piscina sense aigua.
El que sembla força clar és que tindrem molt aire fred a gran alçada, força aire fred a nivells mitjos i poc a poc també als baixos. De precipitacions poques o moltes, també les tindrem. Per tant....L'emoció està servida.
Com sempre passa en aquest tipus de situacions els models dies enrera ens posaven molt aire fred al damunt(estimacions a l'alça del llarg termini) i poc a poc ens l'han anat treient(reculada típica del mig termini). A partir d'avui els models aniran augmentant de nou les estimacions d'aire fred fins arribar a al càlcul exacte del que tindrem( reajust final a l'alça del curt a molt curt termini).
A banda dels reajustos de l'aire fred será decisiu on s'ens situi la baixa. I això ens farà ballar el pronòstic fins el darrer suspir. Jo crec que demà ja podríem tenir pistes de per on podrán anar els trets. Però de ben segur que nevades en cotes baixes en un lloc o altra les tindrem entre diumenge tarda o dilluns o dimarts.
16021418_1200.gif
16021506_1200.gif