Bones,
de nou dia dominat per la boira, espessa tret de migdia que ha estat apunt de sortir el sol, però no ha tingut prou força. A hores d'ara ben tancada de nou
Màxima de 6.8ºC, mínima de 3.7ºC i vent fluix de mestral
Bones,
de nou dia dominat per la boira, espessa tret de migdia que ha estat apunt de sortir el sol, però no ha tingut prou força. A hores d'ara ben tancada de nou
Màxima de 6.8ºC, mínima de 3.7ºC i vent fluix de mestral
Bona tarda,
Demà dimecres, com comentava abans al pronòstic, apunta que les boires de les comarques de les planes interiors (Pla de Lleida, Urgell i Depressió Central en general) es mantindran si més no: a primeres hores del matí (i cap a alguns punts: durant bona part del dia),
Adjunto uns mapes per explicar el perquè les tenim, aquestes boires. Es tracta d'un tall vertical del transsecte Lleida - prelitoral central - costa central (d'esquerra a dreta al mapa). Com podeu veure, a la zona enclotada de la depressió central s'emmagatzema un embossament d'humitat als nivells d'inversió tèrmica, produint-se la saturació i condensació d'aquesta humitat (vapor d'aigua). Sota altes pressions, com les que tenim (per sobre els 1020-1025 hPa) aquestes condicions es mantenen cap a aquestes contrades, fent durar els bancs de boira (més alta o més baixa) les 24 hores del dia.
boires1_2015-11-17.jpg
boires2.jpg
Si fem el tall vertical fins als 200 hPa, podrem veure el matalàs d'humitat del front esquifit que ens anirà creuant al llarg del dia en forma de núvols prims, enterbolint el cel a molts punts del país.
boires3.jpg
Bons canvis a partir del cap de setmana. Sembla clar que la clatellada als termòmetres serà ben notable, en especial: cap a punts elevats. També a la resta però trigarà més a fer-se notar (a partir de diumenge/dilluns, especialment),
A banda d'això: trobo massa d'hora entrar en detalls a més de 72 hores. Segons com, qualsevol àrea d'inestabilitat despenjada d'aquesta advecció polar-marítima podria donar precipitacions, ni que siguin de caire local, fora dels punts "clàssics" del Pirineu.
Ho anirem veient,
Vagi bé!
Bona tarda des de Palazuelos, comença a baixar la temperatura a aquesta hora, ja tenim 5,7ºC, 82% d'humitat, vent de NNO 2 km/h, 1030 hPa. La humitat també puja i bufa vent molt suau de nord-nord oest, podria ser que les boires del nord afectin la meva zona, sobretot la capital, Segovia, on aquesta nit ja n'han tingut. A veure demà la mínima, avui ha estat de 2,7ºC al poble, -1,2ºC a la capital :silly: :cheer:
Edito per posar-vos la posta de sol d'avui, molt bonica :9
Cita[Imagen bloqueada: https://pico.cat/forum/media/kunena/attachments/216/boires3.jpg]
Només afegir una coseta al que ha comentat l'Ivan... Demà, com es pot veure al gràfic citat, aquest ambient absolutament saturat a l'alta troposfera (400-250hPa = 7.500-11.000m) repercutirà en la formació de força esteles de condensació produides pels avions que volen per aquestes alçades ![]()
Pel que fa a la previ i sortida de models, es confirma l'entrada freda i encara som lluny de confirmar situacions d'inestabilitat... Ho anirem seguint!
Vagi bé!
Bona tarda desde el mirador de S Fost amb 13´6ºC. La máxima s´ha quedat mes curta respete ahir però segueix essent molt alta per l´epoca amb 20´5ºC mentre que la mínima en canvi ha estat baixa amb 3´9ºC
S´esta possant molt interessant la previ; quasi ja es pot confirmar la entrada freda els detalls de la qual encara son molt verds; mentre hi ha sortides dels models que ens possen una nortada seca amb nevades a la bessant nord del Pirineu amb alguns xagefs a la resta, d´altres sortides ens possen una B que podría portar forÇa enrenou amb tant de fred en alÇada. Crec que de moment té mes sentit ficsarnos en si tindrem la entrada freda que dels detalls (per altra banda importants) que van variant al llarg de les actualitzacions.
Bon seguiment ¡¡
La última actualización del europeo para el domingo sigue guay
:P, creo :whistle: :whistle:
Bon vespre!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 14,4ºC
Humitat: 64%
Vent: Fluix, ONO (5Km/h)
Punt de rosada: 7,7ºC
Pressió: 1025 hPa.
Temperatura mínima: [color=#000088]9,4ºC[/color] (07:55h)
Temperatura màxima: 18,7ºC (12:00h)
Bon seguiment!
Se nota como el bosque se va enfriando. Primer dia que se nota frio por la zona de Can Catà - St Iscle (collserola). Esperando el fridorrrr.
Bona nit.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 16,2º i 50% d'humitat. Cel amb cirrus i vent en calma. Quantes calmes! Màxima 20,8º. A Maçanet de la Selva màxima 20,0º i mínima 4,6º.
Dos dies més de monotonia i calidesa de dia allà on no hi hagi boires. Divendres aniran apareixen núvols alts i mitjans i poc a poc el vent de ponent a mestral començarà a bufar en algunes comarques , cada cop més fort de cara a la nit i les temperatures podrien ser especialment elevades cap a la costa i zones properes. Dissabte nova situació ben engrescadora, al menys pel que fa a trencar la monotonia i per la forta baixada de temperatures. Més enllà...veurem.
Bon seguiment!
los post del ALFRED, hay que leerlos detenidamente, mes enllà veurem .....
, siempre pone algo entre
lineas, por eso lo digo. Es mi opinión.
al barri del coll-vallcarca, temperatura actual al mercuri de la pared del balcó 15,2º i cel seré.
Algú recorda quan va ser l'últim cop que vam viure una davallada de més de 10 º en 24 hs?
Perquè ara ja està més que confirmat i la patacada serà de les que ens porta a l'hivern sense ni haver passat quasi per la tardor (4 dies a l'octubre i aquests dies que ja baixem de 10 º a la costa central fora de la illa de calor...).
Bones companys,
Darreres actualitzacions i la primera batalla de la temporada, com acabarà???? totalment incert, molts escenaris possibles... preparats per a anar darrera cada actualització, patir, alegries, decepcions... servidor s'apunta...
-GFS:
meteoforum.cat/wcf/attachment/52338/
meteoforum.cat/wcf/attachment/52339/
meteoforum.cat/wcf/attachment/52340/
Com mola....
![]()
-Europeu:
meteoforum.cat/wcf/attachment/52341/
No està gens malament però menys precipitació, però fred....
Això donarà més voltes que un rellotge, però després d'aquest lastre que portem per començar no està gens malament, espero que moltes més en tinguem com aquesta, però si es una mica menys del que pinta ara ens podem donar com a satisfets, això crec que només ha començat...
Bon seguiment!!!!!
Com us comentava, hi havia la possibilitat que la boira que hi hagut durant tota la jornada cap al nord (Valladolid, Palencia,...) acabés afectant-nos i així ha estat, està començant a entrar, gràcies al ventet de nord-nord oest, que ara ha encalmat. Tenim 3,8ºC, 87% d'humitat i pressió de 1031 hPa. Us poso una foto:
Molta sort, bon seguiment i que tingueu bona nit i somieu amb la fredorada i possible nevada a alguns indrets, jo ho faré ![]()
Hola, aqui ara 6,4 i lleugera brisa de mestral, avui mínima de 1,5 i máxima de 14,2 ja son temperatures més normals, degut al mestralet que arrosega l´aire fred de les boires de la Alta Anoia i la Segarra, i que aqui malgrat lluir sol es nota força la fresca, ara l´europeu no ha sortit tan bó com el gfs, han tret la possible inestabilització de dilluns, estarem a la guait, salut!!
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,4ºC con 63% de humedad, viento del N a 8 km/h y 1022,5 Hpa.
Bona nit.
Ara mateix amb boira alta i una temperatura de 7,3°C (màxima de 7,8°C) i una pressió de 1024 hPa.
Al matí l'Europeu era el millor, ara sembla que és el Gfs, demà quin serà? Tots dos? O cap dels dos? Ja ho veurem, és una loteria, esperem que surtin els números bons.
Bon seguiment.
Bona nit des de Vallbona d'Anoia,
Anem per els 7.1º ara mateix i un nou dia de vent, si sembla raro pero aqui ens fot un vent que avui no ha afluixat per res, hem tingut un cop de 40 km/h i bueno ja se sap ven animats i ventilats, que surts a fora i et fots de fred ( per mi s'esta de conya.
Per altra banda kins models que poseu.... i he mirat alguns i tindrem bones nevades a part d'europa diria jo, aqui ja veurem, si mes no el fred i la neu al pirineu i seran assegurats, ara tambe niria molt be algo de pluja. Pero lo important es que no hi haura mes mosquits ni mosques !!!!!
Salut a tothom!!!
Bona nit des de BCN-Sarrià,
Dades actuals: 15.2ºC i 52% d'humitat
De mica en mica van baixant les temperatures i les nits són més fredes en general. Temperatures actuals segons meteoclimatic:
ESCAT_tmp_v_2015-11-17.jpg
Quina baixada de temperatures que ens espera!!! :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Sinttulo.png
Bon seguiment!
Bones desde L'hospitalet, jornada avui de nou amb marcada amplitut tèrmica, mínima de 11,6ºC i màxima de 21,8ºC, per tant amplitut que ha tornat a superar els 10ºC, ara tenim 15,2ºC, 65%, 1025,5 hpa, vent en calma, 0,0 mm.
Dissabte ventada de mestral/ponent forta per aquí amb ratxes entre els 60/80 km/h, ja de cara a diumenge arriba la patacada termomètrica, passarem de temperatures suaus a temperatures d'hivern en poques hores, mapes en mà podríem passar de màximes de 20/21ºC a màximes de 12/14ºC i mínimes de 11/13ºC a mínimes de 4/7ºC, parlo sempre de Barcelona i rodalies.
96-289SP.GIF
MT8_Barcelona_ens_2015-11-17.png
Bona nit des del Pont de Suert.
El dia s'ha mostrat plenament anticiclònic, però amb unes temperatures molt contrastades, i és que de nit el fred és ben viu, i de dia fins i tot fa calor. Valor mínim de -2ºC, i màxim de 18.9ºC. Ara ja tenim 1.7ºC, i la humitat és del 92%. Tornarà a glaçar segur.
Us deixo una fotografia d'avui al vespre, per veure la panoràmica del Pont de Suert, on es veu com el cel estava totalment serè, i això propicia aquesta radical diferència de temperatures que hi ha.
[Imagen bloqueada: https://www.yakizu.com/i/n7s6.jpg]
I els canvis que van marcant els models són ben emocionants. En principi les precipitacions caurien a la cara nord del Pirineu, però hi ha l'esperança que alguns flocs de neu arribin entre diumenge a la nit i dilluns a la mateixa vila del Pont de Suert. Temperatures que baixaran, sobretot les màximes, no tant les mínimes, que ja ho han fet aquests dies.
A seguir-ho! ![]()
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!