SEGUIMENT METEOROLÒGIC -NOVEMBRE 2015

  • No quiero ni imaginarme los nervios de las estaciones de esquí a primeros de Diciembre si esto se alargara mas de la cuenta ....
    Por experiencia ... Cuando los mapas insisten tanto tanto en situaciones como estas .... Es que va para largo... Y no es pesimismo en absoluto si no una realidad ...
    Saludos.

  • Bona tarda des de Banyeres del Penedès.

    Dia plàcid tot i alguns núvols baixos durant el matí. Màxima més alta avui de 21.4ºC a les 14:07.
    Actualment...

    17.0ºC
    88%
    1031hPa
    Vent en calma
    0.3mm

    ;)

  • Bona tarda,

    Caloreta a migdia per alt maresme, amb un sol que escalfa massa per ser novembre..

    Resum mensual OCTUBRE-EUROPA

    MAPA DE ANOMALIES TEMPERATURES , molt normal s'ha comportat pel que fa a Tº.

    anomalyoct.png

    PERCENTATGE DEL NORMAL PRECIPITACIÓ, dèficit marcat cap Escandinavia,països bàltics i gran part de l'Europa occidental,en canvi cap a l'adriàtic,zones de Itàlia i sudoest peninsular més humit del normal.

    precianomalyeu.png

    Bon seguiment ;)

  • Dimarts passat,fruït i amb una patent demostració de la meva passió x la meteo desde la infancia,vaig trovar x internet de segona mà una estació meteorològica de 2A mà(donades les meves reduides possibilitats económiques x comprar-me'n una de nova)i vaig anar fins a àlava x recollir-na una(1200 km en 2 dies sense fer cap parada)! I la meva sorpresa resulta és qué era totalment nova i amb va sortir x sols 55 euros! Tota una ganga,la veritat en al cash-converters!

    Es una HEAVY WEATHER WS-2305

    Molt millor qué la Oregon WMR200 qué tenía anteriorment!

    Portem 283 litres en tot l any

    21 graus de máxima i mínima de 11

    1027mb ara mateix i 17 graus amb 75%humitat

  • Bona tarda a tothom! quin panorama mes desolador s'ens presenta tot el mes, les tardors sembla que ultimament son cada vegada mes calides i amb pocs temporals de pluja, que hi farem ja vindran temps millors, al menys per trebellar al carrer s'esta molt be, ni fred ni calor, el mateix deuen pensar Luis Enrique i Unzue que avui han tingut un dia maco per pujar al Turo de L'home!! Salut i bon seguiment!

  • Bona tarda.

    Anticicló potent, estabilitat total. Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 18,6º i 80% d'humitat si bé fins fa poca estona bufava un ponent càlid amb quasi 21º. Cel amb algun cirrus i ara vent en calma. Màxima 22,5º. A Maçanet de la Selva boirada espessa fins a primera hora del matí i després dia anormalment càlid, com a tot arreu amb màxima de 21,8º. I tret d'alguna zona de ponent on la boira ja ha sigut més tossuda i a punts de la línia de la costa, tot el país ha registrat màximes de 20º a 25º, molt per sobre de les mitjanes d'aquestes dates. I no cal dir que no s'albiren canvis ni a curt ni a mig termini :pinch:

    Imatge de Ramon Baylina i Conxi Ciurana d'aquest matí amb la boira caient en Cascada a la serra de Llaveria:

    Llaveria.jpg

    Per acabar recordar que a l'apartat "CONCURS" en teniu un de nou: dues entrades dobles per dissabte vinent a les 19 hores per escoltar la OBC (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya) amb música espectacular.
    De moment sou 6 participants, ara el percentatge de que us toqui és força elevat :woohoo:

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon vespre des de Gràcia!

    Ara mateix:

    18,9ºC (Mín: 14,8ºC Màx: 23,7ºC).
    80%
    1029,7 hPa.
    0,0 mm
    Vent en calma.

    Ja anem agafant la tònica de jornades càlides també a la costa, això de les boires costaneres "fué bonito mientras duró" que en diuen...

    Ja entrem en una situació més típicament de períodes d'anticicló hivernal. Típica situació de Gener que es poc habitual que duri tant en un mes de Novembre. Les característiques dels propers dies (excepte els valors termomètrics) seran les mateixes que a l'hivern, boires d'irradiació a l'interior ja persistents com ha passat avui i com també ha passat avui, em penso que aquestes boires d'advecció/saturació arran de costa tenen els dies comptats... Sembla que amb un lleuger fluxe de vents terrers en superfície que tindrem els propers dies faran esvair aquestes humitats tant elevades d'aquests darrers dies i tornarem a valors molt més normals.

    Fins i tot de cara a finals de setmana podria entrar una mica de tramuntana i fer baixar les temperatures tant disparades que hi ha al Pirineu. A la costa, ni ens assabentarem, segurament amb ambients més eixuts i sense ja aquestes boires, les temperatures es mantindran iguals. On no ho faran serà a les conques internes, especialment plana de Vic i Lleida on hem penso que tenen boira per dies i fins i tot algunes setmanes...!

    Per tant, dia que passi, dia que tindran més boira... De cara a dissabte, per poc que entri una mica de mestral i tramuntana. Amb el mestral podria passar el fenòmen que passa a vegades al hivern en què tota la boira i fred emmagatzemat a la plana de Lleida vessa cap al camp de Tarragona emputxat pel mestral i el camp de Tarragona es queda amb temperatures força fresques o fins i tot fredes al hivern. Un fenòmen que també es dóna a l'Anoia, Segarra i Terres de l'Ebre. Veurem quants dies està el pla de Lleida sota la boira i quants graus aconsegueixen baixar sense radiació directe tants dies.

    És un fenomen que encara crec que no te nom, però sempre m'ha entusiasmat quan tenen tanta boira a Lleida que salta pels vessants amb lleuger mestral... De més petit, fa uns 6 o 7 anys quan anàvem a casa els tiets a Piera, allà als boscos de Can Martí, recordo dies de boira a Lleida i cap a l'Anoia mestral, un sol espaterrant i màximes que en prou feines passaven de 6/8ºC, una passada! Els Pierencs i Anoiencs del fòrum ho hauran viscut varies vegades segur jejeje!

    Va ja que parlem del fenòmen, deixo una foto dels boscos de Can Martí que vaig fer ara fa 1 any, mirant cap a Igualada a la vall i el Parc eòlic de Rubió al fons, on freqüentment hi vessa la boira en situacions anticiclòniques hivernals!

    DSC00478.JPG


    En fi, anticicló per dies, paciència! Igual al Gener ens fa tot el que ha de fer al Novembre i amb el punt a favor de que tindrem més fred a tots els nivells :)


    Bon seguiment!!!!!

  • Josep maria pastor jo sobre les 4 i 39 de la matinada anat a la feina també he vist un bòlid força persistent i gran crean el del mes o menys venir de nord-oest a est sud-est. No es pas el primer cop que veig un, però m'ha fet gracia que ho comentis perque per hora està clar que no era el mateix. No se si fenòmens tan visibles son comuns ja que pel que veig hi ha més d'un. Després Bona boira per canyelles i vilafranca per dir alguna cosa de meteo. Aixó donará una tombarella pero quina penitencia. Es natura i els récords están per batrel's la llastima que ara toca per la banda alta del termómetre. Bon seguiment.

  • Temperatura que va baixant lentament per Banyeres del Penedès.

    Ara 15.2ºC i un 89% d'humitat.

    Deixo per aquí el link a l'última entrada del meu blog parlant d'aquests rècords de temperatura dels últims dies i la previsió per aquesta setmana d'Estiuet de Sant Martí. Gràcies. ;)

    https://bit.ly/1MkBoaR

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,7ºC con 87% de humedad, viento del NE a 3 km/h y 1027,7 Hpa.

  • Bona tarda.

    Anticicló potent, estabilitat total. Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 18,6º i 80% d'humitat si bé fins fa poca estona bufava un ponent càlid amb quasi 21º.

    Bon seguiment!


    Tant aviat com ho dius.... Jejejeje... Torna a bufar ponent: 20,1ºC i 65% ara a Gràcia! :evil: Farem nit tropical? Mode irònic ON. :lol: :lol: Més val fer conya, vaia tela!

  • Bona nit,

    Adjunto la cobertura de neu a l'hemisferi nord i comparativa 1 - 7 novembre, encara la tenim ben lluny :whistle:

    Avança cap el sud de Rússia i oest EE.UU ,en canvi els alps perden cobertura nivosa i estarem pendents si en el pròxim mapa, la zona del alps disminueix la neu per aquestes Tº tant elevades.

    coberturadeneu.png

    Bon seguiment ;)

  • venga compys solo faltan 1944 horas :P :P :P :P a las malas previsiones buena cara. :P :P :P
    cfs-2-1944.png

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • hola
    marxo a londres de divendres a diumenge
    em podeu fer cinc cèntims del temps que tindré?

    gràcies!!!!!

    Divendres abriga't, passa un front fred, força ventat però en principi poca aigua, molt ràpid tot plegat... Dissabte passarà un front càlid ambient mig ennuvolat amb algunes gotellades durant el dia, temps típic britànic, acompanyat de fortes ventades de SW provocades per la pujada de l'anticicló que ens està afectant que sembla que també voldrà prendre protagonisme per allà també de cara a diumenge, on faria més sol i temperatures clarament més altes.

  • Bona nit, 12,4° ara mateix i lleuger mestral termic empenyat per les boires que persisteixen cap al oest de la comarca del Anoia, avui hagut un tastet del que dius, boires i per aqui boira alta que quan s'ha trencat als voltants de mig dia com sol pasar en aquestes situacions bufa mestralet i les maximes estan a ratlla, avui amb prou feine hem arrivat apenes als 17°, encara alta pero gens comparable als 23,7° de maxima de dissabte, un fenomen que pot portar les boires persistents hivernals cap al interior, es que quan es prollonga força dies, l'aire fred es cola i pot arrivar no nomes al prelitoral si no tambe a la mateixa Barcelona, en forma de mestral, i amb maximes a la city al voltant dels 8-9°, amb lo cual vull dir que anticiclo al hivern a Barna, no es sempre sinonim de dies suaus i atemperats, salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • venga compys solo faltan 1944 horas :P :P :P :P a las malas previsiones buena cara. :P :P :P
    cfs-2-1944.png

    Y aun asi Josep, tampoco seria para tirar cohetes este Mapa...... ni mucho menos... muy mal debemos estar ...!
    Fijaros en la Amplitud del Anticiclo y como lo abarca todo como un pulpo gigante....

    AAA.jpg

    Dulces Sueños a todos.