Confirmo creixement de nuvolades a coma-ruga ja.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - AGOST 2015
-
-
Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 21.1°c, 27°c de xafagor, máxima 23.7°c, 89% humedad, 1013 hpa y viento en calma. Buen seguimiento.
-
Bona nit des de Llavaneres,
Ara mateix 21.1ºC (i baixant) i 76% d'humitat. Cel força asseranat i molt estrellat, però no tant com a Àger. Cel espectacular i que només en llocs sense contaminació lumínica es poden arribar a presenciar amb aquesta nitidesa i espectacularitat. La màxima ha estat de 27.8ºC i la mínima de la passada nit ha estat de 16.1ºC, no està gens malament! :woohoo: I els litres caiguts el dissabte dia 15 al final han estat 13 litres. Per la meva zona no solen haver grans aiguats, però aquestes quantitats són d'agrair per la sequera que arrosseguem des de fa uns mesos.
Precipitació acumulada per avui dilluns segons el meteocat:
CMjTrH-WgAAoul6.jpgBon seguiment i càmeres preparades per demà! :woohoo: :woohoo: :woohoo:
-
-
Bona nit! Avui un dia molt suau per ser agost, radiant amb una temperatura minima de 11,1º i una maxima 23,2º
Sembla que dema tornarem a tenir força moviment, a veure si plou dema a la tarda aquest episodi 7,4 litres, a veure si compensa perque a l'altre banda del Montseny hi ha llocs que han regat a base de be
-
Sembla que demà per les Muntanyes de Prades podrem regar una miqueta.... a veure si tenim sort.
-
Mostrar más
Bona tarda desde el turonet Can Bonastrenc amb 26'2C,màxima de 26'6C i 14'9C frescos de minima.Ahir abans de marxar a Àger amb els companys,cap a les 18:30h ja es començava a possar el cel amenaçant mirant cap al meu sud
IMG_20150815_183336024_HDR.jpg
20 minuts despres quan ens dirigiem ja en cotxe en direcció nord ens vam ficar a la boca del llop i Montserrat començava a ser engullida per un arcus molt important amb la caiguda d,un espectacular llamp a prop de refugi q hi ha a la cara sud
IMG_20150815_185720307.jpg
a l,alçada de la A2 despres de passar l,hotel Bruc sentit Lleida el cel ens va caure a sobre i l,autovia era regada per una pluja torrencial amb algun gra de calamarssa i poc abans d,arrivar a Tàrrega a mes de veure l,arc de Sant Martí,es veia un conglomerat brutal de Cb's
IMG_20150815_194146669.jpg
poc abans d,arrivar a Bellvís es veia ja de lluny l,espectacle de nuvols al cel
IMG_20150815_201437056.jpg
i ja a la nit quan estavem fent la magnifica observació astronomica nocturna a l,observatori de l,Univers uns kms mes amunt del poble d,Àger, cap a la 1h d'avui es veia l,espectacular llampegada a gairebe 1 llamp/segon que havia mar endins aprop de les illes Balears i Tarragona.A veure com va demà i dimarts,a la meva zona del sudest anoïenc el mesoescalar Bolam ens possa precipitació que de cara a dimarts podria ser molt important al litoral central/sud de Tarragona,veurem que acaba fent aquest magnific Agost inestable :side: :woohoo:
Molt maques les fotos!
Sent from my iPad using Tapatalk
-
-
Bona nit,
En les pròximes hores la injecció humida a 700hpa(3000 metres d'alçada) és de 1 divisió.. i per tant molt productiva alhora de precipitar amb ganes allà on tinguem els ruixats i tempestes..
humidity700hpa.gif
ALERTA perquè la situació d'aquest dilluns és de aiguats i tempestes fortes..
I alguna supercèlula tempestuosa es podria formar ,amb fenòmens violents com mànegues amb corrents ascendents i descendents molt sobtats ,aquí teniu l'index de helicitat que tindrem en la zona marcada, de màxima inestabilitat convectiva.
helicity.png
Tindrem 2 tongades,la més matinera afectant litoral tarragoní desplaçant-se cap el litoral de barcelona..
És molt probable que s'organitzi una línia de tempestes escombrant el litoral tarragoní de matinada-matí amb risc alt d'aiguats amb fenòmens violents com caps de fibló,manègues.. i un segon front tempestuòs pujant cap el litoral barceloní.
La segona part vindrà en hores del migdia-tarda,amb noves tempestes cap el pre-pirineu baixant de nord a sud cap a la catalunya central i comarques pròximes..
Com que la situació pot començar aviat..
MAPA PREVISIÓ TEMPESTA 17 AGOST
tempestadilluns17A.jpg
Veurem com evoluciona tot plegat,però sembla que alguns indrets seran notícia les TEMPESTES.
-
Mostrar más
Bona nit,
En les pròximes hores la injecció humida a 700hpa(3000 metres d'alçada) és de 1 divisió.. i per tant molt productiva alhora de precipitar amb ganes allà on tinguem els ruixats i tempestes..
humidity700hpa.gif
ALERTA perquè la situació d'aquest dilluns és de aiguats i tempestes fortes..
I alguna supercèlula tempestuosa es podria formar ,amb fenòmens violents com mànegues amb corrents ascendents i descendents molt sobtats ,aquí teniu l'index de helicitat que tindrem en la zona marcada, de màxima inestabilitat convectiva.
helicity.png
Tindrem 2 tongades,la més matinera afectant litoral tarragoní desplaçant-se cap el litoral de barcelona..
És molt probable que s'organitzi una línia de tempestes escombrant el litoral tarragoní de matinada-matí amb risc alt d'aiguats amb fenòmens violents com caps de fibló,manègues.. i un segon front tempestuòs pujant cap el litoral barceloní.
La segona part vindrà en hores del migdia-tarda,amb noves tempestes cap el pre-pirineu baixant de nord a sud cap a la catalunya central i comarques pròximes..
Com que la situació pot començar aviat..
MAPA PREVISIÓ TEMPESTA 17 AGOST
tempestadilluns17A.jpg
Veurem com evoluciona tot plegat,però sembla que alguns indrets seran notícia les TEMPESTES.
Com mola els dibuixets de les maneges marines..molt clarificador
-
Mostrar más
Bona nit.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 23,2º i 68% d'humitat. Cel amb algun cirrus i altocúmul i vent del sud-oest de 11 km/h. Màxima 26,0º.
A Maçanet de la Selva dia preciós i amb un bosc per fi ben xop. Cóm ha canviat tot d'aspecte, més brillant, més net. Les precipitacions recollides aquesta setmana no són exagerades però molt ben caigudes: dia 9...31,2 litres - dia 13...17,7 litres - dia 14...26,6 litres i dia 15...26,4 litres i el total del mes fins avui, afegint-hi les precipitacions dels dies 1 i 8, és de 123,5 litres.Amb el cel ben blau que hi ha a força zones ningú diria que en poques hores s'embolicarà la troca de valent. Altre cop demà i demà passat seran dies de seguiment emocionant a força zones. Per últim destacar el possible despenjament d'una gran bossa freda a partir de divendres des de zones polars cap a nosaltres. Falten dies però en aquesta darrera sortida no deixen de ser, amb totes les reserves realment impressionants.
Algunes primeres "cabretes" sobre Maçanet de la Selva a mitja tarda:
Bon seguiment!
Hem segueix cridant l,atenció les anomalies termiques negatives q s,estan donant a la vertent Atlàntica desde l'oest Peninsular fins Escocia als 16 dies que portem d,Agost
Nieve del invierno de Escocia TODAVÍA no se ha derretido: Incredible red de túneles y cuevas se aferra a las montañas tras el verano frío
Por James Dunn Para MailOnline
19:02 14 de agosto 2015Un verano frío en Escocia ha dado lugar a este fenómeno natural increíble - con el hielo y la nieve que todavía no se ha fundido formando una red de túneles y cuevas de hielo se aferran al borde de las montañas.
Los expertos dicen que una mezcla inusual de circunstancias ha producido un mundo impresionante de túneles y puentes de nieve imponentes mayor que una de dos pisos autobuses en el Parque Nacional Cairngorms
Una serie de factores ha visto un creciente número de parches de nieve que quedan desde el 2007, pero este verano hay más de haber sido visto por 20 años...
https://www.dailymail.co.uk/news/article-3…old-summer.html
ncep_cfsr_europe_t2m_anom_2015-08-17.png
i la no menys impressionant anomalia termica negativa a dia d,ahir de les aigues de no solament l,Atlàntic nord,ja que sembla que s,estan expandint cap a l'Atlàntic central
cdas-sflux_ssta_atl_1_2015-08-17.png
Aquell possible embossament fred que entreveuen alguns models els ultims dies previstos per finals de la proxima setmana i que podria vindre precisament del nordoest peninsular i encara a l,Agost,veurem amb quina magnitud arriba,les perturbacions que puguin vindre d,aquell quadrant amb les anomalies fredes de l,Atlàntic podrien fer que vinguin amb importants bosses fredes associades com la que vam tindre els 2 darrers dies amb isotermes a 500 hpa poc habituals per les dates que ens trobem.El Oceà Pacific equatorial està tenint contrariament fortes anomalies termiques positives,pero tambe la part nord en front de les costes occidentals dels EEUU
15-ago-15-CMcWnGHUwAA3-iF.png-large.png
,veurem quin significat poden tindre aquestes anomalies a les aigues superficials i desde quan hi han precedents d,events similars a l'hora.
-
-
Bon dia.
M'acaben de despertar els trons i no ha sigut difícil adivinar d'on. Mirant al sud es un no parar de llamps... I veient el radar espanta! El gruix per això sembla que serà dins el mar com ja es plantejava.
Per cert 41mm a Torredembarra en poca estona, ve fort...Bon seguiment!
Enviado desde mi LEOS1 mediante Tapatalk
-
[Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/08/16/9c6db6915e1cdf37bfeaf60f41d4e25d.jpg]
Bon dia des de Sant Pere De Vilamajor. Així s'aixeca el dia per aquí.
Salut
Enviat des del meu C1905 usant Tapatalk
-
Una més....
[Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/08/16/7ea23f98167253c1ea26d91d3b8d1edc.jpg]
Enviat des del meu C1905 usant Tapatalk
-
-
Bon día, cel mig enterinyat a Sant Cugat de nuvols mitjans i alts, vent fluix i 20º segons el cotxe. Tal com es preveía el gruix del temporal es al mar i de resquitlló algunes poblacions a linia de costa. No se si aquesta tarda tindrem mes moviment o ja esperarem a demá. Bon seguiment!
-
Bon dia a tothom.Avui , la nit no ha estat tan fresca com l´anterior , de fet , la mínima ha estat de 15º , més de 4º per sobre de la d´ahir. La HRA és del 90% i la pressió és de 1010HPA. Ara fa un moment , queien 4 gotes però just ha estat això , 4 gotes.Celatge tapat a plaça , però mirant cap a la creu de Gurb està ras.Restem a l´espera que pugui ploure més al llarg del dia.
-
Bon dia!
Dades actuals de Cardedeu(Meteoclimatic)
Temperatura 19ºC
Humitat 81%
Pressió 1019 hPa
Cel amb intervals de nuvols
Bon dilluns i bon seguiment!! -
-
Bon dia.
Per aquí tenim el cel majoritariament seré amb alguns núvols poc importants i nuvolades que es veuen cap l'horitzó mirant cap al sud i sud-est, la temperatura actual de 18°C (mínima de 17,8°C), la pressió és de 1010 hPa i bufa una mica de marinada.
Segons el radar la major part de la precipitació dins el mar, quina gran quantitat d'aigua malbaratada.Bon seguiment.
-
Aprofitant la treva meteorològica d'ahir diumenge, vam fer una petita escursió per Osona, ascendint al parador de Vic, deixo un parell de fotografies de la cua del pantà de Sau, concretament des del Monestir de Sant Pere de Caserres
image_2015-08-17.jpg
image_2015-08-17-2.jpg
Bon seguiment!! -
Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 22,2ºC con 89% de humedad, viento del E a 11 km/h y 1008,8 hpa con 21 W/m2, no ha llovido , 4 gotas antes...
-
-
Bon dia,
encetem la setmana amb intervals de núvols i 16.8ºC actuals, mínima de 16.1ºC
Vent en calma i molts llampecs a llevant fa un parell o tres d'hores
-
Bufa, quan veia que la mediterrània estava tant i tant calenta, jo m'imaginava que passarien monstres com els que hi ha ara... Brutal. Si toca les illes pot fer veritable mal. [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/08/16/9d0aaaa392975c1ccf37fa6a26122ffa.jpg]
Enviado desde mi LEOS1 mediante Tapatalk
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!