SEGUIMENT METEOROLÒGIC- JULIOL 2015

  • Bona tarda, finalment per la zona del alt maresme no hem tingut el vent cremador , que tanta por feia.
    El vent de garbí ha guanyat la partida el vent terrer i ha fet que les humitats es mantinguessin altes,impedint la pujada del termòmetre.

    Tot i així la calor apreta de valent amb màximes voltant els 29º i humitats per sobre del 80%, és el cas de PINEDA DE MAR. La xafogor és brutal i la suada escandalosa , voltem els 39º de temperatura de xafogor :silly:

    Tot l'interès malauradament ,és els valors que aneu comentant cap a l'interior de catalunya, les màximes que s'estan assolint fan esgarrifar :S , el forn asfixiant amb més de 40º déu ser bestial..

    Per sort ja s'acaba aquest episodi excepcional de calor ;)

  • Bones.

    Aquí per un parell de dècimes no hem arribat als 41ºC, màxima de 40,8ºC finalment, no crec que sigui cap rècord però feia uns quants anys, bastants, que no hi arribàvem.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bona i torrida tarda desde el sudest anoïenc.Han trobat un altre victima de l,onada de calor que sembla que no li hauria donat temps a fugir del Sol i els sofocants 40C o mes :evil: :evil:


    _20150707_180836.JPG

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • De les dues estacions de meteoclimatic a Lleida, una marca 43,7 i l'altre 44,6. RECORD PULVERITZAT

    Compte amb aquestes estacions, la de RAIMAT a LLEIDA (METEOCAT ens dona màxima 39'3º) i LLEIDA (AEMET) A LES AFORES 42'2º.Tot plegat provisional, Meteoclimatic s'ha de anar amb precaució i cautela, si les estacions estan ben instalades :dry:

  • Compte amb aquestes estacions, la de RAIMAT a LLEIDA (METEOCAT ens dona màxima 39'3º) i LLEIDA (AEMET) A LES AFORES 42'2º.Tot plegat provisional, Meteoclimatic s'ha de anar amb precaució i cautela, si les estacions estan ben instalades :dry:

    És el risc que té meteoclimàtic. algunes estacions es disparen... Sort que demà ja acaba tot plegat i tindrem canvi d'aires relativament.

    Vilanova i la Geltrú, terra tant de rebuf com de mestral

  • Ostres Josep Mª Moltes gràcies!!

    Al menys sembla que no feia tanta calor com ahir o avui.

    T'ho agraieixo molt. Ep,i naturalment,no hi ha res a perdonar,al contrari. ;)

    Temp actual 34.5 Temp.màxima 36.6 Temp. mínima 23.9

    Salutacions i tranquils que diuen que ja s'acaba ;)

  • Ya empezamos,Incendio de vegetación en ARTÉS.
    Bombers. Generalitat ‏@bomberscat fa 9 min
    #Bomberscat manté activat dispostiu a #Artés, amb 25vhs i 6 #MAER. Ctra B-431 tallada segons informa @transit

    CJU4I_HUcAAYOWN.jpg

    CJU05CWUYAAtTTc.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Avui una màxima altíssima, de 33.9 graus però només unes dècimes per sota del rècord d'ahir. A casa, un nou rècord de 32 graus!! A fora encara ara de 30.3 graus i 34 % d'humitat...


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Bona tarda, si es pot dir aixi, avui una maxima de 37,8°C i una minima 23,4°C amb una temperatura actual de 33,0 °C uffff, esto es un infierno, que hem fet per mereixa aixo.
    Be tinc bones noticies, a partir de dema s'acaba la onada de calor :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

    Gracies.

    Albert

    Enviado desde mi GT-I8260 mediante Tapatalk

  • Avui no he tingut esma ni per postear. La màxima avui a Vic ha estat de 40,6°. No sé si serà màxima absoluta , però dels 5 anys que fa que visc a Vic , segur. A veure si demà refresca.


    No, no ho és, però s'hi aproxima molt. El malaurat 4 de Juliol de 1994, també vam arribar o fregar aquesta temperatura.

  • He encontrado un documento del INM , actual AEMET , muy interesante. ;)

    https://www.aemet.es/documentos/es/…en_extremos.pdf

    Mirar las máximas de siglos pasados, veréis como no es nada nuevo y ha habido cosas peores, como 49,8ºC en Sevilla el año 1873.

    Interessant el document. Ara bé, com ja s'ha comentat, la temperatura de Sevilla de finals del segle XIX ja fa anys que es va donar per errònia.

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Tenim un grup de whatsapp, qui vulgui entrar pot entrar pasan en numero i nom per el missatges privats, som uns 70 si voleu dons podeu provar.

    Gracies a tots.

    Enviado desde mi GT-I8260 mediante Tapatalk

  • Bona tarda,
    la temperatura màxima absoluta registrada a Roda de Ter XOM ha estat de 41.6ºC.

    Salutacions

    Observatori meteorològic de Roda de Ter.
    Xarxa Observadors Meteorològics XOM:estació OS076 SMC

  • He encontrado un documento del INM , actual AEMET , muy interesante. ;)

    https://www.aemet.es/documentos/es/…en_extremos.pdf

    Mirar las máximas de siglos pasados, veréis como no es nada nuevo y ha habido cosas peores, como 49,8ºC en Sevilla el año 1873.

    Sí, efectivament Todopc, però si mirem les dades espanyoles, històricament no hi ha registres per sobre dels 40 graus a la major part de Catalunya...


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Bona tarda! Aqui a la Vall d'Aran sembla que comença a refrescar, per primera vegada m he banyat a l estany de mar a 2300 m
    20150630_140228.jpg

    20150630_133515.jpg

    20150630_133348.jpg

  • [size=18]PRONÒSTIC DIMECRES dia 8 de juliol:[/size] ALGUNS CANVIS,

    Demà espero una jornada marcada per la variabilitat a bona part de l'est del país (comarques de Barcelona i Girona especialment) i punts del Pirineu. Fins i tot: amb moments de cel tapat per núvols baixos. Més sol cap a Tarragona i Lleida. A la tarda, no descarto algun xàfec o tronada puntual a punts del terç nord del país. De cara a la nit i matinada, alguna gotellada o petit ruixat es podria reproduir a punts de Barcelona o Girona.

    DIMECRES8-7a.jpg

    Vents puntualment FORTS cap a l'Alt Empordà, de tramuntana/mestral (algun cop superior als 80-90 km/hr es pot donar). Més febles a la resta amb predomini de la component sud (i variants).

    Temperatures, en general, amb [color=#000088]TENDÈNCIA A LA BAIXA[/color] (d'1 a més de 6ºC cap a algunes contrades). Paral·lelament, notarem un increment de la humitat relativa superficial pel que la sensació de xafogor, per contra: SERÀ MAJOR (en especial: allà on trobem més núvols).

    DIMECRES8-7b.jpg

    Les màximes esperades es mouran, en general, al voltant dels 28 i fins als 36ºC.

    Bona tarda/vespre!