Bon dia.
Es prepara un dia de rècords en alguns indrets però la nit ja ho ha sigut amb mínimes estraordinàriament elevades.
Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 29,3º i 30% d'humitat. Els primers rajos de sol són suficients per caldejar ràpidament l'ambient, ja força caldejat. Cel 1/8 amb altocúmuls i vent de ponent
de 3 km/h. Mínima a l'observatori 27,1º però a peu de plaça amb vent en calma i baixant aire "fresquet" del Tibidabo canalitzat per l'avinguda del Tibidabo 23,3º
A Maçanet de la Selva a mitjanit el vent ha girat al sud-oest i la temperatura era de 30,7º, mai registrat des que tinc l'observatori (1995) però a partir de les 5 de la matinada el vent s'ha encalmat i la mínima ha sigut de 20,9º a les 7:15
Després de les vostres excel·lent explicacions, poc més a afegir. Per cert, força interessant l'article del blog d'Angel Rivera. Avui estarem molt atents a la evolució de les temperatures, humitats, procedència de masses d'aire. Prefereixo no esmentar res d'incendis. A TV3 fa força anys vam tenir un debat de fins a quin punt era convenient o no parlar amplament de risc d'incendis en situacions extremes com l'actual...per no donar idees.
I per acabar dues noticies de previsions: una bona i un altre no tan bona: la no tan bona és que la baixada de temperatures de demà i dijous serà un pel més discreta del que esperàvem. Fins i tot compte demà el matí/migdia cap al sud, Costa Daurada...on podrien tenir temperatures exagerades.
La bona és que a partir del cap de setmana l'anticicló sembla que es voldrà retirar lleugerament cap a l'oest, afavorint la entrada de masses d'aire menys càlides cap a nosaltres. Veurem.
Bon seguiment i creuem els dits!