SEGUIMENT METEOROLÒGIC- JUNY 2015

  • Bona tarda! He fet el meu resum personal de la meva estació del mes de Maig. Ha estat calid i sec, com a tots els nostres obsevatoris. Temperatura mitjana 17,1º, si o comparo amb l'estacio de Hostalets de Balenya, el poble del costat en el atles climatologic comarcal del meteocat. Segon el meteocat en el trieni 1971-2000 al mes de Maig la temperatura mitjana va ser de 13,8º es a dir aquest mes ha estat 3,3ºmes calid.
    La precipitació nomes 14,8 litres en 2 dies, la mitjana son mes de 10 dies i 87 litres el mes plujos de l'any.
    El record per un mes de Maig eren 31,5º, a la meva estació 32,8º el dia 13.
    Se que cada observatori es un mon, pero en un mes tant extrem, m'agradat comparar amb unes dades tan fiables com les del meteocat. :P

  • ja es veu.

    DarreraCAPPI_2015-06-01.png

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda,
    hem tingut tarda tempestuosa sense calamarsa ni vent fort.En el corredor entre Manlleu-Roda--Sant Julià V.es on s`han acumulat les quantitats més importants de pluja.Dades dins a les 19 h. hora local.
    Sant Julià V. 38.3 mm;Manlleu 23.2 mm Tavèrnolas 22.2 mm;Roda de Ter 17.8 mm i Calldetenes 13.2 mm.

    Observatori meteorològic de Roda de Ter.
    Xarxa Observadors Meteorològics XOM:estació OS076 SMC

  • Bones!! Ara feia dies que no deia res... estic pendent d'acabar un treball força "pesat" d'una aplicació en Android i tinc poc temps per fer seguiment... Tot i això a Barcelona ben poca cosa hi ha a comentar, avui hem fregat la mínima tropical, amb 19.7ºC ens em quedat!

    Pel que fa a curt/mig termini... poc es veu la veritat! Ruixats de tarda cap a l'interior i poca cosa, la veritat es que ja podria arribar una tanda de precipitacions mes o menys maques cap a la costa i d'altres punts que tret de 2 dies de maig, porten una inercia ben seca!

    També us volia comentar que s'acaba d'iniciar un sorteig via twitter des de la botiga d'Astromet, on es sortejaran un lot de productes relacionats amb la meteorologia i astronomia :silly: . A la compta de twitter @AstroMetBcn ho trobareu tot ;)

    Això és tot!! Vagi bé!! Ahh i per cert, a la trobada d'Albatarrec no va caldre retocar imatges per veure torres a l'horitzó jeje :evil:

    Acabeu de pasar una bona tarda!

  • Bona tarda!,

    Mentre tornava a casa i plovia, ja es veia el cel molt més clar cap a la costa. Per la nostra zona no ha plogut, però ara tenim el cel cobert.
    El radar mostra la precipitació a tocar, però el moviment de la "taca" sembla indicar que s'anirà cap al sud, a més de desgastar-se. Tant de bo m'equivoqui.

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 21,1ºC
    Humitat: 82%
    Vent: Fluix, SSE (10Km/h)
    Punt de rosada: 17,9ºC
    Pressió: 1017 hPa.
    Temperatura mínima: 19,0ºC (05:47h)
    Temperatura màxima: 24,3ºC (11:11h)
    Estat cel cel: Cobert.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 23,2º i 30% d'humitat. Ambient força sec amb una humitat que ha arribat al 26%. Cel 4/8 amb altocúmuls i cirrus i vent del sud-oest de 10 km/h. Màxima 25,4º.

    Bones tronades en algunes zones del nord-est com haveu explicat. Quan m'he anat de Maçanet de la Selva la nuvolada s'anava aproximant però desgastant ràpidament. Demà la estabilitat guanyarà punts però encara tindrem un parell de dies amb alguna tronada local al Pirineu. Pont anticiclònic de llibre entre el de les Açores i el del centre d'Europa que ens afectarà ben bé una setmana. Temperatures cap a munt. Si miréssim el segon panell de mapes del GFS (ja ho sé, ja...ciència ficció, en la propera sortida ho trauran... :evil: ) ja valdria la pena passar aquesta penitència...pot ser valdrà la pena :whistle:

    Aquí teniu el resum del mes de maig de l'observatori Fabra. No us perdeu l'informe que en fa l'Alfons Puertas:

    https://www.fabra.cat/meteo/resums/resums.html

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Hola bona tarda a tothom, avui hem tingut una minima de 16,9 graus i una maxima de 26,7 graus, ara mateix tinc 25,2 graus amb una humitat molt baixa del 28%, ara us pasare algunes dades del mes de maig de la meva davis.
    Maxima absoluta de 34,4 graus.
    Minima 9,5 graus
    Cop maxim de vent de 55 km/h
    Mitja de maximas del mes de maig 25,62
    Mitja de minimas del mes de maig 13,58
    Mitja de maig 19,6 graus
    Pluja acumulada duran tot el mes de maig 9,8 mm.
    Aquest mes ha estat un mes molt calid i molt secot, esperem que aquest mes sigui millor.

    Gracies.

    Albert.:lol::lol:

    Enviado desde mi GT-I8260 mediante Tapatalk

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 22,8ºC con 84% de humedad, viento del S a 3 km/h y 1015,4 Hpa con 53 W/m2.

  • Bon vespre,

    Fotos fetes fan uns instants des de Llavaneres.

    2015-06-0120.22.36.jpg

    2015-06-0120.48.33.jpg

    Tan de bo la tendència d'aquest mes de maig millori pel que fa al tema precipitacions, de moment aquest setmana pujada gradual de les temperatures i repetició de ruixats al Pirineu.

    CGbnZVwWsAAi3ZI.jpg

    Imatge de Satèl·lit de les 18:00 UTC

    FRAME_OIS_RGB-12-12-9i-segment5_1506011800.jpg

    Bon seguiment!

  • Bon vespre des del Major de Dalt de Sant Celoni. Ara mateix estem a 23,2 graus 39% d humitat i 1015 hpa. Aqui us deixo foto mirant al Montseny de la primera posta de sol de Juny uploadfromtaptalk1433185806574.jpg

  • Bon vespre des de Gràcia!!

    Just quan surtia de Llagostera ha començat a gotejar, res poca cosa, inapreciable... Les restes de les tempestes del nord.

    Ara mateix:

    21,9ºC (Mín: 19,7ºC Mâx: 25,7ºC).
    52%
    1017,9 hPa.
    0,0 mm.
    12,7 km/h deuminutals de SW.

    Avui per poc fem la primera mínima tropical de l'any... Ha anat fregant el pal B)

    Deixo dades d'aquest mes de Maig històric a Barcelona, en el meu cas, dades del barri de Gràcia!

    MAIG A GRÀCIA:

    Temperatura màxima: 29,8ºC el dia 14.
    Mitjana de les màximes: 23,65ºC

    Temperatura mínima: 12,3ºC el dia 20.
    Mitjana de les mínimes: 16,35 ºC

    Temperatura Mitjana mensual: 20,0ºC.

    Humitat Màxima/Mínima: 96% / 26%

    Pressió màxima: 1025,0 hPa, dia 10.
    Pressió mínima: 1005,3 hPa, dia 5.

    Vent, ratxa màxima: 60,3 km/h - NE (Gregal), el dia 15.

    Precipitació mensual (mm): 25,2.
    Precipitació anual (mm): 110,8.
    Intensitat màxima(mm/hr): 84,6 el dia 20.
    Dies de pluja: 3.
    Temperatura mínima inferior a 15ºC: 7 Dies.
    Màxima superior a 25ºC: 11 Dies.


    Aprofito per deixar també les dades d'aquest mes de Maig a l'observatori que tinc a la zona de Llagostera - Urbanització Can Carbonell...

    CALDES - CAN CARBONELL

    Temperatura Màxima: 30,8ºC el dia 14.

    Mitjana de les màximes: 24,45ºC.

    Temperatura Mínima: 6,5ºC el dia 22.

    Mitjana de les mínimes: 10.77ºC.

    Temperatura mitjana mensual: 17,61ºC.

    Humitat: Màxima / Mínima: 98% / 25%

    Pressió Atmos: Màxima / Mínima: 1025,1 HPA dia 10. / 1004,9 HPA Dia 5.

    Cop de vent màxim (KM/H): 44,3 Km/h - SW (Garbí) el dia 7.

    Precipitació mensual (Maig): 17,8 mm.

    Precipitació acumulada anual (1 Gener - 31 Maig): 180,6 mm.

    Dies de Boira (només matrinada-matí): 2 Dies.

    Dies que ha gelat/gebrat: 0 Dies.

    Dies que ha nevat/calamarsa/neu granulada/pedra: 0 Dies.

    Dies amb temperatura mínima inferior a 5ºC: 0 Dies.

    Dies amb temperatura màxima superior a 30ºC: 3 Dies.


    Per a més info aquí: https://www.meteoclimatic.com/perfil/ESCAT1700000017455A


    Això és tot,

    Esperem que Juny compensi.... Per ara no té pinta :dry:

    Bon seguiment!!!!!!!!

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 28.3 a les 11:41
    T. mín. 14.8 a les 5:18
    T. actual 17.8, humitat 63%
    Calor i humitat baixa... podríem tenir calor i humitat alta...
    Deixo unes fotografies d'avui de Montserrat, d'algun cirrus


    P1010034.JPG

    P1010036.JPG

    P1010043.JPG