SEGUIMENT METEOROLÒGIC - ABRIL 2015

  • Jo mateix,Ignasi (sóc el de la dreta de la fotografia).
    Gràcies per assistir-hi companys! :)

    Ostres sí és veritat Felipe! Què despistat que sóc! :lol: Quan t'he vist ja em sonava la teva cara, sobretot de la trobada de l'any passat a l'Ermita de Sant Ramón on va venir el Mauri a fer una conferència i vau inaugurar l'aula de meteorologia del Centre d’Interpretació del Paisatge de la Muntanya de Sant Ramon.

  • Juraria que és el mateix un llamp que un llampec, dues formes diferents de dir-ho, no hi ha més jeje.

    No sóc un expert en méteo però segons el que deia l'Alfred en un dels seus llibres, llamp és el que es denomina en castellà rayo i llampec relámpago. Jo sempre he tingut la concepció que els llamps són les descàrregues que toquen al terra i els llampecs les que no. I per diferenciar els llamps dels llampecs també segons sí els trons es produeixen de manera més repentina o de manera més prolongada. És el que recordo ara mateix i ho estic dient de memòria.

    Què continuï el debat! :woohoo:

  • Bona nit,
    Doncs 11,7 mm sorprenents caiguts aquest vespre, amb intensitat màxima de 25,2 mm/h. Molt bona recgada, en especial per les plantes, arbres i boscos. No m'ho esperava pas.... i m'ha fotut el rècord.... jejeje, 15 mm aquest mes d'abril... Gener i Febrer han sigut més secs... Per cert, la màxima, 20,2ºC i la mínima 13,9ºC a última hora del día...
    Ara mateix:
    Tº: 13,1ºC
    HR: 91%
    Vent: 1,3 Km/h de Mestral
    Pressió: 1001,7 hPa

    Bon seguiment!

    Estació: Oregon WMR300

    I've run every red light on memory lane
    I've seen desperation explode into flames
    And I don't want to see it again.

  • Bon dia des de Rubí.
    Ara mateix 11.3ºC i cel amb les restes dels ruixats d'ahir. ....poqueta cosa.
    Ahir a Sant Andreu (bcn).....2.4 litres, mentre q a Rubí van caure 8.6.
    Veurem aquesta tarda com es presenta, ja q podrien formar-se ruixats i alguna tempesta cap al nord-est, i a partir de mitja tarda aquests ruixats podrien afectar també la costa central.....aquesta última possibilitat no es del tot fiable, però la possibilitat hi és.
    Bon seguiment.

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • Bon dia!

    Després que ahir les tempestes afectessin comarques interiors i litoral tarragoní, sembla que avui les comarques barcelonines serà l'epicentre de l'enrenou tempestuòs.

    El primer focus tempestuòs s'espera cap a l'interior del nord de barcelona i girona viatjant cap a la desembocadura riu tordera i rodalies..

    El segon focus es formaria cap a comarques interiors de barcelona, voltants del migdia i viatjant cap a la desembocadura riu llobregat i rodalies..

    Tot plegat els ruixats i tempestes tindran tendència a desplaçar-se NORD-SUD

    MAPA PREVISIÓ TEMPESTA DILLUNS 27 ABRIL

    VIOLETA RISC EXTREM
    VERMELL RISC ELEVAT
    VERD RISC MODERAT
    LA RESTA BAIX RISC


    PREVISIOTEMPESTA.jpg

  • Bon dia des del major de dalt de Sant Celoni. Ara mateix estem a 11,9 graus 95% d humitat i 999 hpa . aquesta nit ens han caigut un total de 3 mm. Que tingueu un bon dilluns

  • Bon dia!

    Uns 13 L recollits fins ara segons Meteoclimatic amb 10,8C i 86% HR.
    Així era el cel a les 7 mirant a llevant:
    IMG_20150427_070341.jpg
    I una panoràmica de NE a SO (a l'esquerra, el Puig de la Creu):
    IMG_20150427_070409.jpg
    Bon dia i aviam com va!

    Länsimäki-Vantaa-HELSINKI
    Persona humana en pràctiques.

  • Bon dia
    Dades actuals desde Cardedeu(Meteoclimatic)
    Temperatura 11,7ºC
    Humitat 97%
    Pressió 999 hPa
    Cel amb intervals de nuvols
    Bon dilluns i bon seguiment! ;)

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 15,0ºC
    Humitat: 90%
    Vent: Fluix, NE (1Km/h)
    Punt de rosada: 13,4ºC
    Pressió:1002 hPa.
    Temperatura mínima: 14,4ºC (05:53h)
    Estat del cel: Parcialment ennuvolat.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia.

    Dilluns 27/4/15
    Estació del Barri Centre de Cornellà. Dades actualitzades a les 07:30' hores:

    -T 14,2ºC
    -HR 75%
    -Pressió 1003,3 hPa
    -Vent de l'ONO. 3,2 km/h
    -T Mínima 13,5ºC
    -T Màxima 15,6ºC
    -Ratxa màxima Tramuntana 20,9 km/h
    -Cel 5/8 de núvols mitjans

  • Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,9º (la mínima de moment) i 78% d'humitat. Cel 6/8 amb estratocúmuls, cumulonimbus, altocúmuls i cirrus. Vent de l'oest-nord-oest de 23 km/h amb cops de 45 km/h. Precipitació d'ahir 4,6 litres. Poca cosa però benvinguts siguin.
    Avui el nord-est i punts de la meitat nord podran tornar a regar amb celatges que podran ser força macos. Ambient fresc. I haurem de seguir el repunt de la inestabilitat de dimecres. No està clara la setmana. A Maçanet de la Selva de moment tan sols 2,8 litres.

    Segons el "Diccionari de meteorologia" fet per la UPC i elaborat d'acord amb la metodologia fixada per TERMCAT:

    LLAMP: Descàrrega que es produeix entre un núvol i terra (o dins del núvol) (rayo)

    LLAMPEC: Radiació lluminosa que acompanya una descàrrega elèctrica que té lloc dins un núvol, entre dos núvols o entre un núvol i el terra (relámpago)

    Durant molt anys (i així ho corroboraven força treballs i llibres sobre meteorologia), llamp era la descàrrega del núvol a terra i llampec la descàrrega dins del núvol.

    Avui tinc festa i me'n vaig a perseguir ruixats pel nord-est. A veure que us puc ensenyar...

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon dia a tothom. Ahir en tot el dia només hem fet 1 litre de precipitació. Avui ens llevem amb cel cobert i , de moment sense precipitació , això sí amb ambient frec , i una temperatura mínima de 9,6º i una actual de 10,8º i una humitat del 88%.A veure què ens depara avui les precipitacions. Passeu un bon dilluns.

  • Bon dia desde Barcelona-Les Corts, cel variable amb predomini del sol.

    Temp. 14,1ºC
    Humitat: 68%
    Pressió: 1003 hPa - pujant
    Vent : Calma-feble
    Temp. min : [color=#0000ff]13,8ºC[/color] a les 08,23h

    Pluja d'ahir : 5,4 mm

    Salutacions

    Daph

  • Bon dia.

    Avui pinta dia lleig per aquí, cel ennuvolat amb clarianes que es comencen a obrir per ponent, vent de mestral que ja bufa bastant fort i fresca, la temperatura actual 11,5ºC (10ºC de mínima), la pressió encara baixa, 1001 hPa.
    Finalment ahir vam recollir 13 litres, 10 a primera hora de la tarda i 3 més cap al tard, per aquí les precipitacions crec que ja s'han acabat, ara ens toca el torn del vent i de la bajada de les temperatures.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.