SEGUIMENT METEOROLÒGIC - ABRIL 2015

  • Bon dia, cel amb força clarianes, i 13graus aqui ha plogut un xic, inap. ,a la espera de dema que podrien tenir enrenou en forma de plujes i devallada termica acusada, per posteriorment i coincidint amb el pont "per alguns" jo soc un privilegiat i treballo,degut al anticiclo i aquest es dels calents, arrivarien sol i temperatures altes :( :( salut penya!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,8ºC con 89% de humedad, viento del SW a 3 km/h y 1011,1 Hpa con 294 W/m2.

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 16,3ºC
    Humitat: 96%
    Vent: Fluix, S (9Km/h)
    Punt de rosada: 15,7ºC
    Pressió: 1014 hPa.
    Temperatura mínima: 16,2ºC (09:14h)
    Estat del cel: Cobert i uniforme.

    El radar mostra que ens han passat pel nord i pel sud diminutes traces de precipitació. El terra és ben sec, sembla que aquí no ha caigut res.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 19.7ºc, mínima 17.5ºc, 99% humedad, 1012 hpa, fuerte garbinada 29 km/h y molt emboirat. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des de Banyeres del Penedès.

    Cel totalment ennuvolat en aquests moments. Mínima alta de 14.9ºC a les 3:38.
    Actualment...

    16.9ºC
    68%
    1015hPa
    SE a 2.5Km/h
    0.0mm

    ;)

  • Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 16,4º i 84% d'humitat. Cel tapat d'estrats i estratocúmuls. Els estrats estaven a tan sols 300 metres per sobre del nivell del mar, com es veu en la imatge de les 8:30 del matí, però ara ja han pujat cap els 550 metres. Vent del sud-oest de 8 km/h. Mínima 15,2º i 15,1º a peu de plaça, avui sense inversió tèrmica.

    st_2015-04-25.jpg

    Aquest vespre i nit ja podran descarregar alguns ruixats de més entitat cap el Pirineu occidental i pot ser punts de ponent però serà demà a partir de migdia quan la troca s'emboliqui de valent. La costa rebria a partir de mitja tarda o vespre i entrada la nit de diumenge a dilluns la Costa Brava i Costa Central tenen números per veure descarregar amb ganes tot i que no de forma general. Dilluns continuaria l'ambient inestable amb ruixats cap el nord-est. Temperatures a partir de demà a la tarda en baixada notable i de dilluns a dimecres ambient força fresc.

    Més endavant no es veu clar. GFS torna a posar-nos massa càlida a partir de dijous però Centre Europeu no ho veu tan clar. De fet analitzant una bona part dels models, avui (ves a saber demà) un 75% ens donen ambient càlid i estable entre dijous i diumenge de la setmana vinent. No hi ha res segur però tant de bo quedem remullats demà per sui tornem a estar uns dies sense precipitacions.

    Va, us poso "deures" musicals ;) Ahir us comentava que vaig anar a escoltar, entre d'altres obres, la 5ª simfonia del rus Dmitri Shostakovich (1906-1975). Tenia freqüents problemes amb el règim soviètic que volia que la música no sortís del convencionalisme establert. Poc temps abans Shostakovich va rebre dures crítiques per una òpera trencadora que va disgustar al règim així que va fer la 5ª simfonia...però amb "trampes" musicals per burlar als polítics. Tot i així va ser ben rebuda. Al pobre home li feien la vida impossible.

    Aquí teniu la versió que va fer la New York Philharmonic a Tòquio el 1979 dirigida pel gran mestre Leonard Bernstein. Us he posat tres fragments que no us heu de perdre:

    De 18:10 a 23:30, fragment del segon moviment, alegre quasi humorístic, ple de ritme.

    De 33:28 a 36:23, fragment del "largo", música quasi tràgica que va en augment fins arribar al clímax...sense paraules!

    I de 40:08 a 43:42...fragment del darrer moviment, eufòria, energia desbordant que és com vaig arribar a casa ahir. Després d'escoltar aquests fragments (estic convençut que no se us faran pesats) segur que veureu el canvi meteorològic de demà amb més bons ulls ;)

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Hola de nou!,

    Celatge molt diferent mirant cap al nord (interior) i cap al sud (mar). La marinada forma núvols que acaben desenvolupant-se cap a l'interior. Us passo un parell de fotos que acabo De fer amb el mòbil al terrat.

    image_2015-04-25.jpg

    image_2015-04-25-2.jpg
    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bones desde L'Hospitalet, cel ennuvolat per aquí amb 18,8ºC, 77%, 1014,5 hpa, 10-20 km/h. SW, 0,0 mm, 401 w/m2, 2,6 uv.

    Alguns mapes dónen la possibilitat de tenir ruixats/tempestes la matinada de dilluns a la costa central.


    nmmsp-1-51-0.png

    nmmsp-1-52-0.png

    51-574SP_2015-04-25.GIF

  • Bona tarda!..bones groselles bons petperepets!..poquetes hi han per aquí! :( ..la sequera.
    Enfi!
    Ara 18.8ºC
    75% Humitat
    6,1 kmh vent de S.
    1013,8 hPa
    Cel..cobert..8/8.

    A veure si trec la pols diumenge per 4A vegada en aquests abril..ultra SEC!
    Ajunto un mapa.

    brack0a.gif

    Salut i bon seguiment!
    Es mes situació de pluja al nordest...seguirem esperant.

  • Bon migdia desde Castries!
    T: 17,3º Min: 14,8º Max: 17,9º
    H: 72%
    P: 1017.3 hpa
    Pluja d'avui: 1,0 litres
    Novament a casa després d'uns dies a Catalunya (que bé que s'està!!!) i per aquí amb cel gris i plugims al llarg del matí. Des d'ara i fins dilluns al vespre, s'esperen per aquí cuantioses precipitacions que posaran tot encara mes verd, si es que es pot. Aquest mes ja portem 44,4 litres i amb el que s'ens ve a sobre continuarem amb messos generosos d'aigua.
    Salutacions a tots i bona tarda de dissabte desde França!

    Castries, Herault, França

  • Bon dia...

    A ver lo que da de si el esperado cambio de mañana en algunas comarcas del norte!
    A ver si se pueden regar muchos de los preciosos prados que poneis en fotos .... que bien necesitados estan esta primavera que resiste pese a los indicios en los mapas a nuestras ansiadas lluvias...

    Que Triste el terremoto de Nepal.... quien ha estado y conoce esa tierra y a su gente maravillosa lo entendera bien... Para mi es un dia triste, esperando una pronta recuperacion ...!

    Feliz Sabado !
    Branco.

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 20,8ºC con 82% de humedad, viento del SSW a 2 km/h y 1010,4 Hpa con 951 W/m2.

  • Bona tarda des d'Almoster - Picarany.
    Domini dels núvols baixos i la mala visibilitat des d'ahir fins ara, amb alta humitat i temperatures moderades per la falta d'insolació. Ahir es van registrar 11.7ºC de mínima, i 19.1ºC com a valor màxim. Avui hem tingut una temperatura mínima més elevada, amb 13.5ºC.
    Avui només cal destacar que el valor de pressió atmosfèrica es mou entre 1013 i 1014 hPa, sense haver-hi inestabilitat ni per contrapartida, estabilitat.

    Us deixo una fotografia d'ahir a la tarda, que demostra l'ambient rúfol i gris que hi havia a Salou.

    [Imagen bloqueada: https://www.yakizu.com/i/1cC7.jpg]

  • Bona tarda!! Després d'un matí amb força sol i que a redós feia una bona temperatura, tarda grisa amb mala visibilitat i vent de garbí que ha portat els kitesurfistes a la badia de Palamós. Passejant, amb jaqueta.uploadfromtaptalk1429977341756.jpg