Bon dia desde Barcelona-Les Corts, cel molt variable....
Temp. 16ºC
Humitat: 71%
Pressió: 1013 hPa
Vent: Moderat
Punt de rosada : 11ºC
Temp. min : [color=#0000ff]12,4ºC [/color]a les 00,03h
Salutacions
Daph
Bon dia desde Barcelona-Les Corts, cel molt variable....
Temp. 16ºC
Humitat: 71%
Pressió: 1013 hPa
Vent: Moderat
Punt de rosada : 11ºC
Temp. min : [color=#0000ff]12,4ºC [/color]a les 00,03h
Salutacions
Daph
Més fotos de Vitòria, enviades per un amic, segons ell, farts de neu i fred... I jo mort d'Enveja. uploadfromtaptalk1427108748288.jpguploadfromtaptalk1427108761887.jpg
Com será la semana santa 2015?
Segons els mapes que ens ofereixen una visió del temps que podem tenir a més llarg termini, sembla que la semana santa es podría dividir en dues parts ben diferents meteorològicament parlant.
Una primera part que aniria des del divendres dia 27 de març(dia que els petits pleguen de l'escola) fins el dimecres dia 1 d'abril en que tindriem temps anticiclònic estable i amb temperaturas suaus(veure mapa) potser amb pas d'algun frontet esquifit poca cosa.
I una segona part de semana santa que englobaria els dies pròpiament festius, des de dijous sant fins dilluns de pasqua, en que el temps podría fer-se més inestable i més fred.
Pel que fa a la primera part comentada els mapes ho tenen ja molt clar i sembla que el pronòstic és força fiable. Pel que fa a la segona part i que englobaría els dies pròpiament festius, la cosa encara no està del tot clara però tenim força elements de pes per pensar que el temps aniria girant a inestable i fred. Per tant, pel que fa a la segona part, ja ho anirem confirmant!!
ECM1-192_2015-03-23.gif
Bon migdia des de Rubí.
Ara mateix 14.6ºC i cel amb alguna tímida clariana.
Deu ni do quina manera de ploure a les terres del Ebre:o:o:o:o.
Doncs sembla q avui a la tarda, podriem tindre un respir, amb una pausa de les precipitacions, per tornar'hi aquesta nit/matinada, x el Ebre i viatjant aquestes cap al nord.Cap a l'interior de les lleidatanes, crec q poqueta cosa arreplegaran, on més plourà seran a les comarques q donen a la prelitoral (sud de les Garrigues i sud del Segrià).
Atenció demà al migdia, on les precipitacions agafarien força del Llobregat cap al nord, molt de comte a les gironines (sobretot Empordà, ja entrada la tarda).
Precipitacions q podrien ser fortes cap a les alberes (conques del Fluvià i Muga), ja entrada la tarda i fins la nit. Forts aiguats també als voltants del Montseny i transversal.
Anirem seguint la situació, ja q està del tot interessant.
Ojo a la zona de les alberes, on plourà ja sobre mullat, i podria haver'hi algun "problemilla".
Quins dos/tres dies ens esperen de fer seguiment!!!!!!!:woohoo::woohoo::woohoo:.
Bon seguiment i a gaudir de la situació
Bones!!!
Últimament ja no puc entrar tant com voldria però almenys ja vaig llegint-vos de tant en tant ![]()
Aquests dies de llevantada he estat fora i me l'he perdut :angry: , en fi...
No obstant m'han passat les dades d'aquests dies, recollint entre divendres nit i fins dissabte vespre 94 mm.
Aquesta nit han caigut 6 mm més, de manera que en l'episodi hem arribat als 100 clavats.
El Fluvià pel que he vist amb fotos i m'han comentat ha baixat ple, però no tant com en d'altres ocasions.
Bon seguiment!
Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,1ºC con 92% de humedad, viento del SE a 23 km/h y 1008,1 Hpa con 100 W/m2, 3,8 mm al final de chubascos pequeños de esta mañana... poca cosa, sigue todo igual que en días anteriores, la preci clavada en las mismas zonas, parece un bucle, cada día miro el radar y esta exactamente igual jajaja.
Aquí teniu un mapa de precipitacions mitjanes anuals a Catalunya!!
Ara mateix a Roquetes(P.N.Dels Ports ja se superen els 500mm des de que va iniciar aquest actual episodi de pluges, des del dia 20 a les 18h fins avui dia 23 a les 13h.
És a dir, en 72h en aquest punt de Catalunya ja ha caigut molta més aigua que la que cau en tot un any sencer a moltes comarques de l'interior de Catalunya. I de ben segur que en unes quantes hores més, hi acabarà caient més aigua que la que cau a Barcelona en tot un any sencer.
Curiositats del clima mediterrani!!
mapa-precipitacio-mitjana-anual-catalunya.jpg
Bona tarda.
Continuem amb el cel ennuvolat i alguna clariana esporàdica de tant en tant, la temperatura actual i màxima de moment 13,6°C, bufa vent de llevant moderat, 1007 hPa de pressió.
Les precipitacions de moment no ens volen visitar, continuen estancades a les terres de l'Ebre, va plovent sobre mullat, quin fart d'aigua que s'estan fent.
Bon seguiment.
Bon dia des d'Esclanyà.
MInima 8,6º, maxima 16,5º, el cel, tapat, s'ha començat a obrir cap a migdia i el vent fluix del S.
De matinada han caigut 4mm.
Feliç dia meteoadictes!!!!!
Hola,
Així ens ho confirmen els companys que venen de Vitòria cada setmana: han deixat la ciutat nevant i els ha nevat amb intensitat fins entrar a Aragó.
A Esparreguera en aquests moments 15ºC i cel mig ennuvolat.
Bon seguiment :lol:
Bona tarda.
Continuem amb el cel ennuvolat i alguna clariana esporàdica de tant en tant, la temperatura actual i màxima de moment 13,6°C, bufa vent de llevant moderat, 1007 hPa de pressió.
Les precipitacions de moment no ens volen visitar, continuen estancades a les terres de l'Ebre, va plovent sobre mullat, quin fart d'aigua que s'estan fent.Bon seguiment.
bones,aixo demostra que en aquest pais la dita de que no sap ploure es ben veritat,uns ofegats i els altres ni gota.
aqui també seguim amb el cel tapat, però avui sense precipitació.
al final aquest finde hem recollit al voltant dels 10-12 mm,que es el que portem aquest mes , en un total de 40 mm aquest 2015.Sequera encoberta en algunes zones,malgrat el que pugui semblar.
Bona tarda.
Dades actualitzades a les 14:30' hores:
-T 14,8ºC
-HR 73%
-Pressió 1011,7 hPa
-Vent de l'ESE. 17,7 km/h
-T Mínima 12,4ºC
-T Màxima 14,9ºC
-Ratxa màxima vent de l'ESE. 41,8 km/h
Bon dia des de Tortosa, Temp 13.5 ºC Humitat 85.1 % Pressió 1004.4 hPa Precipitació 2.6 mm
Només comentar l'increible que és la Natura, aquesta vegada amb tot el que ha plogut, els barrancs no han sortit de mare i altres vegades només amb 100 lt han fet molt mal. Aquesta vegada ha plogut de tal manera que els barrancs han pogut desaigüar tota l'aigua que rebien. Fantàstic.
Bon seguiment
Bona tarda companys. Avui és el dia meteorològic mundial. Felicitats a tots els aficionats i professionals d'aquesta ciència. Una abraçada des de Sant Hilari Sacalm,amics.
bona tarda des del barri del coll-vallcarca, temperatura actual al mercuri de la pared del balcó 14,2º.
feliçitats a tots els meteo adictes.
Més fotos de Vitòria, enviades per un amic, segons ell, farts de neu i fred... I jo mort d'Enveja. uploadfromtaptalk1427108748288.jpguploadfromtaptalk1427108761887.jpg
Sí company...
Uns tan i d'altres tan poc, oi? Tot i que aquest any els entec si n'estan farts... I alerta a finals de setmana Santa.
Salut
Hola bona tarda!
Així està el cel ara sobre el cap de la gent al VallÈs). T entre 13-15C.
IMG_20150323_151748.JPG
Alguna escletxa blava.
IMG_20150323_151818.JPG
Bulbs en floració.
IMG_20150323_151143.jpg
bones,aixo demostra que en aquest pais la dita de que no sap ploure es ben veritat,uns ofegats i els altres ni gota.
aqui també seguim amb el cel tapat, però avui sense precipitació.
al final aquest finde hem recollit al voltant dels 10-12 mm,que es el que portem aquest mes , en un total de 40 mm aquest 2015.Sequera encoberta en algunes zones,malgrat el que pugui semblar.
Doncs si, en uns llocs ha caigut prop de 500mm, i altres entorn dels 10mm com dieu, aqui portem prop dels 80mm en lo que va d'any,aixo explica la enorme disparitat climatica del nostre pais,amb lo petit que es,salut companys!!
por cierto que se me olvidaba, querría felicitar al compy COMASALEX en el seu aniversari 23-3-1992
que pasis un molt bon día
archives-1992-3-23-12-0.png
Bona tarda des de Campredó,
Quin cap de setmana, fantàstic! Hem superat totes les expectatives. I perdoneu si us faig enveja, però com m'agrada tenir Els Ports a tocar de casa. Quin espectacle!
I seguim perquè avui el dia ha estat ben carregat i humit. La pluja de moment amb pausa, però comenteu que atents a possibles tempestes! Olé! :woohoo:
A Tortosa ha plogut molt. De fet Eolo ja us ha passat les dades. Jo no en disposo, però mare meva quin munt d'hores plovent. I què bonica es posarà la natura quan surti el sol. El verd dels arbres no tindrà preu. El riu, aquests dies, marró xocolata. Bé per a la gent que es dedica al marisc. Entre riuades i ara el temporal el riu ha baixat força ple uns dies i també amb força sediments, no els necessaris, però millor això que res!
L'alumnat m'ha passat les dades següents:
Hora: 15:45 (anem amb retard, però és que l'estació estava enfangada i no podíem accedir-hi)
Estat del cel: tapat de núvols baixos que corren molt ràpid
Temperatura: 13 graus
Temperatura del termòmetre humit: 12 graus
Humitat relativa: 87%
Precipitació acumulada: pluviòmetre ple. El cap de setmana no l'hem vingut a buidar, teníem festa. 40 litres per metre quadrat és la seva capacitat. Naturalment ha plogut moooooooooooooooooooooooooooooooooooolt més.
Vent: xaloc/llevant, moderat.
Sensació tèrmica: 7 graus
Vinga que els models segueixen simpàtics i amb ganes de repartir el rebombori per altres comarques. Com ja us deia fa uns dies, segurament, quan acabi l'episodi, poc o molt la majoria de comarques haurem gaudit d'aquesta situació de mal temps, bo per als apassionats com nosaltres. Potser però, aquest cop les Terres de l'Ebre juguem la Champions B)
Ja tenim el pluviòmetre a punt per si torna a ploure.
Bon seguiment!
Carlos
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!