SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2015 - 2ª part

  • Bon dia.

    Abans de tenir el fòrum, quan em llevava pel matí mirava el cel, feia la observació meteorològica i llegia el diari. Ara miro el cel, faig la observació meteorològica i llegeixo els posts que poseu al llarg de la nit amb enllaços inclosos. Ara estic molt ben informat meteorològicament però no sé que passa al món. Quasi millor... :)

    Ara mateix a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 9,6º i 40% d'humitat, encara baixa. Cel 3/8 amb altocúmuls que venen del sud-est i van progressant. Vent en calma i mínima 8,5º a l'observatori però 5,1º a peu de plaça, un dels dies amb més marcada inversió tèrmica.

    Núvols que han d'anar a més progressant de sud a nord i d'est a oest. Demà i divendres força núvols amb vents de procedència marítima i algunes precipitacions crec que més aviat aïllades i poc importants, més apreciables cap a València i divendres al vespre s'estableix altre cop una situació que podria semblar "zonal" però l'enfortiment d'un anticicló cap els països bàltics i Polònia estroncarà la possible zonal amb possibilitats sucoses. Què farà aquella baixa que de les Illes Britàniques es dirigirà cap a Portugal? veurem però sembla que dinamisme no en faltarà.

    Us adjunto una imatge des de plaça Kennedy cap el Baix Llobregat amb els primes altocúmuls que van arribant. També es pot entreveure la capa de contaminació per sobre de la superfície:

    ac_2015-02-11.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 4.8ºc, mínima 1.9ºc a las 5.35 horas, 96% humedad, 1025 hpa, tramontaneta 3 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia.

    Cel que s'anat ennuvolant pel sud i per l'est però que encara deixa entreveure algunes ullades de sol, això ha fet que avui la mínima es quedés força més alta que aquests darrers dies amb 0,6°C. Ara mateix tenim 1,9°C, 1020 hPa de pressió i vent practicament en calma.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bon dia, cel ennuvolat amb -0,2° i curiosament la mateixa minima d'ahir -3,2°, el fet que tindriem avui un cel mes tapadot fa preveure un dia amb maxima mes continguda per contra les nits mes suaus, respecte als pronostics de Elpito, jo crec que lo primer te traces de produirse plujes arreu tant debo, les fredorades que posiblement vindrien despres de moment masa verd i encara no les veig,salut companys!! B)

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bon dia! Marcat efecte Besòs aquest matí, 7 graus a Montbau amb vent en calma i cel serè, uns minuts més tard, 3 graus al Bon Pastor amb vent moderat i boirines seguint la llera del Besòs. [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/11/abdda38aaa8fd66ccc0cc2decb8df127.jpg] Les boirines seguint la vall del Besòs. [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/11/a621e0fabd05136e0d9502bd5e53c3ee.jpg] [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/11/c252701c964f86fb096ae3185c39b773.jpg] i l'albada amb els primers núvols procedents del S-E

    Bon seguiment!

  • Bon dia

    Avui amb tímida glaçada,ara mateix 0.8ºC ,mínima rondant els -1ºC,cel amb altocúmuls arribant pel sud-est,vent fluix de llevant i poca cosa mes,ja portem molts dies amb glaçades mes o menys importants que han fet neteja de tot tipus de plantes que els últims 2/3 hiverns havien resistit,també es veu algun ocell mort,això ja és mes trist.Espero que aquest any,l'oruga processaria ,que tan malmet els pins,s'hagi vist afectada i freni la seva expansió,que no entenc com ningú pren mesures dràstiques,propietaris i govern!!,bon seguiment


  • Bon dia

    Bé jo crec que no et perd res del que passa al món per que només passen coses desagradables. Llegir els companys d'aquesta familia meteo que s'ha creat aporta molt mes valor que veure com maten gent, com es discuteixen per diners, etc. La meteo ho supera tot. A disfrutar el mes que queda d'hivern. Aviam si encara ens depara una sorpreseta més! :silly:

  • Bon dia des de Boadella d'Empordà.
    En aquests moments tenim cel clar amb una temperatura de 4ºc, mínima de +2ºc . Humitat del 72%. 1023 hpa. Vent en calma.

    Ramon Casellas Gomez
    Tècnic en gestió i extinció d'incendis forestals i energia de la biomassa.

  • Bon dia, marcat efecte Besòs (3 º a casa meva allà) i Llobregat, 2'5 ºavui a la Torreblanca de Sant Joan Despí.

    Per cert, ahir va començar a algunes zones d'Atenes, dic algunes zones perquè la geografia de la ciutat és edimoniada: rodejada de muntanyes de més de 1000 metres, amb barris ultraàrids que miren al sud protegits per aquests relleus de la pluja i el fred i barris situats ben encarats al nordest i a cotes de més de 200 m. El cas és que avui ja està blanquejant aprop del centre i en algunes webcams la nevada que s'observa és digna.

    Ara bé, recordo que el centre d'Atenes equival a un Carmel o Nou Barris, a 4 km. del mar i a una alçada de més de 200 m.

    https://www.webcameras.gr/loc_wc/webcameras.asp?ID=407

    Tant o més aficionat a la Climatologia que a la Meteorologia.
    Dades a Badalona, 45 msm., límit amb Santa Coloma de Gramenet entre 1991 i 2011.

  • foto de la comarca de liebana a Cantabria d'una llevaneus en el intent de pujar a un poble dels mes alts (1000 i pocs metres d'alçada) a netejar la carretera... senzillament acollonant!
    10434014_656276917815480_4298870538959805179_n.jpg

  • Buenos días a todos. Hoy ha habido una notable inversión térmica, otorgando así, una mínima de 2.8 ºC en Sant Adrià. La temperatura actual es de 7,2 ºC, humedad del 53%. Comienzan a entrar nubes altas por el sur, lo que hace pensar, como ya habéis comentado, que las máximas no podrán inflarse como ayer.

    Centros de acción móviles. Anticiclones que abarcan latitudes muy altas. Actualmente ocupan la parte oeste del continente europeo y tendrá tendencia los próximos días a establecer una zona de altas presiones sobre el atlántico oriental. La posible orientación de estos dos anticiclones darán vía libre al paso de pequeñas borrascas con sus respectivos núcleos fríos en altura. Cuando estas borrascas lleguen a la península aportarán inestabilidad atmosférica, pero la parte para mi, más interesante, es pensar en que pueden ser atraer masas mucho más frías, lo que podría producir frío seco, nieve en cotas bajas, etc. Obviamente, todo esto son tendencias, pero opino como el genio de la casa "El pito", que vamos a tener un mes de Febrero movido, que realmente, con que nos aporte precipitaciones y nos tenga entretenidos ya es mucho.

    PD: Os leo cada día y alucino con vuestras aportaciones, realmente hay gente de mucho nivel y no sabéis cuanto aportáis a los que estamos interesados en el tema.

    BUEN SEGUIMIENTO A TODOS¡¡

  • Bon dia des de Rubí.
    En aquests moments 5.8ºC i una mínima de -1.4ºC...deu ni do! !!!!!!.....vorem si aquesta és la ultima glaçada del hivern. ....esperem w no! !!!!:P:P:P:P:P.
    De moment poqueta cosa a comentar, vorem com va ja pel finals d'hivern com va l'assumpte.
    Bon seguiment.

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.