ONADA DE FRED 1 de febrer 2015 i posteriors

  • Jo soc de Reus, ho tindria que estar, però hem tingut tantes previsions així o més engrescadores i després n hem vist res que un servidor ja ha après, jeje. Igualment crec q la cota estarà més alta


    No crec que tinguis k anar gaire lluny a buscar la neu... Vilaplana o abans... Alforja o abans... xdddd... puja a Arbolí si es pot xdddd

  • 11.1°C a Tarragona i ara comença a baixar, cel completament ras. M'estic començant posar nervios pero veig tan dificil que ens nevi a la ciutat de Tarragona a cota 0..

    A gaudir tots del seguiment que encara pot donar voltes aixo!


    Jo a Tarragona ciutat tb ho dubto però no perdis la esperança... aquesta baixa arriba amb molt aire fred

  • Vaya cielo guapo se está poniendo, ahora le va a costar bajar más la temperatura por eso..., hay una sensación de fresco en la calle como hacía mucho que no sentía, esta noche no duermo fijo.

    Desde Sabadell Nord a 220msnm.

  • Cigalero, las marcas a veces...

    Yo tengo una Carrefour de 10€ y marca muy bien; eso si tiene que estar colocada en el sitio idóneo, que es lo que tienes que tener en cuenta. En las paredes de los balcones suelen marcar 2 grados por encima de media.

    SANT BOI DE LLOBREGAT, barri Vinyets-Molí Vell

    Altitud: 20 metros.

  • Bona tarda des de Malgrat de Mar:

    Molt i molt bé, la primera tongada de pluja / neu / baixada de temperatures... de la primera Borrasca ja la tenim coll avall, ara i com que després no tindré temps de dedicar-m'hi vaig a intentar plantejar una possible previsió del que crec, modestament que pot passar al llarg de la nit i matinada:


    [size=14][color=#0000ff]SITUACIÓ ACTUAL[/color][/size]


    MASSESACTUALS.GIF


    Ara, ens centrarem en la massa freda que ens interessa, obviant la resta, ja que poc cas li faríem. Ara mateix tenim la segona B que ens ha de visitar damunt el nord de la Península i si tot va com la majoria de models assenyalen, aquesta aniria a posicionar-se a primeres hores de la matinada entre València i Ses Illes.

    L'única divergència és l'hora "exacte" a la que el centre d'acció s'hi posicionarà (hi ha ara mateix unes 2 - 3 hores de diferència). El que s'ha de preveure i aposto, és que sigui al llarg de la primera mitja matinada.


    [color=#0000ff]MODEL WRF[/color]

    MODELWRF.png


    [color=#0000ff]MODEL GFS[/color]

    GFS4AM.GIF


    Tal i com podem apreciar, direcció de vents de components marítims, afectant en principi més directament la part Sud del Territori (Maresme, Barcelonès...)

    Personalment, crec que la cota de neu rondarà els 100m al llar de tot l'episodi, tot i que no descarto, desplomament d'aquesta fins a nivell de mar.

    Per tant, continuo pensant que en aquesta ocasió, a no ser d'alguna sorpresa, possible i tant que sí, de darrera hora, les zones més afavorides seran comarques Sud de Barcelona i Tarragona.

    I REPETEIXO, COTA 0 Mmmmmmm SE M'ESCAPA UNA MICA TOT I QUE NO HO DESCARTO.


    [color=#0000ff]POSSIBLE ACUMULACIÓ DE NEU AL LLARG DE LA PROPERA MATINADA:[/color]


    ACCNEUPOSSIBLE.gif


    Doncs bé, fins aquí el meu granet de sorra pel que fa a aquesta situació. Esgotador!! en tots els sentits. Tant de bo nevi a zones poc freqüents i gaudim tots d'aquest episodi i la posterior caiguda forta de temperatures.

    La natura és així, mana i manarà sempre. Per tant vagi per avançat la meva felicitació a les zones on nevi, plogui... i vagi per endavant la meva felicitació per tots/es que ens n'alegrem per la gent que viu allà.

    Salut, sort i molt molt molt bon seguiment

    Eneko, Sarai i Joan

  • Bones des de Vallbona d'Anoia, Temperatura de uns 7º i baixant, pluja 2.1 litrets tots amb aigua. Durant la jornada laboral a Sallent ha nevat una mica pero sense exagerar, flocs molt grossos i barrejats casi sempre amb aigua.
    Al sortir tota la zona de la Mola, moia castellcir... tot ben blanquet inclus monserrat la part mes elevada.
    A part d'aixo algu s'ha fixat amb el cel ??? Hi havia molts nuvols alts pero entre mig es veien alguna cabreta i un cel molt blau, casi blau electric. Normalment al pirineu es sol dir que quan hi ha aquet cel es que s'acosta molt fred i inestabilitat.
    Sincerament no se que fara aquesta nit aquesta baixa caprixosa, pero m'encantaria que neves, i dema al mati un bon tou de neu, pero aixo ara mateix me sembla que ja no depen de nosaltres ni dels models, depen de la terra mateixa.
    Salut i a disfrutar

    PD. El proxim episodi de nevades a cotes baixes algu li pot demanar a sant pere que el comensi a la tarda i no a la matinada :P

  • Cigalero, las marcas a veces...

    Yo tengo una Carrefour de 10€ y marca muy bien; eso si tiene que estar colocada en el sitio idóneo, que es lo que tienes que tener en cuenta. En las paredes de los balcones suelen marcar 2 grados por encima de media.

    Esta nueva ya la he puedto a un metro de la pared... pero es que no dispongo de más terraza!! XD XD

    Pero tomo nota de tu consejo.

    Lo raro es que la humedad también va desfasada :(

    Sempre mirant amunt.

  • Bona tarda des d'Esplugues!

    Ara mateix tenim 6.9 graus, 85% d'humitat i 996 hpa de pressió atmosfèrica.

    Acabo de veure l'Hirlam... :woohoo: :woohoo: :woohoo:

    La clau sembla que és la posició de la baixa, segons l'Hirlam farà un recorregut ascendent i es profunditza al golf de Lleó...

    Si l'encerta demà pot ser apoteòsic!

    Crec que aquesta nit molts dormirem ben poquet...

  • Si us plau, algú pot mirar la imatge satelit? Estic seguint i insisteixo, sembla q la baixa ve forta i una mica més al nord del previst, centre a la zona nord de sas illes.

    Això voldria dir q afectaria de ple i molt al sud però també fins a bcn nord. No tant com diu Hirlam però més del q pintava aquest matí. Experts! Com ho veieu?

  • A Palafrugell ja ens han passat els últims núvols de la primera borrasca. Ens han deixat una espectacular posta de sol, amb alguna cortina de pluja-neu. A l'últim moment ens ha caigut una mica de neu rodona o petits trocets de gel, anecdòtics. La temperatura torna a baixar i amb el cel serè aquests primeres hores de nit, poden desplomar-se més o llavors a esperar que ens arribi algun ruixat despistat. A veure si tenim sort.

  • Jo també crec que la baixa es posicionarà més cap al Nord. De fet molts models preveien que a hores d'ara estaria més a sota. Això vol dir que encara hi hauria esperances pels de Girona. Nosaltres, els de la costa central, no hauriem de tenir problemes! En principi!

  • Sensación de frío acusada,vientecillo helado,cielo cubierto,parece boira alta,vamos da gusto salir a dar una vueltecilla.sensación de que se tuviera que poner a nevar ahora.

  • Si us plau, algú pot mirar la imatge satelit? Estic seguint i insisteixo, sembla q la baixa ve forta i una mica més al nord del previst, centre a la zona nord de sas illes.

    Això voldria dir q afectaria de ple i molt al sud però també fins a bcn nord. No tant com diu Hirlam però més del q pintava aquest matí. Experts! Com ho veieu?


    Des del meu punt de vista totalment amateur, estic d'acord amb tu. Crec que la primera baixa està atraient a la segona, que entra amb força, i es posicionarà més al nord del que diuen els models, potser davant de la Costa Central o entra aquesta i Ses Illes.

    És la meva impressió després de veure repetidament les imatges del satèl·lit. Demà sortirem e dubtes ;) :lol:

  • molt bona tarda des de cabrils ( baix maresme) uffff quina emoció, anem a pams, temps passat: la màxima ha estat de 8º cap a les 11 30h ores locals i la mínima 4.0º a les 14.44 amb precipitació, la qual cosa vol dir que per aquí a la serra de marina ha degut caure neu per damunt dels 400-450 metres, pot ser que aiguaneu per damunt dels 300 metres. ara torna a ennuvolar-se amb vent de xaloc :) :) ideal per produir precipitació i la temperatura que fa una hora quan he arribat a casa era de 4.8º ara és de 4.3º acabo d'activar el "comando serra de marina" i anem a la cota 470 :woohoo: :woohoo: Senyors això cada cop te millor pinta...
    per cert fins ara 8.2 mm
    bon seguiment i no tortureu més amb models que lo bó avui i demà està en la observació i explicar-ho. carai !!!.