SEGUIMENT ESPECIAL 19 DE GENER I POSTERIORS

  • S'insinuen coses molt maques a més llarg termini, tendències d'algunes sortides que fan pensar que al nostre enemic li costarà tornar a fer-nos companyia. Però d'això ja en parlarem més endavant. Ara a seguir aquesta situació que, sense ser excepcional, és poc freqüent especialment per la distribució dels centres d'acció.

    Bon seguiment!

    Si Alfred, pero sembla que tingui tendencia a tirar tot cap a mes al est de la nostra zona, i tinguen el anticiclo tant a prop, tindriem vents de nord i poc mes.

    Gracies Alfred

    Albert ;)

    PD.Alfred, el dia 14 de febrer farem una excursio desde el coll de estenalles fins a la mola, aviam si t, apuntas i aixi ens veuriem que fa temps que no ens veiem, una gran abraçada mestre i molta salud.

  • El que cal remarcar és que l'entrada d'aire molt fred provoca desplomaments que generen borrasques actives. En aquestes situacions esdevé més útil la observació directa de les masses d'aire per les imatges de satèl.lit que la interpretació de models matemàtics.

  • Los índices mejoran a largo plazo para volver a ver algo interesante a finales de mes o inicios de Febrero.A ver que nos dicen en la actualización de mañana.

  • Bon vespre, us vaig llegint de tant en tant i tot i que se que a la porta de casa no nevarà, ja estic gaudint amb l'ambient hivernal (bé, per ser Barcelona arribar amb prou feines als 10ºC de màxima, deu n'hi do!) Pel que aneu dient vosaltres i professionals com en Dani Ramírez o l'Alfred, no es tracta de nevades a cota zero ni tampoc generalitzades, però bé, a gaudir del que tinguem, quin remei! Molta sort a tots!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bon vespre.

    Finalment un nou dia amb màxima per sota de deu graus, en concret 9.5 ºC de màxima a les 16:18.
    Actualment...

    5.9ºC
    39%
    1009hPa
    Vent en calma
    1.5mm

  • Dir que estic molt d'acord amb el que en Marc Rusi ha comentat.

    I una observació, si us hi fixeu, la taca de pluja a les Balears, centrada a Mallorca té gir ciclònic.
    Ho podeu veure a https://www.eltiempo.es/radar/

    Possiblement la baixa que els models modelitzaven entre Menorca i Còrsega s'ha format ben bé uns 200 quilòmetres a l'oest ... potser és la il·lusió que em fa veure coses, jejejeje

    Salut i bon seguiment!

  • I una observació, si us hi fixeu, la taca de pluja a les Balears, centrada a Mallorca té gir ciclònic.
    Ho podeu veure a https://www.eltiempo.es/radar/

    Possiblement la baixa que els models modelitzaven entre Menorca i Còrsega s'ha format ben bé uns 200 quilòmetres a l'oest ... potser és la il·lusió que em fa veure coses, jejeje!


    Ben cert! El meu "becari" ho havia vist també...(el meu xicot :lol: )

  • Creo que el 8 de marzo de 2010 nos dejó un día muy especial pero también un punto negativo y es que todo lo que pasa cada invierno después de aquello nos sabe a poco, sobre todo a los más jovenes, ya que es la única nevada con cara y ojos que hemos visto por aquí, que ganas tengo de poder ver una nevada que me haga dejar en un segundo plano en mis recuerdos a aquel gran día.

    Desde Sabadell Nord a 220msnm.

  • entonces hablando en porcentajes cuanto tenemos para ver nevar en barcelona ciudad el miercoles moche o jueves? y en el tibidabo? saludos

    veras nevar en el city en la proxima era glacial :P :P :P :P :P y por desgracia estaremos criando
    malvas. :P :P :P

    en el barri del coll temperatura actual en el mercuri del balcón 6,1º

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 6,1ºC con 66% de humedad, viento del N a 10 km/h y 1005,9 Hpa.

  • Bones. A l'estació meteo de Boadella en aquests moments marca 7c. Humitat 40% amb Tramuntana f 1/3.

    Ramon Casellas Gomez
    Tècnic en gestió i extinció d'incendis forestals i energia de la biomassa.

  • entonces hablando en porcentajes cuanto tenemos para ver nevar en barcelona ciudad el miercoles moche o jueves? y en el tibidabo? saludos


    Nieve en Barcelona ciudad no... No es una buena situación para ver nieve en cotas inferiores a 200m... Lo que sí podria presentarse serian granizo o algo parecido... Tendremos mucho frio en altura y a la mínima que se produzca convección des de niveles medianamente altos de la atmósfera este frio formará este granizo que podria caer en cualquier cota... La nieve, la tendriamos que ver por encima de 400/500m.

    Porcentages imposible de decir... y es que aun no sabemos si se presentaran estas precipitaciones convectivas! Tendremos que esperar unas horas más para aclararlo todo (si lo llegamos a aclarar antes que se produzca!)

    En fin... seguimiento a partir de mañana por la tarde a la espera de sorpresas! Eso si, fenomenos muy locales estas precipitaciones!

  • bona tarda des de cabrils (baix maresme) 6.3º cel cobert en 3/4 la davis torna a marcar neu, falla quasi tant que aquests cutre mapes que poseu del risque de neige :lol: :lol:
    responent a l'alfred he recordat que el meu germà mitja m'en havia parlat (jo estava a punt de fer 7 anys i ell estudiava cou, per tant 1976 recordava que era dissabte i també va ser a plaça catalunya, trobar-ho no ha estat pas difícil

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 7,6º o 59% d'humitat. Cel 5/8 amb estratocúmuls i altocúmuls, vent del nord-oest de 12 km/h. Màxima 9,5º, segon dia consecutiu amb màximes inferiors als 10º. Ambient de ple hivern. Quan a les 7 del vespre he sortit de la biblioteca, on s'està calentet, el contrast és fort i notes aquella sensació de fred a la cara. He vist passar un autobús turístic i al pis de dalt que és descobert anaven 4 o 5 turistes, pot ser per que el d'abaix estava tot ple i han arribat els últims, i si haguéssiu vist la cara de fred que feien.

    I continuarem amb ambient fred amb temperatures inferiors a les mitjanes per aquestes dates. Com comenteu alguns de vosaltres, oblideu-vos de neu a cota zero. Una altre cosa serà que es puguin formar núvols convectius i descarreguin ruixats de neu granulada a nivell de mar com ja ha passat unes quantes vegades a Barcelona...i ara mateix m'estic recordant d'una situació relativament similar a l'actual, era el febrer i no recordo l'any però al voltant del 1976 o 1977. Llavors portava l'observatori de Montjuïc i al vespre va descarregar una tempesta de neu granulada, baixant la temperatura de 7º o 8º a 2º amb una quantitat de neu granulada notable. Tot va quedar ben blanc, plaça Espanya, plaça Catalunya (és per on vaig anar a passejar) i recordo com si fos ahir la inclinació de la neu granulada en els fanals de la plaça Espanya. Una meravella!, no va ser neu però quin fruir.

    Bon seguiment!

  • entonces hablando en porcentajes cuanto tenemos para ver nevar en barcelona ciudad el miercoles moche o jueves? y en el tibidabo? saludos

    El tibidabo tiene una altura de 500mt.; peeero el problema es que está en primera línea de mar, aunque llevamos unos cuantos años que como mínimo casi siempre por éstas fechas nos obsequia con unos cuantos copos ó copitos :P

    SANT BOI DE LLOBREGAT, barri Vinyets-Molí Vell

    Altitud: 20 metros.