SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2015

  • Bona tarda.

    Tarda totalment assolellada i una temperatura suau que s'ha enfilat fins als 10°C, ara tenim 4,5°C, 1021hPa de pressió i bufa una mica de ventet.

    Ja he dit al matí que millor no il·lusionar-se massa, jo aquesta vegada no ho he fet i no sé ben bé perquè, segurament perquè desprès de rebre tantes garrotades i tantes decepcions et mires les coses d'una altra manera. La veritat es que poc em preocupa el que marquen els models per d'aquí 5 o 6 dies perquè segur que quan hi arribem la realitat serà diferent, millor o pitjor, però variarà segur.
    De moment millor centrar-nos en el primer canvi de divendres-dissabte que tot i estar més clar encara no ho està del tot, imaginat, com per mirar una setmana més enllà.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Molt bones família. Ja torno a ser per aquí.
    Ara he sortit del hospital. De moment tot a anat segons el previst i ja es troba a reanimació. Ja estava despertant. Si tot va be es passarà dos dies a uci i després a planta. Paciència. Gràcies vosaltres puc desconnectar una mica.
    Acabo de revisar per sobre els models. Caram crec que de moment no ens podem queixar. Divendres ja tenim un bon canvi de temps que ens farà gaudir de la meteorologia amb molts fenomens. A partir d'aquí ja veurem que ens depara la setmana vinent. Els models encara ballaran molt però el que sembla segur es que tindrem l'atmosfera molt dinàmica com feia temps que no teniem.
    Vinga familia a gaudir del que ens be.
    Gràcies per la vostra companyia ¡¡¡¡¡¡¡¡¡

    Ramon Casellas Gomez
    Tècnic en gestió i extinció d'incendis forestals i energia de la biomassa.

  • Molt bones família. Ja torno a ser per aquí.
    Ara he sortit del hospital. De moment tot a anat segons el previst i ja es troba a reanimació. Ja estava despertant. Si tot va be es passarà dos dies a uci i després a planta. Paciència. Gràcies vosaltres puc desconnectar una mica.
    Acabo de revisar per sobre els models. Caram crec que de moment no ens podem queixar. Divendres ja tenim un bon canvi de temps que ens farà gaudir de la meteorologia amb molts fenomens. A partir d'aquí ja veurem que ens depara la setmana vinent. Els models encara ballaran molt però el que sembla segur es que tindrem l'atmosfera molt dinàmica com feia temps que no teniem.
    Vinga familia a gaudir del que ens be.
    Gràcies per la vostra companyia ¡¡¡¡¡¡¡¡¡

    me alegro muchissssssimo meteoboadella. un muy fuerte abrazo. Esta si que es una noticia fabulosa.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon vespre,
    Aquí estem, esperant la pluja i la baixada de tempes de divendres, a veure si es normalitzen almenys.
    Avui hem tingut una màxima de 16,9ºC i una mínima de 8,4ºC.... :sick: és el que hi ha...
    Ara mateix 11,5ºC, 84% humitat, 3,6 km/h de Garbí i 1024,8 hPa

    Simplement espero que el front de divendres sigui actiu, la pluja està sent molt cara de veure.

    Bon seguiment!!

    Pd: Enhorabona Meteoboadella, el pitjor ja ha passat.... ara paciència i a cuidar a la dona!!! :P

    Estació: Oregon WMR300

    I've run every red light on memory lane
    I've seen desperation explode into flames
    And I don't want to see it again.

  • Miquelat, tens tota la rao, aixo cada sortida treu i posa i la veritat ni a 36 horas es segur el que
    pasará, per tant ens o tenim que pendre en calma i ja está.

    És com a la baralla de cartes, l' latre dia abans de cantar trumfos a qui li tocava, el company d' aquest li va demanar "Has vist Excalivur?" (perquè tenia bones espases a les cartes), i els companys, li varen mig cridar l' atenció amb "carinyo" i bon "savoir faire", que era una partida de pa sucat amb oli...hehe
    Josep Maria, penso que ets el millor i que aquest fòrum no seria el que és sense tu, de tot cor, t' estimo.Àdhuc t'estimem. :P

    Com diem per aquí dalt....Pau i que duri


  • Las temperaturas de estos días no influyen para nada en la posibilidad de ver nieve a cota cero los próximos días. Siempre recuerdo que el día antes de la nevada del 5 de Enero del 1985,teníamos temperaturas máximas de mas de15 grados .En horas se pueden dar las circunstancias para que la nieve llegue a cota cero.


    Totalmente de acuerdo, pero creo (desde mi humilde opinión) que para eso se necesitarían isos a 850hpa mucho mas bajas que las que están previstas para estos días. En la de marzo de 2010 no fueron necesarias isos tan bajas pero tuvimos un invierno muy dinámico con varias invasiones frías hasta que llegó el gran día (siempre, insisto dentro de mis pocos conocimientos). Las isos a 500hpa pueden ayudar en el efecto desplome pero teniendo en cuenta la intensidad de la precipitación.

  • Bona tarda a tothom! si ens agafem els models al peu de la lletra acabarem boigos, cada sortida posen una cosa diferent,jo tal com esta l'anticiclo colocat i que no es mou no veig la tipica situacio de nevades a cotes baixes,tot pot canviar les proximes sortides, pero de moment jo no hi confiu gaire.A veure si el front de divendres ens deixa ja les primeres precipitacions de l'any que portem 29 dies sense caure una gota i encara no he estrenat el pluvi de la davis!! salut i bon seguiment!

  • Bona nit familia.

    Me alegro mucho meteoboadella que todo haya ido bien según lo previsto. Ahora toca recuperarse y pronto a casa, que si no son muchos días viviras intensamente todo esta locura en la que estamos como estás viendo inmersos.

    Por todas las vías de comunicación, este forum, el grupo de wapsapp, estos últimos días solo leo haber si os suenan:

    madre mia que salida, ahora si que parece que nos llega, que ahora si, ahora parece que se retrasa todo un poco, quizás dentro de mas horas, esto dará aún muchas vueltas, que no vale la pena ver mapas a mas de 120 horas,que habrá precipitación, lastima que no la habrá si no sería cota 0, que si la iso de -50 la vamos a tener encima, que si la ondulación de jet apunta directamente a nosotros, que el anticiclón parece que emigra a norte y se fusiona, que Terranova está poco activa, que parece que el bloqueo es inminente, que el dasalojo de frío ya nos tiene que tocar por estadistica, que el invierno ya se ha acabado, etc.etc, etc y así podría poner muchísimas frases habituales que nos vamos comentando entre todos.

    Pero esto es la METEO y el seguimiento con todas las fantásticas y muy profesionales aportaciones y predicciones que se hacen en este gran forum y yo disfruto y no puedo evitar leerme prácticamente todas las entradas porque siempre aprendo muchas cosas gracias a todos vosotros.

    Y para acabar con lo que nos va a pasar estos días, es complicado pero muy muy interesante y creo que lo único cierto es que habrá que irlo viendo día a día ya que lo mejor de todo es que hay dinamismo y que entramos ya de lleno en el período mas frío del año y como antes comentaba mammatus, estadísticamente cada dos años tenemos en la península una ola de frío.

    Hasta luego y perdonad el rollo

    Cris
    Fanático de la meteo
    Miembro del Forum de Alfred Rodriguez-Picó

    Observaciones:
    Esquerra-Eixample Barcelona
    Aigualdolç - Sitges

  • bona nit desde el carrer portell al barri del coll-vallcarca, temperatura actual al mercuri del balcó
    12º, no ens cap fiquem en el que pasará , bo, mitjá bo, regular o dolentot, crec que cuan veiem el
    ansiat ort blanc será sorpresiu, com ha pasat alguna vegada. A mi m´agrada que es posin models a llarc
    o mig termini perque s´obre el debat entre tots i es un no pará i aixo es lo important, els raonamens
    de uns i dels altras i l´important no es qui guanya, el que realment guanya es el FORUM.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • L'observació de situacions repetides al llarg dels temps fa que moltes vegades no calguin mapes a llarg o mig termini per tal de "saber" el que passarà...els llocs tenen unes dinàmiques pròpies que "escapen" dels tancaments en modelitacions matemàtiques.

    De veritat que em sembla molt interessant el que dius, però ara hauries de fer com els altres, em refereixo el Alfred, EL Pito, El Gracienc, El Congestus, el MArc-Susi i molt més que justifiquen les interpretacions dels seus pronòstics més enllà del que diuen els mapes però pot ser ells sempre deixen la porta oberta a que és una possibilitat però no tant segur com tu, i ells també tenen molta i molta experiència en mirar mapes, és a dir no com jo que només soc capaç de dir el que pot ser que passi tal como ho marquen els mapes i en 4 conceptes, 500/850/preci/z500.

    Per tant, i tu dic per que els que no en sabem aprenem, que és el que et fa arribar a aquesta conclusió de ja definir el temps de Catalunya la setmana que ve, en el tema de cota i localització de les nevades?

    MERci!!!

  • Antes de nada, METEOBOADELLA me alegro que vaya todo bien, y espero que todo siga su curso mejor todavía.

    ... y también que alegría ver el movimiento que hay en el foro, comparado con estos días atrás :P

    La verdad es que da gusto ver los modelos mas allá del día 20, pero aún esta muy lejos. Pienso que lo importante es que se mueve y que dejamos de tener una situación tan inmensamente aburrida como la que hemos vivido. A partir de aquí si podemos disfrutar de sesiones de faroling mejor que mejor :lol:

    L'Hospitalet de Llobregat
    79 msnm

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,7ºC con 77% de humedad, viento del NNW a 2 km/h y 1021,8 Hpa.

  • Cita

    que és el que et fa arribar a aquesta conclusió de ja definir el temps de Catalunya la setmana que ve, en el tema de cota i localització de les nevades?


    -Fase 1: HIRLAM a 72 horas té una probabilitat d´encert molt alta. Per als següents dies fins a 144 hores, cal mirar l'europeu. El GFS ha demostrat de manera notòria que no serveix a mig ni llarg termini més enllà de mostrar una tendència, però no el detall, molt menys en precipitació.
    -Fase 2: la única possibilitat de nevades generals a cotes molt baixes a Catalunya esdevé quan una borrasca mediterrànica es situa d´una manera molt concreta, orientada d´est a oest i bombejant aire d´origen siberià. La nevada entra més o menys dins el territori segons el moviment retrògad de la borrasca. Aquestes situacions passen amb molt baixa probabilitat en el que porto de vida. Els petits temporals anecdòtics que poden deixar quatre volves que només enfarinen no es poden qualificar ni de nevada. Jo no veig la borrasca per enlloc, a més de què cada vegada es retarden més les entrades fredes...fins desaparèixer a l´abisme de l´oblit. Què va passar al cap d´any? Què passa ara amb la suposada fredorada del 16? Ara ja anem pel 24...