SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2014

  • Bona nit desde marganell!
    Lamento molt les tres victimes mortals que ha deixat aquest episodi de vent....DEP...
    Aqui a marganell la muntanya de montserrat ens ha fet de rasser i la ratxa mes forta ha sigut de tan sols 36.8km/h......en cambi, al altre banda.de la muntanya( collbato) ha sigut mes bestia la cosa....
    Ara mateix suicidi de la temperatura!!!! I recuperacio rapida de la pressio atmosferica:woohoo:

    Es magnific poder gaudir-vos amb el seguiment que feu tots;)
    Una pregunteta.....podeu dir que pasa al final amb el cap de setmana???..... Mapes..etc???
    Bueno dit aixo paso dades actuals de la neva eatacio:
    T. -1.5C
    Humitat: 19%
    Vent: en calma. Ultima rafaga w nw
    Barometre: 1033mb
    Estat del cel: seré.
    Hora registre: 00:15h

    Bueno familia aqui ho deixo....i os felicito a tots i totes per el seguiment que heu fet, per aquesta passió per la meteorología i per tota la ensenyança que doneu a aquelles persones que com jo, no hi entenem gaire però cada dia llegin-vos anem aprenent una mica mes;););)
    Bona nit famila, bon seguiment i molt bona feina;)


    Gabriel G.

  • Bona nit,
    Al termòmetre li han posat un moll.... us anava a dir que tenía 6,1ºC, i que a les 23,39 havía fet la mínima amb 4,5ºC, però es que ara miro el termòmetre i 4,7ºC... :oops:
    En fí, quin dia.... no recordo un temporal de vent amb tantes destrosses a Sabadell. No he tingut temps de fer fotos, però desenes d'arbres caiguts, centenars de branques a terra, antenes de televisió penjant, ni un contenidor de brossa a lloc, semàfors partits.... Sabadell és un camp de mines, sembla que haguem viscut un autèntic huracà... Més enllà dels 82,4 km/h que la meva estació, flanquejada per pisos de més altura, ha mesurat, és evident que hem superat amb escreix els 100 km/h. A més les ratxes eren continues, de 70 o 80 km/h donant mitjanes molt altes, de més de 40 km/h...
    No resoldrem el problema de la incompetència política, activant la fase d'emergència del Procicat, a les 15 hs ja amb 3 morts i un accident de tren, i amb el vent, ja clarament a la baixa, i això sense esmentar que tv3 porta 3 dies avisant, però com a anècdota (per sort) us diré que la meva filleta, m'explicava que a quarts de 11, quan van sortir al pati, se li ficava la pols als ulls..... A Aquella hora ja sovintejaven ratxes de 60 i 70 km/h. Ningú té el sentit comú suficient com per decidir, sense que cap polític i/o instància superior, t'ho mani, no treure els nens al pati en una situació tant excepcional???

    Falta una mica de sentit comú!!!
    Fins demà!!

    Estació: Oregon WMR300

    I've run every red light on memory lane
    I've seen desperation explode into flames
    And I don't want to see it again.

  • Company quin programa o aplicació es aquesta que has postejat? Moltes gracies!

    Hola,

    Aquesta web es la del WeatherUnderground. Fà poc dies que he vincul.lat les dades de la meva estació a aquesta web (per cert, per si a algú l'interessa... sense PC connectat 24x7) i estic provant a veure qué tal va. Té coses bones i dolentes... com tot.

    Salut !


    Aprofito.... temperatura actual de -1,4ºC.

    A Sant Pere de Vilamajor - Can Derrocada (280msnm) - Vallés Oriental

  • Bona nit des de Gràcia!

    No acaba de baixar la temperatura coi, carai de forn barceloní!!!

    Ara mateix:

    9,1ºC (Mín: 7,6ºC Màx: 13,2ºC).
    22%
    1026,1 hPa.
    0,0 mm.
    10,9 km/h deuminutals de NW.

    Veurem fins on baixem... tela com s'està desplomant la temperatura cap al prelitoral de Barcelona!!!

    Bon seguiment!!!!

  • Viento: racha máxima de 53 km/hr a las 15:22 h. HR mínima: 18% a las 15:21 horas. T mínima: 7° C, a las 20:48 h.

    Enviado desde mi Blackberry Q10

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • Bona nit,

    Ara mateix a Sarrià 8.1ºC i humitat molt baixa. En el moment que ha anat afluixant el vent la sensació de fred encara ha estat més acusada.

    Deu ni do quin dia més ventat el d'ahir! :ohmy: Al menys per la meva zona ha estat moderat i no ha causat danys materials. Com a molt se't ficaven coses als ulls i la sensació de fred era bastant notòria. La part negativa d'aquest episodi ha estat les tres víctimes mortals com a conseqüència de l'esfondrament d'un mur i per accident de trànsit.
    https://www.aragirona.cat/noticia/2014/1…rts-a-catalunya

    I les fotos que heu anat penjant d'aquest episodi testimoniant perfectament que quan el vent bufa amb aquestes intensitats màximes pot causar molts desperfectes materials. Tant de bo no es repeteixin gaire sovint episodis com aquest.

    Mireu que curiós aquest vídeo: (Em sembla que ningú l'ha penjat encara)

    https://www.ccma.cat/el-temps/Salt-…oticia/2614772/

    Temperatures actuals segons Meteoclimatic: (A dormir amb manteta :lol: )

    ESCAT_tmp_v_2014-12-10.jpg

    I temperatures segons la XEMA, la xarxa d'estacions automàtiques del SMC:

    Sinttulo.png
    https://beta.meteo.cat/observacions/xema

    Bon seguiment!

  • Hola Foreros !
    Menudo temporal de viento, tremendo !
    Hablando de viento... Os paso una Foto de los Highlands escoceses ayer mismo ..... Es fantástica , a mi me encanta ...
    Los escoceses dicen que el tiempo se va a volver endiablado cuando ves caer una cascada y el agua va a la inversa (oposito), mas o menos esta es la traducción !
    Que tierra la escocesa ... Que paisajes, que Meteo... !

    [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/09/8d0fd1cc9618ba579d2fbe0d2c4bf0a0.jpg]
    Un saludo a todos!
    Branco.
    A ver el finde que nos depara... Atentos !


    Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 7,2ºC con 59% de humedad, viento del N a 82 km/h y 1024,3 Hpa, racha máxima de 95 km/h[size=1pt]...[/size]

  • Bon día, para mi este "invierno" ya es mejor q el del año pasado.
    Screenshot_2014-12-10-06-52-09.jpg

    Montmelo 101 msnm.

    FOBIA A LOS ANTICICLONES

    #montmelonoessoloelcircuito

  • No se ve bien, perdón.
    Mínima -0,3.La más baja del año.Vamos bien!!!
    Humedad 77%.
    Simplemente con el último episodio de levantada, el día de ayer, y la temperatura de esta mañana, ya supera el invierno pasado.

    Saludos

    Montmelo 101 msnm.

    FOBIA A LOS ANTICICLONES

    #montmelonoessoloelcircuito

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 7,2ºC con 59% de humedad, viento del N a 82 km/h y 1024,3 Hpa, racha máxima de 95 km/h[size=1pt]...[/size]

    Company lo teu amb el vent es una relació amor odi... :P ara que a molts punts a afluixat o ha marxat surts amb aquests registres :blink:
    Una salutació ;)

    Ja que som aprofito per dir que a punts baixos del Vallès està glaçant, alguns registres de fins a -2 graus. Fins i tot algun una mica més baix com pot ser la Sibèria vallesana amb una mínima de -6'4. :whistle:

    urb. Les faldes del Montseny
    Sant Pere de Vilamajor
    336 msnm

  • Bon dia!!
    Dades actuals de Cardedeu
    Temperatura -0,7ºC
    Humitat 76%
    Pressió 1022 Hpa
    Matí fred,es la primera vegada que aquesta tardor el termometre baixa per sota 0.
    Bon dimecres i bon seguiment!! ;)

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon dia!

    Ha estat baixar la força del vent i desplomament de la temperatura. No falla. :P

    Dades a St. Feliu de Guíxols: [color=#000088]3,6ºC[/color]
    Humitat: 52%
    Vent: Fluix-Moderat, NO (12 Km/h)
    Temperatura de sensació: [color=#000088]0,7ºC[/color]
    Punt de rosada: -6,9ºC
    Pressió: 1029 hPa.
    Temperatura mínima: [color=#000088]2,4ºC[/color]
    Estat del cel: Serè.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia.

    Dimecres 10/12/14.
    Estació del Barri Centre de Cornellà. Dades actualitzades a les 07:30' hores:

    -T 5,6ºC (T Mínima d'avui fins ara)
    -HR 54%
    -Pressió 1029,1 hPa
    -Vent del NNE. 22,5 km/h
    -Temperatura de sensació -3ºC
    -T Màxima 8,8ºC
    -Ratxa màxima vent del NNO. 40,2 km/h

  • Bon dia.

    Primera glaçadeta de la temporada, -1,5°C de mínima, ara ja ha pujat gairebé 1°C, s'ha enterenyinat una mica el cel, la pressió bastant alta, 1025 hPa de pressió, vent en calma de moment.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.