007_2014-11-01.JPG
004_2014-11-01.JPG
buenos tardes des del barri del coll, temperatura actual 18.9º.
os paso unas fotos hechas esta tarde, puesta de sol, sequedad en el parc guell, y vista de barna.
desde el mirador del coll
002_2014-11-01.JPG
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014
-
-
Bona tarda.
Dades actualitzades a les 19:10' hores:
-T 19,4ºC
-HR 81%
-Pressió 1024,2 hPa
-Vent en calma
-T Mínima 15,6ºC
-T Màxima 21,3ºC
-Ratxa màxima Garbí 14,5 km/h -
Bona tarda/nit.
Temp 17ºC
1023 hPa
Nuvols baixos i molta humitat.
Petita excursió avui cap a l,empordà.
Foto de la Muga..desde boadella.
DSCN5722.JPGSalut

-
-
Bona tarda!! Día assolejat avui al Montseny, nomes algún nuvol que semblaba que podría fer la punyeta pero finalment res de res, día tranquil en general. A Terrassa cel mig cobert de nuvols baixos pero sense risc de pluja, temperatura 18,9° segons el mercuri del balcó.
Unes imatges del castanyer d'en cuch i de l'aigua del Montseny!![Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/01/2a53aa0e556e01630e0039d8c25774aa.jpg]
[Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/01/9e37383daff25c34b933a4b48c143792.jpg]
-
Bona tarda des de Cabra del Camp,
Temperatura actual 14,5ºC,temperatura alta per l'època aquí al prelitoral tarragoní de TGN, a 500 msnm.
Us deixo una fotografia que acabo de fer dels núvols baixos enganxats a la serra Voltorera (800 msnm). Humitat elevadíssima per aquí.
LaVoltoreradenit.jpg
Bon vespre!
-
Bona nit.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 18,8º i 75% d'humitat. Cel 4/8 amb estratocúmuls i vent en calma. Màxima 21,3º. S'acaba aquesta immobilitat a tots nivells de la troposfera. Portem dies i dies a Barcelona amb vents molt febles, força núvols quasi estàtics. Avui he estat a Maçanet de la Selva també força núvols amb màxima de 20,5º però a diferència de dies anteriors el vent del sud al sud-sud-oest ha començat a bufar amb cops de 21 km/h. Demà veurem força més símptomes de canvis i dilluns estrenem nova situació. Mirant diferents models podem tenir enrenou amb les conseqüents pauses per força dies. Quin gust per fi notar el vent fred a la cara, a estones sota el paraigua!
No cal dir, ja que s'ha comentat força, que l'octubre a plaça Kennedy al peu del Tibidabo ha sigut força càlid, sense cap registre molt elevat però amb valors superiors a la mitjana gairebé sostinguts al llarg de tot el mes:
Màxima del mes 26,8º. Mínima 13,5º i precipitació molt escassa i més tractant-se del mes més plujós de l'any: 9,0 litres. Anual: 472,7 litres (hauriem de portar 531 litres)A Maçanet de la Selva, el mateix:
Màxima del mes 26,9º. Mínima 7,8º i precipitació 10,5 litres. Anual: 653,7 litres. Aquí la mitjana ja es compleix.Bon seguiment!
-
-
Així fent una aproximació molt a grosso modo del que se'ns ve al damunt a partir de dilluns, comenta el següent:
Dilluns ens passa un front fred que donarà ruixats i tempestes en algunes comarques(no totes) i que sembla que allà on podrien afectar amb més força(pendent de confirmar) seria a l'interior de Girona i nord de Barcelona, des d'Osona-Gironès fins els Vallesos i arribant a la mateixa costa, especialment Barcelonès, Maresme i Selva. Lògicament això demà es podrà afinar molt més...
Dimarts se'ns forma al Golf de Lleó aproximadament la baixa. Una baixa que comportarà una forta baixada de presió i tot i formar-se al Golf de Lleó, com que serà una mica ample en el seu abast, permetrà que les precipitacions puguin fer presència a bona part del País amb baixada brusca de temperatures i nevada al Pirineu baixant de cota acceleradament a partir de la tarda i vespre.
Atenció que cap al 9-10 de novembre vindrà un segon embat de fred i pluges i nevades. I és que tot i que la configuració actual recorda i molt a la que l'any passat ens va deixar sense moviment meteo i sense fred, de moment es diferencia en que l'anticicló de les Açores està una mica més a l'oest que l'any passat i per tant les masses fredes en alçada i les baixes venen a caure gairebé al damunt nostre quan l'any passat quedaven més a l'est agafant-nos més de resquitlló.
FSXX00T_60_2014-11-01.jpg
gfs-0-84.png
-
Si voleu posar els resums mensuals a "NOTÍCIES METEO", hi ha una entrada de "Resums mensuals". El que volgueu. També ho podeu penjar aquí. Ho dic per si algú vol buscar resums de mesos anteriors, trobar-los amb més facilitat.
-
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,2ºC con 90% de humedad, viento del ENE a 2 km/h y 1021,0 Hpa.
-
-
Buenas noches....ya estoy por aquí como cada año cuando el frío asoma y mi tiempo me lo permite. Los que sabéis quien soy sabéis pq. Un saludo a todo el foro y a disfrutar de este foro tan enriquecedor.
Hoy paseito por la Montaña y cesto de Llanegas.;)
-
Darth Maül, tengo una oregon desde hace pocos días: me gustaría saber como consigues el cuadro resumen que has puesto. Y otra pregunta, los gráficos te los hace el software o bien utilizas excel?
Hola,
No sé que modelo de Oregon tienes, pero si puedes conectarlo al PC, existen una serie de programas que te recopilan todos los datos de tu estación, algunos de pago y otros gratuitos. Estos programas tambien te permiten conectar la estación a meteoclimátic o a otras plataformas. En mi caso, yo utilizo uno que se llama Cumulus, y es gratuito.Los datos que pongo, los recopilo de los récords mensuales que me recopila el Cumulus, y esos datos los recopilo y los resumo yo. Las gráficas, las hace el Cumulus, y yo puedo escoger el periodo y las referencia que quiero medir.
El resumen diario, es una opción que tienen estos programas, en base a unas plantillas del NOAA del gobierno de EEUU, y estas plantillas, si estuvieramos en EEUU se las podriamos enviar a ellos.
Y por último está el tema de las medias... Yo los datos los saco de https://es.climate-data.org/location/3039/
Introduzco los datos medios en la plantilla del NOAA y el programa me calcula las desviaciones.Aun así los datos de la página que digo, los tengo en cuarentena. Si encuentro datos mejores, los modificaré...
Ahora mismo haciendo la mínima, 15,3ºC. Máxima de 21,7ºC
Saludos!
-
Bona nit.
Dades actualitzades a les 23:00' hores:
-T 16,6ºC
-HR 88%
-Pressió 1024,1 hPa
-Tramuntana 1,6 km/h
-T Mínima 15,6ºC
-T Màxima 21,3ºC
-Ratxa màxima Garbí 14,5 km/h -
-
Bon dia familia.
A Badalona minima de 14,4ºC.
Avui ja sembla que podrem tindre ruixats cap el sud de catalunya,zona de ports de tortosa,aquets ruixats serien febles,li podriem dir plugims,temperatures mes baixes o semblans amb vent de migjorn amb tendencia a agarbinarse.
Dilluns. Ja tindrem mes ruixats cap al centra i sud de catalunya,que podrien ser de caracter moderat,pero en conjunt jo els veig febles,temperatures baixan.
Dimarts.Pluges que amida que vagi pasant el dia s'anirien generalitzant de sud a nord,serien pluges de moderades a abundants puntualment,sobretot nord-oest,amb una cota de neu que aniria baixant dels 2000 als 1600 a 1300 aproximadament,un bon gruix tindra el pirineu mes occidental,temperatures amb clara baixada.Deixo mapa de precis.
66-574SP.gifDimecres.Les pluges i ruixats anirien cada cop mes a la baixa pero sense fer net,ruixats que podrien apareixar a cualsevol punt del pais,la matinada podrien tindra una enfarinada cap els ports de tortosa,ja que tindran a 500hpa la de -25 i a 850hpa la de +1 o +2 amb una cota de neu al voltant de 1400,de totes maneres seria poca cosa si arriva a caure,deixo mapes.
78-21SP.gif75-7SP.gif
75-574SP.gif
Dijous.Mati força fred i esperant el proper canvi que no trigaria gaire.
Deixo mapa de les temperatures a 850hpa per Dijous mati.102-7SP_2014-11-02.gif
Bon seguiment i disfruteu de la dinamica inestable que estem a punt de començar.
salutacions.
Joan. -
Bon dia desde Cardedeu
Temperatura 10,4º
Humitat 94%
Pressiò 1019 Hpa
Cel serè
Bon diumenge i bon seguiment!! -
Per avui diumenge cal esperar una jornada amb cels variables a litoral i prelitoral de Tarragona tota la jornada. Alguns núvols al matí també a litoral i prelitoral de Barcelona i Girona però amb tendència a anar a menys a mesura que avanci el dia.
Presència al matí d'algunes boires en zones de l'interior de Tarragona i sud de Lleida que avui però es disiparan amb més celeritat que no pas en les darreres jornades. Augment dels núvols a la tarda en el sector del Pirineu de Lleida.
A mesura que avanci la jornada aniran progressant núvols prims d'oest a est. Així mateix, avançada la tarda i vespre podran arribar nuvolades de l'Aragó que podran donar alguns ruixats especialment al sector nordoest del País però també de forma dispersa en alguns punts de les comarques de Lleida i interior e Tarragona.
Les temperatures mínimes no patiran variacions rellevants respecte ahir dissabte excepte en alguns punts del litoral i prelitoral on podrien ser més altes en zones ennuvolades. Les màximes seran més baixes a muntanya i centre del País, però tendiran a pujar a l'interior de Tarragona i sud de Lleida així com especialment en alguns punts del litoral i prelitoral del nord de Barcelona i sobretot Girona.
MATespecial.GIF
-
-
Avui diumenge a Barcelona ens espera un dia en que els cels seran variables al matí amb tendència a obrir-se moltes més clarianes de cara a les hores centrals del dia i tarda i en que molt probablement els núvols tornin a augmentar de cara a finals de tarda i vespre.
No s'espera pluja.
Les temperatures sense massa variacions respecte ahir dissabte.
Atents demà dilluns per que amb molta probabilitat plourà a la ciutat i fins i tot tenim risc elevat de tempesta. Però això ja seria demà dilluns. Avui diumenge per tant, darrer dia de tranquilitat.
nvolsiclarianesblanques.gif
-
Bon dia des de La Molina.
Ara estem a 0.8º amb un 75% d'humitat.
Cel completament sere i els prats compltament blancs de gebre.
No hi ha gaires bolets , ja fa dies qu no plou i els boscos estan bastant secs.Enviat des de el meu GT-I9070 utilitzant Tapatalk
-
Bon dia:
Se van normalizando por aburrimiento las temperaturas y parece ser que durante ésta semana llegará el otoño de verdad.Temperatura minima y actual; 13ºC
Humedad; 85%
Presión atm. 1.085 H/pa.
Cielo semicubierto con mala visibilidad.Bon diumenge a tots.
-
-
Bon dia.
Diumenge 2/11/14.
Estació del Barri Centre de Cornellà. Dades actualitzades a les 08:00' hores:-T 14,7ºC
-HR 88%
-Pressió 1022,3 hPa
-Gregal 1,6 km/h
-T Mínima 14,3ºC
-T Màxima 15,7ºC
-Ratxa màxima Gregal 12,9 km/hI així ha estat la sortida de sol d'avui diumenge:
_B021049.jpg
-
Matí de diumenge que ens llevem a Santaco amb cels variables, amb coloracions ataronjades indicadores de canvis a 24 hores vista i amb temperatura mínima assolida de 13,8ºC.
20141102_081045.JPG
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!