Ja ens aniriem a la 2ª quincena de febrer. La primera pinta moooolt tranquila i sense "fred".
Posts de joanbcn91
-
-
Tots els models han tret la precipitació de cara a aquesta tarda... No passa res!! Aixo acaba de començar!
La xerrada en temps real al: Tenim grup de Telegram!!https://t.me/joinchat/AAAAAD_wZ0plq-XGrdL9hw
-
El forum va FATAL.
He creat un grup de Telegram per seguir tota la novetat i la Neu. -
Compañeros,
os muestros unos mapas que se ve en máximo detalle la situación de mañana. Se pone interesante a partir de mediodía.[color=#bb0000]Temperatura a 500hpa de -29/-30ºC[/color]
[Imagen bloqueada: https://pbs.twimg.com/media/C276sJgWEAAxpwk.jpg]
[color=#bb0000]Temperatura a 850hpa de -3ºC[/color]
[Imagen bloqueada: https://pbs.twimg.com/media/C276sJfXAAE-kUa.jpg]
[color=#bb0000]Precipitación HIRLAM (De los más fiables a corto plazo)
[/color][Imagen bloqueada: https://pbs.twimg.com/media/C276sJgXEAE69iN.jpg]
[Imagen bloqueada: https://pbs.twimg.com/media/C276sJhWIAIqOls.jpg]
Cota TEÓRICA de nieve 300-400m en zona BCN. Desplome eso sí si cae con intensidad.
¡A disfrutar! -
Demà tothom de BCN a Begues!!! :woohoo:
El HIRLAM que a curt termini es MOLT fiable.
[Imagen bloqueada: https://www.aemet.es/imagenes_d/eltiempo/prediccion/modelos_num/hirlam005/2017012400+033_ww_jsx0t033.gif]
[Imagen bloqueada: https://modeles.meteociel.fr/modeles/gfs/runs/2017012406/gfs-1-30.png]
[Imagen bloqueada: https://modeles.meteociel.fr/modeles/gfs/runs/2017012406/gfs-13-30.png] -
Que no cambien los mapas!!
La minibolsa pequeña pero "matona" del miércoles promete MUCHO.
-28/-30ºC y -3/-4ºC acompañado de bastante precipitación.
Cota 200-300m mínimo eso sí, pero puede quedar buena postal en todo el prelitoral y sitios como Begues o Tibidabo. Aunque contra más al norte más pillarán... Veremos las updates de mapas mañana. -
Cita
Aclarir que el clima de Dénia i el de la Marina Alta en general, que es on està nevant, no té res a veure amb el de la ciutat d'Alacant a sotavent dels vents de gregal, que son els que estan fent nevant hui.
Dénia té una mitja anual d'uns 850 mm, i alguns pobles de la Marina Alta freguen els 1.000 mm, mentres Alacant ciutat té uns 300 mm. I també, la mitja de neu a Dénia és molt superior a la d'Alacant ciutat.
@alberttucci vaja vaja "sentit comú".
Primer contrasta dades. Seguint perquè en cap moment he comparat BCN i Alacant. Només he donat a pensar que lo que ens encantaría a tots seria que lo que ha caigut a Dénia fos a BCN.
Un salut
A la Pica d'Estats no han batut el récord històric però s'han quedat molt a prop. Sinceramente quan no neva pero tenim un onada de fred "normal" es disfruta molt menys. Aquesta vegada veient els valors que tenim a tota Catalunya... es disfruta no tant pero molt més. ¡A disfrutar!
-
La grossa se l'han emportat al litoral d'Alacant. A BCN res de res. Esta caient/ha caigut un bon paquet i tot blanc, lo que esperàvem aquí. Com sempre... BCN res. A continuar esperant. Això si, disfruteu del..fred intens que tenim.
-
Gavà (Cota 0) tenim ara mateix 0,0ºC!!! Brutal!
-
Esta ola de aire frío durará 7-9 días. Como ninguno haga para nevar.... Va a ser ya tremendo. Misión imposible vaya.
-
Mal dia per estrenar-se a la neu. Agafa pedres per les butxaques i vigila no prenguis mal.

¿Per què? Si serà molt complicat per tema meteo.... vaig la setmana vinent. en principi neu poca... perque ho dius?
-
Dissabte pujem a La Molina. I es el meu primer día de ski!!!!
¿Com veieu el temps? Sembla que nevarà pero poc. La grossa vé a partir de diumenge no?Gracies!!
-
Mostrar más
Tú i en Carles des bordes heu estat els privilegiats de viure la primera nevada de la temporada! enhorabona!!!
Però ara perdoneu-me un off topic!, suposo que el teu avatar obeeix a que vas neixer l'any 91, oi?, doncs m'han vingut a la ment uns recors d'aquell any a la Vall d'Aran i els vull compartir!
L'any 91 estava fent la mili a Girona (no sabeu el que us heu estalviat els més joves!). A mitjans d'octubre els comanaments van decidir fletar un autocar per anar de campament a la Vall d'Aran, en plan turisme!!! i van demanar voluntaris, apasionat de la muntanya com sóc em va faltar temps per apuntar-me!.
El viatge va ser tota una odisea!, de Girona a Barcelona, varem passar per davant de Molins de Rei (aleshores sense mòbil per poder trucar), El Vendrell, Lleida, i aleshores enfilar cap el Pirineu (8 hores de viatge!!!).
Quan ja estavem a l'Alta Ribagorça per una carretera d'un sol carril per sentit plena de corbes (res a veure amb la carretera actual), ens vem trobar un camió de transport de bestiar ple d'ovelles volcat incomprensiblement en mig de la carretera, no podiem passar.
Aleshores el capità es posa d'empeus i solemnement ens diu:
Reclutas!, vamos ahora a demostrar de qué es capaz el glorioso ejército español!!!, vamos a bajar y a levantar el camión!!!, ens vem quedar tots... Osti!!!
I dit i fet!, baixem, ens distribuïm al voltant del camió i tots a una l'aixequem!!!!
Oeeee!!!, tothom es posa a saltar d'alegria!, però.... el camió es posa en moviment!!!, ningú havia reparat en el frè de mà!!!, varem intentar parar-lo però no varem poder!!!, ens varem quedar atònits veient com s'estimbava muntanya avall amb tots els bens a dins...
El conductor estirant-se els cabells... agenollat, plorant....
Amb el cap baix varem pujar a l'autocar i varem fotre el camp....Quan varem travessar el túnel de Viella estava nevant!!!, havia uns 15 cm de neu a tota la Vall, (els militars no seguien el temps del Picó!) varem enxampar la primera nevada de la temporada i nosaltres arribavem amb el famós jaquetó tresquarts com tota indumentària d'abric!!!
Varem passar molt de fred però va valdre la pena!, ens van portar a recòrrer tota la vall, tot nevat, en plà turistes!, surrealista total!.
Varem intuïr que eren els comanaments els que volien fer turisme i nosaltres erem la coartada!!!. Tret de l'episodi del camió d'ovelles i malgrat el fred va estar bé!.Salutacions i a veure si torna a ploure en les immediates hores!
Bon seguiment!
Molt bona història company!
Ja estic a casa, he gaudit molt. Hem estat a Pla de Beret-bonaigua i Sant Maurici i tot increïble.
Ha sigut un cap de setmana llarg (desde dijous) inolvidable
-
O tant!!! Que bo que està!!
-
Deus estar eufòric!!!! Jajaja
Quin cap de setmana més rodó has trobat!
Quina enveja!!! Jajaja
Passeu-ho bé i vigila amb la carretera!Moltes gràcies!! La veritat és que si! Encantat! Demà abans de tornar cap a Barcelona passarem per el Port de la Bonaigua, que en principi per el matí farà una mica de sol inclús y es podran fer bones fotos!!
-
Nevant desde fa mitja hora a Vielha poble!! Vinc de Baqueira y TOT blanc!!!
-
En Vielha plou amb ganes però a les muntanyes tot és neu ja!! Cota actual a uns 1.500m y baixant "ràpidament". Aquesta nit neu a Vielha segur!!

Ara agafarem el cotxe 10 minutets cap a Baguerge o Baqueira per veure nevar!
-
Bon dia nois desde Vielha!
Tot solejat ara mateix. Sembla que la predicció s'ha adelantat 24h ja que sembla que començarà a nevar a Vielha demà tarda-nit. Que bé!!!! Si no a més tardar diumenge al matí pujant per el port de la bonaigua espero veure un gruix bonic
-
Tota manera no facis massa cas per que pel que fa al Pirineu en aquest tipus d'entrada freda, els models ara veuen un horari de caiguda de cota i en una sola actualitzacio et canvien l'horari i cau la cota 24 hores abans del previst. Per això dic, cadenes sempre!!
I sent Vall d'Aran ni cas de mapes en quant a cotes. Ja ho veuràs!!
Genial!!! Estic mirant tambè (no sé si es molt fiable) la web snow forecast y a partir de dissabste tarda caurà un bon paquet a Baqueira i veurem si es desploma la cota....
Per cert, ¿Quina es la actualització més "real" del día? Es per estar atent a la de avui a veure com s'actualitza!
Moltes gràcies de noy, m'has ajudat en decidir qué pujar!

-
Cadenes en temps d'hivern...SEMPRE!!
Ara bé, segons els mapes, a la Vall d'Aran fins diumenge al vespre no començaria a caure la cota de neu a nivells mitjos. Cap a final de la tarda o vespre podría nevar(si hi ha precipitació) cap als 1400-1500m i baixant progressivament cap als 900-1000m cap a mitjanit o ja matinada de dilluns. Al llarg de dilluns baixaria encara més.
Moltes gràcies. Ja que pujem espero veure nevar encara que sigui una estoneta.. que no tot sigui pluja, si no quina escapada "més bonica"...
Pujarem en cotxe dissabte a Port de la Bonaigua que està a 15 mintus de Vielha i está a quasi 2.100m,.Gràcies de nou!