Posts de Kalamot

    Segons diuen des de Gavainfo, aquesta matinada les primeres precipitacions han estat de neu al voltant de l'ermita del Brugues i el camp de tir (a mig camí de Begues) però ràpidament ha passat a ser pluja i potser ja és tot fos,
    També diuen que ha caigut algun floc de neu testimonial al poble,

    Bon dia
    Per Gavà terres mullats, però molt poca cosa que ni tan sols ha registrat el pluvio.
    Ara tenim 4,9 °C i la mínima de moment de 4,7 °C
    Fa una mica de vent de NO de 13 km/h i que fa que tinguem una sensació de 2 °C
    La humitat del 79%
    1014 hPa estable.
    Cel cobert per Estratocúmuls amb alguna clariana a la banda de mar.
    Bon seguiment

    Bon dia
    Gavà ara tenim 3,4°C I 34% HR.
    Bona llampegada enfront de la costa de BCN I potens CN.
    Avui potser veiem una sortida de Sol fotogénica.
    Diuen que "no hay dos sin tres" dons PC está KO I la aspiradora també, ja trémolo
    Ànims que això ja es a tocar.
    Bon seguiment

    Enviado desde mi Redmi Note 8T mediante Tapatalk

    Bon dia
    Per Gavà ara tenim 4,7ºC i la mínima de 3,1ºC
    Encara falta una dècima per igualar la mínima de 2020, tot arribara.
    Ara la temperatura aparent es de 3ºC però si bufa una mica de vent baixa a 1º
    1020 hPa
    73% HR
    14 km/h N (ultima hora) ara tenim clama.
    Bon seguiment i paciència.

    La del 1956 no la recordo perque tenía 1 any, la del 62 perfectament, tenía cuasi 7 anys, y la del 85 va ser apoteosica per el fret la durada y las nevadas que van caura, era el tren perfecta, el primer vagó, a la setmana aproximadament envestida del segón, y asi una altra, , molt de fret vam passar y a mes amb continus taills de llum, un desastre, i a mes aqui dalt al barri del Coll era massa.


    La del 62 com dius va ser apoteòsica i ademes caòtica, no es podia enterrar als difunts, els pujaven als terrats, cues enormes per anar a buscar petroli a la benzinera per les estufes, varen baixar les llevaneus d'Andorra i va vindre l'exercit amb maquinaria per retirar la neu, al cap d'uns dies la neu ja no era blanca, tot eren piles de neu negre per la pol·lució de les industries, almenys al meu barri del Poble Nou .Era l'epoca dels panellos a les mans.
    La del 85 va fer molt de mal perquè la neu que va quedar als cables d'alta tensió es va glaçar i varen caure moltes torres. las comunicacions entre serveis també van fallar al caure repetidors, un caos.
    Tampoc recordo el 56 però diuen que va fer molt de fret, i estufes poques.

    Bon dia.
    En primer lloc Molt Bon Any a tothom.
    Sembla que vol entrar la pluja per la costa del baix Llobregat.
    Ara a Gavà tenim 9ºC clavats i la mínima de 7,3ºC
    1005 hPa
    70% HR
    10 km/h N i cop màxim de 26 km/h
    Cel tapat i sembla que d'aquí a poca estona tenim la pluja damunt, tinc dubtes si es una pluja intensa o que caram es, perquè la visibilitat es molt reduïda cap a mar.

    Un plaer retroba ros per aquí i que passeu un bon cap d'any.
    Una abraçada i bon seguiment

    Companys, no sé perquè em sembla que tinc l'anyada més antiga del fòrum, la del 53!, no vaig conèixer l'Ermessenda ni en Ramon Berenguer, pel que diu en Josep Maria dec ser contemporàni d'en Carlemany.
    Això si, podem presumir d'haver trepitjat la neu del 62! Ho podríem posar a la firma!


    MOLT BON ANY A TOTS, SALUT, SALUT i SALUT!!!

    La millor dècada, jo tampoc vaig conèixer Ramon Berenguer i companya, però vaig fer la mili amb llances i coraçes. i meterologicament parlant també va ser una dècada de molt i molt de fred
    Molts bons records de la nevada del 62, tampoc so esperava ningú i va caure 1 metre de neu.

    Aprofito per desitjar a tothom un 2021 ple de salut sobre tot, i bons seguiments com el que ens toca aquests dies.

    Una masa de aire de origen ártico envolverá buena parte de España con frío helador durante los primeros días de 2021, hasta el punto de que casi toda la península se congelará de noche y los termómetros marcarán menos de cinco grados en amplias zonas de la mitad norte y en el interior del sureste peninsular, y el domingo podría producirse la primera ola de frío del año.

    Llegan los avisos en 3/24 tambe, (el conseller Samper)

    Ahora si que es una ola de frío , no un “PET”sobre todo por su duración!!!

    Vamos a la playa Josep???
    :silly:

    Pase lo que pase, que nos quiten lo bailao, y lo que nos queda.

    He trobat un llibre de Manuel Toharia, potser algú el recordi.
    El libro del tiempo
    Ediciones 99, penso que es del any 1972.
    Parla de El tiempo y los animales, tecnicament es diu "zooscopia" i també de el tiempo y las plantas "fitoscopia"
    Diu el seguent...... Igual que la fitoscopia,respecto a las plantas, la zooscopia nos enseña, de forma bien poco cientifica a menudo, cómo predecir el tiempo observando exclusivamente a los animales.

    A parti d'aqui posa 5 pagines de diferents exemples y reaccions dels animals, també de refranys etc etc.
    Fa referencia al...... Manual del observador de J.Mª Jensá "predicción local sin aparatos"
    Bon dimecres.

    Bon dia.
    6,9ºC a Gavà que es la mínima de moment.
    El windchill es de 5,3ºC
    La temp. de sensació es de 4ºC
    1008 hPa
    62% HR
    15 km/h NW i un cop màxim de 54 km/h NW
    0.0 mm
    Aquest any no arribaré al 1000 mm per ben poc, faltaran 47 mm, no obstant es l'any amb mes precipitació acumulada des de que tinc registres.
    Bon seguiment.

    Bona tarda Kamalot,

    No tiris la tovallola, el temps no es una ciència exacte, per sort.

    Recorda el 2001, per el fet, que van anunciar el día abans, nomès neu, al Empordar, i ja sabem el que va pasar.

    Com diu en Jordi Roca, bona tarda Jordi, pot quedar en res O NO..........ja veurem. L'ingredient principal, que es el fred, el tenim.


    No tiro la tovallola, abans el contrari així tindrem la sorpresa si no ho esperes, una dels últims cops que va nevar aprop, no va passar del Llobregat per avall, i a Barna amb 10 cm.
    Aviam com acaba, aquí a casa nostre si que va d'un pam o dos, i el Llobregat algun cop te la última paraula.
    Sempre queda el record, i la esperança de que el 62, 85 etc will return
    Bon seguiment

    Bona tarda.

    Ara tenim per Gavà 11,4ºC i comença a baixar lleugerament, la mínima de 7,9ºC
    1001 hPa
    47% HR
    15 km/h W i cop màxim de 63 km/h de Ponent.
    Per Gavà no espero res de neu (tan de bo estigui equivocat) en tot cas tindrem que fer el clàssic que es anar a Begues si cau alguna cosa per aquí.
    Ja estic content amb el seguiment, si arriba a nevar prop d'aquí ja seria el colofón d'un any complert.
    Bon seguiment

    Bon dia
    TRAMONTANA se va, Evas se va al Ecuador aquí quedarem 4 i el cabo, ja enviareu algun whatsapp de tant en tant. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

    Per Gavà continua al vent ara fa poca estona 58 km/h
    La temperatura es de 11,7
    windchill es de 9.4ºC
    La sensació ara es de 7,3ºC fa una estona de 4ºC
    La pressió sembla que vulgui baixar una mica mes, ara 994 hPa
    HR 46% també amb tendència a baixar.

    Bon seguiment