Posts de xavier.guissona

    Per aquí seguim dins el congelador amb temperatura negativa tot el dia ( -0.2º C ara mateix ),és el 2º dia mes fred de l'any,despres del dia 6 ...Pinós i Camarasa també están sota zero...la boira és la culpable... no s'esvaeix per que avui el sol esta mig tapat de núvols i no te prouta força ( vamos,crec jo per que no veig res ) i per que no bufa vent destacable...els demés registres sota zero corresponent dalt de les muntanyes,bona tarda

    Bon dia

    Avui estic a la feina i no os puc mostrar imatges :unsure: ...només dir que el fred és molt rigurós aquí,hem començat amb cel seré a la matinada amb -4.9ºC de mínima...a les 05:45h s'hi ha posat la boira mooolt espessa i la gelada és forta i molt blanca,boira gebradora ara mateix amb -0.6ºC encara,vamos que seguim amb molt fred i sense veure el sol per 4º dia ! quan vingui el fred fort será terrible,a la que s'encalmi el vent ja podem preparar-nos ja que ,aquest hivern jo no se si es per la gran humitat com a consequencia de les abundoses pluges de la tardor...a la que s'encalma el vent,la boira apareix,tan amb anticicló com sense ,i el fred és intens,especialment des de principis d'any.

    Caray Zoltan,si aquest és el teu primer missatge...no comences amb gaire esperit constructiu ! aqui tothom aporta el que millor sap en llibertat,si a vegades,no ens agrada un comentari,com es lògic,doncs passem al seguent i cap problema,...aqui agafem lo que ens interessa,i no sempre és el mateix per a tothom,som tots molt diferents..d'aqui la riquesa d'aquest fòrum,company ;)

    En Francesc Mauri ha dit que a l'observatori de Pujalt porten el Gener mes fred des del 2005...doncs ja pot ser,he fet el promig de les temperatures mitjanes d'aquest Gener d'aqui i hem surt de 0.78ºC ,Novembre i Desembre van ser molt càlids ,però Gener està sent fred per algunes zones,com l'altiplà central...i per lo que es veu,mooolt mes que ho serà !! per cert,estic veient bastants pagesos sembrant el cereal,és la darrera oportunitat..és la sembra a la dessesperada,que no esperen mes,ni que vingui l'onada de fred.

    Bon dia peña!

    Mapes que fan por...esperem a Diumenge per començar a lligar al sac...mentres tant,aqui ja és el 3º dia sense veure el sol,amb boira que avui és mes alta, es mes orogràfica i ja li queden les hores comptades..però temperatura baixa tot el dia,0.7ºC de mínima,1.9ºC actuals...doncs he anat a buscar la gebradora,on hi ha el limit...i he tingut que pujar bastant amunt,ja en terres solsonenques,cap als 800 mtrs,al terme de Llobera...imatges dels boscos i detalls de les filigranes damunt les argelagues

    IMG_0455.JPG

    IMG_0471.JPG

    IMG_0468.JPG

    No Xavi, no em faràs canviar pas d'opinió, no hi ha res més fastigos i ensopit que la boira, la odio, m'estimo mil vegades més fred amb sol que això d'ara, que faci una bona gelada a la nit i tant fred com vulgui al mig del dia però amb cel despejat. No cal dir que amb pluja o neu molt millor.

    Bon seguiment.


    A mí m'agrada tot...això que comentes també,es clar...bones glaçades al matí i cel radiant,pluja i neu...però també uns dies de boira a l'hivern...mira ara et diré els beneficis que comporta i el que jo sento :
    la boira és molt beneficiosa pel camp i els boscos,especialment a l'hivern amb anticicló sense pluges,preserva de les fortes gelades,reté l'humitat i en deposita de la millor manera,quan és freda,forma fantàstiques joies de gel,ens dona moments de quietud,repós,introspeccíò,quan sortim a dona un vol,agraim tornar a casa,deforma els paisatges,creant una dimensió diferent,és molt artística,quan conduim doncs hem de reduir velocitat i ens tornem molt mes prudents,ja esta bé,que sempre correm per tot...l'unic que jo veig dolent es que si dura varis dies,la manca de sol també passa factura amb l'estat anímic a molta gent...ja tenim tot l'any restan per pendre energia solar

    Bona nit

    Primer de tot que bé que ja no bufa gens de fogony,tal com ha dit el company carbo de Setcases...també es nota aqui,i a mes,millor escenari ja que ell te inversió tèrmica en canvi aqui per fi pot baixar la temperatura fins que vulgui !! com s'agraeix la calma del vent,sigui anticicló o un altre cosa...aqui ja estem a -0.7ºC , que amb humitat elevada donaran una bona glaçada si no s'hi posa la boira,que també pot ser...en quan als mapes,van pel bon camí...és un camí molt llarg,però ,esperem que no es torcin gaire.bon seguiment

    Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 7.4 °c, mínima 5.2°c, 85 % humedad, 1022 hpa, viento de mestral 8 km /h y despejado.
    Pues si JMSA la nevada del 86 fue casi o tanto como la del 2010, había medio metro, estuvimos casi 15 días con una temperatura bajisima, os diré que las cañerías casi cada día se reventaban, aquello fue un caos, pero fue divertido :P :P, espero que este año sea igual. Buen seguimiento.


    els aficionats al temps com nosaltres...com mes vells,menys seny !!!!!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: ..es una diferencia respecta a la resta dels mortals, la méteo ,amb els anys passa factura
    Aqui " return of the boira ",lluny d'aclarir-se,encara baixa mes amb 5ºC ara mateix

    Bona nit

    Avui maxima alta de 9.9ºC i molta humitat,tot moll...curiós ball de la temperatura en funció del vent,aquest vespre parava a estones llavors la tempe baixava amb força,tornava el vent (fluix i del SSW) i tornava a pujar...ara ja ha encalmat i la tem. baixa maca cap els 3ºC...tot sembla indicar que la boira pot tornar,però de curta durada...vistos els pronostics.,és una pena que la curta entradeta freda que hem tingut,a mes de ser curta,no podem aprofitar l'aire fred residual (de les fondalades ) per culpa del vent càlid d'origen zonal que no el deixa encalmar i enmagetzemar :angry: aviam si ve el fred per quedar-se una bona temporada !

    Bona nit.

    Mínima de -2,7 i máxima de 15,1 :angry: Anticicló, on ets? Cel enteranyinat i visibilitat regular. Vent de mestral fluix.

    Avui he estat a la Segarra. Al matí, a Cervera, alguns carrers estaven gebrats i relliscaven. Hi havia boira cap a Calaf i potser ha arribat en algún moment a la capital de la Segarra. A l´autovia, he vist un camió llençant sal. Avui el fred era més humit, o a mi m´ho ha semblat.

    xxxss ! no mencionis a l'anticicló !!...que tal com esta la situació emocionant s'et menjaran viu !!!!!! :lol: :lol: :lol:...jo també el trobo a faltar ( ja que no hi ha res millor...),però callo...