Moltes gràcies per l'aclariment Jordi.
Posts de kithor73
-
-
Per cert, tinc un dubte.
Creia que aquests aiguats havien estat produïts per una Borrasca Mediterrània i no per una DANA, però arreu veig que es fa referència a la DANA i la Gota freda. Algú m'ho pot aclarir?Gràcies.
-
A Montblanc hem recollit 107 litres (dades Meteoprades) i a les capçaleres del Francolí superant els 200 amb escreix, amb la lògica riuada. BRUTAL i CATASTRÒFICA!!!
L'any 1994 va caure quasi el doble d'aigua, el riu Francolí va baixar moltíssim més i durant més temps (recordeu el que va passar al Serrallo de Tarragona). Però aquest any s'han produït moltes més destroces per aquí la Conca. M'hi he estat passejant, i ho he estat pensant i la diferència ha estat en la intensitat de la precipitació de les 20 a les 12h i l'altra que els ponts han quedat taponats per molts arbres, de manera que han actuat més de presa que de pont, aquest ha estat el motiu pel que han desaparescut algunes cases i altres s'hagin vist molt afectades. Per sort no ha durat ni una hora més, sinó les conseqüències haurien estat molt pitjors. -
A Montblanc, fins fa vint minuts portàvem uns 12 litres perfectament caiguts, pluja d'anar fent tot el matí.
Amb la que comença a venir-nos a sobre, en no res ja n'han caigut cinc més i sembla que la cosa va per llarg.Vinga va, que la cosa promet!!! :whistle:
-
En caiguin 50 o en caiguin 100, tots molt ben vinguts.
A la Conca de Barberà portem un dèficit de 200 litres/m2. Aquesta pluja és or.Sobre si que caiguin pluges torrencials és aigua perduda o no, és relatiu. Opino que les pluges torrencials formen part dels processos naturals de la nostra zona a la que estan adaptats tots els organismes dels diferents ecosistemes que hi ha. Per als cultius i els boscos, és millor l'aigua que es pot retenir al sòl i es pugui absorvir millor (si cauen 150 litres, només n'aprofitaran 50, la resta anirà al mar o embassaments), però per als ecosistemes marins, un bon aport de nutrients provinent de la desembocadura dels rius quan hi ha una riuada és fantàstic, incrementarà el plàncton i, en conseqüencia la pesca. Amb les riuades, es modifiquen cursos dels rius, l'erosió que es produeix forma nous paissatges i hàbitats que seran ocupats per altres organismes iniciant una successió ecològica. Fins i tot els fangs i llims que el desbordament dels rius aporten a les seves lleres seran un bon aport de nutrients per als boscos de ribera, ecosistemes i conreus colindants. ETC, etc, etc.
Una altra cosa és que es puguin produir danys a conreus, zones urbanitzades, ports, etc... tots ells ubicats en zones inundables. Tots aquests danys no són desitjables, però són inevitables a mig/llarg plaç si ocupem llocs per on pot passar l'aigua. És una cosa que s'ha d'evitar no ocupant zones inundables o assumir el perill si es fa.Salutacions.
-
Ostres Jordi Roca, amb això que dius ja m'estic posant nerviós. :woohoo: :woohoo: :woohoo:
A veure si claves la previsió.Salut.
-
Bon dia,
A Montblanc avui mínima d'11'3ºC i esperem una màxima al voltant dels 24. A l'espera dels possibles canvis de la setmana vinent, que els camps i els boscos tornen a estar secs.
Salut -
Ha petet, es vëia venir. Ha caigut una bona tempesteta. Curta però intensa. Tres litrets més :cheer:
Torna a sortir el sol plovent. Quin dinamisme, m'encanta. -
A la Conca es va carregant de núvols altre cop, creixen molt rápid. En molts llocs torna a ploure. Hi ha molta humitat i fa molta xafogor.
A veure si a Montblanc ens cau alguna tempesteta més.
:whistle: :whistle:Salut
-
Hola la Gorra sóc de Montblanc, però he anat a Fer un tomb.
Les vistes des de Prenafeta sôn fantàstiques.Salut
-
15690508004681880984237.jpg
Acabant la primera tongada de pluges a la Conca de Barberà. Esperem que no sigui la darrera del día. Esque no m'hi ha mal prou.
De moment a Muntanyes de Prades porten entre 5 i 25 litres. Ha plogut més a la part que mira al mar.Salut.
-
Parlo de la Conca de Barberà.
-
On he de firmar per a caiguin 20-30 litres?
M'agrada molt anar a buscar bolets i amb això ja asseguraríem el giro.Salut.
-
Bones des de Montblanc.
Tot i que aquí no ha mullat el terra, estic moooolt content per la tempesta que ha caigut a la part nord de Muntanyes de prades. 46,4 l/m2 a Prades, 17.4 a Rojals i vora la quinzena a la vall del Riu Brugent (dades extretes de Meteoprades) i em comenten que amb pedregada inclosa.
Aquests dies he anat a fer caminades per les parts altes i, després de les pluges de finals d'agost i l'11 de setembre, ja tornava a estar tot bastant sec. Durant la darrera setmana ha fet bastanta calor.
El bosc tornarà a fer goig.
A veure si el dissabte tornem a tenir regada. Pel poc que se, he estat mirant alguns models i sembla que, encara que no ha de ser molt abundant, sí que podem arreplegar entre 10 i 20 l.salut
-
Què ha passat amb tot el que se'ns venia a sobre??
-
Bon dia a tothom.
No escric gaire però us segueixo sovint i trobo molt interessants les aportacions que fan la majoria d'usuaris. La veritat és que disfruto i aprenc molt. És un fòrum molt didàctic i en general tothom és molt respectuós. Felicitats!!!Visc a Montblanc i no em puc queixar de com ha anat aquest agost pel que fa a la pluja, 57 l/mm2, que vistos els darrers anys és un luxe, però les pertorbacions que estan afectant el nostre territori al setembre ens estan fent el salt i, la veritat, en volem més. Com ho veieu aquesta tarda-nit-matinada per aquí?
Salutacions i gràcies.
-
Buenu, buenu. Quina gran día per Montblanc. Una 35l Per muntanyes de Prades de 20 a 50 l. Una pasada, tenint en compre que en tot el maig portàvem 14l i molt de vent, que Ho hacia eixugat tot.
Estic mooolt content. Així s'encara l'estiu d'una Altra manera.Salut.
-
Bufffff! últimament no tinc temps de conectar-me i avui he alucinat. En dos dies ens hem quedat sense fòrum i l'hem recuperat.
Moltíssimes gràcies Alfred i companyia, SOU ELS MILLORS!!!!!
No deixeu mai de ser com sou, gràcies a vosaltres som un grapat la gent que pot gaudir d'aquesta afició que és la meteo.
També volia comentar que de gent tòxica sempre n'hi ha hagut i sempre n'hi haurà, això no ho podem evitar. Quan els detectem els podem eliminar, però sempre n'hi haurà.
El meu avi era pagès i un gran aficionat als bolets i a la neu (li encantava), així que imagineu-vos els pals que es va endur vivint al país on vivia (pèrdua de collites, plagues, anys sense bolets, anys sense neus, etc.). Però, sempre amb un somriure a la cara, em dèia: "Marc, si ens hem de barallar amb el temps que fa, ho tenim fotut, sempre tindrem les de perdre".
Aquesta frase la he aplicat sempre amb la meteo però també a la vida quotidiana. La gent tòxica és com una gran sequera, una plaga o un any sense neu ni fred. Hi són, i no ens hi podem posar pedres al fetge, sempre hi seran. No podem permetre que aquestes persones puguin influir el més mínim en el devenir d'un fòrum com aquest. N'hem de combatre i eliminar les que puguem, però també hem d'aprendre a conviure amb elles.
Ho veig com una plaga d'escarabats de la patata. Quan apareixen apliquem el tractament que decidim i n'eliminem la majoria, continuem repassant les plantes per a eliminar les que ens hem deixat a mà, però sempre en queden més dels que seria desitjable i no es pot evitar, hi seran i el millor és ignorar-los, finalment tindrem una collita de patates prou digna.
Aquesta gent no són tant importants. Si se senten ignorats desapareixeran.
Perdoneu el rotllo, però les emocions estan a flor de pell.Salut, felicitat i meteo per a tothom :lol: :lol: :lol:
Gràcies, de debò.P.D.: Per cert, amb el temps que està fent ja han florit tots els ametllers i això vol dir que aquest any em quedaré sense collita d'ametlles, perquè de segur vindrà alguna glaçada i les pelarà totes. Què hi farem, les coses són així.
-
Bon dia des de Montblanc.
Avui dia fred (5'6ºC de màx. actualment), rúfol i amb una lleugera precipitació (1'6 l/m2).
Tenim inversió tèrmica, a Rojals (985m) tenen 5'3ºC i a Montblanc (350m) 5'6.
Bon dia d'hivern.
Ja ens podria arribar una quarta part del que tenen als USA, però vivim on vivim.Salut i molta sort.
-
Jordi Roca, Moltes gràcies per la teva resposta tan ràpida i didàctica.
És amb gent com tu i tots els que dediqueu tantes hores a investigar i explicar que aquest fòrum és de lo milloret.Salut,