Posts de ZIZOVIC

    Company, els dies 1 i 2 de febrer de 2012 Déu n'hi do si va nevar a La Plana i a març de 2013 a l'Eix Transversal, a Fontfreda nevava a tot drap!
    Pel què fa a la cota de les nevades, moltes vegades diuen 500 o 600 metres, però després durant la precipitació, l'aire fred es desploma i neva molt per sota, a 200 o 300 metres.[/quote]

    Va ser una nevada bastant anecdòtica en aquella ocasió, no va arribar a quallar als carrers ni carreteres. L'última nevada remarcable va ser la del març del 2010. Dades en aquest moment:

    Temperatura: 7.6 ºC
    Humitat: 34 %
    Pressió: 1014.8 hPa
    Velocitat: 22.5 Km/h

    Salutacions.[/quote]
    Evidentment anecdòtic no deixa de ser una qüestió purament subjectiva, però nevar, va nevar. Ja firmaria tenir-ho assegurat ara... i cada hivern! Molt esperit escandinau hi ha per aquí!

    Jo sóc una mica més pessimista i penso que si bé precipitarà, la cota de neu serà alteta, al principi potser baixa però pujara ràpidament. Dubto veure gaire cosa en forma de neu, vivint a Vic a una zona alta, a uns 500 metres. Tot i això prefereixo esperar a veure que passa, però moltes vegades passa el mateix, molt soroll i acaben caient quatre volves. Des del 2010 que no cau pràcticament res. Salutacions a tothom

    Enviat des del meu ONEPLUS A3003 usant Tapatalk


    Company, els dies 1 i 2 de febrer de 2012 Déu n'hi do si va nevar a La Plana i a març de 2013 a l'Eix Transversal, a Fontfreda nevava a tot drap!
    Pel què fa a la cota de les nevades, moltes vegades diuen 500 o 600 metres, però després durant la precipitació, l'aire fred es desploma i neva molt per sota, a 200 o 300 metres.

    Bona tarda!!

    Jo, com ja he dit, aniré a Andorra el dijous i fins diumenge. Segurament, patiré les temperatures més baixes de la meva vida. Ara, el record està a l'extrem d'Ordino a -12. M'encanta viure situacions record!!

    Parlant d'onades de fred viscudes, jo haig de dir que, per edat, la més bèstia que he viscut ha estat la de gener de 1985 (sí, la de la cavalcada de Reis de TV3 a Vic nevant i patinant les carrosses a les pujades...). Després de la nevada del dia 5, va venir una siberiana autèntica i a Vic vam fer mínimes de -25º. Recordo que les canonades es trencaven pel fred. També recordo a l'Eixample, a Barcelona, veure les fonts glaçades... No ho he vist mai més! L'Alfred segur que ho recorda bé perquè en aquella època estava a TV3 i Catalunya Ràdio i era la única font fiable que teníem!! També recordo que el dia 12 de gener va venir una segona tongada amb nevades generalitzades una altre vegada!


    Gràcies, company!
    Deu ser aquesta.Amb el pas del temps, hom ja no recorda amb tanta exactitud! Aquell any només en tenia 7!
    Aviam si ho tornem a veure!

    Amb tot el respecte per el dia pero un 23 d'abril amb aket mapa a mi me faria una trempera ... parlant clar seria tot un caos pero coi com disfrutariem!!!!

    No sé quina edat tens company, però et puc dir que jo he vist nevar a Vic, i deixar un bon gruix el dia 27 d'abril de mitjans anys 70 (L'any 74 o 75) i no és cap innocentada. Estic segur que algun d'aquests magnífics companys que tenim al fòrum sabran trobar la "chart" d'aquella data i mostrar-la. Pot tornar, perquè no?...Mai se sap!


    Doncs jo sí que ho comparteixo al cent per cent.
    Veure que encara no sóm ni a 20 de Desembre i hi hagi qui ja vegi un "no hivern" em fa riure, sincerament.
    Gerard, jo no ho hauria dit millor!

    Jo l'únic que puc dir és que aquesta tarda he anat a Vilanova i Cubelles, i el troç entre Vilanova i Cubelles la tempesta era espectacular! Plovia i pedregava tan fort que hi havia tot de cotxes parats al voral i sota els ponts per por de la pedra. No es veia res, i l'aigua sobreixia de les clavegueres. No sé quan ha caigut, però ha sigut acollonant. Els carrers de Cubelles blancs com si hagués nevat. Inoblidable!

    Des del Pla de Lleida. Estem gaudint com mai d'aquest temporal de pluja. Molt contents de la regada de Barcelona i Girona.

    Bon seguiment.


    Sisco,
    Crec que el company no es referia a tu. Crec que es referia a aquells que sempre es queixen anticipadament i de moment porten més de 20 litres. El triple que nosaltres a Vic ara mateix.
    En el teu cas malauradament, no es pot dir que plou sobre mullat...
    Aviam si el què arriba d'Aragó us agafa de ple!

    Companys, a Vic ha caigut un litre desprês de pràcticament tota la tarda béns tapadot.
    I direu, només un litre? Doncs en aquestes circumstàncies un litre és molt! Ha refrescat, hi ha la sensació de vegetació humida, no fa la calor asfixiant d'ahir a la nit...i ja queda menys per a la pròxima... Vaja, un litre, un luxe!


    Sí, el clima mediterrani és irregular, i ara tornem a estar immersos en un cicle de sequera que fa 3 anys que dura, i que sembla que es repeteixen amb méss freqüència?

    També em preocupa sobretot la confluència de factors: cicle sec, anomalies termomètriques positives mes rere mes sense gairebé cap excepció, estius que comencen abans i acaben molt més tard, i un pic de població i usos d'aigua (els 7.5 milions d'habitants més els turistes).

    A l'època dels nostres avis i besavis, els hàbits i usos de l'aigua eren ben diferents, les temperatures no eren tan càlides, i hi havia potser una tercera part de població. Hi ha gent que potser li agradaria un clima més nòrdic, però sembla que n'hi ha d'altres que voldrien un clima nord-africà (sense ànims d'ofendre :)
    Lamento no m'hagin entès. Em sap greu per tu lo lluny que queda escandinávia...

    Sent from my iPad using Tapatalk