Posts de Congost

    No tinguid cap dubte de que aixo passarà, pagarem car aquesta disbauxa d'hivern.

    No necessàriament, la natura des de fa anys que no compensa prou. La temperatura mitjana global va cap a munt any rere any amb petites oscil·lacions.

    Com diu un company, cada any es baten rècords de temperatures elevades ( d'un mes determinat, d'una estació concreta, d'un any en concret, d'una dècada...), però rècords de fred al nostre país (a d'altres llocs encara se'n trenca algun) ja fa uns quants anys que jo recordi que no se'n bat cap. Potser algun dia es tomba la truita i va tot cap avall, seguint algun cicle natural, però amb la ciència que tenim això no sembla pas que hagi de passar en un futur més o menys proper.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Bon dia,

    A mi em passa com a molts de vosaltres, que començo i acabo el dia llegint-vos al fòrum. A la nit, usualment me’n vaig a dormir llegint el resum del dia del company Josep Emili. I sempre em fascina el poder dels micro climes, i com ell pot tenir tantes glaçades, i jo només n’he tingut una, i molt minsa, i això que estem a uns pocs centenars de metres en línia recta.

    Avui, mínima similar a la dels dies anteriors de 3.8C.

    Ara ja 5.8C i 65% d’humitat.


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Celebro que no es tanqui el fòrum. Des que visc aquí he après molt sobre el clima (climes i microclimes!!) de Catalunya. Em sap greu si mai he sonat repetitiu etc Com que tinc mala memòria, sovint torno a donar informació perquè penso que potser ningú no se'n recorda, i és que el clima d'aquest país és increïblement variat i sorpresiu, sobretot venint de la monotonia monocromàtica dels Midlands del meu país.

    El nou fòrum haurà de ser un exemple a seguir, i a qui no li agradi sempre pot marxar.

    Bon seguiment!!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Em sap greu, i realment no en sóc conscient, que molestava tothom amb els meus comentaris. A mi, generalment, em criden més l'atenció les anomalies positives de temperatura, que són les que sovintegen més per aquí, si hem de ser tots sincers. Gràcies per dir-m'ho. No tornarà a passar, no hi patiu.

    D'altra banda puntualitzar que el febrer-març de l'any passat vaig acabar a la UCI per una doble pneumònia. No estava en condicions. De manera, em pensava que quan nevava per Collserola aportava alguna foto o comentari positiu.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Molt bona explicació com sempre, Jordi Roca. De fet, la meva mimosa al nostre jardí encara no ha florit, ni tampoc cap prunus. No reben prou insolació malgrat ser al vessant de solell a +280 msnm, i és que som al mig del bosc, això explica que en el meu cas concret costi que hi glaci, estem força protegits. Les meves gallines ho agraeixen!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Delante de la casa de mis padres tenemos una mimosa, cómo somos los humanos, aunque a unos les parezca primaveral y yo siempre he vinculado su floración con el invierno. Los ciruelos también florecen en invierno, a mediados de febrero. De cualquier manera me encanta verlos en flor.

    Tinc poca xperiencia amb mimoses i similars. Dels 10 anys que fa que visc a Collserola he comprovat que les mimoses poden florir per la meva zona entre primers de febrer i gairebé finals de març, si l'hivern ha estat força fred (però això només ha passat en un parell d'ocasions).

    Per a mi representen clarament un anunci del final de l'hivern (tot i que poden haver sorpreses, com ja sabem) o, com a mínim, un senyal de si l'hivern ha estat fins a llavors més suau o més fred... (Sempre que comparem les mateixes mimoses cada any, la situació influeix molt també).


    Sent from my iPad using Tapatalk

    És precisament el que volia dir. Potser en català no m’expresso prou bé. Aquests darrers dies tenen una flaire primaveral. No pas de primavera real i completa, no pas de finals d’abril o del maig, però sí de començament de la primavera a les hores centrals del dia i al solet, i amb les mimoses volent esclatar de groc ben aviat. Al gràfic de l’abril passat es pot veure, tot i que era un abril càlid (amb una anomalia positiva de 1.5C) que les temperatures dels darrers dies poden ser fàcilment les de finals de març o començament d’abril.

    Tal i com diu el company Llorenç Cabrils, tot depèn del lloc, l’hora del dia, de si fa sol o vent o no. I, sobretot, del factor subjectiu de cadascú. Jo peco, ho sé, mea culpa, de patir calor i de seguida notar-la. Penseu que si ho expressés com jo DE DEBÒ ho percebo, aquests dies són gairebé estiuencs (recordeu que sóc d’Anglaterra :P
    O sigui, que ja em reprimeixo molt ;)

    A més, això sí, no sóc dels que pensen que l’hivern ha acabat fins finals de març!

    Salut, bon seguiment i perdó pel rotllo.[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190207/011ae6bbf65ba0db013bfc26ede7da91.jpg]


    Sent from my iPad using Tapatalk

    A Cabrils deu ser com tu informes, però al meu racó la temperatura es va enfilar fins als 17.8C i a a prop de la mitjanit era encara de poc menys de 10C. Pot ser perfectament un dia d’ambient primaveral, de mitjans o finals de març. No crec que sigui cap barrabassada, sincerament.

    Ara, 8.5C, mínima de 6.8C a quarts de nou del matí. Humitat del 65%.


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Jo sóc dels qui utilitzen adjectius subjectius quan dono dades de les temperatures del meu racó. Cal sempre mirar les dades històriques per comparar-les amb les del dia en qüestió?

    Igual dic un dia d’ambient primaveral com un dia fred si és el cas. O potser serà millor donar les dades en plan robòtic i sense fer mai cap comentari personal? Ho demano sincerament. Veig que hi ha força gent que de seguida es molesta quan es fa cap comentari. Jo, personalment, penso que amb respecte i educació podem expressar el que pensem (i si pot ser, contrastat amb dades ;)


    Sent from my iPad using Tapatalk

    A Anglaterra estem sempre acomplexats amb els nostres estius. Sabem que són ‘patètics’ en comparació amb la de molts altres llocs del món.

    Tot i així, comparar-nos amb els ‘millors’ en aquests temes només que pot portar a la desil·lusió i la decepció.

    Tenim els hiverns que tenim (parlo dels ‘meus’ hiverns a Collserola, a tocar del mar) i podem només comparar-los amb les dades històriques de la mateixa localitat. Sovint ho fem parlant de mitjanes, però trobo que també és il·lustratiu fer-lo en termes de rànquing. És més aclaridor, sobretot de cara a la gent ‘normal’. La neu que tanta gent vol a nivell de mar és l’excepció en aquest clima nostre. Deu ser per això que aixeca tantes passions.

    Jo només comentava que a nivell personal, de manera colateral i sense haver mirat encara la totalitat de les dades, aquest tardor-hivern he gastat només un terç dels pèl·lets que gasto de mitjana.

    Finalment, i perdo per l’extensió, l’escalfament global no vol dir que no hi nevi o faci fred, simplement que en general els oceans i l’atmosfera s’estan escalfant. Només cal mirar les dades i el que costa trobar en les darreres dècades un any per sota de la mitjana. La norma és gairebé sense excepció tenir anys per sobre la de mitjana. Parlo de temperatures.

    En fi, gaudim del temps que tenim. Venint del nord us asseguro que no té preu tot aquest sol als mesos més foscos de l’any.


    Sent from my iPad using Tapatalk

    No sé pas si hivern ‘patètic’ que va dir un company del fòrum era un adjectiu correcte.

    Suposo que si parlem de la rigorositat dels hiverns al món, l’hivern mediterrani (em refereixo sobretot al que gaudim a les costes catalanes en general) no és ben bé un hivern. Del nord estant, es consideraria més aviat una primavera (així és com el percebem els anglesos, sense anar més lluny).

    D’altra banda, l’hivern metereològic té només tres setmanes per fer variar les mitjanes estacionals. Febrer és molt imprevist i sovint dóna sorpreses, encara no ha acabat l’hivern. Un hivern que, per Collserola ha resultat ser molt assolellat (casa meva està orientada al sud, és una casa passiva, i amb panells solars i calefacció de suport de biomassa: aquest tardor-hivern estic gastant menys de la tercera part del que normalment gasto en pèl·lets). I només hem registrat un dia amb temperatura (molt lleugerament) negativa, i 4 amb temperatura per sota de +2C.

    Avui, un altre dia gloriosament assolellat. Temperatura ara de 16.3C i pujant, amb 41% d humitat relativa.

    Mínima de 6.3C.


    Sent from my iPad using Tapatalk