Posts de JMSA

    Bona tarda, se esta produciendo nuevamente una rotura del vórtex polar hacia norteamerica. Mirando los mapas globlales se ve como las borrascas de Terranova-Labrador a partir del mièrcoles-viernes empiezan a girar en sentido contrario a las agujas del reloj dirigiendose hacia Canadá en vez del Atlántico Norte. Las borrascas que vienen a continuacion hacia Europa se originan al sureste de estados Unidos, justo donde sale la corriente del golfo hacia el Atlantico, que curioso, y vienen acompañadas de geopotenciales más bajos, quizás por eso tienen menos esbransida y se quedan "encalladas al oeste de ázores. Los mapas de 7 a 10 días no son muy buenos para nosotros.

    Bon dia de la situació a mig i llarg termini em criden l'atenció varies coses:
    1.- Sembla que aquesta situació l'europeu l'està llegint millor.
    2.- Cada cop hi han més semblances entre els dos grans models.
    3.- A mig i sobre tot llarg termini la peça clau al meu entendre és un retirada progressiva de l'anticicló de les Açores cap a l'oest i nord.
    4.- Les borrasques nordamericanes no tenen de moment l'esbrancida de l'any passat i es formen uns 500 o 1000 km més al nord.
    5.- Es van veient varies situacions de ponts anticiclònics nord sud.
    6.- Es forma un potent anticicló al nord de Rússia que fa de pantalla i obliga a les borrasques a baixar al sud afectant-nos de ple donat que l'anticicló de les Açores està molt a l'oest.
    7.- Crida l'atenció el jet tant baix a llarg plaç.

    Recm961.gif

    Recm2401.gif

    Rtavn721.gif

    Rtavn2401.gif

    gfsjet.png

    Jo crec que quan parlem de canvi climàtic s'ha de mirar en global, potser els efectes en les dinàmiques atmosfèriques provoquen un lleu calentament global però amb notables variacions regionals, potser s'altern les dinàmiques dels grans centres d'acció. Aixó potser és el que estigui passant a Europa occidental, amb temperatures molt elevades i sostingudes, a diferència de Nordamèrica i altres regions de l'hemisferi nord.

    Els mapes de temperatures mostren que de llarg l'àrea més calenta de l'hemisferi nord és Europa occidental. Fixeu-vos que la meitat est dels EEUU pasaran un Halloween ben fred. Potser la corrent del golf s'estigui calentant i l'interacció amb el fred groenlandés potencii la formació de grans baixes a Terranova com va succeir l'any passat, enviant-nos constantment masses cálides del SW.

    Els mapes de temperatures mostren una tendència a un nou trencament del vórtex polar dirigint-se un pol cap al Canadà, com l'any passat.


    gfs1.gif

    gfs2.gif

    "Guerra modelística" per la propera setmana. Les diferències comencen a ser apreciables a partir del diumenge. L'europeu potència i dona preponderància a la borrasca que afecta al Regne Unit, amb un impás amb la propera borrasca que surt per Terranova, permeten una fugaç però bàsica fusió anticiclònica. L'americà situà la borrasca molt més al nord (Escandinávia) i la nova borrasca de Terranova surt abans i no permet la fusió d'anticiclóns, potenciant-se la circul.lacio zonal.

    ECM1-144_2014-10-28.GIF

    gfs-0-144_2014-10-28.png

    Bona nit i moltes gràcies a tothom per aportar tan voluosos informes, tant calentólegs com emfriólegs. Voldria fer una pregunta referent a les gràfiques que acaba de penjar el company Glaciación, perquè jo veig molt més gel a l'àrtic a l'octubre del 2013 que al 2014 (groc) i precisament a Sibèria Oriental.

    Bona nit, la veritat és que els mapes estan lamentables.

    El GFS horrorós. Aquesta setmana una enorme perturbació "campando a sus anchas" per l'Atlàntic nord, on està el Anticicló de les Açores? No podem viure sense ell, per lo bó i per lo dolent. Aquesta situació es va repetint sovint els darrers anys, l'absència de l'A Açoreny el reemplaça una enorme perturbació que termodinàmicament no entra a la Península, perquè no "s'hi troba a gust" bombejant-nos tota l'escalfor del Sahara.

    Després el GFS només empitjora. Apartir de 8 dies l'esparança ve donada per un duel modelístic entre europeu i GFS; l'americà només veu enormes perturbacions atlàntiques amb zonal molt alta, mentre que l'europeu veu una situació podriem dir de tardor amb un gran solc hemisfèric i una borrasca al sud de les britàniques agafant-nos.


    gfs-0-114_2014-10-14.png

    gfs-0-192_2014-10-14.png

    gfs-0-288_2014-10-14.png

    ECM1-192_2014-10-14.GIF

    ECM1-240_2014-10-14.GIF

    Bona nit de nou, el nostre amic Tomas Molina ha rebut també en la part política, un diputat del PP li acusa del fracàs de la manifestació unionista d'avui a la plaça Catalunya de BCN, tot dient que havia anunciat grans plujes per avui al matí (mira que és difícil que en Tomas Molina anuncii grans plujes). Desprès ell s'ha defensat.

    Bona nit, tal com comentava el company josep emili, mapa del d'octubre de 1980, de fet quan jo era petit al voltant del 12 d'octubre feiem el canvi de roba d'estiu a hivern. Els mapes a mig i llarg termini han empitjorat ostensiblement, fiquen unes calorades brutals fins a finals de més amb isos de 15º.


    gfs192.gif

    gfs.gif

    Bon dia,
    1º primer com diu el mestre canvi de temps de dissabte a dimecres, a perfilar plujes, etc...
    2ºUn solc en alçada als EEUU originarà una borrasca a la costa est que després d'interactuar amb la corrent del golf originarà una gran borrasca al Labrador aprofondint-se ràpidament a l'Atlàntic direcció...
    3º La direcció d'aquesta borrasca marcarà el temps de la segona quinzena d'octubre:
    3.1. GFS: direcció nord d'Irlanda, seguint després cap a Finlància + bloqueig anticiclònic Atlàntic: primera irrupció freda. Ciència Ficció?
    3.2 Europeu: direcció entre Madeira i Irlanda, conseqüència gran dorsal africana amb isos de 20.
    Sota la meva humil opinió em decanto pel GFS en la seva primera fase és a dir borrasca cap a Irlanda, l'evolució posterior ja veurem.


    gfs-0-192_2014-10-09.png

    gfs-0-288.png

    gfs-0-360.png

    ECM1-240_2014-10-09.GIF

    En los otoños buenos de los 80, este parece por los mapas que puede ser otro, el Alfred siempre avisaba de las zonas inundables en TV3, cuando la información del tiempo enganchaba. Yo ya hace muchos años que no veo la información del tiempo de TV3, y no es por falta de patriotismo, no, pero no tiene nada que ver el gran Alfred la sentía, la vivía y transmitía el sentimiento, como los grandes maestros. Ahora porqué tenemos que ver TV3 si los mejores "profesionales", y lo digo con todo convencimiento están aquÍ: El PITO, gracienc, marc, lord, meteo,....Gracias