Posts de JMSA

    Bona tarda
    1.- Espectació màxima, fa sol a Barcelona, això vol dir que major gradient tèrmic.
    2.- GFS va configurant una bomba per la propera setmana, Europeu de moment no, també màxima espectació, s'han d'analitzar moltes variables: calentaments estratosfèrics a la zona siberiana est, auturada a Terranova, borrascas a la costa nordest americana que impulsen l 'açoreny cap a munt,...
    3.- Quina il.lusió em fa sentir al gran Alfred parlar de " rieres i rierols", si estigués a la LLuna i sentís això diria: l'Alfred¡¡¡ Gràcies Alfred Grande.

    La darrera sortida en curs del GFS és molt bona: apropa la borrasca del dijous i per la propera setmana situa una nova borrasca dimarts dimecres amb una nevada de campionat a la cara sud pirinenca amb isos prop de zero intuïnt una situació que potser derivi en una nortada.


    gfs-0-84_2016-11-21.png

    gfs-0-228_2016-11-21.png

    Bona nit,

    1.- Fa molts dies que els models a llarg plaç veuen grans irrupcions fredes afectant a Sibèria Rùsia i Europa occidental. Sorprenen molt els mapes a llarg plaç de començaments de novembre amb unes isos a 850 tant baixes a tot l'hemisferi nord.

    gfsnh-1-384.png

    2.- Com a curiositat, en dues fites històriques es va produïr un desdoblament del vòrtex polar amb desplaçament d'un d'ells cap a la zona de Rússia occidental: novembre de 1812 i desembre de 1941. En la novembre de 1812 les tropes de Napoleó es retiraven de Moscú cap al Berezinà amb temperatures a començáments de novembre de fins i tot -30ºC a la zona de Smolensk. A la segona el grup d'exércits centre de Von Bock havia arribat als ravals de Moscú a uns 12 kms del Kremlin tot just quan el general Zhukov llençava l'ofensiva que va retrocedir els alemanys salvant Moscú. Es impressionant a 850 el nucli de -28º a Ucraïna.


    archivesnh-1941-12-6-0-1.png

    PD: crec que d'una o altra configuració es marcarà la tendència de gran part de la tardor meteorològica. Una càlida xafogosa seca amb temperatures, com els darrers anys, molt per sobre de lo normal i l'altra la de l'europeu més en la línea antiga, de borrasques entrant per la Península, que en el seu desplaçamentest apart de pluges portaven entrades fresques o fredes.


    ECM1-240_2016-10-24.GIF

    gfs-0-240_2016-10-24.png

    Bona tarda:

    1.- Setmana meterològica per oblidar.

    2.- Divergències entre els 2 grans models per la propera setmana:

    2a.- Europeu: nova borrasca que baixa empesa pel jet però a diferència de la d'avui no pren una ruta "rara" sino que s'endinsa en la Península.

    ECM1-192_2016-10-24.GIF

    2b.- Americà: nova borrasca que novament baixa molt de latitud direcciò Canàries.

    gfs-0-174_2016-10-24.png


    On radica la diferència: en la fortalesa de l'anticicló de les Açores.

    Veig més fi l'europeu.

    Bona nit, el problema de la borrasca del proper cap de setmana ve determinat per la debilitat de l'anticicló de les Açores que es desplaça a l'oest de les illes i malgrat l' anticicló subpolar aguanta ferm obligant a les borrasques atlàntiques a dirigir-se cap a la Península Ibèrica la debilitat de l'açoreny fa que la borrasca, mapes en ma d'ara, prengui direcció Madeira impulsant la dorsal Africana cap a la mediterrània occidental. Ja veurem succesives actualitzacions, només que l' Anticicló de les Açores es situés 500Km més cap a la Península la pertorbació entraria a la mateixa. Jo crec que encara hi ha batalla.


    ECM1-120_2016-10-18.GIF

    Això avança molt lent, lo dels 200 litres es quedarà molt curt, segur que hi haurà llocs que en faran 300 o 400, potser estem davant d'un temporal històric en alguns indrets.

    Crec que encara tot ve de SW això voldria dir que la borrasca encara no ha arribat a la mediterrània.Jo diria que hi ha un retard en l'arribada de la borrasca segons les modelitzacións.


    latest-ir_2016-10-12-3.gif

    6-515SP.GIF

    Aquí al fòrum més o menys ens coneixem tots, però hi han comentaris que es fan més que pessats, si us plau, com es pot dir que ja no s'espera més pluja si tot just ara comença ara entra un front que la seva part posterior està a Portugal, si us plau....


    latest-ir_2016-10-12.gif


    Tos tenim moments de desesperació meteorològica, que l'Alfred com gran "psiquiometeoròleg" va mitigant com si administrès benzodiacepines,...però no utilitzem el fòrum com un psicoanàlisi.

    Molt bona la puntualització d'en Branco, 10 litres en un pim pam, això fa pinta d'una gran litrada,a mi personalment com diu el pare d'en Tramontana el xaloc ni molt ni poc, es a dir és millor aquesta situació que no una gran baixa al sud de les Balears amb molt convecció que dona grans però curts i ràpids patacs d'aigua, la situació d'ara pot donar menys intensitat d'aigua però molt més continua i prollongada, és una humil opinió.

    Mirant a mig plaç ja no queda ni rastre de l'entrada càlida, 2 claus que són una la nova borrasca atlàntica ja no es topa amb un anticicló rus de pantalla ara i aquí per mi está la clau d'aquest mes d'octubre l'anticicló subpolar aguanta i la borrasca atlàntica s'endinsa per França això desfà l' entrada càlida.


    gfs-0-120_2016-10-12.png


    PD: no mireu el segon panell del GFS ;)

    Bona tarda, quins mapes senyor, la meva vista no dona crédit. Tota una senyora borrasca atlàntica entrant pel Golf de Càdis atravessant l'Estret de Gibraltar prenent direcció Balears, una xalocada de llibre que pot comportar un temporal general de pluges a Catalunya de 50 a 100 litres o més. Una situació com les del segle XX, quan l'Alfred deia als anys vuitanta a TV3: " la borrasca entrara pel Golf de Càdis, atravessarà l'Estret,...". Fa goig veure geopotencials tant baixos al nord d'Africa i no la empipadora i eterna dorsal africana. Jo crec que a 3 dies vista es complirà, l'única pega es que la borrasca acabés entrant més al nord, per l'Algarve-Lisboa, direcció Toledo - València, això ha succeït els darrers anys i ha comportat menys pluja. Si entra per Cadis-Estret apart d'assegurar-nos una bona litrada crec que podria indicar algo més important: un canvi d'inèrcia-tendència.


    gfs-0-90_2016-10-09.png

    Voldria fer unes preguntes del mateix tema, perquè darrerament costa tant que plogui a la costa (rima i tot ), sembla com si moltes tempestes es desactivessin a la costa, això abans passava a la primavera però ara passa molt sovint a l'agost i al setembre. Voldria preguntar-vos tambè si anys enrera això d'aquestes pluges marines sense tocar costa era tant freqüent com ara.

    Bona tarde,

    mira que n'es de lletja aquest configuració en omega aplanada i que persistent,i que preocupat amb l'antic anticicló deles Açores cada cop més damunt nostre, ara és com un Anticicló Açores-Península,mira que si el rebateigen. Cada cop fa més mala pinta aquestes configuracions eternes de tipus quasi desértic.


    ECM1-216_2016-09-21-2.GIF